مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 326
» آخرین عضو: kkishh
» موضوعات انجمن: 2,133
» ارسال‌های انجمن: 2,287

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 8 کاربر آنلاین وجود دارد.
» 0 عضو | 8 مهمان

آخرین موضوع‌ها
قدیمی ترین نسخه قرآن مربو...
انجمن: ایران
آخرین ارسال توسط: iranembberlin
9 ساعت پیش
» پاسخ: 0
» بازدید: 5
ثبت برند96/9/1
انجمن: شعر نو
آخرین ارسال توسط: sabteviona
دیروز، 03:21 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 3
اهمیت طراحی سایت در شبکه ...
انجمن: کالا ها
آخرین ارسال توسط: sitecup1
دیروز، 01:20 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 3
اصول طراحی سایت فروشگاهی:
انجمن: سایت
آخرین ارسال توسط: sitecup1
دیروز، 01:17 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 3
نکات مهم قبل از استارت طر...
انجمن: ایران
آخرین ارسال توسط: sitecup1
دیروز، 01:15 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 3
تاریخچه طراحی سایت:
انجمن: طراحی
آخرین ارسال توسط: sitecup1
دیروز، 01:14 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 2
بهترین مینی ون ها
انجمن: کالا ها
آخرین ارسال توسط: tytyt3153stye
دیروز، 12:17 PM
» پاسخ: 1
» بازدید: 28
از گوگل پلاس مشتری جذب کن...
انجمن: ایران
آخرین ارسال توسط: maryammo
دیروز، 07:10 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 5
استفاده از گوگل آنالیز در...
انجمن: ایران
آخرین ارسال توسط: mitrabeigi
دیروز، 07:01 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 3
علائم غیرقابل ثبت در کنوا...
انجمن: ثبت شرکت
آخرین ارسال توسط: register1
2017/11/21، 01:07 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 9

 
  قدیمی ترین نسخه قرآن مربوط به سرآغاز اسلام در دانشگاه توبینگن آلمان
ارسال کننده: iranembberlin - 9 ساعت پیش - انجمن: ایران - بدون پاسخ

قدیمی ترین نسخه قرآن مربوط به سرآغاز اسلام در دانشگاه توبینگن آلمان

  
پس از مدت ها تلاش و مطالعه بر روی نسخه های مختلف قرآن در جهان دانشمندان به این نتیجه دست یافته اند که به احتمال فراوان قرآنی  که در دانشگاه توبینگن آلمان نگهداری می شود قدیمی ترین قرآن شناخته شده جهان و متعلق به دوران آغاز دین اسلام است.
کارشناسان پس از مطالعه سه برگ از قرآنی قدیمی به این نتیجه رسیده‌اند که تاریخ نگارش آن به قرن هفتم میلادی یا سرآغاز اسلام برمی‌گردد. قرآن یادشده از ۱۵۰سال پیش در خزانه کتابخانه دانشگاه توبینگن نگه‌داری می‌شود، اما تاکنون کسی به قدمت و اهمیت آن پی نبرده بود.
نسخه‌شناسان با استفاده از تکنیک‌های تازه دریافته‌اند که قرآن مزبور به احتمال بالای ۹۵درصد، در سال‌های ۶۴۹تا ۶۷۵میلادی تحریر شده است. یعنی تنها ۲۰تا ۴۰سال پس از وفات حضرت محمد، پیامبر اسلام.
بدین ترتیب این قرآن احتمالا قدیمی‌ترین متن موجود از کتاب مقدس مسلمانان است. متن روی پوستی محکم و مرغوب نوشته شده که توانسته صدها سال دوام بیاورد. دست‌نوشته قسمت پیوسته و بزرگی از کتاب مقدس مسلمانان را در بر دارد: از آیه ۳۷سوره هفدهم تا آیه ۵۷سوره سی و ششم.
یک سخنگوی کتابخانه دانشگاه توبینگن گفت که تنها با استفاده از تکنیک‌های کامپیوتری و روش‌های علوم طبیعی، تعیین عمر متن یادشده ممکن شده است. تاکنون گمان می‌رفت که این قرآن به قرن‌های هشتم یا نهم میلادی یعنی سده‌های دوم و سوم هجری برمی‌گردد.
آگاهی دیگری که در حد احتمال به دست می‌آید این است که قرآن مزبور به خط علی بن ابی‌طالب، اولین امام شیعیان باشد. این حدس از آنجا قوت می‌گیرد که امام علی در صدر اسلام یکی از نادر افراد باسواد بود که گفته می‌شود "حافظ" بود؛ یعنی قرآن را از بر داشت.
پروژه "کورانیکا"ی دانشگاه توبینگن(Coranica)، مسئولیت ارزش‌یابی قرآن یادشده و چندین متن کهنه را به عهده دارد. چند مؤسسه مطالعات علمی در این پروژه شرکت دارند، مانند "آکادمی دست‌نوشته‌ها و مکاتبات پاریس" و "آکادمی علوم براندنبورگ" در برلین. پروژه از حمایت انجمن پژوهش‌های آلمان و بنیاد ملی تحقیقات علمی فرانسه برخوردار است.
در تحقیقات گسترده‌ای که با هدف بازشناسی و تبارشناسی قرآن صورت می‌گیرد، دریافتن سیر پیدایش و تطور قرآن در بستر تاریخی و با تکیه بر "شواهد مادی" آن دوره مورد نظر است.
در این تحقیقات کارشناسان می‌کوشند در کنار واکاوی و تحلیل شیوه‌ خط و نگارش، با وارسی جنس دست‌نوشته، قدمت آن را هرچه دقیق‌تر مشخص کنند.
انستیتوی مطالعات اشعه‌ای دانشگاه زوریخ با استفاده از روش تشعشعات کربنیک که در تعیین قدمت آثار باستانی به کار می‌رود، در ارزیابی قرآن یادشده نقش مهمی ایفا کرد. عناصر کربنیک با گذشت زمان در مواد آلی به میزان بسیار اندکی ایزوتوپ‌های حاوی رادیواکتیو باقی می‌گذارند. با بررسی این مواد می‌توان قدمت و عمر اشیاء را با دقتی بالا تعیین کرد.
اوراق قرآن یادشده به خط کوفی است که یکی از قدیمی‌ترین خط‌ها در زبان عربی به شمار می‌رود. متن یادشده به یکی از انواع قدیمی‌تر این خط که به "حجازی" معروف بوده ، نوشته شد است .
به گفته دانشگاه توبینگن، نمونه‌ای از قرآن قدیمی در پاییز آینده در نمایشگاهی در شهر انتورپ در هلند به تماشا گذاشته می‌شود.
قرآن یادشده در سال ۱۸۶۴در خاورمیانه خریداری و به آلمان منتقل شد و از آن موقع در مخزن کتاب‌های خطی کتابخانه توبینگن نگه‌داری می‌شود.
نسخه‌های قرآن‌ دست‌نویس کتابخانه دانشگاه توبینگن هم در خزانه کتاب‌های عتیقه و برخی از آن‌ها همچنین به طور دیجیتال در اینترنت در اختیار پژوهشگران قرار دارند.
برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با ایران و جهان به سایت سفارت ایران در برلین مراجعه فرمایید.
 



فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
چاپ این مطلب

  ثبت برند96/9/1
ارسال کننده: sabteviona - دیروز، 03:21 PM - انجمن: شعر نو - بدون پاسخ

ثبت برند

دیگر نگران تقلب و کپی برداری از نام نشان تجاری خود نباشید . با ثبت برند نام ونشان تجاری خود را می توانید مانع از سو استفاده ی سود جویان از کالا های خود باشید.
همه چیز درباره‌ ثبت برند
ثبت برند با حمایت از نام علائم تجاری و نام نشان هر فرد و یا شرکت که از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن و معرفی کالا ها و خدمات و یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب کالا را محافظت می کند. مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی قابل تمدیدشدن می باشد محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه ی متوقف کردن و تخلف در این زمینه را دارند تایید میشود از دیدگاه دیگرعلائم تجاری با وسعت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آ نها در سطح جهانی سرمایه گذاری می کنند و این ابتکار را ترویج می دند حفاظت نام و علائم تجاری و همچنین مانع تلاش های رقبای غیر منصف مثل متقلبان و سود جویان برای استفاده از علائم مشخص به منظور مصولات ارائه خدمات نامرغوب و بی کیفیت و یا متفاوت می شوند این نظام آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید خرید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند.
برای مطالعه ادامه مطلب به سایت ما مراجعه فرمایید.
همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .
آدرس : میدان ونک – خیابان گاندی جنوبی – کوچه 23 – پلاک 19 – واحد 101
 تلفن :     02188203204 
برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ثبت شرکت  ویونا مراجعه فرمایید.
 

چاپ این مطلب

  اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی:
ارسال کننده: sitecup1 - دیروز، 01:20 PM - انجمن: کالا ها - بدون پاسخ

امروز می خواهیم در مورد شبکه های اجتماعی و طراحی سایت این مطلب را به اشتراک بگذاریمطراحی وب سایت دارای اصول و استانداردهایی است که اگر این اصول و استاندارد در طراحی سایت شما رعایت شود می توانند موفقیت برای بالا بردن آمار بازدید کننده ها را در پی داشته باشد و به عبارت دیگر تعداد فالوورهای خود را افزایش دهد.
در دنیای امروزی شبکه های اجتماعی به طوری همه گیر شده است که تمامی خبرها در عرض چند ثانیه به کل دنیا مخابره می شود. پس می توانید از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را داشته باشید و در کنار آن مدیریت صحیح و درست شبکه های اجتماعی باعث رونق بیزنس شما خواهد شد و آثار آن را در فروش های خود خواهید دید.
شبکه های اجتماعی
برای شبکه های اجتماعی معیار ها و فاکتورهایی وجود دارد که باید به آن توجه بسیاری شود. همه ما می دانیم بیشتر شبکه های اجتماعی به صورت بصری می باشند. در مورد شبکه های اجتماعی نظیر linkedin ، facebook  ، Instagram باید محتوا وتصاویر به حدی مطلوب باشد که کاربران را جذب کند.
در ادامه می خواهیم در استفاده صحیح از تصاویر و محتوا را در شبکه های اجتماعی توضیح دهیم:
سایز تصویر:
برای استفاده از عکس ها باید به اندازه آنها توجه کنید در شبکه های اجتماعی اندازه عکس ها ۸۰۰*۶۰۰ یا کوچکتر از این اندازه استفاده کنید. این اندازه از تصاویر و عکس ها مطلوب است چون بیشتر کاربران با دستگاه های مختلف نظیر موبایل یا تبلت استفاد می کنند به همین دلیل انتخاب این اندازه برای هر صفحه نمایشی مطلوبیت دارد.
محتوای تصویر:
یکی دیگر از فاکتورهای مهم در پست های شبکه های اجتماعی ، محتوا است. با دقت و هوشمندانه باید متن مربوطه را انتخاب کنید تا برای کاربران و مخاطبان جذاب باشد. محتواها باید دارای ارزش بالایی باشد تا مخاطبان از خواندن آن حس خوب داشته باشند. این محتوا دریچه تعامل با مخاطبان شما خواهد بود و خیلی سریع می تواند برای وب سایت شما تبلیغاتی داشته باشد.
نکته ی دیگر در زمانی که محتوا را تولید کردید و عکس مورد نظر را انتخاب نمودید. حتما با استفاده از فتوشاپ لوگوی خود را در عکس و تصویر قرار دهید. این امر باعث می گردد که با مخاطب با لوگوی شما آشنا شود و هم چنین عکس و محتوای شما به راحتی دیگران از آن کپی برداری انجام ندهند.
میزان مخاطبان در شبکه های اجتماعی بسیار بالا است. شما به راحتی می توانید که تصاویر مربوط به بیزنس  وب سایت خود در این فضاها انتشار دهید. مثلا درنظر بگیرید که می خواهید برای کاربران وب سایت شما یک کد تخفیف دهید . با انتشار عکس و محتوا در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید به همه کاربران اطلاع رسانی کنید و آنها را از این تخفیف مطلع کنید.
همیشه به یاد داشته باشید زمانی که طراحی وب سایت را انجام می دهید. در وب سایت خود جایگاهی را برای آیکون های شبکه های اجتماعی قرار دهید تا دسترسی کاربران به آن راحت باشد. این امر سبب می شود تا کاربران در شبکه های اجتماعی شما جوین شود و خیلی سریع از اتفاق های وب سایت شما آگاهی پیدا کنند و به وب سایت شما مراجعه کنند. پیامد این کارها ، بالا رفتن ترافیک وب سایت شما خواهد بود.
سایت پیشنهادی: طراحی سایت

چاپ این مطلب

  اصول طراحی سایت فروشگاهی:
ارسال کننده: sitecup1 - دیروز، 01:17 PM - انجمن: سایت - بدون پاسخ

اصول طراحی سایت فروشگاهی
در سال ۱۹۹۳ زمانی که برای اولین بار زبان تحت وب html برای انتقال داده در سراسر دنیا معرفی شد ، فکر کردن به این که می توان این ابزار ها را تا آن جایی پیشرفت داد که بتوان یک فروشگاه اینترنتی را با آن راه اندازی کرد ، بسیار محال بودطراحی سایت در دو دهه گذشته با سرعت بسیار زیادی پیشرفت کرد و ابزار های جدیدی برای طراحی در اختیار طراحان وب گذاشته شده که در این زمان می توان یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کرد و مشتریان می توانند خیلی راحت محصولات خود را از زوایای مختلف ببینند و محصولات مورد نظر خود را انتخاب و به صورت الکترونیکی پرداخت و محصول را دریافت کنند .
طراحی سایت فروشگاهی یکی از پر چالش ترین و بزرگ ترین پروژه های طراحی وب سایت است . که برای طراحی آن نیاز به یک تیم متخصص و کارشناس لازم است تا بتوانند مسائل مربوط به فروشگاه اینترنتی را تحلیل و پیاده سازی کنند . یکی از یزرگ ترین فروشگاه های بزرگ و موفق در دنیا سایت فروشگاهی آمازون است http://www.amazon.com  در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در ایالت متحده آمریکا تاسیس شد که در سال ۱۹۹۵ شرکت طراحی سایت با عنوان سایت فروشگاهی کتاب معرفی شد .و هم اکنون هر چیزی را می توان در سایت آمازون پیدا کرد که دارای تمامی امکانات یک فروشگاه کامل را دارد.
ابزارهای جدیدی که برای طراحی سایت فروشگاهی در اختیار طراحان وب سایت قرار دارد عبارتند از افزونه فروشگاه ساز ووکامرس برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، سیستم مدیریت محتوای پرستا شاپ که یک پرتال فروشگاه سازی با امکانات فراوان است و  … این ابزار های جدید به طراح سایت کمک می کند که سایت فروشگاهی را سریع تر ، بهتر و امن تر طراحی کند . هر کدام از این ابزار ها دارای امکانات خاصی برای پیاده سازی دارند .
برای طراحی وب سایت فروشگاهی اصول و قواعدی وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد .
اصول و قواعد طراحی سایت فروشگاهی
۱-لایه گرافیکی وب سایت فروشگاهی باید کاربر پسند باشند تا به راحتی بتوانند وب سایت را مشاهده کنند.
۲-محصولات ارائه شده در وب سایت حتما دسته بندی شود تا کاربران به راحتی بتوانند به محصولات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند .
۳-تصاویر محصولات کاملا واضح و مشخص باشد و همچنین از زوایای مختلف از محصولات عکس گرفته شود .
۴-مشخصات کامل محصول و همچنین محصولات مشابه این محصول در توضیحات محصول قرار گیرد .
۵-دارای سبد خرید برای کاربران باشد تا بتوانند چندین محصول را در یک بار خرید کردن سفارش دهند .
۶-وب سایت فروشگاهی حتما دارای گواهینامه SSL باشد . تا کاربران به راحتی داده های خود را ارسال کنند.
۷-وب سایت فروشگاهی باید دارای بخش پرداخت الکترونیکی باشد .
۸-برای مشتریانی که خریداری کرده ، فاکتور خرید صادر کنند.
۹-نحوه ارسال محصول به مشتری باید مشخص باشد
۱۰-وب سایت فروشگاهی باید دارای پشتیبانی ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوی مشتریان خود باشد .
نتیجه گیری :
در حال حاضر خرید کردن به روش الکترونیک بسیار گسترش و پیشرفت داشته و هر روز مشتریان بیشتری جذب این نوع خرید می شوند . تنها نتکه مهم در این جا این است که برای طراحی سایت فروشگاهی باید اصول و قواعدی که برای آن وجود دارد رعایت شود .
 

چاپ این مطلب

  نکات مهم قبل از استارت طراحی سایت:
ارسال کننده: sitecup1 - دیروز، 01:15 PM - انجمن: ایران - بدون پاسخ

 
امروز در طراحی سایت اسپیناس وب می خواهیم در مورد نکاتی می خواهیم صحبت کنیم که قبل از شروع به طراحی سایت باید بدانید.
قبل از اینکه طراحی سایت انجام دهید باید به مواردی که مورد نیاز شما است فکر کنید. این امر سبب می شود تا شما به راحتی برای وب سایت خود برنامه ریزی کنید و با اطمینان خاطر قدم در راه درست برای طراحی سایت بگذارید. ما در اسپیناس وب به شما کمک می کنیم تا بهترین راه را برای طراحی وب سایت خود پیدا کنید. علاوه بر این در وب سایت تمامی موارد براساس نیازها و خواسته های شما طراحی گردد.
برای چه کاری می خواهید طراحی سایت انجام دهید؟
به این سوال فکر کنید!  “هدف شما از طراحی وب سایت چیست؟
در ابتدا نوع بیزنس شما تعیین کننده خواهد بود که شما چه نوع طراحی سایتی داشته باشید. مثلا یک شرکت بازرگانی دارید. باید یک طراحی سایت اطلاع رسانی و شرکتی داشته باشید یا اینکه یک فروشگاه لوازم خانگی دارید و علاقه مند هستید که مشتریان شما به صورت آنلاین خرید کنند در این طراحی سایت هدف شما فروشگاه اینرنتی خواهد بود که مشتریان شما در وب سایت محصول مورد نظر را انتخاب کنند و به درگاه بانکی متصل شوند و خرید خود را انجام دهند.
در اولین گام هدف خود را مشخص کنید به درستی انتظارات شما از وب سایت نیز مشخص خواهد شد.
مخاطبان وب سایت شما چه کسانی خواهند بود؟
دومین گام برای وب سایت شما این است که شناخت کامل از مخاطبان خود داشته باشید. زمانی که شما مخاطبان را بشناسید به راحتی می توانید برای گروه های سنی آنها برنامه ریزی کنید. به طوری که تبلیغات شما هم هدفمند خواهد شد. به عبارتی دیگر بازار هدف را شناسایی و مشتریان خود را هدف می گیرید.
نشان تجاری دارید؟
یکی دیگر از فاکتور های مهم که باید به خاطر داشته باشید. نشان تجاری یا همان لوگوی شما است. داشتن نام تجاری به شما خیلی کمک می کند تا بتوانید در ذهن مخاطبان تاثیر مثبتی داشته باشید. علاوه بر این با نام تجاری خود می توانید تبلیغات کنید. اگر در طراحی سایت ، شما نام تجاری یا لوگویی ندارید می توانید به یک طراح خبره سفارش دهید تا یک نشان تجاری برای وب سایت شما طراحی کند.
هنگامی که نام تجاری شما به یک برند تبدیل شود کاربران به وب سایت شما اطمینان بیشتری خواهند کرد. در واقع به راحتی می توانیم بگوییم که کاربران به یک برند راحت تر اعتماد می کنند.
چقدر می خواهید بودجه کنید؟
طراحی سایت خود را به یک شرکت حرفه ای بسپارید. شاید بتوان گفت هزینه ای که برای وب سایت خود می کنید می تواند در موفقیت شما نقشی داشته باشد. البته این بودجه باید معقول باشد و افراد سودجو بسیاری هستند که شما را گمراه می کنند. پس اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.
چه مطالبی را در وب سایت قرار دهید؟
یکی از قدم های پیروزی در وب سایت شما این است که محتوای مفید و خوب در وب سایت قرار دهید. این مطالب را باید به قدر مفید باشد که مخاطب را جذب کند. در واقع زمانی که مخاطب دنبال متن خاصی است در موتور های جستجوگر سرچ می کند و مطلب وب سایت شما یکی از پیشنهادها موتور جستجوگر خواهد بود. پس محتوا را قدرتمند تولید کنید تا مخاطبان زمان طولانی در وب سایت شما باشد. اگر مطالب شما کاربران را جذب کند یکی از انتخاب های آنها در آینده خواهید بود.

چاپ این مطلب

  تاریخچه طراحی سایت:
ارسال کننده: sitecup1 - دیروز، 01:14 PM - انجمن: طراحی - بدون پاسخ

یک تاریخچه مختصر از سیر صعودی صنعت طراحی سایت
علاقه ی به برنامه نویسی من رو به این صنعت کشوند. بعد از ورود متوجه شدم که چیز هایی کوچیک هم توی طراحی سایت نیاز به انجام کلی کار و ترفند داره .
مشکلات رو توی طراحی سایت میشه از روش های مختلفی حل کرد ولی بعد از حل کردن میفهمید که یه چیز دیگه خراب شده L
مشکل نمایش تو مرورگر های مختتلف که الان تقریبا این مشکل مربوط به گذشته است. به هر حال بگذریم
دوران تاریک تاریخچه طراحی سایت (سال ۱۹۸۹ ) :
اولین سایت ها که ساخته شد کاملا تاریک بودند. در این گونه سایت ها
پس زمینه کاملا سیاه بود و طراحی صرفا مقداری متن بود که روی این صفحات جای گذاری میشد.
جداول – Tables – و آغاز راه (سال ۱۹۹۵) :
با تولد مرورگر هایی که قادر به نمایش عکس بودند نخستین قدم برای طراحی های وب سایت حرفه ای بود.اون زمان رایج ترین راه برای کد زدن استفاده از جداول بود. این المان هنوز هم در HTML  وجود داره ولی اصلا دیگه استفاده نمیشه !
گذاشتن جدول تو جدول و راهی برای ترکیب کردن خانه های جدول سخت ترین نوع سایت ها در اون زمان بودند.
جاوا اسکریپ برای نجات آمد ! (سال ۱۹۹۵) :
جاوا اسکریپت جواب محدودیت های HTML  بود ; البته در آن زمان ، ساخت پنجره های pop up  ، نظم دادن به برخی المان ها و… جاوا از پس این کار ها بر میآمد. امروزه ما سعی میکنیم تا جایی که ممکن است از جاوا استفده نکنیم و با css  کار های گرافیکی را انجام دهیم. با این حال جاوا اسکریپت هنوز هم بسیار قدرتمند است ، هم در جلوی سایت (مثل jquery ) و هم در
بک اند سایت (node.js ).
دوران طلایی آزادی ! ( ۱۹۹۶):
برای شکستن محدودیت های وب سایت ، یک تکنولوژی جدید معرفی شد که قول آزادی بدون محدودیت به طراحان وب سایت میداد. طراحی میتوانست هر شکلی ، دیزاینی ، انیمیشنی و … که دوست داشت بسازد، با ابزاری که به آن flash  میگفتند و میگویند.  قول آزادی درست بود کل کار هایی که با flash  انجام میشد در یک فایل ذخیره میشد و کاربر اگر اخرین نسخه فلش را داشت و یکم هم وقت حوصله ! بارگذاری داشت میتونست انیمیشن ها رو ببینه . این دوران طلایی فلش خیلی زود گذشت چون که فلش بر روی اثرات جست و جو اثر منفی داشت و و لود شدن آن کلی انرژی و مابع سیستم ها رو میگرفت !
سایت پیشنهادیطراحی سایت

چاپ این مطلب

  از گوگل پلاس مشتری جذب کنید !
ارسال کننده: maryammo - دیروز، 07:10 AM - انجمن: ایران - بدون پاسخ

بعد از طراحی سایت ، باید به فکر جذب مشتری برای کسب و کار دیجیتالی خود یا همان سایت باشید . در این مقاله به بررسی جذب مشتری از طریق شبکه اجتماعی معروف گوگل پلاس میپردازیم .
گوگل پلاس با پشت سر گذاشتن توییتر، جایگاه دوم محبوب ترین شبکه های اجتماعی را از آن خود کرد. اما وسعت زیاد گوگل پلاس مهم ترین خصوصیت آن محسوب نمی شود بلکه قدرت اصلی آن در استفاده از سایر ابزارهای قدرتمند گوگل نظیر گوگل داکس و گوگل هنگ اوت است که آن را از سایر رقبا متمایز ساخته است.
پست های صفحه گوگل پلاس خود را جذاب طراحی کنید
اگر می خواهید مشتریان شما به طور مداوم از صفحه ی گوگل پلاس فروشگاه اینترنتی تان بازدید داشته باشند، باید دلیل خوبی برای انجام این کار در اختیارشان قرار دهید. به جای قرار دادن پست های تبلیغاتی و بدون هدف، از مطالب جذاب و مرتبط با فعالیت فروشگاه تان استفاده کنید. نمونه ی کارهایی که می توانید برای ارائه ی مطالب جذاب تر انجام دهید را در زیر مشاهده می کنید.
 
طیف مخاطب خود را مشخص کنید
با استفاده از ابزار جستجوی گوگل پلاس می توانید کاربرانی که به مطالب ارسالی شما علاقه دارند را پیدا کنید، کافی است کلیدواژه های مرتبط را در بخش جستجو وارد کنید و لیستی از کاربران علاقمند به موضوع را تهیه کنید. با استفاده از کلیدواژه های جزئی تر می توانید مخاطبان بهتری را جذب کنید.
 
خلاقانه مطلب تولید کنید
ممکن است به عنوان صاحب یک فروشگاه که طراحی سایت فروشگاهی دارد ، دوست داشته باشید به طور مداوم محصولات خود را در صفحه ی گوگل پلاس معرفی کنید اما بهتر است اینگونه پست های تبلیغاتی تنها 20 درصد حجم کل پست های شما را تشکیل شوند. 80 درصد دیگر مطالب شما باید شامل مطالب خلاقانه ی خود شما باشند. این مطالب می تواند شامل اخبار جدید دنیای تکنولوژی و تجارت، تصاویر مشتریان راضی از محصولات شما و نقدها و مقالات فنی باشد.
فرمت های مختلف مطالب را تست کنید
تنوع مطالبی که می توان در صفحه ی گوگل پلاس منتشر کرد زیاد است. در این حالت مشتریان بیشتر جذب فروشگاه تان می شوند. پست های وبلاگ، اینفوگراف، ویدیو و عکس جزو مواردی هستند که می توانند این تنوع را ایجاد کنند.
به صورت هوشمندانه عمل کنید
با استفاده از بخش اشتراک گذاری مشخص کنید که می خواهید مطالب شما برای چه کسانی قابل دیدن باشند. با استفاده از گروه بندی دقیق می توانید مطالب خود را در مکان صحیح و برای اشخاص صحیح منتشر کنید. در صورت تمایل می توانید از گوگل پلاس بخواهید تا پست های شما را توسط ایمیل برای مخاطبانتان ارسال کند تا مطمئن شوید که مطالب شما حتما خوانده می شوند.
با سایر حلقه ها (Circles) و انجمن ها (Communities) ارتباط برقرار کنید
اگر تا به امروز در یک نمایشگاه شرکت کرده باشید اطلاع دارید که زمینه فعالیت آن از دو حالت خارج نیست. یا نمایشگاه شامل شرکت هایی است که در زمینه های متفاوت فعالیت می کنند یا اینکه نمایشگاه شامل شرکت هایی است که در یک زمینه ی یکسان فعالیت می کنند. با اینکه هر دو نوع، مزایا و معایب خود را دارند اما شرکت در نمایشگاه های کوچکتر و تخصصی تر تاثیر بیشتری خواهد داشت و علت آن ایجاد ارتباط عمیق تر بین دو طرف می باشد.
 
حلقه ها (Circles)
دسته بندی مطالب توسط حلقه ها یک گام اساسی برای ایجاد و انتشار مطالب محسوب می شود، در ضمن این یک راه فوق العاده برای ارتباط بهتر با مشتریان است. به طور مثال می توانید مشتریان دائمی خود را در یک حلقه و شرکای تجاری خود را در حلقه ای دیگر دسته بندی کنید و به این ترتیب مطالب خود را با خیال راحت تر برای هر گروه منتشر کنید.

چاپ این مطلب

  استفاده از گوگل آنالیز در طراحی سایت
ارسال کننده: mitrabeigi - دیروز، 07:01 AM - انجمن: ایران - بدون پاسخ

سامانه گوگل آنالیز که یکی از سامانه های بسیار خوب برای بررسی و آنالیز ترافیک ورودی به وبسایت هاست که بعد از طراحی سایت باید مورد استفاده قرار بگیرد . این ابزار که برای وبمستران بسیار آشناست با قابلیت های خوبی همراه است .
آنالیز یا آنالتیکس به معنی تجزیه و تحلیل است و تحلیلهای گوگل به ابزارها و امکانات هنری مجهز شده اند که میتوانند به مقدار زیادی اثرگذاری بازاریابی آنلاین شما را ارتقا ببخشند. به جز این، میتوانید به منبع عظیم اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که آگاهی از انها برای کسب و کارتان یک امر بسیار ضروریست . از طریق انها میتوانید به نقاط ضعف و قوت کمپین بازاریابی تان پی ببرید و تغییرات لازم رو در جهت بهتر کردن اوضاع و جلب رضایت مشتریها به عمل بیارید.
خب اگر طراحی سایت خود را انجام دادید و همه چیز را مهیا کردید برای حضور کاربر در وبسایت خود باید بگم بیشتر راه را رفتید .
میزان بازدهی فعالیت های خود را میتوانید چک کنید
یکی از جدیدترین ویژگیهای این ابزار تجزیه و تحلیلهای اجتماعی است. با افزایش اهمیت فعالیتهای اجتماعی، بازاریابی اجتماعی هم در جهان امروز برای یک وبمستر بعد از طراحی سایت بخش مهمی از بازاریابی آنلاین را تشکیل میدهد.
کمپین اجتماعی شما باید یک یا چندتا از شبکه های اجتماعی خاصی که در کشورمان که بیشترین طرفدار را دارند در بربگیرد ؛ مثلا فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و گوگل پلاس. ردیابی همه فعالیتهای شبکه های اجتماعی حتی برای بازاریابهای حرفه ای هم کار مشکل و زمان بری است !
اما خوشبختانه گوگل آنالتیکس ابزاری برای ردیابی عملکرد هر یک از شبکه های اجتماعی در کنار هم در یک داشبورد معرفی کرده که میتواند در وقت و هزینه های شما تا حد زیادی صرفه جویی کند.
اگر طراحی سایت ریسپانسیو کار کرده باشید ، حتما اثر موبایل را در سایت خود میبنید !
با وجود گجت های هوشمند بیشتر وبگردی ها با همین دستگاه ها انجام میشود و به همین دلیل وبمستران در طراحی سایت خود ، ویژگی ریسپانسیو را در نظر میگیرند .
با قابلیت جدیدی که گوگل آنالتیکس برای موبایل فراهم کرده ، میتوانید اثر کاربرهای موبایل را بر روی کسب و کار آنلاین تان بررسی کنید. اگه اکثر ترافیک تان از موبایل است یا بهتر بگم کاربر موبایلی بیشتری دارید، دلیل کافی برای بهینه سازی وب سایت تان برای کاربرهای موبایل دارید. این قابلیت میتواند عملکرد برنامه های موبایلی از جمله دانلودها و فعالیتهای بازدیدکننده ها رو اندازه بگیرد .
عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید
تبلیغات آنلاین شانس موفقیت شما را به اندازه زیادی افزایش میدهد و میتوانید در مقایسه با کسانیکه تبلیغات نداشتند، در کمپین های بازاریابی تان جلوتر از رقبا باشید. اما این هم بستگی به اثرگذاری کمپینهای تبلیغاتی شما نیز دارد. تجزیه و تحلیل تبلیغات (advertising analytics ) به شما امکان ردیابی کانالهای تبلیغاتی مختلفی مثل تبلیغات روی موتورهای جستجو، روی شبکه های اجتماعی، بنرها و ایمیلها رو میدهد.
این قابلیت با کمپین ادوردز هم ترکیب شده و در نتیجه میتوانید به راحتی متوجه شوید که کدام کلیدواژه هابهتر کاربران شما را به مشتری تبدیل میکنند . اگر با ادوردز بازاریابی میکنید، میتوانید تگ گذاری کمپین خود را خودکار کنید تا به وضوح نرخ تبدیل به مشتری مکانهای مختلف تبلیغ و صفحات فرود مختلف رو ببینید.

چاپ این مطلب

  علائم غیرقابل ثبت در کنوانسیون پاریس
ارسال کننده: register1 - 2017/11/21، 01:07 PM - انجمن: ثبت شرکت - بدون پاسخ

کنوانسیون پاریس ناظر بر مالکیت صنعتی، در مفهوم وسیع آن است و به عنوان سندی پایه در این زمینه، موضوعاتی از جمله اختراعات ، علامت تجاری ، طرح های صنعتی ، مدل های اشیاء مصرفی ، اسامی تجاری ، نشانه های جغرافیایی و جلوگیری از رقابت غیر منصفانه را دربرمی گیرد. 
بر اساس ماده 6 ( مکرر 9 ) کنوانسیون پاریس، علائمی که دارای ویژگی های ذیل باشد، قابل ثبت نمی باشند :
- علائمی که از روی یک علامت معروف کپی برداری شده است. 
- علائم تقلیدی 
- علائمی که ترجمه یک علامت ثبت شده قبلی باشد. 
- علائمی که به علت شباهت با یک علامت شناخته شده معتبر مصرف کننده را به اشتباه بیاندازد. 
- علائمی که بدون مجوز، د ربردارنده نشان های خانوادگی ، پرچم کشورها ، سایر علائم دولت ها ، علائم رسمی و نشانه هایی که دولت ها برای تضمین کیفیت کالا به کار می روند باشند. 
از جمله مهم ترین مقررات کنوانسیون پاریس در خصوص ثبت بین المللی علائم تجاری  :
1) شرط استعمال علامت ثبت شده 
بنا بر ماده 5 کنوانسیون بند ج ( 1 ) هر گاه در کشوری از کشورهای عضو اتحادیه استفاده از علامت تجاری ثبت شده ای اجباری باشد این علامت در شرایطی که استعمال نشده است ، قابل بطلان نمی باشد مگر اینکه مدت زمان معقولی سپری شده باشد و مهلت داده شده منقضی گردد و همچنین شخص ذی نفع که در استعمال علامت تجاری مزبور، قصور کرده است نتواند این عدم استفاده را توجیه نماید. 
2) علائم تجاری مشهور 
به موجب مقررات کنوانسیون پاریس، چنانچه ثبت علامتی یا استعمال علامت تجاری یا صنعتی که به ترتیب ، اعم از انتشار مجدد، امکان بروز اشتباهاتی را فراهم آورد ، باطل و ممنوع اعلام گردد. مشروط بر اینکه : اولاَ : مقامات صالح هر کشور، برایشان مسجل و اثبات شده باشد که این علامت شناخته شده و مشهور است و ادعای صرف کفایت نمی کند که چنین برخوردی ایجاد گردد و ثانیاَ : نظام حمایتی کنوانسیون، مندرج در موارد 2 و 3، شخص صاحب علامت را تحت پوشش قرار دهد.
3) نشانه های دولتی، علائم رسمی و نشانه های سازمان های بین المللی 
در ماده 6 کنوانسیون پاریس قوانین و مقررات پیرامون ممنوعیت های راجع به علائم دولتی، انگ های رسمی و علائم سازمان های بین المللی ، بیان گردیده است. 
در واقع هدف اساسی از اجرای مقررات این ماده، این است که حقوق دولت ها در رابطه با علائم و نشان های رسمی و دولتی حفظ گردد، چرا که استفاده از این نشان ها به عنوان علائم تجاری در فعالیت های تجاری، مجاز می بود موجبات فراهم آمدن اشتباه و انحراف ذهن عموم مصرف کنندگان در مبدا و اصل محصول مورد استفاده می گردید. در بند 3 ( الف) این ماده همچنین، کشورهای عضو اتحادیه، در اجرای مقررات مذکور، بدین وسیله موافقت می دارند که در صورت تمایل به حمایت از کلیه یا قسمتی از علائم خود، فهرستی از علائم دولتی، نشان ها و انگ های رسمی کنترل و تضمین و کلیه تغییرات بعدی فهرست را متقابلاَ از طریق بین المللی ارسال نمایند. و نیز تمام تغییراتی که بعداَ ممکن است در این فهرست رخ دهد را متقابلاَ از طریق سازمان جهانی مالکیت فکری برای اطلاع کشورهای دیگر ارسال دارند. 
4) حمایت از علائم تجاری ثبت شده در کشور مبدا 
این مساله ناظر بر این امر است که هر علامت تجاری ثبت شده در کشور مبدا، که قاعدتاَ بنا بر قوانین ثبت داخلی همان کشور، به ثبت رسیده است یا به همان شکل، در سایر کشورهای اتحادیه نیز پذیرفته می شود و مورد حمایت خواهد بود. بنا بر ماده 6 کنوانسیون، امکان مردود دانستن تقاضای ثبت علامت تجاری در سایر کشورهای عضو اتحادیه، یا ابطال آن ، جز در موارد اصلاح شده در بند ب همین ماده وجود ندارد. 
5) ماهیت کالا در ثبت علامت 
بعضاَ ممکن است این اتفاق بیفتد که محصولی با قوانین داخلی یک کشور خاص هماهنگی نداشته باشد. در واقع با امعان نظر به پیش بینی های قانونی در سیستم حقوقی داخلی آن کشور، به دلایلی چند، اعم از نامشروع بودن آن محصول یا غیر امنیتی بودن آن ممکن است امتناع از ثبت علامتی وجود داشته باشد. اما با توجه به اینکه اساساَ کنوانسیون پاریس که حول موضوع حمایت از مالکیت صنعتی تدوبن گردیده است، ورای ماهیت محصولات تولیدی، به علائم تجاری می پردازد، نوع محصولاتی که علامت تجاری روی آن نصب می شود را در هیچ مورد مانع از ثبت آن علامت نمی داند. چه بسا که بنا بر مرور زمان، قوانین تغییر یافته و محصول مربوطه، شرایطی را که ملازمه با قوانین آن کشور دارد، کسب نماید.

  • الحاق ایران به کنوانسیون پاریس
پس از تصویب قانون اجازه الحاق دولت ایران به اتحادیه عمومی بین المللی معروف به پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی و تجاری در تاریخ 10 / 12 / 1337 و درج آن در روزنامه رسمی کشور، وزارت امور خارجه الحاق ایران را به قرارداد پاریس طی نامه ای اعلام داشت و مراتب در شماره 14 / 4 / 39 روزنامه رسمی کشور آگهی گردید و عضویت دولت ایران از 24 / 9/ 38 ( 16 دسامبر 1959 ) قطعی شد. 
قرارداد پاریس با تجدید نظر هایی که تا سال 1924 در لندن صورت گرفته بود به مجلس تقدیم شد و به ضمیمه قانون در روزنامه رسمی کشور منتشر گردید و اگرچه ایران پس از اصلاحات 1958 لیسبون به کنوانسیون ملحق شد، اما پیشنهادکنندگان قانون به این اصلاحیه بی توجه بوده و صرفاَ تا اصلاحیه لندن را مورد ملاحظه و تصویب قرار داده بودند. 
ایران چیزی حدود 10 سال بعد به اصلاحات لیسبون ملحق شد که متن این اصلاحات در روزنامه رسمی شماره 7269 مورخ 18 / 10 / 1348 انتشار یافت.
کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.


ثبت برند در ثبت شرکت فکر برتر

چاپ این مطلب

  ضمانت اجرایی ثبت تعاونی
ارسال کننده: sabti1 - 2017/11/21، 10:44 AM - انجمن: ثبت شرکت - بدون پاسخ

تعاون چیست ؟
تعاون در اصطلاح  ياوري و همراهي متقابل  مي باشد. اين واژه از ( عون ) به معني ياري نمودن و در باب تفاعل با معناي به همديگر كمك کردن و همياري نمودن آمده است. به عبارت ديگر، کار گروهي، داوطلبانه و نظام مند را تعاون مي گويند. سازوکارهای مورد استفاده در تعاونی‌ها متناسب با اهداف اجتماعی تعاون می باشد.

تشکیل تعاونی ها چگونه است :
تعاونی ها در دو مرحله شکل می گیرد تشکیل تعاونی و ثبت تعاونی برای به وجود امدن تعاونی باید با توافق اکثریت مقرر تشکیل دهندگان ان یعنی داوطلبان عضویت ، به صورت تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بارزس یا بارزسان تحقق می بابد. این مرحله همان مرحله تشکیل تعاونی است و برای شناسایی قانونی هر تعاونی برای اینکه بتواند به کسب عنوان (شخص حقوقی ) نایل اید نیاز است تاسیس ان با رعایت مقررات قانونی به ثبت برسد لذا مقررات مربوط به ثبت تعاونی ها از مقرارت قوانین امره است نه قوانین ارشادی و این امر تحت کنترل و نظارت دولت قرار می گیرد و لازم است برای تشکیل آن موافقتنامه و برای ثبت آن مجوز ثبت از وزارت تعاون دریافت شود. در شرکت های تجاری مرحله ثبت تقریباَ به همین ترتیبی است که در شرکت های تعاونی و همچنین در اتحادیه های تعاونی برقرار است ، ولی کنترل و نظارت دولت در مرحله تشکیل ، خاص تعاونی هاست و در تشکیل شرکت های تجاری چنین کنترل و نظارتی اعمال نمی شود. این وضع از یک طرف به علت اهمیت موقعیت و نقشی است که تعاونی ها در نظام اقتصادی کشور دارند و از طرف دیگر امکان بهره مندی تعاونی ها از تسهیلاتی است که دولت در اختیار آن ها قرار می دهد
ثبت تعاونی و ضمانت اجرا  آنها
1-جلوگیری از فعالیت
وزارت تعاون از فعالیت اشخاص و موسساتی که به نام شرکت تعاونی به ثبت داده نشده اند ولی با عنوان تعاونی به کار می پردازند ، ممانعت می کند ؛ زیرا این امر نادیه گرفتن مقررات تعاونی و سوء استفاده از عنوان تعاونی است و بر طبق قانون بخش تعاونی ” نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات بخش تعاونی و جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی یا حقوقی که به هر نحو از نام یا عنوان تعاونی سوء استفاده می کنند ” بر عهده این وزارت است
2- عدم امکان استفاده از تسهیلات
هر گاه شرکتی بدون اینکه به عنوان تعاونی ثبت شود ، به نام شرکت تعاونی شروع به فعالیت کند ، شرکت تعاونی محسوب نمی شود و نمی تواند به عضویت اتحادیه تعاونی و اتاق تعاون پذیرفته شود و یا از تسهیلاتی که وزارت تعاون برای تعاونی ها ارائه می دهد ، استفاده کند
3- تضامنی محسوب شدن
به موجب قسمت اول ماده 220 قانون تجارت ، هر گاه شرکتی تشکیل شود و با اشتغال به امور تجارتی ، خود را به صورت یکی از شرکت های مذکور در قانون تجارت درنیاورد ، ” شرکت تضامنی ” محسوب می شود و باید مقررات راجع به شرکت تضامنی در مورد آن اجرا گردد؛ بنابراین هر گاه شرکتی با عنوان ” شرکت تعاونی ” شروع به فعالیت بازرگانی کند ولی به ثبت داده نشود ، چون تعاونی بودن آن قانوناَ مسجل نیست و از طرفی به صورت یکی از شرکت های مقرر در قانون تجارت نیز در نیامده است، مشمول ماده 220 قانون تجارت می شود و شرکت تضامنی محسوب می گردد، لذا ملزم است که تابع احکام قانون تجارت در مورد شرکت تضامنی باشد. لازم به یادآوری است که یکی از احکام شرکت تضامنی – به موجب ماده 116 قانون تجارت – این است که اگر دارایی شرکت تضامنی برای تادیه تمام بدهی های آن کافی نباشد ، شرکا در مقابل باقیمانده آن ” مسئولیت تضامنی ” دارند که در اثر آن هر یک از شرکا منفرداَ و بدون در نظر گرفتن میزان سرمایه ای که در شرکت دارد و همه آن ها مجتمعاَ مسئول پرداخت بدهی های شرکت اند ، هر یک از شرکاء در صورت مراجعه طلبکار یا طلبکاران شرکت ، ملزم است تمام باقیمانده دیون شرکت تضامنی را بپردازد و طلبکاران می توانند برای دریافت طلب به اختیار خود علیه هر یک از آنان منفرداَ یا علیه دو یا چند یا همه آن ها مجتمعاَ ، در دادگاه اقامه دعوی نمایند ؛ در صور اخیر حکم دادگاه دایر بر محکومیت آن ها بر اساس ” اصل تضامن ” صادر خواهد شد
تکلیف اولین هیات مدیره به ثبت تعاونی
اولین هیات مدیره پس از اعلام قبولی مکلف است با انجام تشریفات مقرر برای ثبت تعاونی اقدام کند. برای این امر هیات مدیره به یکی از اعضای خود یا مدیر عامل ، وکالت با حق توکیل به غیر می دهد که اقدامات لازم برای ثبت را انجام دهد.
آیین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی برای انجام اقدامات لازم جهت ثبت تعاونی مهلت معین کرده و مقرر داشته است که اولین هیات مدیره پس از اعلام قبولی اعضای آن مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ جلسه اولین مجمع عمومی عادی اقدامات ضروری برای ثبت تعاونی را به انجام برساند.

ثبت شرکت بدون پیش پرداخت در ثبتیکال



فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
چاپ این مطلب