رفتن به مطلب

sabti

Members
  • تعداد ارسال ها

    13
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره sabti

  • تاریخ تولد تعیین نشده

دستاورد های sabti

Newbie

Newbie (1/14)

0

اعتبار در سایت

  1. این شرکت ها از سالیان دور قرون وسطی به بعد در اروپا سابقه داشته اند و حاصل شراکت بین اشراف سرمایه دار و تجار از طبقه اجتماعی متوسط می باشند که تابع شرایط و قوانین خاصی بوده است (توضیح کامل در مقاله ثبت شرکت مختلط غیر سهامی) . در تعریف شرکت مختلط سهامی در ماده 162 قانون تجارت ایران آمده است : «شرکت مختلط سهامی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص بین یک عده شرکاء سهامی و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می شود». بنابراین شرکت مزبور ترکیبی است از شرکت تضامنی و شرکت سهامی. نسبت به شریک یا شرکاء ضامن مقررات شرکت تضامنی و نسبت به شرکاء سهامی مقررات شرکت سهامی جاری است و در مواردی که با یکدیگر اصطکاک دارند مقررات مخصوصی وضع گردیده است. در این قبیل شرکت ها دو نوع شریک موجود است: شرکاء سهامی شرکاء ضامن شرکاء سهامی کسانی هستند که سرمایه آنها به صورت سهام هایی با مقیمت مساوی در آمده و مسئولیت آنها در مقابل دیون شرمت تا میزان سرمایه اولیه آنهاست در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه او به صورت سهام نمی باشد و مسئول کلیه دیون احتمالی شرکت می باد که ممکن است حتی بیش از سرمایه شرکت باشد. توجه داشته باشید که در صورت تعدد شریک ضامن مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. نکته مهم : شرکاء ضامن نمی توانند بدون رضایت سایر شرکاء ، تجارتی از نوع تجارت شرکت را راه اندازی نمایند .یا به عنوان شریک ضامن در شرکت با مسئولیت محدود دیگری که نظیر این تجارت را دارد داخل شوند. بنا بر ماده ١٤٤ قانون تجارت : (اداره شرکت مختلط سهامی به عهده شریک یا شرکای ضامن و حدود اختیارات آنها همان است که در مورد شرکای شرکت تضامنی مقرر است) و در مورد شرکای با مسئولیت محدود ماده ١٤٥ اشاره داشته است :(شریک با مسئولیت محدود نه به عنوان شریک حق اداره کردن شرکت را دارد نه اداره امور شرکت از وظایف اوست). که البته این امر با توجه به میزان مسئولیت شرکاء در مقابل دیون احتمالی شرکت می باشد و شرکاء با مسئولیت بیشتر دارای حق بیشتری برای تصمیم گیری می باشند. وجوه افتراق شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی : در شرکت مختلط سهامی سرمایه شرکای با مسئولیت محدود به صورت تعدادی سهام تبدیل می شود و مانند سهام در شرکت های سهامی دارای قابلیت انتقال می باشد. لذا شخصیت این شرکاء حائز اهمیت نمی باشد این نوع شرکت دارای تمامی مزایای شرکت های غیر سهامی می باشند و غیر از آن قابلیت معامله سهام را نیز دارند .اما بلعکس در شرکت مختلط غیر سهامی شخصیت شرکاء حائز اهمیت است و سرمایه به صورت سهام نیست و قابل معامله نیز نمی باشد. واین عمده ترین تفاوت این دو شرکت می باشد. مدارک شرکت مختلط سهامی برای ثبت 1-یک نسخه‌ی مصدق از شرکت نامه 2-یک نسخه‌ی مصدق از اساسنامه 3-اسامی مدیر یا مدیران شرکت 4-نوشته‌ای با امضای مدیر شرکت، حاکی از تعهد پرداخت تمام سرمایه و پرداخت واقعی لااقل ثلث از آن سرمایه 5-سوابق مصدق از تصمیمات مجمع عمومی در موارد مذکور در مواد 40 ،41 و 44 6-نوشته‌ای با امضای مدیر شرکت، حاکی از پرداخت تمام سرمایه‌ی نقدی شرکای ضامن و تسلیم تمام سرمایه‌ی غیرنقدی با تعیین قیمت حصه‌های غیرنقدی شرکت مختلط سهامی و شرایط لازم جهت ثبت آن
  2. زمانی که شرکتی به ثبت می رسد، با ارائه ی اساسنامه و اظهار نامه به اداره ی ثبت ،نوع فعالیت شرکت و کارهایی را که در اینده قرار است به ثبت برسد را بیان می کنند و اداره ی ثبت شرکتها ان را به اطلاع مراجع قانونی می رساند شرکتهای هلدینگ: هلدینگ به شرکتی گفته می شود که تعدادی شرکت در زیر مجموعه ی ان قرار گرفته و زیر نظر این شرکت به فعالیت می پردازند . شرکت های هلدینگ که تقریبا نصف سهام شرکت ها را خریداری می کنند و با انجام این کار می توانند برای شرکت ها در زمینه ی افزایش سرمایه ، انتخاب مدیر عامل و …تصمیم گیری کنند . شرکت های هلدینگ با نام های شرکت های مالک ،شرکت مادر ،شرکت اصلی نیز خوانده می شوند . شرکت های هلدینگ که در زمینه ی تولید و خدمات فعالیتی ندارند و کار اصلی انها خریدن سهام شرکت ها است به طوریکه مقدار این سهام از 50% هم بیشتر است و با این مقدار سهام می توانند بیشتر مالکیت ان شرکت ها را بر عهده گرفته و برای انها تصمیم گیری کنند . با توجه به این که شرکت های هلدینگ تسلط زیادی بر روی شرکت های زیر مجموعه ی خود دارند می توانند به سود زیادی دست پیدا کنند . شرکت های سرمایه گذاری: هدف اصلی شرکتهای سرمایه گذاری از خریدن سهام شرکتها فقط بدست اوردن سود بیشتر است .این شرکتها در تصمیم گیری ها اصلا مداخله نمی کنند . شرکتهای سرمایه گذاری با کمک گرفتن از افراد متخصص ارزیابی می کنند که چه زمانی باید سهامی را خریداری کنند و یا سهام خود را به فروش برسانند . تفاوت میان شرکتهای هلد ینگ و سرمایه گذاری: 1-هدف شرکتهای هلدینگ از خرید سهام شرکتها کنترل انهاست در صورتی که هدف شرکتهای سرمایه گذاری از خریدن سهام شرکتها تنها دریافت سود است و دخالتی در اداره ی شرکتها ندارند . 2-شرکتهای سرمایه گذاری اصولا سهام ها را اگر دارای سود خوبی باشند به فروش میرسانند و نگه نمی دارند اما شرکتها ی هلدینگ اصولا سهام را به فروش نمی رسانند مگر در مواقع خاص . 3- مراحل به ثبت رساندن شرکتها ی سرمایه گذاری و هلدینگ همانند هم هستند اما در میزان سرمایه ی اولیه با هم متفاوتند به طوریکه شرکتهای هلدینگ اگر در قالب شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده باشند مقدار سرمایه ی اولیه پنجاه میلیارد ریال است اما اگر به صورت شرکت سهامی عام باشند سرمایه ی اولیه یکصد میلیارد ریال است .اما شرکتهای سرمایه گذاری در قالب شرکتهای خاص به ثبت می رسند و سرمایه ی اولیه صد هزار تومان است . تفاوت های بین شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ
  3. شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان ، موافق اصولی که در قانون شرکت های تعاونی مصوب 9 / 4/ 1352 مصرح است ، تشکیل می شود. برای مقدار سرمایه شرکت تعاونی حداقل مقرر شده است. به موجب ” دستورالعمل تشکیل تعاونی ها ” ، حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت های تعاونی عام و خاص، به ترتیب یکصد میلیون ریال و ده میلیون ریال تعیین می گردد. هر تعاونی وقتی تشکیل و ثبت می شود که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه و چنانچه به صورت نقدی و جنسی باشد، تقویم و تسلیم شده باشند ” . لازم به ذکر است که تعاونی های مذکور پس از تشکیل در دوره فعالیت نیز باید پیوسته مبالغ حداقل سرمایه های فوق را داشته باشند. آورده های نقدی و غیرنقدی در سرمایه گذاری شرکت تعاونی آورده های اعضا ممکن است تقدی یا غیر نقدی باشد. طبق ماده 21 قانون بخش تعاونی، شرکت تعاونی وقتی تشکیل و ثبت می شود که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه شود و آورده های غیرنقدی نقویم و تسلیم گردد. قیمت گذاری آورده های غیرنقدی باید به طریقی مطمئن و در صورت لزوم با نظر کتبی کارشناس رسمی وزارت دادگستری صورت گیرد و در هر حال لازم است اولین مجمع عمومی عادی که در بدو تاسیس شرکت تشکیل می شود، آن را تصویب نماید. مبلغ لازم التادیه در سرمایه گذاری شرکت تعاونی، لازم نیست تمام آورده نقدی یکچا پرداخت شود و همان طور که گفته شد، قانون پرداخت یک سوم آن را کافی دانسته است. این مبلغ را که مبلغ لازم التادیه نامیده می شود، اساسنامه شرکت تعیین می کند و مقدار آن نباید از حداقل مقرر در قانون ، یعنی یک سوم قیمت اسمی هر سهم ، کمتر باشد؛ ولی چنان که معلوم است بیشتر بودن آن از این مقدار منعی ندارد. بنابر تبصره ماده 21 قانون بخش تعاونی، اعضای شرکت تعاونی مکلف اند مبلغ پرداخت نشده سهم یا سهام خود را ظرف مدت مقرر در اساسنامه تادیه کنند. لازم است مطلبه مبلغ پرداخت نشده سهام یا مطالبه هر مقدار از آن، از کلیه اعضا و بدون تبعیض به عمل آید. ممکن است این سوال مطرح شود که اگر عضوی در ظرف مقرر در اساسنامه، مبلغ پرداخت نشده سهم خود را تادیه نکند، چه برخوردی با وی خواهد شد ؟ به عبارت دیگر چه ضمانت اجرایی برای پرداخت مبلغ مورد بحث وجود دارد ؟ در پاسخ می توان گفت : همان طور که بیان شد ، تادیه مبلغ پرداخت نشده سهم ظرف مدت مقرر در اساسنامه، برای عضو یک تکلیف قانونی است و عدم رعایت تعهدات قانونی و مقررات اساسنامه ، طبق بند 2 ماده 13 قانون بخش تعاونی، از موجبات اخراج است و عضوی که از تادیه مبلغ پرداخت نشده، سهم یا سهام خود مطابق اساسنامه تخطی کرده است ؛ لذا هیئت مدیره می تواند وی را از شرکت اخراج کند. منتها طبق بند 2 ماده 13 این قانون ، اخراج ” پس از دو اخطار کتبی توسط هیئت مدیره به فاصله 15 روز و گذشتن 15 روز از تاریخ اخطار دوم با تصویب مجمع عمومی عادی ” امکان دارد. تقویم و تسلیم آورده های غیرنقدی آورده های غیرنقدی ممکن است ماشین آلات، وسایل و لوازم ، کارخانه ، زمبن ، ساختمان ، سرقفلی، ورقه اختراع ، علامت تجاری و غیره باشد . قانون بخش تعاونی مقرر می دارد : آورده های غیرنقدی یا سرمایه جنسی شرکت باید تقویم و تسلیم شود ؛ ولی در چگونگی نقویم و تسلیم آن ها بیانی ندارد. در مورد آورده های غیرنقدی لازم است چند نکته یادآوری شود : اولاَ ناگفته پیداست که آورده های غیرنقدی یا جنسی باید از نوعی باشد که مورد نیاز شرکت تعاونی باشد ؛ ثانیاَ ارزیابی آن ها به طریقی مطمئن و در صورت لزوم با نظر کتبی کارشناسان رسمی دادگستری انجام گیرد تا بدین ترتیب از ورود آورده های مناسب به شرکت و تقویم عادلانه آن ها و از عدم تضرر شرکت اطمینان حاصل شود ؛ ثالثاَ تسلیم آورده های غیرنقدی به این صورت است که عین یا مدارک مالکیت آن ها در همان بانک یا صندوق تعاون یا موسسه اعتباری که برای پرداخت مبالغ لازم التادیه تعیین شده است، تودیع و گواهی آن به هیئت موسس تحویل گردد؛ و سرانجام اینکه لازم است ارزیابی آورده های غیرنقدی به تصویب اولین مجمع عممومی عادی که در بدو تاسیس شرکت تشکیل می شود برسد. آورده های نقدی در ثبت شرکت - sabticall.com
  4. sabti

    تعیین موضوع در ثبت شرکت های تجاری

    شرکت تجاری عبارت از اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی که با هدف کسب سود، عملیات تجاری انجام می دهند. در قرارداد شرکت مثل همه عقود و قراردادها باید شرایط عمومی صحت عقود رعایت شود که عبارتند از : قصد و رضا ، اهلیت ، معین بودن موضوع ، قانونی بودن جهت و هدف همان طور که آمد، موضوع شرکت از عوامل تشکیل دهنده ی شرکت های تجاری است که در بند 2 اساسنامه آن قید می گردد. موضوع شرکت چیزی است که شرکت برای انجام آن امر یا آن امور تاسیس شده است. موضوع شرکت باید امری انتفاعی باشد اعم از تجاری یا غیرتجاری. ولی نمی تواند مخالف قانون یا مغایر با نظم عمومی یا مبهم و غیرمعین باشد. مثلاَ شرکتی که قصد دارد برای اداره قمارخانه ها تشکیل شود، موضوع آن نامشروع است و اجازه تاسیس دریافت نمی دارد. ( نامشروع بودن موضوع و جهت شرکت ، از موارد بطلان شرکت است) در بعضی از کشورها مانند انگلستان موضوع شرکت را نمی توان تغییر داد؛ ولی در قوانین ایران تغییر موضوع شرکت مانعی ندارد. مجمع عمومی فوق العاده حق دارد آن را تغییر دهد. ( چوم جزء موارد اساسنامه است ) و مراتب را به مرجع ثبت شرکت ها اعلام دارد تا برای اطلاع عموم آگهی شود. تعیین موضوع در شرکت های تجاری همان طور که گفتیم، در شرکت های تجاری موضوع شرکت باید معلوم و معین باشد. چرا که تشکیل شرکت های تجاری نیز در زمره عقود می باشد و لازم است که بنابر ماده 216 قانون مدنی، موضوع آن معلوم باشد. البته در قانون تجارت ماده ای که لزوم تعیین موضوع شرکت را پیش بینی کرده باشد به چشم نمی خورد و فقط درباره شرکت های سهامی در ماده 8 ل. ا. ق. ت به لزوم تعیین موضوع شرکت سهامی اشاره شده است. اما بنا بر بند 8 ماده 6 نظامنامه اجرای قانون ثبت شرکت ها، موضوع شرکت باید مشخص گردد. سوال : آیا لازم است که موضوع شرکت تجاری، اعمال تجاری مذکور در ماده 2 ق. ت باشد، یا شرکت تجاری می تواند به اعمالی غیر از اعمال مذکور در ماده فوق مشغول گردد ؟ قانون تجارت در مواد متعددی اشاره دارد که شرکت تجاری باید برای موضوعات تجاری تشکیل گردد و موضوع فعالیت خود را اعمال تجاری قرار دهد، اما درباره شرکت های سهامی به یک استثناء برمی خوریم. چرا که بنا بر ماده 2 ل. ا. ق. ت شرکت های سهامی می توانند در موضوعاتی خارج از اعمال تجاری، فعالیت کنند. صرف این که شرکتی به صورت شرکت سهامی تشکیل شده باشد، کافی است که این شرکت را تجاری قلمداد کنیم ، هرچند که این شرکت به اعمال تجاری مشغول نباشد. انواع شرکت های تجاری از جهت موضوع فعالیت الف ) شرکت های شکلاَ تجاری شرکت هایی هستند که صرف نظر از نوع فعالیت آن ها به صرف این که در قالب معین شده در قانون تجارت تشکیل شوند تجاری تلقی می شوند حال چه موضوع آن ها تجاری باشد چه نباشد مانند شرکت سهامی که شکلاَ تجاری محسوب می شوند. اگر چه دارای فعالیت تجاری نباشند. ب) شرکت های موضوعاَ تجاری شرکت هایی هستند که برای تجاری تلقی شدن نیاز به انجام امور تجاری دارند یعنی موضوع شرکت باید تجاری باشد یا تجاری محسوب گردد والا تجاری نمی باشد. برای مثال شرکت های تعاونی مسکن که با فرض غیرتجاری بودن تشکیل می شوند تا نیاز اعضاء را در دارا شدن مسکن رفع نمایند ممکن است با ساخت و ساز بسیار و مازاد بر نیاز اعضاء واحدهای مسکونی را به غیر اعضاء در معرض فروش بگذارند که این اقدام معامله تجاری محسوب می گردد زیرا با خرید زمین و ایجاد تغییرات و دخل و تصرف در آن مصداق قانون تجارت می باشد چرا که از ماموریت اصلی خود که رفع نیاز مسکن اعضاء می باشد خارج گردیده است. شرایط و قواعد خاص در برخی فعالیت های تجاری درباره برخی موضوعات فعالیت تجاری به لحاظ مصالح اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی و غیره، رعایت شرایط و قواعد خاصی تعیین شده است. مانند این که برای تصدی به حمل و نقل ، دلالی، حق العمل کاری، تاسیس و به کار انداختن کارخانه ، تصدی به نمایشگاه های عمومی مانند سینما و تئاتر که به موجب ماده 2 قانون تجارت ، از معاملات تجاری می باشند، مقررات خاصی تعیین گردیده است که باید در هر مورد، ملحوظ و مراعات شود. ثبت نشان ثبتیکال - https://sabticall.com
  5. sabti

    شرایط و ضوابط ثبت شرکت داروهای گیاهی

    انسان ها از دیرباز به فواید گیاهان مختلف جهت درمان بسیاری از امراض پی برده بودند و افرادی با کسب تجربه و دانش به عنوان طبیب از طریق تجویز انواع گیاهان دارویی به درمان بیماری ها مختلف می پرداختند. امروزه نیز بسیاری از افراد استفاده از گیاهان دارویی را به جهت تاثیر در روند بهبود و نداشتن عوارض به دلیل طبیعی بودن آن به گیاهان شیمیایی ترجیح می دهند. از معروف ترین این گیاهان که اکثر افراد با خواص آن آشنا هستند عبارتند از: زیره ،آویشن ، اسطوخدوس،بابونه،خاکشیر،زیره،گل گاوزبان و …… نزدیک به 2300 گونه از گونه های گیاهی ایران در ردیف گیاهان دارویی و معطر قرار دارند. از این تعداد گونه گیاهی ، 450 گونه جزو گیاهان دارویی به شمار می آیند. در این مقاله به بررسی شرایط و ضوایط ثبت شرکت گیاهان دارویی می پردازیم : به استناد ماده ۱۶ قانون تشكيل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مصوب سال ۱۳۶۴ و همچنين قسمت ۱۳ ماده ۱ قانون مربوط به تشكيلات و وظايف وزارت متبوع و تبصره ۳ ماده ۱۳ وتبصره ۶ ماده ۱۴ از فصل چهارم قانون مربوط به مقررات امور پزشكي و دارويي مصوب سال ۱۳۳۴ و اصلاحيه سالهاي ۱۳۶۷ و ۱۳۷۴ مقررات و ضوابط بسته بندي، اخذ مجوز توليد فرآورده هاي ابلاغ مي گردد. بنا بر مطلب فوق و با توجه به اهمیت موضوع فعالیت شرکت که سلامت جامعه می باشد ،قانون گذار صراحتا اعلام نموده است که جهت ثبت شرکت های گیاهان دارویی اخذ مجوز از مراجع مربوط ضروری می باشد. مدارک لازم جهت اخذ مجوز بسته بندی گياهان دارويي پروانه تاسيس واحد بسته بندي قسمت استفاده شده از گياه (برگ، ريشه، ريزوم و …) ذکر شود روش جمع آوري ،خشك كردن ، زمان و مكان جمع آوري ذکر شود ارسال دقیق گونه گياه و نمونه جهت بررسي توسط كارشناسان روش آلودگي زدايي ذکر شود تاریخ تولید و چگونگی مصرف قید شود رعایت مشخصات بسته بندی(نحوه مصرف،تاریخ انقضاء،تاریخ تولید،وزن،كاربرد درماني و ……) همچنین افراد متقاضی جهت تأسيس و تولید گیاهان دارویی و یا بسته بندی آن می بایست دارای این شرایط باشند: دارا بودن موافقت اصولي و يا پروانه تأسيس از وزارت صنايع نداشتن سوء پيشينه كيفري معرفي داروساز مسئول فني واجد شرايط در هنگام بهره برداري صلاحیت متقاضی یا متقاضیان تاسیس واحدهای مذکور طبق مقررات باید به تائید کمیسیون قانونی تشخیص موضوع ماده ۲۰ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی برسد . در رابطه با انتخاب قالب شرکت نیز باید اشاره نماییم ،شرکت دارویی را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت رساند. شرایط ثبت شرکت گیاهان دارویی سهامی خاص – حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس – حداقل 3 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود. – حداقل سرمایه 1000000ریال مدارک لازم برای ثبت شرکت گیاهان دارویی سهامی خاص – کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا – امضای اقرارنامه – اصل گواهی عدم سوپیشینه – اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع – تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود شرایط ثبت شرکت گیاهان دارویی بامسئولیت محدود – وجود حداقل 2 نفر عضو – حداقل سرمایه 10.0000 ریال -تعهد با پرداخت کل سرمایه مدارک لازم برای ثبت شرکت با گیاهان دارویی مسئولیت محدود – کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا – اصل گواهی عدم سوء پیشینه – امضای اقرارنامه – مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع سپس نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ( در دو نسخه ) ، اساسنامه ( در دو نسخه ) و شرکتنامه اقدام نمایید. ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com
  6. ثبت یک شرکت همواره با تنظیم و اعلام مستنداتی همراه می باشد که در آن موارد ماهیتی شرکت اعمم از : موضوع، سرمایه، آدرس و ……. درج می شود .لیکن پس از طی مراحل ثبتی و شروع فعالیت شرکت ممکن است شرکاء بنا به هر دلیلی تصمیم بر ایجاد تغییراتی در مواردی که اشاره شد نمایند .که البته تنظیم و اعلام این تغییرات دارای ضوابطی خاص می باشد، که در قالب تنظیم و ثبت صورتجلسات شرکت ها اجرا می گردد. بنابراین توجه داشته باشید ثبت تمامی تغییرات شرکتها با به ثبت رسیدن در سیستم اداره ثبت شرکتها به انضمام تنظیم وتدوین صورتجلسه انجام خواهد پذیرفت. از بیشترین و رایج ترین انواع تغییرات در شرکت می توان به مواردی مانند: ثبت تغییر ادرس ،تغییرات نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی ، ثبت ورود و خروج در شرکت های محدود ، ثبت تغییرات حق امضاء ، ثبت تغییرات افزایش یا کاهش سرمایه ، ثبت تغییرات اعضای هیات مدیرره و انحلال اشاره نمود. نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت لازم است بدانید تمامی تغییرات و تصمیم گیری شرکتها در حیطه ی وظایف مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا جلسات هیأت مدیره میباشد. مجمع عمومی عادی به دو صورت تشکیل می شود : مجمع عادی سالانه که طی 4 ماه اول سال پس از سال ما لی تشکیل می شود ( مجمع عادی سالیانه ) نامیده می شود اما چنانچه مجمع در ماه های دیگر تشکیل شود ( عادی بطور فوق العاده ) نامیده می شود اشاره به اختیارات مجمع عمومی عادی اختیارات مجمع عمومی عادی شامل : تعیین اعضا ء هیت مدیره اصلی و علی البدل ، تعیین بازرسین : اصلی و علی البدل ، تصویب بیلان مالی ، تعیین پاداش مدیران و مواردی از این دست می باشد . اشاره به اختیارات مجمع عمومی فوق العاده تغییر در مفاد اساسنامه که خود می تواند شامل :ثبت تغییر نام شرکت ، ثبت تغییر موضوع فعالیت ، ثبت تغییر آدرس ، ثبت افزایش یا کاهش سرمایه ، ثبت تبدیل سهام به با نام یا بی نام ،ثبت افزایش یا کاهش تعداد مدیران شرکت ، ثبت تغییر در حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع و سایر موارد که مبنای ان قانون تجارت باشد از اختیارات مجمع عمومی فوق العاده می باشد. مدارک مورد نیاز جهت تحریر صورتجلسه الف ) تصویر شناسنامه و کارت ملی هریک از اعضای هیات مدیره و بازرسین ب) تصویر اگهی تاسیس و روزنامه رسمی و تغییرات قبلی شرکت و اساسنامه شرکت ج) تعیین نوع تغییرات توسط متقا ضی مواردی که لازم است جهت تشکیل جلسات و تنظیم صورتجلسه شرکتها رعایت شود: 1- اتخاذ تصمیمات در شرکت ها بوسیله مقاماتی که بموجب قانون یا اساسنامه شرکت صلاحیت این کار را دارند انجام می شود 2- برای تشکیل جلسات هیات مدیره حضور بیش از نیمی از اعضا ء هیات مدیره الزامی می باشد. 3- اصولا مراتب دعوت و تشریفات تشکیل هیات مدیره اعم از تعیین مهلت برای حضور در جلسه و محل حضور و چگونگی دعوت از هیات مدیره در اساسنامه شرکت مشخص می شود . 4 – تصمیمات و اقدامات هیات مدیره باید در حدود موضوع شرکت که در اساسنامه به ان ذکر شده باشد. 5- چناچه از تاریخ تشکیل آخرین جلسه هیات مدیره حداقل یک ماه گذشته باشد و رئیس هیات مدیره، هیات مدیره را به تشکیل جلسه دعوت ننماید. اقلا یک سوم اعضای هیات مدیره می تواند با ذکر دستور جلسه ، هیات مدیره را دعوت به تشکیل جلسه نماید. 6- هیات مدیره باید در اولین جلسه خود پس از انتخاب بوسیله مجمع عمومی صاحبان سهام از بین اعضا ی هیات مدیره یک رئیس و یک نایب رئیس که شخص حقیقی باشند برای هیات مدیره انتخاب نماید این اقدام باید طی یک صورتجلسه باشد و برای اگهی در روزنامه رسمی کشور به ادراه ثبت شرکت ها ارائه شود. 7- جلسات هیات مدیره توسط رئیس هیات مدیره و در غیاب وی به وسیله نایب رئیس هیات مدیره ادراه خواهد شد . 8-برای هر یک جلسات هیات مدیره باید صورتجلسهای تدوین شده و به امضای اکثریت مدیران حاضر در جلسه هیات مدیره برسد . 9- قید نام و نام خانوادگی و مشخصات مدیران حاضر و مدیران غایب در صرتجلسه هیات مدیره اجباری است. 10 – ذکر خلاصه ای از مذکرات مطرح در جلسه و همچنین تصمیمات گرفته شده در جلسه هیات مدیره در صرتجلسه هیات مدیره لزوم قانونی دارد . 11- تاریخ برگزاری جلسه هیات مددیره باید در صورتجلسه هیات مدیره منعکس شود . 12 – مدیر عامل شرکت بایستی با تنظیم و امضاء صورتجلسه بوسیله هیات مدیره تعیین سمت شود . 13- محدوده اختیارات همراه با مدت تصدی و حق الزحمه مدیر عامل بایستی با تنظیم و امضا ء صرتجلسه هیات مدیره مشخص شود 14 – بر کناری مدیر عامل شرکت نیز با تنظیم صورتجلسه بوسیله هیات مدیره انجام می گیرد . 15- صورتجلسه هیات مدیره که حاوی نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر عامل است لزوما بایستی به ادراه ثبت شرکت ها ارسال تا پس از ثبت در روزنامه رسمی کشور اگهی شود . توجه داشته باشید که بهتر است صورتجلسه هیات مدیره شرکت حداقل به تعداد اعضای هیات مدیره حاضر در جلسه به اضافه دو نسخه تهیه شود و به هریک از اعضای حاضر جلسه یک نسخه اصل امضاءشده از صورتجلسه تسلیم و یک نسخه اصل امضا ء شده از صورتجلسه در سوابق شرکت بایگانی و یک نسخه اصل امضا ء شده از صورتجلسه به ادراه ثبت شرکت ها ارسال شود . ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com
  7. sabti

    شرایط ثبت شرکت مهندسین مشاور

    از میان شاخه های فعال در زمینه مهندسی یکی از رشته هایی که با تکیه بر علم و فنون افراد شکل می گیرد، شرکت مهندسی مشاور می باشد. فعالیت در این رشته بدین نحو می باشد که افرادی با تکیه بر دانش ، تخصص و تجربه خود در یکی از رشته های مهندسی به متقاضیان مشاوره لازم را ارائه می نمایند، که در اصطلاح این افراد را مهندسین مشاور می نامند. مهندسین مشاور همانگونه که اشاره شد افراد را باتوجه به مهارت و تخصصشان در راه احداث وحداکثر بهره برداری در پروژه راهنمایی می نمایند. این رشته از پر مخاطب ترین و پر درآمدترین رشته های مهندسی می باشد که بنا برا همین اهمیت افراد زیادی جهت شروع فعالیت مایل به ثبت شرکت در این زمینه هستند . در این مقاله شرایط ثبت شرکت مهندسین مشاور را بررسی خواهیم کرد. شرکت مهندسی مشاوره را میتوان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص ، با مسئولیت محدود و یا تضامنی ثبت نمود. مراحل ثبت شرکت مشاور،نیز همانند ثبت سایر شرکت ها می باشد. شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به قرار ذیل است شرایط ثبت شرکت سهامی خاص : -حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس -حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود. -حداقل سرمایه 1000000ریال مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص: -کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا -امضای اقرارنامه -اصل گواهی عدم سوپیشینه -اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع -(تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود) شرایط ثبت شرکت بامسئولیت محدود : -وجود حداقل 2 نفر عضو -حداقل سرمایه 10.0000 ریال -تعهد با پرداخت کل سرمایه مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود : -کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا -اصل گواهی عدم سوء پیشینه -امضای اقرارنامه -مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع سپس نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه(در دو نسخه) ،اساسنامه( در دو نسخه) و شرکتنامه اقدام نمایید. توجه داشته باشید که شرکت ها پس از طی مراحل قانونی ثبت جهت فعالیت و اجرای پروژه می بایست مدارک مرتبط نظام مهندسی را ارائه نمایند و پس از طی تمامی این مراحل می توانند جهت اخذ رتبه نیز اقدام نمایند که در آینده در مقاله ایی به تفصیل به بررسی آن خواهیم پرداخت. ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com
  8. رکن اصلی شرکت سرمایه آنست زیرا هیچ شرکتی بدون سرمایه نمی تواند تشکیل بشود. چرا که مهم ترین وسیله جلب منفعت سرمایه شرکت است. با توجه به این امر که سرمایه از مهم ترین عوامل تجارت می باشد؛ لذا هر شرکت باید دارای سرمایه ای باشد تا بتواند نتیجه ای از عملیات خود را که امر تجارت است؛ به دست آورد. اهمیت شرکت های تجاری به میزان سرمایه آن ها بستگی دارد. نظر به اهمیت موضوع، در این مقاله به سرمایه اولیه جهت ثبت انواع شرکت های تجاری می پردازیم. سرمایه ی اولیه ی ثبت شرکت های سهامی در قانون تجارت ایران برای سرمایه شرکت های سهامی حداکثری تعیین نشده است. ولی به موجب اصلاحیه قانون تجارت مقرر گردیده است که در موقع تاسیس، سرمایه شرکت های سهامی عام از پنج میلیون ریال و سرمایه شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد و اگر کمتر شد؛ تا حداکثر ظرف مدت یک سال باید جبران شود و یا شرکت را به نوع دیگری تبدیل کنند. در غیر این صورت و بر اساس دادخواست هر ذینفع، دادگاه صالح حکم به انحلال شرکت خواهد داد. طبق قانون، در موقع تشکیل شرکت های سهامی دارندگان سهام می باید حداقل سی و پنج درصد کل سرمایه را پرداخت و بقیه را فقط تعهد نمایند. البته مدت تعهد و پرداخت سرمایه باقی مانده از پنج سال تجاوز نخواهد کرد. ولی اگر آورده های شرکاء غیرنقدی باشد باید تمام آن تادیه و تقویم شود. در سرمایه شرکت ، میزان سرمایه نقدی و غیرنقدی و مقدار سرمایه پرداخت شده و تعهد شده باید به طور تفکیکی مشخص باشد، به نحوی که برای اشخاص ثالث هیچگونه ابهامی وجود نداشته باشد. باید توجه داشت که کل سرمایه شرکت در بدو تاسیس نمی تواند آورده غیرنقدی باشد. سرمایه اولیه ثبت شرکت بامسئولیت محدود در قانون تجارت، برای میزان سرمایه شرکت بامسئولیت محدود هیچ مبلغی تعیین نشده است. با این حال به صورت عرفی حداقل سرمایه اسمی مبلغ یک میلیون ریال می باشد. سرمایه شرکت بامسئولیت محدود به شکل سهم الشرکه پرداخت می شود، بدون آنکه عنوان سهم داشته با یه شکل سهام با قیمت اسمی معین و متساوی درآمده باشد. شرکت بامسئولیت محدود، وقتی تشکیل می شود که تمام سهم الشرکه های غیرنقدی تقویم شده باشد و آن نیز از همان ابتدا تسلیم گردد ، مانند شرکت های سهامی که در آن ها نیز تسلیم آورده های غیرنقد باید از همان ابتدا پرداخت گردد. چند نکته : برخلاف شرکت های سهامی که انتقال سهام با تحویل اوراق سهام و نهایتاَ در مورد سهام بانام با ثبت در دفتر شرکت به عمل می آید، انتقال سهم الشرکه فقط از طریق سند رسمی صورت می گیرد. – انتقال سهم الشرکه به اشخاص دیگر موکول به رضایت تعدادی از شرکاء می باشد که ضمن داشتن اکثریت عددی، لااقل سه چهارم متعلق به آنان باشد. – سهم الشرکه را نمی توان به صورت اوراق تجاری قابل انتقال مانند سهام بانام یا بی نام و غیره درآورد. قواعد تقویم آورده های غیرنقد در شرکت بامسئولیت محدود : – در تقویم آورده های غیرنقد باید به موارد ذیل توجه داشت : – در شرکت بامسئولیت محدود، تقویم آورده های غیرنقد توسط خود شرکاء صورت می گیرد و برخلاف شرکت های سهامی، تقویم آورده های غیرنقد نیازی به نظر کارشناس رسمی دادگستری ندارد. – در شرکتنامه باید مبلغی که سهم الشرکه های غیرنقدی به آن تقویم شده اند، قید گردد. – اگر سهم الشرکه های غیرنقدی به مبلغی بیش از قیمت واقعی شان تقویم شده باشند، شرکاء نسبت به مابه التفاوت قیمت واقعی و قیمت تقویم شده مسئولیت تضامنی دارند. سرمایه اولیه ثبت شرکت تضامنی در شرکت تضامنی، برای تاسیس آن حداقل سرمایه ای تعیین نشده است. برای ثبت شرکت تضامنی مانند شرکت بامسئولیت محدود ، اولاَ بایستی تمام سرمایه نقدی پرداخت و سهم الشرکه غیرنقدی نیز ارزیابی و تسلیم شده باشد. در تقویم آورده های غیرنقد باید به این نکته توجه داشت که در شرکت تضامنی نیز مانند شرکت بامسئولیت محدود و برخلاف شرکت های سهامی، تقویم آورده های غیرنقد توسط خود شرکاء صورت می گیرد، و نیاز به نظر کارشناس رسمی دادگستری نیست. سرمایه اولیه ثبت شرکت تعاونی سرمایه شرکت تعاونی نامحدود داست و حداقل و حداکثر خاصی در قانون برای آن تعیین نشده است. می بایست هنگام تاسیس حداقل یک سوم سرمایه شرکت نقداَ پرداخت شود و پرداخت بقیه توسط موسسین تعهد شود. سهام شرکت تعاونی بانام و غیرقابل تقسیم است و بهای آن باید نقداَ پرداخت شود. در شرکت های تعاونی باید لزوماَ تمام یا حداقل 51% سرمایه به وسیله اعضاء در اختیار شرکت تعاونی قرار گیرد. سرمایه اولیه ثبت شرکت نسبی برای تاسیس آن حداقل سرمایه ای تعیین نشده است. شرکت نسبی زمانی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه گردد، بنابراین در این شرکت برخلاف شرکت سهامی تعهد به پرداخت وجود ندارد و باید تمام سرمایه از همان ابتدا پرداخت گردد. تمام سهم الشرکه غیرنقدی تقویم شده باشد و آن نیز از همان ابتدا تسلیم گردد. در تقویم آورده های غیرنقد باید توجه داشت که در شرکت نسبی نیز مانند شرکت بامسئولیت محدود و تضامنی، تقویم آورده های غیرنقد توسط خود شرکاء صورت می گیرد و نیاز به نظر کارشناس رسمی دادگستری نیست. ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com
  9. sabti

    چگونگی رتبه بندی پیمانکاران در شرکت

    جهت بررسی موضوع این مقاله در ابتدا به ارائه تعریفی از پیمانکاری می پردازیم : شرکتهای پیمانکاری به عنوان مجموعه هایی (حقیقی و حقوقی ) در اجتماع فعال هستند که طی قرار دادی در زمان تایین شده و مبلغی مشخص انجام اموری از قبیل تهیه، حمل، نصب، ساخت، اجرا و …را به عهده می گیرند. رشته های پیما نکاران شامل : ساختمان و ابنیه ، راه و ترابری ، صعنت و معدن ،تاسیسات و تجهیزات ، کشاورزی ، اب ، مرمت اثار باستانی ، کاوش زمینی ، ارتباطاعات ، نفت و گاز این نوع شرکت ها نیز مانند برخی دیگر از سایر رشته های مهندسی با اخذ رتبه می توانند توان علمی و تجهیزاتی مجموعه را به مخاطبین معرفی نمایند. در واقع رتبه بندی یک نوع ارزش گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران برتر در ارائه خدمات مشتریان و دفاع از حقوق بهره وران می باشد. در واقع برای شرکت ها ی پیمانکاری 5 رتبه وجود دارد که 1 بالاترین رتبه و 5 پایین ترین رتبه می باشد و میزان در سنجش رتبه بندی شرکت های پیمانکار ،تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره شرکت می باشد. همچنین جهت ارتقا رتبه 5 به رتبه های بالاتر در شرکت ها ی پیمانکاری مبلغ ریالی پروژهای انجام شده در 15 سال اخیر توسط شرکت و نیروی فنی ، مهندسی شرکت ارزیابی می گردد و در صورتی که شرکت امتیاز مورد نظر را کسب کند و اظهار نامه مالیاتی واجد شرایط را داشته باشد ،در آن صورت می تواند رتبه خود را از 5 به رتبه های بالاتر ارتقا دهد. شرایط عمومی تشخیص صلاحیت پیمانکاران حقیقی تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران نداشتن سوء پیشینه کیفری مؤثر داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت سربازی عضویت در سازمان استان نداشتن سابقه محرومیت، محکومیت یا ممنوعیت از فعالیت های پیمانکاری عدم اشتغال به کار در شرکتهای مشاوره و عدم عضویت در هیأت مدیره شرکتها و مؤسسات مهندسین مشاوره فعال در رشته مرتبط با درخواست متقاضی برای تشخیص صلاحیت و رتبه بندی پیمانکاران. شرایط عمومی تشخیص صلاحیت پیمانکاران حقوقی شرکت در سازمان ثبت شرکتها به ثبت رسیده باشد. نداشتن محرومیت، محکومیت یا ممنوعیت از انجام کارهای پیمانکاری عضویت در سازمان استان هیچکدام از شرکاء یا مدیران شرکت یا مؤسسه دارای سهام یا عضویت در هیأت مدیره شرکتهای مهندسین مشاور عضو سازمان نباشند نحوه تقاضای تشخیص صلاحیت و رتبه بندی پیمانکاران حقیقی و حقوقی متقاضی باید فرم تقاضای رتبه بندی خود را تکمیل و به همراه مدارک و مستندات به واحد رتبه بندی تحویل و رسید دریافت نماید . مدارک اشخاص حقوقی 1- روزنامه رسمی تاسیس و تمامی تغییرات تا به امروز 2- مدارک ثبتی برابر با اصل مدارک ثبتی شامل آخرین اساسنامه، آخرین اظهارنامه ثبتی یا شرکتنامه و تقاضانامه 3- کپی برابر با اصل آخرین صورتجلسه تغییرات ارائه شده به اداره ثبت 4-کد اقتصادی 5- کپی اجاره نامه یا سند محل شرکت به نام هیئت مدیره و یا شرکت مدارک اشخاص حقیقی 1-کپی شناسنامه 2-کپی کارت ملی 3-کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت نفرات متولد 1328 به بعد 4-کپی برابر با اصل مدرک تحصیلی نفرات امتیازآور 5-نمونه امضای کلیه نفرات 6- عکس از کلیه نفرات 7- اصل گواهی کار از شرکت های مربوطه دارای مدت کارکرد،نوع پروژه و سمت + اصل پرینت بیمه نفرات دارای 3 سال سابقه مرتبط همچنین این نکته مهم را به یاد داشته باشید ،مدرک تحصیلی مدیر عامل شرکت باید لیسانس باشد ، دو سوم اعضای هیئت مدیره باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند ، داشتن کد اقتصادی برای شرکت های متقاضی الزامی است . ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com
  10. sabti

    ثبت شرکت لیزینگ

    جهت آشنایی شما عزیزان از شرایط تاسیس و ثبت شرکت لیزینگ، در زیر توضیحات کاملی در این رابطه آورده ایم. خوانندگان عزیز می توانند ضمن مطالعه ی این نوشتار، در صورت مواجه شدن با هرگونه سوالی در این باره با مشاورین ما در ثبتیکال تماس گرفته و از خدمات مشاوره تخصصی رایگان این موسسه بهره مند گردند. لیزینگ: مجموعه ای از مبادلات اقتصادی مشتمل بر خرید، اجاره و در نهایت، فروش را در بر میگیرد این قرارداد بین شرکت لیزینگ با عنوان مالک یا (lessor) و متقاضی یا استفاده کننده از تسهیلات به عنوان مستاجر منعقد میگردد؛ به دلیل گستردگی دامنه صنعت لیزینگ در جهان و نوآوری ها و تکنیک های عملیاتی گوناگون، این صنعت در زمینه های مختلفی کاربرد یافته است. شرکت لیزینگ: شرکتی است که در زمینه خرید اموال معقول و غیر معقول فعالیت می‌کنند که واگذاری یا انتقال این اموال به متقاضیان از طریق روشهای مختلف عقد اجاره و یا فروش قسطی انجام می‌شود. • از جمله مهمترین مزایای شرکتهای لیزینگ میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: – سهولت معامله در مقایسه با روش های استقراض – صرفه جویی در بکارگیری منابع مالی –کاهش نرخ تورم – قابلیت جایگزینی دارایی های جدید – انطباق بهتر با شرایط و انتظار متقاضی ثبت شرکت لیزینگ: • شرکتهای لیزینگ نیز مانند دیگر شرکت ها برای شروع فعالیت، می بایست به ثبت برسند. فعالیت این شرکت ها مستلزم دریافت مجوز می باشد که اخذ این مجوز تنها با موافقت بانک مرکزی وبا رعایت کردن مراحل زیرصورت می پذیرد: ارائه تقاضانامه به همراه مدارک مورد نیاز به بانک مرکزی دریافت تمامی مدارک و بررسی صلاحیت های لازم و شرایط افراد و تایید برنامه عملیاتی شرکت و صدور موافقتنامه اصولی توسط بانک مرکزی دریافت تأییدیه و موافقت مربوطه از بانک مرکزی و ثبت شرکت توسط موسسین • اعتبار مجوز تاسیس صادره بانک مرکزی 6ماه از تاریخ صدور است؛که درشرایط خاص اعتبارذکرشده بنا به تشخیص بانک مرکزی قابل تمدید خواهد بود. موسسین شرکتهای لیزینگ می بایست واجد شرایط ذیل باشند : – دارا بودن تابعیت ایرانی – داشتن صلاحیت فردی بنابر تشخیص مراجع ذیربط – نداشتن سابقه محکومیت کیفری – پیرو یکی از ادیان رسمی کشور – نداشتن سابقه چک برگشتی در شبکه های بانکی کشور – نداشتن بدهی غیر جاری به موسسات اعتباری – دارابودن حداقل ۳دوره صورتهای مالی حسابرسی شده فاقد زیان انباشته برای اشخاص حقوقی اسناد و اطلاعات لازم جهت ثبت شرکت لیزینگ: • متقاضیان تاسیس شرکت باید به همراه تقاضای خود به بانک مرکزی اطلاعات و مدارک زیر را نیز ارائه دهند: اساسنامه پیشنهادی شرکت که نکات ذیل نیز در ان لحاظ شده باشد: – – تعهد مدیران شرکت مبنی بر تغیر فعالیت متناسب با حدود تعیین شده برای حداقل سرمایه در ماده 5 این دستور العمل و توقف بلادرنگ فعالیتهای مرتبط با اعطاء تسهیلات جدید در صورت کاهش سرمایه شرکت به حداقل سرمایه مندرج در ماده 5الف. – مبلغ سرمایه شرکت و نحوه تامین آن – لزوم انتخاب مدیر عامل از میان اشخاصی که صلاحیت تخصصی و فردی آنان طبق ضوابط بانک مرکزی احراز شده باشد. – تعریف فعالیت شرکت ،صرفا در قالب عملیات لیزینگ و در چارچوب مفاد دستورالعمل مذکور – برنامه عملیاتی شرکت – تصریح لزوم رعایت مفاد قانون ، تجارت ،آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی مربوط،دستورهای بانک مرکزی و سایر قوانین و مقررات ذیربط – نام ،مشخصات و سابقه فعالیت موسسین با ذکر درصد مشارکت هر یک ازآنها در تامین سرمایه شرکت – لزوم دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته های مرتبط از قبیل:اقتصاد،حسابداری،مدیریت مالی،مدیریت بازرگانی و …و حداقل سه سال سابقه فعالیت مرتبط برای مدیر عامل و اکثریت اعضای هیات مدیره شرکت – لزوم اخذ موافقت قبلی بانک مرکزی ،برای هرگونه تغییر در اساسنامه شرکت ⃰ بانک مرکزی در صورت تایید اساسنامه پیشنهادی ،برنامه عملیاتی و احراز سایر شرایط اقدام به صدور مجوز تاسیس می نماید. • میزان سرمایه برای فعالیت های شرکت لیزینگ به شرح زیر می باشد : الف) شرکت هایی که صرفا در زمینه کالاهای مصرفی بادوام ،لوازم خانگی ،تجهیزات رایانه ای،و موارد مشابه فعالیت می کنند که حداقل سرمایه این شرکتها 20میلیارد ریال می باشد ب) شرکت هایی که به فعالیت در زمینه خودرو سواری ،وانت ،مینی بوس،کامیون های سبک،ماشین آلات و تجهیزات راهسازی،ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات،و امثال آن می پردازند که حداقل سرمایه آنها 60میلیارد ریال می باشد ج) شرکت هایی که به فعالیت در کالاهای سرمایه ای گران قیمت نظیر هواپیما،اتوبوس،تریلی،کامیون های سنگین،ماشین آلات سنگین مورد نیاز کارخانه ها و غیره می پردازند و حداقل سرمایه این شرکت ها 100 میلیارد ریال می باشد. موسسه حقوقی ثبتیکال ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com
  11. sabti

    ثبت شرکت دارویی

    امروزه عرضه محصولات مطابق با نیازها و خواسته های مصرف کنندگان از جمله مهمترین دلایل بقای کسب و کار شرکتها به حساب می آید، از آنجا که خریداران دارای نیازهای متفاوت بوده و به هنگام خرید از روش های مختلف استفاده می کنند،عوامل مختلفی در تصمیم گیریشان موثر است که اساساَ دلیل خرید، نحوه انتخاب و میزان مصرف آنها را مشخص می نماید . در این میان بارشد چشمگیر صنعت دارویی ایران و رقابتی شدن بازار مذکور ،شناخت هر چه دقیق تر رفتار مصرف کننده در این بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد ، در اکثر کشورها از جمله کشور ما دارو جزئی از کالاهای استراتژیک محسوب می شود که به همین دلیل، توزیع ، مصرف ، قیمت گذاری و تبلیغات دارو همیشه در کنترل و نظارت دولت و سازمان های وابسته صورت گرفته و می گیرد . از این رو، شرکت های دارویی از اهمیت بسزایی برخوردارند. نظر به اهمیت این شرکت ها در این مقاله برآنیم تا اطلاعات کاملی را در مورد چگونگی ثبت شرکت دارویی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم: موسسات دارویی و زمینه فعالیت آن ها طبق ماده 1آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های دارویی ، موسسات دارویی به شرکت های تولید کننده ،وارد کننده و شرکتهای فوریتی واردات دارو که صلاحیت آنها مطابق قانون به تایید رسیده و مجوز فعالیت آنها صادر شده است ،اطلاق می گرد. پخش دارو در شرکت های دارویی موارد ذیل راشامل می شود : الف) شرکت پخش سراسری : شرکتی است که طبق قانون به ثبت رسیده و در اساسنامه آن موضوع فعالیت شرکت ،توزیع دارو قید شده و با کسب مجوزهای لازم ، مبادرت به توزیع دارو و شیر خشک و مکمل های غذایی رژیمی ،غذاهای کمکی شیرخواران ،لوازم مصرفی پزشکی و فراورده های آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی مجاز در سراسر کشور می نماید و واسط بین موسسات دارویی مجاز و دارو خانه هاست . ب) شعبه استانی : بخشی از ساختار شرکت پخش سراسری است که تحت نظارت ستاد مرکزی آن شرکت و بر اساس ضوابط قانونی و دستورالعمل های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و با هماهنگی و تحت نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان ،مسئول توزیع دارو می باشد. ج) شرکت پخش استانی : شرکتی است که طبق قانون به ثبت رسیده است و در اساسنامه آن موضوع فعالیت شرکت،توزیع دارو قید شده و با کسب مجوزهای لازم ،مبادرت به توزیع دارو و شیر خشک و مکمل های غذایی رژیمی ،غذاهای کمکی شیرخواران،لوازم مصرفی پزشکی،و فراورده های آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی مجاز در سطح استان محل تقاضا می نماید و قبل از ابلاغ این آیین نامه مجوز فعالیت لازم را اخذ نموده است. چه کسانی می توانند شرکت دارویی ثبت کنند؟ هر شخص حقوقی که در اساسنامه آن موضوع توزیع دارو قید شده باشد میتواند بر اساس ضوابط درخواست تاسیس شرکت پخش سراسری یا شرکت پخش استانی نماید. تعداد شرکتهای پخش سراسری با توجه به گردش مالی و حجم بازار دارویی کشور هر 5سال یکبار به تشخیص کمیسیون قانونی مرکز تعیین می گردد. شرکتهای پخش سراسری و استانی صرفاَ مجاز به توزیع داروهایی هستند که مجوز ورود به بازار را از اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دریافت کرده باشند. ٭برای توزیع کلیه فرآورده های بیولوژیک ، داروهای مخدر و تحت کنترل ، داروهای orphan و هر دارویی که نیاز به ثبت اطلاعات بیمار دارد و داروهای یارانه ای ،علاوه بر لزوم رعایت ضوابط و مفاد مندرج درآیین نامه ،اخذ مجوز جداگانه از ” اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر” ضروری می باشد. مدیر عامل شرکت می بایست همزمان با درخواست تاسیس شرکت توزیع دارو مدارک و مستندات ذیل را طبق ضوابط ارائه نماید : برای کلیه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل : حسن سابقه خدمت و فعالیت و توانمندی های لازم در حوزه دارو با تایید کمیسیون قانونی تابعیت ایران طبق قانون مربوطه ارائه گواهی عدم سوپیشینه متدین به یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی ارائه برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از خدمت یا گواهی اشتغال کادر نیروهای مسلح. امکانات و شرایط مورد نیاز برای اخذ مجوز فعالیت و پروانه تاسیس شرکت دارویی به چه صورت است؟ 1- معرفی مسئولین فنی واجد شرایط برای دفتر و انبار مرکزی شرکت و هر یک از شعب استانی طبق ضوابط 2- معرفی انبار مرکزی بر اساس ضوابط 3- معرفی شعب استانی مطابق بر اساس ضوابط 4- معرفی و ارائه یک نسخه از نرم افزار رایانه ای با قابلیت ارائه گزارشات الکترونیک مورد نیاز شرکت و اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر و معاونت غذا و دارو از دانشگاه مرکز استان (در خصوص شعب استانی) و ایجاد سطح دسترسی به روز برای دریافت هرگونه اطلاعات مربوط به شرکتهای تولید کننده و وارد کننده دارو و مشتریان. 5- داشتن امکانات توزیع دارو و ناوگان حمل و نقل مناسب طبق ضوابط نحوه صدور مجوز فعالیت و پروانه تاسیس شرکتهای پخش: در صورت احراز شرایط مجوز فعالیت شرکت پخش برای مدت حداکثر یکسال صادر میشود. مجوز فعالیت پخش استانی در مناطق مورد نیاز بر اساس فهرست وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در صورتی تمدید می شود که علاوه بر تداوم وجود شرایط و امکانات مندرج در این آیین نامه پوشش 100درصدی توزیع دارو در کلیه داروخانه های استان بعد از یکسال فعالیت انجام شده باشد که در صورت احراز و تایید دانشگاه علوم پزشکی محل ،مجوز فعالیت برای مدت معین با نظر کمیسیون قانونی تمدید شده و در صورت تداوم شرایط در پایان 5سال پروانه تاسیس صادر خواهد شد. ثبت شرکت دارویی : شرکت های دارویی در قالب های سهامی خاص و مسئولیت محدود قابل ثبت هستند که شرایط ثبت شرکت دارویی در هر کدام از این قالب های ثبتی متفاوت است. شرایط ثبت شرکت دارویی در قالب شرکت سهامی خاص: – حداقل 3نفر عضو هیات مدیره به همراه دو نفر بازرس اصلی و علی البدل – سرمایه اولیه شرکت یک میلیون ریال می باشد – واریز 35%از سرمایه اولیه شرکت و ارائه گواهی بانکی شرایط ثبت شرکت دارویی در قالب مسئولیت محدود : – حداقل 2نفر شریک بالای 18سال – سرمایه اولیه شرکت یک میلیون ریال است – اقرار مدیر عامل مبنی بر دریافت کل سرمایه مدارک مورد نیاز ثبت شرکت دارویی : 1- درخواست کتبی اخذ موافقت اصولی شرکت پخش سراسری یا استانی دارو 2- تصویر اساسنامه شرکت با موضوع فعالیت در خصوص توزیع دارو 3- تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و تغییرات آن 4- گواهی عدم سوپیشنه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل 5- نداشتن سوء فعالیت در امور دارویی و وزارت بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی 6- فرم تکمیل شده تعهدنامه شرکت 7- معرفی نامه کتبی معاونت غذا ودارو دانشگاه مربوطه در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در موسسه ی ثبتیکال، با افتخار در خدمت شما خواهند بود. ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com
  12. sabti

    ضوابط تشکیل و ثبت شرکت تضامنی

    یکی از انواع شرکت های هفتگانه ی تجاری، شرکت تضامنی است. شرکت تضامنی از لحاظ استحکام و اعتبار در راس تمام شرکت ها قرار دارد. این شرکت، شرکتی خانوادگی بوده و بین خویشاوندان نزدیک تشکیل می شود و معمولاَ هنگامی تاسیس می شود که صاحب تجارتخانه ای فوت نموده و ورثه او برای جلوگیری از انحلال تجارتخانه و به منظور ادامه کار آن، شرکت تضامنی تشکیل می دهند. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان از چگونگی تشکیل و ثبت این شرکت ، در ذیل به طور کامل به ضوابط تشکیل و ثبت شرکت تضامنی پرداخته ایم. تعریف شرکت تضامنی شرکت تضامنی شرکتی است که بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی و برای انجام امور تجاری تشکیل می شود. در این شرکت ها اگر دارایی و اموال شرکت برای پرداخت تعهدات و دیون شرکت کفایت ننماید، هر کدام از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت می باشند. به عبارت دیگر در صورت بروز مشکلات مالی و ایجاد بدهی بیش از سرمایه، هر یک از آنان به تنهایی در مقابل طلبکاران و اشخاص ثالث برای پرداخت تمام مطالب آنان مسئول می باشد. اسم شرکت تضامنی 1- در اسم شرکت باید عبارت ” شرکت تضامنی ” قید گردد. 2- اسم شرکت باید حداقل متضمن نام یکی از شرکاء باشد. 3- اگر اسم شرکت متضمن نام تمام شرکاء نیست ، پس از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است باید از عباراتی مانند ” و شرکاء ” یا ” و براداران ” استفاده شود. ضوابط تشکیل و ثبت شرکت تضامنی شرکت تضامنی موقعی تشکیل می شود که موارد ذیل صورت گرفته باشد : 1- قرارداد یا شرکتنامه که حاکی از توافق و تراضی شرکاء به تشکیل شرکت است و از مدارک اصلی در تشکیل شرکت تضامنی است ؛ مبادله و ثبت شده باشد. چون اگر شرکتنامه تنظیم و اجرا نشود، شرکتی به وجود نمی آید. 2- تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی تماماَ تقویم و تحویل شده باشد. ممکن است قرارداد شرکت و اساسنامه یکی باشد. اگر قرار بین شرکاء با رضایت قبلی باشد و نیاز به تعیین تکلیف گردد؛ در اساسنامه قید می شود. به هر حال شرکتنامه ای که در اداره ثبت شرکت ها تنظیم می گردد؛ باید حاوی نکات ذیل باشد : 1- اسم شرکت 2- موضوع شرکت 3- مدت شرکت 4- سرمایه هر یک از شرکاء اعم از نقدی و غیرنقدی با ذکر نام شرکاء 5- نحوه تقسیم سود و زیان 6- قواعد مربوط به فسخ شرکت و فوت و خروج شرکاء. اساس تشکیل شرکت تضامنی بعد از تراضی شرکاء ، سرمایه است که آن هم اصل مهمی برای تشکیل شرکت می باشد. چنان که در ماده (118) قانون تجارت می گوید که : ” شرکت تضامنی وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد “. همچنین در تایید ماده فوق ، قانون تجارت در ماده 122 تاکید دارد که : ” در شرکت های تضامنی اگر سهم الشرکه یک یا چند نفر غیر نقدی باشد ، باید سهم الشرکه مزبور قبلاَ به تراضی تمام شرکاء تقویم شود “. ماده 119 قانون تجارت چنین مقرر می دارد : ” در شرکت تضامنی منافع به نسبت سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم می شود؛ مگر این که شرکتنامه غیر از این ، ترتیب دیگری مقرر کرده باشد “. چنانچه در ماده 124 قانون تجارت تصریح شده است که : ” مادام که شرکت تضامنی منحل نشده است ، مطالبه قروض آن باید از خود شرکت به عمل آید و پس از انحلال، طلبکاران شرکت می توانند برای وصول مطالبات خود به هر یک از شرکاء که بخواهند و یا به تمام آن رجوع کنند، و در هر حال هیچ یک از شرکاء نمی توانند به استناد این مطلب که میزان قروض شرکت از میزان سهم او در شرکت تجاوز می نماید از تادیه قروض شرکت امتناع ورزد “. فقط در روابط بین شرکاء ، مسئولیت هر یک از آن ها در تادیه قروض شرکت به نسبت سرمایه ای خواهد بود که در شرکت گذاشته اند ؛ مشروط بر این که در شرکتنامه ترتیب دیگری اتخاذ نشده باشد. البته عدالت هم همین است که هر کس به تناسب سهم خود از سود و زیان بهره داشته باشد. این موضوع در شرکتنامه هم تصریح می شود. ولی گاهی اتفاق می افتد که به هر علتی، سهم یکی از شرکاء در نفع و یا ضرر کمتر یا بیشتر است. مثلاَ شرکت نیاز به فردی دارد که اعتبار زیادی دارد و در امری خبره است که به شرکت وارد شود. سهم و منافع او را صدی پنج بیش از آن چه که به نسبت سهم الشرکه به او می رسد قرار می دهند. روی همین اصل می باشد که در آخر ماده 119 اشاره شده است : ” مگر آن که شرکتنامه غیر از این ترتیب را مقرر داشته باشد “. همچنین در مورد زیان شرکت ، شرکاء با شریکی قرار می گذارند که در صورت ضرر، نصف آن چه که به سهم شریک مزبور تعلق می گیرد ؛ تحمل و بقیه را بین شرکاء تقسیم نمایند . ولی باید توجه نمود که تعلق زیان فقط در روابط بین شرکاء موثر است و در تضامن نسبت به اشخاص ثالث و طلبکاران اثری ندارد. در مورد تقسیم منافع ماده 132 قانون تجارت چنین مقرر داشته است که : ” اگر در نتیجه ضررهای وارده، سهم الشرکه شرکاء کم شود ، مادام که این کمبود جبران نشده، تادیه هر نوع منفعت به شرکاء ممنوع است “. مثلاَ : اگر شرکتی در سال اول دویست هزار ریال ضرر کرده باشد و در اثر فعالیت در سال بعد دویست و پنجاه هزار ریال سود داشته باشد از بابت این سود، فقط به میزان پنجاه هزار ریال به شرکاء باید پرداخت شود. یعنی سود سال های بعد باید ضررهای گذشته را جبران نماید. اگر غیر از این بود سرمایه شرکت برای همیشه مقداری کمتر از میزان اصلی نشان می داد. روی این اصل، در نظر گرفتن سود ثابت در شرکت های تضامنی خالی از اشکال نخواهد بود. قانون ، پرداخت ضررهای سال قبل ، از منافع سال های بعد را به عنوان ” تکمیل سرمایه ” دانسته است. در این مورد ماده 133 قانون تجارت چنین مقرر می دارد ” جز در مورد فوق، هیچ یک از شرکای شرکت را نمی توان به تکمیل سرمایه که به علت ضررهای وارده کم شده است ملزم کند یا او را مجبور نماید بیش از آنچه که در شرکتنامه مقرر شده است به شرکت سرمایه دهد “. در ضمن شرکایی که به شکل تضامنی شرکتی را به وجود آورده اند، حق ندارند بدون جلب رضایت سایر شرکاء از شرکت خارج و سهم الشرکه خود را به شخص دیگری خارج از شرکت یا حتی به یکی دیگر از شرکاء انتقال دهند. ولی با رضایت همه شرکاء این امر مانعی ندارد. برای ثبت شرکت تضامنی ، اولاَ بایستی تمام سرمایه نقدی پرداخت و سهم الشرکه غیرنقدی نیز ارزیابی و تسلیم شده باشد. ثانیاَ شرکتنامه حاکی از توافق و رضایت شرکاء ، به همراه اساسنامه و اظهارنامه ثبت به عنوان مدارک اصلی تاسیس، به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شود. مدارک ثبت شرکت تضامنی مدارک لازم برای ثبت شرکت های تضامنی به قرار ذیل است : 1- شرکتنامه تکمیل شده ( دو نسخه ) 2- تقاضانامه تکمیل شده ( دو نسخه ) 3- اساسنامه تکمیل شده ( دو نسخه ) 4- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد. 5- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکاء ، مدیران و هیات نظار ( در مواردی که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند). 6- اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره ، مدیر عامل 7- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین 8- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره 9- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد. شایان ذکر است اقدامات درخواست ثبت شرکت تضامنی، ازطریق سامانه اینترنتی به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد. در انتها خاطر نشان می شویم کلیه ی خدمات ثبتی ( ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت ، ثبت برند ، ثبت طرح صنعتی و … ) به طور تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن ، ” بدون پیش پرداخت ” توسط کارشناسان موسسه ثبتیکال ارائه می گردد. ثبت شرکت ثبتیکال - https://sabticall.com
  13. sabti

    شرایط و ضوابط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

    علم پزشکی به عنوان یکی از حیاتی ترین علوم جهت بقای انسان همواره از جایگاه ویژه ایی در جوامع برخوردار بوده است و همگام با پیشرفت تکنولوژی علم پزشکی ابزاری را در اختیار گرفته است که تجهیزات پزشکی نامیده می شود که در واقع مکمل علم پزشکی می باشند و شاید امروزه فعالیت و استفاده از این علم بدون این ابزار غیر ممکن باشد. این تجهیزات با توجه به اهمیت سلامت جامعه در قالب ها و شکل های مختلف و توسط افراد حقیقی و حقوقی صاحب صلاحیت تهیه و به بازار عرضه می شوند. فعالیت این قبیل شرکت ها شامل مواردی مانند: واردات و توزیع کلیه محصولات و تجهیزات پزشکی، چشم پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و بیمارستانی از شرکت های معتبر، تجیزات اورژانس و تجهیز کلینیک های جراحی عمومی، تخت های بیمارستانی، و غیره …….می باشد . که تمامی این موارد به نوعی جز تجهیزات و وسایل پزشکی شناخته می شوند . در این مقاله به شرح شرایط ثبت شرکت های تجهیزات پزشکی و شرایط و ضوابط حاکم بر آن خواهیم پرداخت: در ابتدا توجه داشته باشید که جهت ثبت شرکت پزشکی اخذ مجوز و یا موافقت اصولی از مراجع ذیصلاح ضروری است . بر اساس ماده 4 ضوابط شناسنامه متقاضیان فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی باید از ادراه کل (شناسنامه فعالیت ) اخذ نمایند. شناسنامه فعا لیت متقا ضی مجوزی است که به متقا ضی فعالیت در هر یک از موضوعات فوق الذکر در صورت دارا بودن شرایط مربوطه ، تو سط اداره کل ارایه می گردد . مراحل صدور مجوز برای تجهیزات پزشکی 1-تعیین کد تجهیزات پزشکی 2- تکمیل فرم ثبت وسیله توسط شرکت تولید کننده خارجی 3-ثبت شرکت در اداره کل تجهیزات پزشکی . 4-ارائه فرم تکمیل شده به همراه سایر مدارک مورد نیاز به اداره کل توسط شرکت نمایندگی. زمینه هایی که افراد متقاضی ثبت شرکت تجهیزات پزشکی می توانند در آن اقدام به فعالیت نمایند به شرح زیر می با شند : 1-طبق ماده 15 آئین نامه تجهیزات پزشکی: شرکت تولیدی وسایل و تجهیزات پزشکی ثبت نمایند . 2-طبق ماده 24 آئین نامه تجهیزات پزشکی اقدام به واردات وسایل و تجهیزات پزشکی بنمایند. 3-طبق ماده 41 آئین نامه تجهیزات پزشکی اقدام به صادرات وسایل و تجهیزات پزشکی بنمایند. 4-مطابق با ماده 49 آئین نامه تجهیزات پزشکی به امر توزیع و عرضه وسایل و تجهیزات پزشکی مبادرت کنند . 5-مطابق با ماده 32 آئین نامه تجهیزات پزشکی در حوزه خدمات پس از فروش وسایل و تجهیزات پزشکی وارد شوند. 6- طبق مصوبه کمیته تجهیزات پزشکی به عنوان مشاور و تجهیز کننده مراکز پزشکی و درمانی مبادرت نمایند . 7-طبق مصوبه کمیته تجهیزات پزشکی می توانند فعالیت های کنترل کیفی مربوط به تجهیزات پزشکی مبادرت نمایند . 8-طبق مصوبه کمیته تجهیزات پزشکی اقدام به ارائه خدمات پس از فروش به عنوان شرکت ثالث بنمایند . 9-به عنوان مشاور فنی تجهیزات پزشکی فعالیت نمایند . 10-به عنوان ممیز و ارزیاب تجهیزات پزشکی فعالیت نمایند . ثبت شرکت پزشکی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود امکان پذیر می باشد . شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص 1-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس 2-حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود . 3-حداقل سرمایه 1000000ریال مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص 1-کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) 2-امضای اقرارنامه 3-اصل گواهی عدم سوپیشینه 4-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی بامسئولیت محدود 1-وجود حداقل 2 نفر عضو 2-حداقل سرمایه 10.0000 ریال 3-تعهد با پرداخت کل سرمایه مدارک ثبت شرکت تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود 1-کپی مدارک شناسایی(کپی شناسنامه و کارت ملی) 2-اصل گواهی عدم سوء پیشینه 3-امضای اقرارنامه 4-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع به امید رضا یت شما .
×
×
  • اضافه کردن...