رفتن به مطلب

panel123

Members
  • تعداد ارسال ها

    23
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره panel123

  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های panel123

Newbie

Newbie (1/14)

0

اعتبار در سایت

  1. panel123

    قیمت تابلو چلنیوم

    امروزه با توجه به استقبال چشمگیر مغازه ها و صاحبین کسب و کار از تابلو چلنیوم که موجب رونق در کسب و کارشان گردیده تنوع در این سبک از وسایل تبلیغاتی زیاد شده و از این رو دارای قیمت های متفاوتی هستند. تابلوهای چلنیوم در واقع یکی از مقرون به صرفه ترین روش تبلیغاتی برای مغازه داران و کسانی که می خواهند محصولی را به مردم معرفی کنند می باشد. قیمت تابلو چلنیوم به عوامل زیادی بستگی دارد که تعدادی از آن ها را برای شما عزیزان توضیح می دهیم: جنس لبه ی بیرونی تابلو چلنیوم اس ام دی و تعداد ماژول به کار رفته در برد تابلو حروف برجسته ی تابلو چلنیوم تک رنگ حروف برجسته ی تابلو چلنیوم دو رنگ قطر حروف های به کار رفته شده در تابلو چلنیوم نصب تابلو چلنیوم در ارتفاع بالا یا پایین نصب حروف و اعداد چلنیوم بر روی چوب یا شیشه اندازه و متراژ تابلو چلنیوم استفاده از پاورهای فن دار که موجب خنک شدن برد تابلو در زمان طولانی می شود. استفاده از تایمر در پشت تابلو برای برنامه دادن به روشن و خاموش شدن تابلو ساخت اعداد و حروف تابلو چلنیوم توسط حروف ساز حرفه ای و مجرب ساخت حروف و اعداد چلنیوم با دستگاه که کیفیت تابلو را پایین می آورد به طور کلی قیمت تابلوهای ال ای دی و قیمت تابلو چلنیوم از متری 80 هزار تومان تا متری 150 هزار تومان متغیر بوده و تماما بستگی به نوع سفارش شما دارد و هرچه قطعات به کار برده شده از جنس درجه یکی برخوردار باشد قیمت تابلو هم مسلما بالاتر می رود. جالب است بدانید امروزه با ازدیاد قطعات چینی که بسیار سریع هم از کار می افتند و کیفیت پایینی دارند، می توانید شاهد قیمت های ارزان و باور نکردنی شوید که قطعا هر فردی را وسوسه به خرید می کند اما پیشنهاد ما به شما این است که برای طول عمر بیشتر تابلو چلنیوم خود از شرکت ها و مغازه های معتبر خریداری کنید. و در آخر هم انتخاب با شما مشتری گرامی می باشد. منبع : گروه تولیدی
  2. panel123

    تابلو چلنیوم ارزان

    امروزه با توجه به گسترش صنعت ساخت و ساز تابلوهای تبلیغاتی بخصوص تابلوهای چلنیوم با توجه به کیفیت ساخت تابلو چلنیوم از قیمت های متفاوتی برخوردار است. حال اگر به دنبال تابلو چلنیوم ارزان هستید و در عین حال کیفیت و طول عمر آن برایتان اهمیت دارد باید بگوییم همچین چیزی امکان پذیر نیست. در واقع تابلوهای ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارد که با اجناس چینی در جه 2 و 3 ساخته می شوند که البته در نگاه اول می تواند هر خریداری را به خود جذب کند، اما درجه ی کیفیت پایین و طول عمر کمی دارند. پس اگر می خواهید تابلو چلنیوم ارزان خریداری کنید بهتراست با مراجعه به مغازه ها و شرکت های ساخت تابلو ال ای دی و چلنیوم از شرایط ویژه ی آن ها جهت فروش تابلو چلنیوم ارزان استفاده کنید. جالب است بدانید برخی از این مغازه ها فروش اقساط نیز دارند که به راحتی می توانید کالای با کیفیت ممتاز را خریداری کنید. قیمت تابلو های تبلیغاتی قیمت تابلوهای تبلیغاتی به چند عامل بستگی دارد. اندازه و قطر لبه ی چلنیوم با توجه به برندهای مختلفی که وجود دارد متفاوت است که در 15 رنگ مختلف، و سه سایز 9 ، 11 و 14 سانتی متر می باشند. بیشترین رنگ هایی که در کشور ما کاربرد دارد رنگ های طلایی، مشکی و نقره ای و با قطر لبه ی 9 سانتی متری است که خیلی کم هستند افرادی که 11 سانتی متری سفارش می دهند. پیشنهاد شما عزیزانی که در سدد پیشرفت و رونق کسب و کارتان هستید و به دنبال یک روش فوق العاده برای بازده سریع و بالا می باشید استفاده از تابلو چلنیوم در هر اندازه، سایز و رنگی می تواند از بهترین انتخاب های شما عزیزان به شمار رود. تنها کافیست با کمی دقت بهترین نوع و کیفیت آن را انتخاب و سفارش دهید منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  3. panel123

    عوامل موثر در زیباسازی تابلو

    عوامل بیشماری در زیباجلوه نمودن تابلو که به عنوان شناسنامه کسب و کار محسوب می گردد دخیل هستند یکی از این عوامل موثر نوع و تعیین چهارچوب کلی و مناسب می باشد . برای تعیین چهارچوب کلی می بایست شغل ، کالا و یا خدمات مورد ارائه مدنظر قرار داده شود . موقعیت مکانی محل کسب و کار ، هزینه ای که برای ساخت در نظر گرفته شده است ، فضایی که برای نصب مدنظر است ، متن و تصویر و طرح پیاده سازی شده ، اینها همه در تعیین چهارچوب کلی برای تابلوسازی در نظر گرفته می شود . اگر همه این مراحل توسط تکنسین کار مجرب صورت پذیرد قطعا تابلو ساخته شده در تبلیغ و جذب مشتری تاثیر فراوانی خواهد داشت. رنگ آمیزی : روانشناسی و انتخاب رنگ مناسب و گاهی استفاده از رنگهای متضاد می تواند جلوه نمایشی تابلو را چند برابر کند گاهی لازم است تا رنگ های گرم و سرد به درستی ترکیب شوند تا یک رنگ خاص و زیبا به نمایش گذاشته شود انتخاب رنگ در تابلو برجسته چلنیوم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چون این تابلو به اندازه کافی دارای زیبایی و درخشندگی است اما وقتی رنگ آمیزی زیبایی برای حروف در نظر گرفته شود زیبایی آن را چند برابر می کند . نورپردازی و افکتهای نوری : در همه تابلوهایی که نور در آنها کاربرد دارد بویژه حروف چلنیوم ، لایت باکس ، فلکسی ، نورپردازی حرف اول را در زیبایی و نما می زند و از اهمیت ویژه ای برخوردار است . بنابراین افکت های نوری استفاده شده در تابلوها و رنگهایی که در طیفهای نوری منعکس می شود بسیارمهم است . حجیم سازی تابلو: چاپ سه بعدی و دادن بعد به نوشته از جمله خلاقیت های و نوآوری های جدید در صنعت تابلوسازی محسوب می شود . چلنیوم ، فلز ، پلاستیک از انواع تابلوهایی هستند که دارای حجم و بعد می باشند . برای ساخت آنها میزان حجم و بعد و نورپردازی را متناسب با یکدیگر در نظر می گیرند . بررسی وضع طراحی و گرافیک : گرافیک مورد استفاده در تابلوها را نمی توان نادیده گرفت و تابلوهایی که دارای گرافیک جالب و نامساوی و در ابعاد و رنگهای متفاوت باشند بیشتر در ذهن نقش می بندند . همه ما درطول شبانه روز به صورت پیاده یا سواره از مقابل مغازه ها و فروشگاه های متعددی عبور می کنیم اطراف و محیط پیرامون خود را از نظر می گذارانیم و در هنگام مناظره اطراف ، تنها نوشته ها و تابلوهای موجود در سردر مغازه هایی نظر ما را به خود جلب می کند که زیبا باشد ، گرافیک بالا و نورپردازی همراه بار رنگهای متفاوت داشته باشد. منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  4. panel123

    بازاریابی و تبلیغات

    در این دوره که رقابت بین شرکتها بیش از پیش شده است شرکتها برای بازاریابی و کسب اعتماد و جذب مشتری مجبورند که از ابزارهای تبلیغاتی بیشتری نسبت به گذشته از جمله تابلوسازی به شیوه های مختلف همچون بنر ، تابلو چلنیوم ، تابلو استیل ، تابلو برجسته ، چاپ تراکت و غیره ، برای معرفی محصول یا خدماتی که ارائه می نمایند استفاده کنند . از جهتی مشتریان در خرید محصولات و یا دریافت خدمات مورد نظر گرایشهای مختلفی دارند که در تنظیم استراتژیهای بازاریابی توسط شرکتهای مختلف باید آن گرایشها در نظر گرفته شود و اگر عناصر مختلف بازاریابی شرکت همگام با اهداف مورد نظر مشتریان پی ریزی گردد و تمام منافع مشتریان را علاوه بر منافع سازمان پوشش دهد بازاریابی به نحو احسن صورت می پذیرد و شرکت موقعیت بهتری از نظر رقابتی در قبال شرکتهای رقیب پیدا می کند که چنین شرایطی موجب افزایش سودآوری شرکت برای مدت طولانی خواهد شد . بازاریابی چیست ؟ نقطه آغاز بازاریابی مشتری است همان کسانی که باعث رشد یک کسب و کار و در نهایت موفقیت آن می شوند . درواقع فرآیند بازاریابی از نفطه ای آغاز می گردد که مشتری وارد چرخه ی کسب و کار می شود و شما نیاز دارید تا اشخاص را قانع نمایید که محصول یا خدمات مورد ارائه توسط شرکت شما ارزش خریدن و استفاده کردن را دارد . مشتریان و دریافت کنندگان خدمات ، سرمایه گذاران ، توزیع کنندگان ، خرده فروشان و دیگر ذینفعان همه باید مطمئن شوند که سرمایه گذاری که برای خرید محصول یا دریافت خدمات شما در نظر گرفته اند ایمن است و به هدر نمی رود ، پس باید بتوانید آنها را قانع نمایید . تعاریف متعددی توسط اشخاص و ارگانهای سرشناس از بازاریابی بیان شده است که در اینجا به بررسی هریک از تعاریف می پردازیم : تعریف فعالان اقتصادی از بازاریابی : فعالان اقتصادی بازاریابی را ، همگراسازی همه فعالیت های شرکت در مسیر فروش بیشتر ، می دانند . پدر علم بازاریابی نوین فلیپ کارتر بازاریابی را چنین تعریف می نماید : بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن ، افراد ، گروه ها و سازمان ها از طریق تولید ، عرضه و مبادله کالا و یا خدمات با یکدیگر به تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می نمایند . انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی چنین تعریف می کند: مجموعه ای از فعالیت ها و فرایندهای ایجاد ، انتقال ، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان ، ارباب رجوع ، شرکای تجاری و درکل برای جامعه ارزشمند باشد تعریف می نماید . بخش هایی که بازاریابی شامل می شود : مشتریان بالقوه خود و محیط خارجی کسب و کار را به جزئی ترین شکل ممکن بشناسیم و مورد بررسی قرار دهیم . فرصت ها و موقعیتهایی که موجب پیشرفت و جذب سرمایه می گردد را شناسایی کرده و استراتژی های لازم و جدید برای سرمایه گذاری بر روی آنها را توسعه و گسترش دهیم . از ابزارهای بازاریابی برای ارائه استراتژیها بهره بگیریم . سنجش نتایج وفرآیند بهبود مستمر چرا بازاریابی از اهمیت زیادی برای جذب مشتری برخوردار است ؟ بازاریابی به عنوان یک واسطه منجر به انتقال ، مبادله و جابه جایی کالا بین خرده فروشان ، عمده فروشان و مشتریان می شود که این هم به نفع تولید کننده است و هم به نفع مشتری بازاریابی از طریق در دسترس قراردادن محصولات و خدمات برای مشتریان و عرضه آنها به تمام مشتریان به قیمت مناسب با در نظر گرفتن سطح زندگی افراد جامعه که شامل سه سطح غنی ، متوسط و ضعیف هستند می باشد . بازاریابی منجر به ایجاد شغل و فعالیت های زیادی از جمله خرید ، فروش ، امورمالی ، حمل و نقل ، انبارداری ، استانداردسازی و تقبل ریسک و غیره می شود که افراد زیادی در این پروسه درگیر می شوند و تمام کاربردهای فعالیت بازاریابی به نوبه ی خود سهمی در کسب درامد و سودآوری دارند . بازاریابی با فروش محصولات و خدمات زمینه رشد و توسعه اقتصادی را در کشور فراهم می نماید و منجر به ایجاد ایده های نو و خلاقیت می شود . در دنیای پراز رقابت امروز شرکتها علاوه بر اینکه می بایست دنبال جذب مشتری جدید باشند بلکه باید در حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابطی مستحکم با آنان بکوشند . علم بازاریابی در صورت تمرکز بر فرصتها و ایجاد ارزش برای مشتریان می تواند به مزیت رقابتی پایدار دست یابد و به عنوان پشتوانه ای برای آینده یک سازمان درعرصه رقابت تبدیل گردد. بخش مهمی که در یک شرکت برای فروش یا ارئه خدمات وجود دارد تبلیغات دنباله دار و هدفمند است تا بتوان توسط آنها مشتریان جدیدی پیدا کرد و یا یک رابطه منطقی و پایدار با مشتریان قدیمی ایجاد نمود . نه تنها تبلیغ بلکه تعهدات شرکت از قبیل تحویل به موقع کالا یا خدمات مدنظر مصرف کننده ، حضور مستمر و دائم در میان مشتریان ، آرایستگی و ظاهر کارکنان و نحوه برخورد مناسب با ارباب رجوع ، خدمات پس از فروش و راهنمایی افراد ، اینها همه از مواردی هستند که باعث رونق کسب وکار ، وفاداری مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید می شوند. اهداف تبلیغات : اطلاع رسانی که شامل آگاه سازی مشتریان از محصولات و قیمت های جدید اطلاع رسانی به مشتری در ارتباط با طرز کار محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت از بین بردن برداشت های نادرست ایجاد یک تصویر مناسب از محصول یا خدمت ارائه شده در ذهن مشتری تشویق مشتری برای خرید محصولات یا خدمات تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید تبدیل مشتریان به یک مشتری ثابت و دائم نتیجه گیری : گرایش به بازار و نیاز مشتریان اولین ویژگی بازاریابی است بنابراین یک مدیر موفق کسی است که این ویژگی ها را بشناسد و خود و کارکنانش براساس رفتار و گرایش بازار عمل نماید . منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  5. panel123

    قیمت تابلو استیل

    برای این که یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و چشمگیر داشته باشید بی شک باید از یک شرکت معتبر ساخت تابلوهای استیل خریداری کنید که اگر هم قیمت تابلو استیل بالا بود خیالتان از بابت کیفیت محصول راحت است و بدون تردید تابلوی مورد نظر را خریداری می کنید. قیمت تابلو استیل به وسایل به کار رفته در ساخت برد و ظاهر آن بستگی دارد، این که شرکت تولیدکننده از محصولات بی کیفیت چینی یا از متریال (مواد سازنده) درجه یک استفاده کرده است. به طور کلی حجیم کردن حروف، اعداد و قاب تابلو علاوه بر افزایش زیبایی موجب بالا رفتن قیمت تابلو استیل می شود. در واقع این حجیم سازی و بعد دادن به حروف تابلو استیل است که بیش از پیش در بین صاحبین مشاغلی که می خواهند محصولی را در در مدت زمان کوتاه ولی گسترده به مردم معرفی کنند طرفدار پیدا کرده است. قیمت تابلو استیل با توجه به تاثیر خوبی که در رونق کسب و کار هر فرد دارد بسیار مناسب است، به همین خاطر در مدت زمان کوتاهی در بین مردم شناخته و استفاده شد. قیمت تابلو استیل به عوامل زیر بستگی دارد: قطر حروف به کار رفته بر روی تابلو نورپردازی داخل و خارج حروف و قاب تابلو قاب تابلو استیل و جنس آن اندازه و فونت حروف به کار رفته بر روی تابلو استیل جنس وسایل و متریال سازنده ی تابلو استیل تعداد رنگ به کار رفته در تابلو استیل طول و عرض تابلو اندازه قطر لبه ها برای ساخت تابلوهای استیل از ورق های نقره ای و یا طلایی استفاده می شود که با توجه به اندازه ی مورد نظر در کارگاه ها با دستگاه های لیزری بزش داده می شوند و بخش عمده ی ساخت تابلو استیل توسط افراد مجرب و حرفه ای و بدون دستگاه می باشد از این رو قیمت تابلو استیل با توجه به زحمت زیاد در ساخت آن، میزان جلوه ی زیاد و شیک بودنش به نسبت دیگر تابلوهای تبلیغاتی کمی بیشتر است که البته به ظرافت و زیبایی که دارد می ارزد. پس اگر برای خرید تابلوهای تبلیغاتی فقط کیفیت بالای محصول مهم است با کمی هزینه ی بیشتر می توانید بهترین تابلو استیل را خریداری کنید. منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  6. panel123

    تابلو استیل ارزان

    با توجه به پیشرفت چشمگیری که امروزه در صنعت تابلوهای تبلیغاتی صورت گرفته شما عزیزان با هر سلیقه و کاربردی که بخواهید می توانید تابلو مورد نظر را انتخاب و سفارش دهید اما اگر به دنبال تابلو استیل ارزان هستید و از سوی دیگر تابلویی با کیفیت بالا و طول عمر زیاد می خواهید باید بگوییم همچین چیزی امکان پذیر نیست. تابلو استیل ارزان را می توانید از فروشگاه ها و شرکت های معتبر در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به روش های نقد و اقساط خریداری کنید. در واقع با خرید اقساط برای افرادی که هزینه ی کالا برایشان اهمیت دارد هیچ فشار مالی را حس نخواهند کرد و با توجه به قوانین فروش اقساط شرکت می توانند تسویه کنند. عوامل تاثیر گذار بر قیمت تابلو استیل هرچه کیفیت ساخت تابلوهای تبلیغاتی بالا باشد می بایست هزینه ی بیشتری هم پرداخت کنید. تابلوهای استیل بیشترین جلوه و زیبایی را در بین نسل جدید تابلوهای تبلیغاتی دارند. ترکیب پلاستیک و ورق های استیل و بیرون آمدن نور از بین آن ها هر فردی را به خود جذب کرده و می تواند به کسب و کارتان رونق ببخشد. جنس لبه های به کار رفته شده در ساخت حروف تابلو استیل نیز بر رئی قیمت آن موثر است به طور مثال به تلزگی لبه هایی با نام سایدپا روانه بازار شده اند که چشمگیر بودن تابلو استیل را چند برابر می کند. تابلو استیل با توجه به زیبایی که دارد می تواند بهترین انتخاب برای مشتریان باشد، در تابلو سازی حروف برجسته تابلو استیل که آلیاژ خاصی دارد باعث مقاومت بالا در برابر تابش مستقیم نور خورشید، سرما و گرما می شود از این رو ماندگاری آن بیشتر و بهتر است. استیل با هر روکش مات، براق و خش داری می تواند در چشم عابرین و مردم فوق العاده به نظر آید. منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  7. در این مقاله توضیحاتی در مورد پلکسی گلاس و مورد استفاده ی آن در تابلو چلنیوم و تاثیر آن در قیمت تابلو چلنیوم می پردازم. پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک شبیه به شیشه از نوع پلی کربنات است. پلکسی گلاس یکی از متنوع ترین پلاستیکهای آکریلیک دنیا می باشد. شما در تمام طول زندگیتان و بطور روزمره با آن سرو کار دارید: سازه های هواپیماها بخصوص پنجره های آن ، صفحات نمایش تلویزیونها، کامپیوترها، لپ تاپها، تبلت ها، موبایلها، عایقهای صوتی، تابلو های تبلیغاتی و... مواردی هستند که در آنها استفاده می شود. برای محافظت از پلکسی گلس در برابر گرد و غبار در هر دو طرف آن برچسب هایی وجود دارد. در ساخت تابلو چلنیوم بر اساس طرح موردنظر ورق پلکسی گلاس را با دستگاه لیزر برش داده شده و سپس چلنیوم دور تا دور آن چسبانده می شود. در برآورد قیمت تابلو چلنیوم کیفیت ورق پلکسی گلس تاثیر به سزایی دارد، در واقع هرچقدر ورق های پلکسی گلس مرغوب تر و باکیفیت تر باشند قیمت تابلو چلنیوم بیشتر خواهد یود. اگر در ساخت تابلو چلنیوم از پلکسی گلس نارمرغوب استفاده شود بعد از مدتی رنگ آن از بین رفته و نور اس ام دی به راحتی از پلکسی عبور نخواهد کرد. پلکسی گلاس انواع مختلفی دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره خواهم کرد: پلکسی گلاس ورق‌های چند جداره: کاربرد‌های این نوع پلکسی گلاس عبارت است از: پوشش استخر، گلخانه، نورگیر. این ورق‌ها در برابر طوفان و تگرگ و آتش‌سوزی مقاوم هستند. پلکسی گلاس ستی نایس: کاربرد این ورق در دکوراسیون، تابلو‌سازی، نورپردازی سقف کاذب، مبلمان و پارتیشن است. پلکسی گلاس نشکن: این نوع پلکسی گلاس از جنس اکریلیم‌های نشکن ساخته شده و در برابر ضربه بسیار مقاوم می باشند. پلکسی گلاس طرحدار: این نوع پلکسی گلاس در ضخامت های مختلف و در رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد. پلکسی گلاس اکریفیکس سیستم‌های چسب: این نوع پلکسی گلاس برای چسباندن پلکسی گلاس به پلکسی گلاس کاربرد دارند. پلکسی گلاس نمایش از پشت: این نوع پلکسی گلاس برای استفاده در پروجکشن از پشت صفحه برای نمایش تصویر با رزولوشن بالا مناسب می باشد. پلکسی گلاس ساند استاپ: از این نوع پلکسی گلاس به عنوان عابق صوتی استفاده دارد ومی تواند تا ۳۲ دسی‌بل از شدت صوت بکاهد. پلکسی گلاس موج‌دار از این نوع ورق در سقف گلخانه‌ها، گاراژ‌ها و حفاظ‌های ضد باد استفاده می شود. پلکسی گلاس بلوک از این نوع ورق جهت ساخت آکواریم‌ استفاده می شود. پلکسی گلاس شفاف: مهم ترین کاربرد ورق پلکسی شفاف استفاده به عنوان جایگزین شیشه است. موارد زیر از جمله مهم ترین کاربرد های پلکسی گلس شفاف می باشند: ساخت استند های تبلیغاتی ساخت تریبون های سخنرانی و استند های مجری ساخت تندیس های چهره تزیینی ساخت باکس پلکسی گلاس پلکسی گلاس دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی بوده و می توان آن ها را بدون انجام عملیات حرارتی قوس داده و فرم های بسیار متنوعی ایجاد کرد. پلکسی گلاس در برابر اشعه مخرب ماوراء بنفش (uv) مقاوم است. پلکسی گلاس میزان رطوبت پایینی را جذب کرده و در نتیجه میزان زرد شدگی آن در طول زمان به خصوص در مناطق یا مکانهای مرطوب بسیار کمتر است. منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  8. panel123

    تاریخچه چلنیوم

    تاریخچه تابلو چلنیوم به سال ۲۰۰۰ میلادی برمی گردد در این سال کشور اسپانیا با ایده پردازی بر روی آلیاژ آلومینیوم ، ورق هایی با سطح آیینه را با گذراندن یک سری مراحل فرآوری ایجاد نمود که ظاهری مانند فلز استیل داشت و نام آن را چلنیوم نهاد . بعد از اسپانیا تایوان برای دومین بار محصولی مشابه را با نام تجاری آلوباند به بازار عرضه نمود . و کشور پیشرو سوم در زمینه تولید و عرضه چین است که محصولاتی با برندهای متفاوت از جمله آلوشاین ، آلوتیپ ، سهند و … را وارد بازار نمود . جنس لبه ها: لبه های تابلو چلنیوم در برابر ضربه و فشار بسیار حساس است و سریع تغییر حالت می دهد و یا سوراخ می گردد به همین علت محصول که توسط کشورهای اسپانیا و تایوان تولید و عرضه می شوند اصل است و به دلیل داشتن لبه های ضخیم ، مرغوبیت و کیفیت بالایی نسبت به چلنیوم های ساخت چین دارند و این تفاوت بقدری است که براحتی قابل مشاهده است . در واقع جنس های چینی به دلیل نازک بودن لبه ها ، برای سازنده حروف و ساخت حروف های کوچک مناسب است علاوه بر اجناس چینی یک نوع چلنیوم بنام لترمکس با لبه های یک سانتیمتری در بازار موجود است که برای ساخت حروف مناسب می باشد . لبه های حروف چلنیوم دارای عمقهای ۷ ، ۹ و ۱۱ سانت در رنگهای طلایی ، مشکی ، قرمز موجود است . نورپردازی : حروف پلکسی یا نئون پلاستیک قابلیت نوردهی از تمام قسمت ها را دارد برای نوردهی تابلو چلنیوم از LED و SMD استفاده می گردد و برای ساخت زمینه هم می توان از وررق کامپوزیت ، ترموود ، MDF و یاچوب پلاست بهره برد که هر کدام بستگی به سلیقه و هزینه سفارش دهنده دارد . تابلو چلنیوم از کیفیت بالایی برخوردار است ودر مقابل تشعشعات خورشید و گرما و سرما مقاوم است و از ماهیت رنگ و شکل دچار تغییر نمی شود به همین دلیل است که مورد استقبال اکثریت افراد قرار گرفته است و امروزه اکثریت اشخاص برای تبلیغات کالاها و خدمات خود از تابلوهایی که حروفشان به صورت برجسته است استفاده می کنند . لبه های چلنیوم را به دلیل براق و حساس بودن با یک روکش محافظ از جنس نایلون می پوشانند تا خط و خش برروی آن ایجاد نشود . بعد از ساخت و نصب توسط تکنسین کار آن روکش از روی کار براحتی برداشته می شود اما این کار می بایست در هنگام نصب صورت پذیرد زیرا اگر چند روز پس از نصب این روکش از روی تابلو جدا نشود و در برابر نور آفتاب قرار گیرد جداسازی آن از تابلو چلنیوم بسیار سخت و غیر ممکن میشود و به تابلو صدمه وارد می کند . موثر در تبلیغ : تابلو چلنیوم یکی از جلوه های زیبا برای تبلیغ محصولات شرکت یا فروشگاه شما در محل کسب و کار به شمار می آید که باعث معرفی محصول شما و نمایش آن به دیگران می گردد و هر چه هزینه بیشتری برای آن صرف شود و با ظرافت و زیبایی و دقت بیشتری ساخته شود و اگر میزان نوردهی و تنوع رنگ بیشتری داشته باشد تاثیر بیشتری در تبلیغ کالا و خدمات و در نهایت جذب مشتری خواهد داشت . منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  9. panel123

    تابلوی چلنیوم و مزایای چلنیوم

    http://saftysign.ir/upload/blog/challenum/channelium-sign-250x250.jpg[/img] چلنیوم یا در اصل چنلیوم ( channelium) که از دو کلمۀ channel + aluminium ترکیب یافته است، نام یکی از حروف برجسته است که برای اجرای تابلوهای تبلیغاتی بکار می­ رود. با وجود اینکه تنها چند سال از ورود تابلوهای چلنیومبه بازار می گذرد، به دلیل تنوع اندازه، رنگ و زیبایی، این یکی از پرمصرف ترین مصالح تابلوهای تبلیغاتی به شمار می­رود. ز این رو در این مقاله به ارائۀ اطلاعاتی در مورد چلنیوم پرداخته می شود. چلنیوم چیست؟ چلنیوم یا در اصل چنلیوم ( channelium) که از دو کلمۀ channel + aluminium ترکیب یافته است، نام یکی از حروف برجسته است که برای اجرای تابلوهای تبلیغاتی بکار می­رود. در ساخت این تابلوها عنصر آلومینیوم استفاده می شود که یکی از دلایل نامگذاری این تابلوها است. مزایای تابلو چلنیوم آنچه باعث تمایز این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه می­باشد، کیفیت بالای این محصول است. به نحوی که در برابر گرما و سرما و اشعه خورشید مقاوم است. مزیت دیگر این محصول عایق بودن آن در مقابل ورود آب و گرد و غبار است که این عمل از طریق نوار اسفنجی گردگیر در اطراف محصول صورت می­گیرد. عایق رطوبت مانع ورود آب به مدار تابلوی چلنیوم می­شود و از سوختگی مدار جلوگیری می­کند. از مزیتهای دیگر محصول، وجود روکش محافظ نایلونی روی قطعات است. این امر باعث جلوگیری از خط و خش بر روی چلنیوم می­شود. این روکش در مراحل ساخت و نصب بر روی قسمت براق خواهد ماند و پس از نصب باید از روی آن جدا شود. در غیر اینصورت در اثر مواجه با نور آفتاب تنها با استفاده از موادی همچون اسپری چسب 1-2-3 قابل جدا شدن است. روشنایی تابلوهای چلنیوم از مهمترین قسمتهای تابلو چلنیوم نور آن است. برای روشنایی تابلوی چلنیوم از دو مدل لامپ به نامهای SMD و LED استفاده می­شود. منبع تغذیه این لامپها ترانس 12 ولت است. از بین این دو لامپ ذکر شده لامپ SMD از مزیت بهتری نسبت به LED برخوردار است. دلیل این مزیت پرنور بودن، ضد آب بودن، پخش مناسب نور، مصرف پایین برق، خاموشی کمتر، نصب آسان و... است. رنگ تابلوهای چلنیوم بسته به برند های مختلف، مشکی، طلایی و نقره ای رنگ هایی هستند که بیشتر برندهای معروف تابلوهای چلنیوم موجود در ایران به کار گرفته می شود. اندازۀ تابلوهای چلنیوم اگر قصد خرید تابلوی چلنیوم را دارید، لازم است بدانید که بسته به مارک و برندهای مختلف، اندازۀ تابلوهای چلنیوم متنوع است؛ اندازۀ cm9، cm7 و بعضاً cm11 در ایران رایج می باشد. تابلوی چلنیوم چطور ساخته می شود؟ طراحی حروف مورد نظر در نرم افزار coreldrow یا autocad و سپس لیزر کردن این حروف بر صفحۀ plexi glass. برش حروف، چسباندن لبه چلنیوم به قطعات برش خورده، ثابت کردن لبۀ چلنیوم و حروف بر روی میز آهنی و چسباندن لبه تابلو چلنیوم به پلکسی با چسب 1-2-3. زیرسازی حروف با استفاده از ورق های pvc. دلیل استفاده از ورق های pvc این است که در اشعۀ آفتاب، مقابل گرما، سرما و آب مقاوم هستند. منظور از زیر سازی، قرار دادن حروف ساخته شده بر روی ورق pvc و ایجاد خط کشی به دور آن و برش دادن آن است. مراقب تابلوهای چلنیوم تقلبی باشید اگر در صدد خرید یا سفارش تابلوی چلنیوم هستید، مراقب تابلوهای متفرقه باشید! به خاطر داشته باشید که تابلوهای چلنیوم اصل، دارای لبۀ ضخیم به اندازۀ mm8/2 بوده و از این حیث، برای طراحی حروف درشت، مناسب هستند، زیرا به دلیل ضخامت لبۀ مناسب، از استحام مناسبی هم برخودارند؛ از طرف دیگر، تابلوهای چلنیوم اصل، در مقابل تغییرات درجه حرارت، سرما، گرما، نور آفتاب و مایعات پایدار هستند و از این رو، با گذر زمان تغییر رنگ نخواهند داد. منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  10. panel123

    روش ساخت تابلو

    اولین گامی که در تابلوسازی برداشته میشود مرحله طراحی می باشد طراحی حروف توسط نرم افزار کرل و یا اتوکد صورت می گیرد و همه خصوصیات حروف مانند فونت ، ضخامت ، سایز مشخص می گردد و طرح نهایی برروی جنس پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک شفاف مشابه شیشه در رنگهای مختلفی می باشد لیزر می شود. انتخاب رنگ : این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا رنگ است که جلوه زیبایی به تابلو می دهد و اگرترکیب رنگها به درستی انتخاب شود جذابیت بیشتری به تابلو می دهد و هرچه تابلو جذابتر باشد بیشتر در ذهن نقش می بندد و باعث جذب بهتر مشتری می گردد. پس از آماده سازی طرح ، سیستم برش لیزری به صورت اتوماتیک حروف را در یک ورق از جنس پلاستیک می پیچد و برش می دهد و پس از اتمام برش کاری توسط سیستم برش لیزری ، تابلوساز حروف را بر روی یک میز کار که بصورت شبکه ای سوراخ شده است قرار میدهد ویا بر روی میز آهنی با آهن رباهای مخصوص که به شکل استوانه می باشد ثابت می کند. ابزارهای مورد نیاز برای ساخت و تعبیه حروف : قیچی آهن بر : از این قیچی برای برش حروف استفاده می شود. متر نواری :از متر برای اندازه زدن حروف و لبه ها بهره گرفته می شود. تیغ فویل بر : این ابزار باعث خم شدن لبه های صاف و ایجاد شیار در قسمت های زاویه دار می شود . استوانه : با استفاده از استوانه می توان به قسمت های قوس دار حروف حالت داد . سوهان : برای تمیزی لبه های کار استفاده می شود . پس از آماده سازی حروف چلنیوم نوبت به زیرسازی این حروف می رسد برای زیرسازی از ورقهای کامپوزیت و یا PVC بهره گرفته می شود این ورقها بسیار مقاوم بوده و در برابر آب و اشعه خورشید و سرما و گرما تغییر حالت نمی دهد . پس از اینکه حروف ساخته شده بر روی ورق قرار گرفت نوبت به روشنایی داخل آن می رسد که به دو صورت LED و SMD انجام میشود . لامپ های LED در ابتدای عرضه به صورت شاخه ای وارد بازار شدند اما به دلیل مشکلاتی از قبیل ایجاد نقاط نورانی در پلکسی و نفوذ آب جای خود به LED های بلوکی دادند این LED ها مشکل LED های شاخه ای را نداشتند اما باز هم نتوانستند رضایت مشتری را به طور کامل جلب نمایند. برای همین کشور چین دوباره ابتکار جدید به خرج داد و LED جدیدی به نام SMD را تولید و عرضه نمود این نوع LED ها فوق العاده کارآمد هستند و نور بالایی دارد و در برابر آب مقاوم هستند و از لحاظ کیفیت عالی بوده و عمر طولانی و مفیدی دارند . نحوه ساخت تابلو چلنیوم : در تابلو چلنیوم کلیه مراحل خم کردن ، قوس و شیار بر روی لبه چلنیوم توسط دستگاه بصورت کامپیوتری انجام می شود اما چون این دستگاه توسط کشورهای اروپایی طراحی و پیاده سازی شده است و تمام فونت های آن به زبان لاتین می باشد و زبان فارسی را ساپورت نمی کند به همین علت اغلب اوقات مشکل تراشی می کند اما اگر این دستگاه موجود نباشد کلیه کارها توسط تکنسین کار به صورت دستی اجرا میشود. پس از اتمام کار نورپردازی ، تابلو آماده نصب می گردد برای نصب ، از یک پلات منطبق با طرحی که در ابتدای کار ترسیم شده است کمک گرفته می شود و سپس ورق روی پلات قرار گرفته می شود و و تمام سیم کشی های مربوط به نورپردازی در پشت کار تعبیه می گردد. سپس نوردهی لامپها چک می شود و زمانی که از نوردهی آن اطمینان حاصل شد ، حروف بر روی ورق جای می گیرد و کار ساخت و نصب تابلو به اتمام می رسد . منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  11. panel123

    تفاوت تبلیغات مدرن و سنتی

    در دوران ما تبلیغات رنگ و بویی تازه به خود گرفته و از حالت سنتی خارج شده است، مردم به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای بسنده نکرده و انواع روش های تبلیغاتی مدرن میان مردم رواج پیدا کرده است، بهترین نوع تبلیغات تبلیغی است که در حین حال که هزینه پایینی داشته باشد تاثیر بالایی در ذهن مخاطب داشته و بازخورد بالایی داشته باشد. نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم در سردر مغازه و مرکز تجاری علاوه بر این که هزینه کمتری دارد، در دید عموم مردم قرار گرفته و جلب توجه خواهد کرد. در این مقاله سعی داریم شما را با روش های مختلف تبلیغات مدرن آشنا سازیم. این روزها مردم بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و اینترنت سپری کرده و تبلیغات در فضای مجازی به سرعت پیشرفت چشمگیری پیدا کرده است، از این رو افرادی که در فضای مجازی و نت تبلیغات خود را منتشر می کنند پیشرفت چشمگیری در رونق کسب و کار خود خواهند داشت و در این بازار رقابتی موفق خواهند شد. آژانس های تبلیغاتی فراوانی به منظور تبلیغ خدمات و محصولات شما راه اندازی شده اند که شما را در برندسازی و موفقیت کسب و کارتان همراهی می کنند. در گذشته برای تبلیغات از انواع تراکت ها و اطلاعیه های کاغذی استفاده می شد که با توجه به حجم بالای تیتراژ چاپ این اطلاعیه ها، هزینه ی زیادی را به صاحبان مشاغل تحمیل می کرد اما امروزه به دلیل فراگیر شدن اینترنت، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه ی آن بستر اینترنت یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات مجازی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر اینترنت، تلویزیون، بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی مدرن مانند تابلو استیل نیز در زمره ی تبلیغات مدرن قرار گرفته و سیل انبوهی از مردم به این نوع تبلیغات روی آورده اند. یکی از عیوب تبلیغات سنتی این است که در این نوع تبلیغات از کاغذ استفاده می شود و با توجه به این که برای تولید کاغذ در حجم بالا تعداد زیادی درخت را قطع کرده و به محیط زیست آسیب می رسانند این نوع تبلیغ تقریبا منسوخ شده است. علاوه بر تاثیرات مخرب تولید کاغذ بر محیط زیست، این تبلیغات کاغذی را گاها بر روی دیوار و درب منازل و پل عابر پیاده می چسبانند که علاوه بر این که به ظاهر زیبای شهر آسیب می رساند، هزینه ی بالایی بابت تمیز کردن این سطوح خواهد داشت. یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی و مجازی این است که در این نوع تبلیغات می توان از کلیپ های ویدئویی، عکس های با کیفیت بالا، نظرسنجی از مشتریان، استفاده کرد، این مورد باعث جذب هر چه بیشتر مخاطب شده و در رونق کسب و کار شما تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. امروزه روش های بازاریابی و تبلیغاتی روز به روز بیش تر شده و افرادی در این رقابت موفق خواهند شد که از جدیدترین و به روزترین این روش ها استفاده کرده و تکنیک های تبلیغاتی را به کار گیرند که واکنش مثبتی در مخاطب ایجاد کرده و درصد بالایی از مخاطبین را به خرید محصول ترغیب کند. منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  12. panel123

    شاخه های مرتبط با تابلوسازی

    در دنیای امروزی هر فرد در هر رشته و شاخه ای که مشغول فعالیت است می بایست علاو بر شاخه خود ، دیگر شاخه ها و فنونی که شاید در گذشته با شغل وی ارتباطی نداشته اند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ادغام رشته ها و فنون متعدد جزء شاخه ای ضروری از شغل وی تبدیل گشته اند ، را بیاموزد تا بتواند در عرصه شغلی خود به طور تمام و کمال فعالیت نماید و پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . یکی از این مشاغل تابلوسازی است که در گذشته فقط به صورت چاپ یک نوشته برروی کاغذ یا پارچه بوده است اما با پیشرفت تکنولوژی ، امروزه نیازمند استفاده از شاخه هایی همچون گرافیک ، کامپیوتر ، طراحی سه بعدی ، علوم الکترونیک ، روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی و … شده است . راهکارهای روانشناسی فنون تبلیغات : یکی از مهمترین هدف های تابلوسازی نحوه برقراری ارتباط با جامعه و شناخت روابط بین افراد ، روانشناسی رنگ ها و همچنین شناخت ماهیت هایی همچون مختصات روانی ، اجتماعی ، فرهنگی جامعه ، ماهیت زبان ، ساختارهای رسمی و اجتماعی ، رویه های ارتباطی نظیر صحبت کردن ، نوشتن و سایر روشهای انتقال مطلب مورد نظر به کمک تابلوسازی می باشد . در دنیای پراز رقابت امروز ، شرکتها برای فروش کالا و محصولات یا ارائه خدمات خود ، مجبور به استفاده از تبلیغات به شیوه های متعدد همچون تابلوسازی که خود شامل ساخت تابلو به روشهای مختلف مانند تابلواستیل ، تابلو چلنیوم ، تابلو برجسته ، تابلو کامپوزیت ، تابلو لترمکس ، نئون پلاستیک ، چاپ بنر ، بیلبورد و یا تبلیغات در رادیو و تلویزیون هستند . شاخه های مرتبط با ساخت تابلو : صنعت : حکاکی و برش لیزری دو مشخصه اصلی از کاربرد صنعت در تابلوسازی می باشد . تابلوساز برای ساخت حروف برجسته تابلو چلنیوم و یا حروف برجسته پلاستیک نیازمند استفاده از دستگاه برش لیزری است بنابراین تابلوساز باید با نحوه استفاده از دستگاه برش لیزری آشنایی کامل داشته باشد . الکترونیک : چیدمان ماژول های تابلوهای LED و مداربندی آنها و یا سیم کشی لامپ های SMD در تابلو چلنیوم یا لترمکس تابلوساز را به یادگیری و اموزش علم الکترونیک ملزم می نماید . رایانه : علم رایانه یکی از اساسی ترین رشته های مورد نیاز در صنعت تابلوسازی است زیرا تمام طرح ها توسط کامپیوتر و برنامه های نرم افزاری مانند کرل دراو ، فتوشاپ ، اتوکد ، گرافیک و… اجرا می شود که بهتر است یک تابلوساز ماهر در این موارد هم سررشته داشته باشد البته تمام این کارها توسط متخصصین مربوط به همان رشته صورت می گیرد و همه این تخصص ها را به طور همزمان یک تابلوساز نمی تواند فرا گیرد اما بازهم داشتن یک زمینه کافی در هر یک از این شاخه ها برای توجیه مشتری لازم و ضروری است زیرا طراحی تابلو چلنیوم ، تابلو لترمکس ، تابلو فلکسی فیس و مدیریت افکت های تابلو های LED و بسیاری از موارد دیگر نیازمند کار با این نرم افزارهاست . حال برای اینکه پیام تبلیغاتی از نظر روانشناسی بتواند در ذهن مخاطب رسوخ نماید نیاز به پیاده سازی چند راهکار می باشد : ۱) الگوهای ذهنی مخاطب را در هم شکنید : ذهن مخاطب را با بحث ها و واقعیت های اجتماعی تحریک نمایید و زمینه سازی کنید و همین که ذهن اوا آماده پذیرش حرف های جدید شد ، شروع به صحبت کردن در زمینه کاری خود و معرفی محصولات و خدمات نمایید . ۲) بیشتر روی مشکل مشتریان تمرکز نمایید تا معرفی محصول خود : افراد تا زمانی که به مشکلاتی که مرتبط با حیطه کاری شما هستند برخورد نکنند به شما مراجعه نخواهند کرد ممکن است فردی اصلا قصد خرید یا دریافت خدمت ارائه شده توسط شما را نداشته باشد زیرا به مشکلاتی که دارد واقف نیست و به آنها توجهی ندارد پس هنگام مراجعه حضوری قبل از اینکه راه حل خود را مطرح و روی آن پافشاری نمایید باید اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما مسئله و مشکل خود را که مرتبط با خدمات شماست درک کرده و با آن درگیر شده است . پس از اینکه ، از این مسئله اطمینان حاصل نمودید خیلی با حوصله راهکارهای خود را برای از بین بردن مشکلات مطرح نمایید در این صورت است که مخاطب برای دریافت آن خدمات بهتر توجیه می شود . ۳) تصویر ذهنی از محصولات و یا خدمات برای مشتری ایجاد نمایید : برای معرفی کالا و خدمات خود بهتر است ذهن مخاطب را با نام افراد مشهور و معروف در استفاده از خدمات شما درگیر نمایید زیرا تصاویر ، آرم ها و برندهای معروف بهتر در ذهن نقش می بندند برای همین است که اکثر تبلیغات تلویزیونی توسط افراد سرشناسی همچون فوتبالیست ها و بازیگران انجام می شود تا بر روی ذهن مخاطب تاثیرگذارتر شود. اصول ارتباط و نحوه بهره گیری از آن در شغل تابلوسازی : حس ادراکی : دید و درک افراد از یک صحنه ، منظره ، تابلو ، چهره و… کاملا متفاوت است و هر کس بر حسب زمینه فرهنگی ، اجتماعی ، روحی و روانی ، درک مختص خود را از اطراف دارد . بنابراین تابلوکاران می بایست هنگام ساخت تابلو همه این نکات را در نظر بگیرند تا چیزی که خلق می کنند بتواند در ذهن همه افراد با ویژگیهای متفاوت تاثیری که می خواهد را ایفا کند. نقش اجتماعی : افراد با نقش خود در سازمانها و محل فعالیت خود عجین شده اند بنابراین مجموعه لغات ، اصطلاحات و تصاویر مندرج برروی تابلوها ، بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که بر خلق و خو و نیازهای اجتماعی متفاوت افراد موثر بوده و نقش و جایگاه افراد در اجتماع در نظر گرفته شود . ارزشهای فرهنگی : هر قشراز جامعه خصوصیات فرهنگی خود را دارا می باشد که می بایست تمام این خصوصیات در ساخت تابلو در نظر گرفته شود تا بر ذهن تمام اقشار جامعه نقش ببندد. منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
  13. panel123

    روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

    یکی از عوامل تاثیرگذار در شناخت برند و یا محصول شما استفاده از شیوه های مختلف تابلوسازی از جمله تابلو چلنیوم ، تابلو برجسته ، تابلو استیل و ... می باشد رنگ استفاده شده در این تابلوهای تبلیغاتی و انواع دیگر تبلیغات در دیده شدن تبلیغ شما تاثیر به سزایی دارد، در واقع رنگ ها می توانند بر روی تفکر مشتری در مورد کسب و کار شما تاثیر بگذارند. روانشناسان معتقدند برخی رنگ ها تاثیر بیشتری در ایجاد واکنش های مثبت مشتری دارد. در انتخاب رنگ تبلیغاتی به این نکته توجه داشته باشید که می خواهید رنگ مد نظر شما کیفیت، قدرت، زنانه و یا مردانه بودن محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ قرمز : می توانید از رنگ قرمز برای تبلیغ خودروها، بازی ها، نوشیدنی های انرژی زا و ورزش استفاده نمایید. رنگ قرمز انرژی را منتقل کرده و باعث افزایش فشارخون شده و امکان بیشتر دیده شدن تبلیغ را افزایش می دهد. این رنگ افراد را به تصمیم گیری های سریع ترغیب می کند از این رو شرکت ها و موسسات برای این منظور از رنگ قرمز در تابلوهای تبلیغاتی خود استفاده می نمایند. رنگ قرمز کم رنگ احساس عشق ، اشتیاق ، حساسیت و رنگ صورتی احساس دوستی و تحمل را منتقل می کند. صورتی رنگی زنانه بوده و برای تبلیغ محصولات زنانه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ قرمز تیره منتقل کننده مفهوم قدرت ، تصمیم جدی ، خشم ، رهبری ، دلاوری ، اشتیاق ، سوء نیت ، غضب و نهایتاً رنگ قهوه ای ایجاد احساس ثبات کرده و رنگی مردانه است. رنگ نارنجی : رنگ نارنجی در انتقال احساس شادی، خلاقیت، تصمیم، جذابیت، موفقیت، تشویق و انگیزش موثر است. این رنگ همانند رنگ قرمز تحریک گر نیست اما باعث افزایش فعالیت های ذهنی می شود. از آن جا که رنگ نارنجی باعث افزایش اشتها می شود می توان در بسته بندی و تابلوهای تبلیغاتی مواد غذایی از آن بهره جست.در تبلیغات اسباب بازی فروشی نیز رنگ نارنجی بسیار کارآمد می باشد. رنگ سبز : این رنگ، رنگ طبیعت بوده و نماد رشد، توازن و هماهنگی ، تازگی ، حاصلخیزی ، ایمنی ، قدرت معالجه ، ثبات ، پایداری و امید می باشد، در تبلیغات محصولات بهداشتی و دارویی می توانید از این رنگ استفاده نمایید. این رنگ برای چشم انسان ایجاد آسایش و راحتی می کند. رنگ آبی : رنگ آبی در بسته بندی و نشان تجاری شرکت های تولیدکننده محصولات پاک کننده و فیلترهای تصفیه آب، مایعات تمیز کننده، نوشیدنی ها، خطوط هوایی و هواپیماها، تهویه های هوا، سفرهای دریایی و آب معدنی بسیار مناسب است. رنگ ارغوانی : این رنگ انرژی رنگ قرمز و ثبات رنگ آبی را داراست. این رنگ نماد سلطنتی بودن، قدرت، اصالت، لوکس بودن، جاه طلبی، زیاده روی، خرد، مقام، استقلال و خلاقیت می باشد. بچه ها و بانوان رنگ ارغوانی را به رنگهای دیگر ترجیح می دهند از این رو استفاده از رنگ ارغوانی در تبلیغات محصولات مربوط به کودکان و زنان مناسب است. رنگ ارغوانی تیره معنای افسردگی و ناکامی و رنگ ارغوانی روشن احساس رومانتیک و دلتنگی را می دهد. رنگ زرد: این رنگ یکی از انرژی بخش ترین رنگ های گرم و به عنوان رنگ امید شناخته می شود. رنگ زرد روشن در طراحی می تواند احساس شادابی و خوشی را القا کند. منبع : گروه توليدی ايمن نورتاب
  14. بدون شک عوامل بی شماری در زیباسازی تابلوها به شیوه های متفاوت همچون تابلو چلنیوم ، تابلو استیل ، تابلو برجسته و غیره تاثیرگذارند که از این میان به برخی از آن ها اشاره خواهم کرد: زیبایی تابلوی تبلبغاتی که در سردر مغازه، فروشگاه و یا مراکز تجاری نصب می شود از اهمیت بالایی برخوردار است، و ارزش و اعتبار آن برند به زیبایی و گیرایی این تابلو بستگی دارد. در زیباسازی تابلو تبلیغاتی رنگ آمیزی و نوع تابلو، چارچوب کلی آن، نورپردازی مناسب و استفاده از سایه ها و افکت های نوری جذاب از مهم ترین فاکتورها به شمار می روند. علاوه بر زیبایی تابلو تبلیغاتی باید چاچوبی مناسب با توجه به حرفه ی خود برای تابلو انتخاب نمایید، یک متخصص تابلوسازی در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد، در تابلوی تبلیغاتی باید از نوشته های کارا، کوتاه، قابل درک و با مفهوم استفاده کرد، همچنین در انتخاب نوع فونت نوشته ی تابلو دقت داشته باشید که فونت نوشته با ظاهر تابلو هماهنگی داشته و زیبا به نظر برسد. رنگ تابلو یکی دیگر از عوامل مهم در زیباسازی آن می باشد، در انتخاب رنگ تابلو به کمک علم روانشناسی رنگ مناسب شغل خود را برای تابلو تبلیغاتی انتخاب نمایید، به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در تبلیغات انرژی را انتقال داده و از آن بیشتر برای تابلوهای تبلیغاتی در مورد نوشیدنی های انرژی زا، خودرو و باشگاه استفاده می شود و یا استفاده از رنگ نارنجی در فرد احساس شادی، خلاقیت و موفقیت را ترغیب می کند و رنگ نارنجی خیلی خوب دیده شده و اشتهاآور است، در تابلوهای تبلیغاتی شهربازی ها و رستوران ها از این رنگ بهره می گیرند. در تابلوهای تبلیغاتی استفاده از رنگ های متضاد نیز تاثیر چشمگیری در جلب توجه مخاطبان دارد. نورپردازی حرفه ای در تابلوسازی برای زیباسازی تابلو تبلیغاتی از افکت های نوری بهره می گیرند، در ساخت بعضی از این تابلوها مانند تابلو LED و تابلو نئون و تابلو چلنیوم حتما از افکت های نوری استفاده می شود و در برخی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی بنا بر سلیقه ی سازنده از نورپردازی استفاده می شود، در ساخت تابلوهای فلکسی و لایت باکس استفاده از افکت های نوری زیبایی آن ها را دوبرابر خواهد کرد. حجیم سازی تابلو تبلیغاتی امروزه ایجاد بعد در تابلو تبلیغاتی رواج پیدا کرده و در زیبایی آن تاثیرگذار است، تابلو چلنیوم، تابلو فلزی از جمله تابلوهای تبلیغاتی هستند که دارای حجم و بعد می باشند، نورپردازی و استفاده از پس زمینه منایب برای بازتاب نور در این نوع تابلوها زیبایی آن ها دوچندان خواهد کرد. برای زیبایی بیشتر تابلوتبلیغاتی می توان انواع جنس تابلوها را باهم ترکیب کرده و طرح و ایده ای جدید را ایجاد کنید. تفاوت متریال این تابلوها و ترکیب آن ها باعث ایجاد جلوه ای خاص و جذاب خواهد شد، به عنوان مثال خاصیت عبور نور از پلاستیک در کنار استیل آمیزه ای فوق العاده زیبا از نور و رنگ خواهد داشت. اگر در ساخت تابلو تبلیغاتی از فونت های فانتزی در اندازه های بزرگ و به صورت ناخوانا استفاده شود، زیبایی کار را کاهش داده و ممکن است مشاهده ی آن از فاصله ی کم آزاردهنده باشد. اندازه فونت تابلوهای تبلیغاتی باید به نسبت فضایی که تابلو در آن قرار می گیرد درنظر گرفته شود. منبع : گروه توليدی ايمن نورتاب
  15. panel123

    تاریخچه پیدایش تابلو

    درگذشته های دور انسانها علامت ها را به عنوان راه ارتباطی خود در نظر می گرفتند به خصوص مصری ها و رومی ها با استفاده از حک علامتهای مختلف برروی سنگها ، تابلوها و لوح هایی طراحی و پیاده سازی می کردند که امروزه لوح های طراحی شده توسط آنها به یک گنجینه ملی تبدیل گشته است . در زمان ریچارد دوم ، مصریان از علامت ها در آرم های نظامی بهره گرفتند و علت استفاده از این نوع آرم ها تفکیک نظامیان در رسته های مختلف بود تا اینکه با گذر زمان استفاده از این علامت ها بین تمام اقشار مختلف جامعه مورد استقبال واقع شد و علامت هایی که طرح ها و رنگهای متنوع تری داشتند و جزئیات کار را بیشتر نمایش می دادند به شدت مردم را به خود جذب می نمودند. جنس علامت ها : در آن زمان از آهن حکاکی شده برای ساخت این علامت ها استفاده می شد که بیشتر در قهوه خانه ها مورد استفاده واقع می شد . روند کار تابلوسازی : در قرن هجدهم میلادی از علامت ها برای شماره گذاری منازل استفاده شد و در اواخر قرن هجدهم تابلوسازی به طور جد رواج پیدا کرد و اقشار مختلف جامعه برای نام گذاری کسب و کار و تجارت خود آن را مورد استفاده قراردادند. طی گذر زمان و پیشرفتهایی که در زمینه فرهنگ و کسب و کارها پدیدار شد انسانها برای معرفی کالا یا خدمات قابل عرضه خود مجبور به رقابت با یکدیگر و معرفی بهتر کالاها یا خدمات خود شدند . در سال ۲۰۰۰ میلادی با ورود متریال به صنعت تابلوسازی ، جلوه های جدیدی از تابلوها رونمایی شد و تابلوسازی به اصلی ترین رسانه تبلیغاتی تبدیل گشت . امروزه دیگر تابلو نه تنها به عنوان علامت بلکه با ساختار و مدل ها و مارک های مختلف ، همراه حروف برجسته با نورپردازی های شیک و زیبا و در طرح ها و رنگهای متنوع قابل طراحی و پیاده سازی می باشد . بهترین ابزار تبلیغاتی : این روزها تابلوسازی بهتر از هر نوع ابزار تبلیغاتی دیگر نظیر چاپ آگهی در روزنامه ها ، چاپ تراکت ، تبلیغات در رادیو و تلویزیون و … رونق دارد و بهینه تر است و مشتری بهتری برای محصولات یا خدمات جذب می کند و از نظر ماندگاری و کیفیت با دوام تر است و با یک بار هزینه برای مدت زمان طولانی به تبلغ کسب و کار شما می پردازد . مدل تابلو و و ساختار آن می بایست با چارچوب برند کاری شما تناسب و هماهنگی داشته باشد و هر چقدر شناخت بهتری از کسب و کار خود داشته باشید و هزینه بیشتری برای ساخت تابلو تبلیغاتی خود صرف نمایید و فضای کافی و مناسب برای نصب تابلو در محل کسب داشته باشید طبیعتا ساخت تابلو تبلیغاتی شما بهینه ترخواهد بود و مشتری بیشتری جذب خواهد نمود. منبع :گروه توليدی ايمن نورتاب
×
×
  • اضافه کردن...