رفتن به مطلب

انتخاب غذا طبق گروه خونی در تایلند


youka

ارسال های توصیه شده

امروزه افراد بیشتری سعی می کنند تا سبک زندگی سالم را در پیش بگیرند و از خوراکی های سالم استفاده کنند به طوری که این میزان حتی تا چند سال قبل تر از این هم قابل مقایسه نیست. علم همیشه افراد را تشویق به داشتن عادت های سالم در زندگی کرده است و تحقیقاتی که در این زمینه شده نشان می دهد که پیروی از یک سبک زندگی سالم تاثیر بسیار مستقیی روی طول عمر مثبت فرد دارد. یک فرضیه وجود دارد و آن هم این است که هر فردی باید با توجه به ویژگی های خود غذا را انتخاب کند، یعنی انتخاب غذا طبق گروه خونی. به بازدید کنندگان این رستوران تایلندی هم منویی داده می شود که با توجه به گروه های خونی نوشته شده است.

این تصور غالب در قاره ی آسیا وجود دارد که این گروه خونی است که بیس رژیم غذایی شما را تعیین می کند. صاحبان رستورانی در تایلند هم از این یده و تفکر استفاده کردند و تصمیم گرفتند این ایده را با ارائه ی منویی که طبق طبع های هر گروه خونی نوشته شده است، بسط دهند. این رستوران «طبقه سوم» Third Floor نام دارد و جلوی تمام غذاهای منوی آن، کلمه ی A، B، O و AB نوشته شده است که نشان دهنده ی چهارگروه خونی است.

طبق گفته ی صاحبان این رستوران، حروف جلوی منو به افراد کمک می کند تا غذای متناسب با گروه خونی خودشان را انتخاب کنند. غذاهای ارائه شده درمنوی رستوران طبقه سوم، غذاهای تایلندی هستند که از ترکیبات مختلف گوشت، سبزیجات و ماهی تشکیل شده اند. در کنار حروف گروه های خونی ای که در کنار نام هر غذا در منو زده شده است، در جلوی بعضی از غذاها حرف V هم نوشته شده که نشان دهنده ی غذای مخصوص گیاهخواران است.این مطلب برگرفته از سایت تور پوکت تابستان 96 است .

طبق تئوری گفته شده، افرادی که دارای گروه خونی O هستند باید غذاهای دارای پروتئین بالا را بخورند چون ریشه ی آنها به عصر قبیله های وحشی در طبیعت بر می گردد. افرادی با گروه خونی A دقیقا برعکس گروه خونی O هستند و بهتر است تا غذاهایی که بدون گوشت هستند مصرف کنند چون ریشه ی آنها به عصر توسعه ی کشاورزی برمی گردد. افرادی که گروه خونی B دارند بهتر است تا یک رژیم میانه را نتخاب کنند، در حالیکه گروه چهام یعنی گروه خونی AB که یک گروه خونی جدایی از بقیه در نظر گرفته می شوند با گوشت های رژیمی و محصولات تخمیر شده سازگاری بیشتری دارند.

این اولین باری نیست که تفاوت گروه های خونی مردم باعث خلق چیزهای خاص جدید شده است. حتی یکی از شرکت های تولید کننده ی عطر ایتالیایی، پا را از این فراتر گذاشته و ادکلن هایی تولید کرده است که با شخصیت انسان ها سازگارند! و موراد دیگری از این قبیل هم قبلا دیده شده است اما این اولین باری است یک رستوران این موضوع را پیاده سازی می کند که می تواند یک خط پیروی خوب برای رستوران های دیگر باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...