رفتن به مطلب

صومعه ریلا، جواهر پنهان بلغارستان


youka

ارسال های توصیه شده

یکی از پر جلوه ترین و آرامش بخش ترین مکان هایی که در سفر با تور بلغارستان می توانید تجربه کنید، صومعه ی ریلا است که یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری این کشور است و به خصوص در فصل تابستان، لبریز از توریست هایی می شود که از سرتاسر دنیا برای دیدن آن به آنجا رفته اند. شاید این همه شهرتی که این صومعه دارد به دلیل فتوژنیک بودن آن باشد!

صومعه ریلا در بلغارستان (Rila Monastery) روی بزرگترین کوه این کشور و در ارتفاع ۱۱۴۷ متری واقع شده است که در سال ۱۹۸۳ به  یکی از ۹ میراث جهانی یونسکو در بلغارستان تبدیل شد. از آنجا که زیبایی بی نظیری دارد و در نوع خود یک شاهکار هنری محسوب می شود و زیبایی بی نظیری هم  در اطرافش دارد، یکی از جاذبه های توریستی کلیدی در این کشور است و به خصوص در فصل تابستان مملو از گردشگر می شود به طوریکه در سال ۲۰۰۸ توانست ۹۰ هزار گردشگر را به دیدن خود بکشاند.

این صومعه در قرن دهم میلادی توسط شخصی به نام St. Ivan of Rila که یک عابد و تارک دنیا بود بنیان گذاری شد که در غاری در اطراف همین صومعه بدون هیچ دارایی ای زندگی می کرد. شاگرادان او وقتی که به این کوه آمدند، این صومعه را ساختند تا بتوانند در آن تحصیلاتشان را از استادشان بیاموزند.این مطلب برگرفته از سایت تور گلدن سندز تابستان96 است .

ریلا،  توانسته زبان و فرهنگ بلغارستانی را در عصر حکومت عثمانی ها به خوبی حفظ کند. این صومعه ۵ گنبد، ۳ محراب و ۲ کلیسای کوچک در اطرافش دارد و معماری چوب های کنده کاری شده آن بسیار معروف است. گفته شده که همه ی این کنده کاری های روی چوب توسط ۴ مرد و بصورت کاملا دستی انجام شده که ۵ سال طول کشیده است.

کلیسای اصلی که نام آن «ولادت مسیح از مریم مقدس» است، بوسیله ی نقاشی های بسیار زیبایی که روایتگر داستان های انجیل هستند، تزیین شده است و در آن گنج های با ارزش بسیاری که متعلق به قرن ۱۴ تا ۱۹ است، وجود دارد.

در داخل این صومعه یک کتابخانه ی بسیار غنی با ۲۵۰ کتاب خطی و دست نوشته از قرن یازدهم تا نوزدهم و حدود ۹۰۰۰ کتاب بسیار قدیمی وجود دارد. علاوه بر این در این صومعه، موزه ای قرار دارد که مجموعه ای ۳۵۰۰۰ هزار کنده کاری روی چوب و آیتم های فرهنگی و قومیتی و … در آن نگهداری می شود و همانطور که می بینید جذابیت های بیشماری این صومعه دارد و بی دلیل نیست که یک صومعه این تعداد بازدید کننده داشته باشد.

چطور به صومعه ی ریلا برویم؟

با قطار: می توانید از صوفیا که پایتخت بلغارستان است، به مقصد Dupnitsa سوار قطار شوید. از Dupnitsa، مستقیما اتوبوس برای صومعه ی ریلا وجود دارد که از ساعت ۶:۴۰ دقیقه ی صبح تا ۴:۱۵ بعدازظهر، بصورت مداوم فعالیت می کنند. اتوبوس های برگشت به Dupnitsa هم ساعت های ۳ بعدازظهر، ۵ بعدازشهر و ۹ شب هستند.

با اتوبوس: اگر بخواهید از اتوبوس استفاده کنید، کافیست در صوفیا به ایستگاه اتوبوس Ovcha kupel بروید که برای صومعه ی ریلا مستقیما اتوبوس دارد. حرکت اتوبوس ها هر روز راس ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه ی صبح است و ساعت بازگشت این اتوبوس ها از صومعه به شهر صوفیا هم ۳ بعدازظهر می باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...