رفتن به مطلب

این غذاهای روسیه را امتحان کنید


youka

ارسال های توصیه شده

خیلی ها غذاهای روسی را با خاویار و سوپ ترش می شناسند. روسیه از نظر وسعت بزرگ ترین کشور دنیاست و تنوع فرهنگی و طبیعی زیادی دارد که باعث شده غذاهای متنوع و مختلفی هم داشته باشد می خواهیم تعدادی از خوراکی ها و غذاهای روسیه را معرفی کنیم

پاستیلای کولومنا

کولومنا شهری در ۹۶ کیلومتری مسکو است که در آن خوراکی ای محبوب درست می شود. پاستیلای کولومنا از خوراکی های خوشمزه روسیه است که با سیب‌ترش، عسل و شیره‌ی قند تهیه می شود. برای درست کردن این پاستیلا، سیب ها را خرد کرده و می پزند پس از اینکه سیب ها خوب پخته و نرم شد آن ها را زیر آفتاب پهن می کنند تا خشک شوند سپس آن ها رول می کنند که تا هنگام برداشت سال بعد بتوانند از آن ها استفاده کنند.

خیار دریایی

شهر ولادی‌ وستوک تنها جایی در روسیه است که خیار دریایی (بی مهره ای دریایی شبیه کرم مودار) دارد. این موجود دریایی خاصیت تغذیه ای و مزه ای خوب دارد که باعث شده مردم کشورهای ژاپن، کره و چین از آن در غذاهای خود استفاده کنند. این ماده غذایی را یا به صورت آب پز و یا در سالاد به کار می برند.

 امول و موکسون

امول و موکسون دو نوع ماهی سفید و از معروف ترین ماهی های سیبری هستند. این ماهی ها نرم، شیرین و بسیار چربند و در غذاهای این منطقه به کار می روند . ماهی موکسون در بین ماهی های گونه خودش از همه مزه بهتری دارد و تنها جایی که می توان مزه آن ر امتحان کرد سیبری است. ماهی امول که از ماهی موکسون اندازه کوچک تری دارد تنها در نزدیکی دریاچه بایکال وجود دارد. روسی ها برای درست کردن تاتار سیبریایی از این ماهی ها استفاده می کنند.

 شیرینی زنجفیلی تولا

تولا شهری در ۱۸۳ کیلومتری مسکو است که عده ای شیرینی زنجفیلی آن را محبوب ترین شیرینی روسی می دانند. آن ها این شیرینی را به شکل مستطیل و دایره به صورت تر درست می کنند و تزئیناتی هم با مواد قندی بر روی آن ها انجام می دهند. در موزه های خوراکی این شهر طرز درست کردن این شیرینی را یاد می دهند.

سیمین ‌ماهی

اگر در ماه مه از مقابل غذاخوری های سن پترزبورگ عبور کنید بوی سیمین ماهی سرخ کرده در تمام فضا پیجیده است . سیمین ماهی که نماد غیر رسمی سن پترزبورگ شده است را می توان در رود نوا و خلیج فنلاند روسیه پیدا کرد. در فصل بهار این ماهی ها را صید می کنند و هر سال در این فصل این شهر میزبان جشن بهاری سیمین ماهی است که در آن مردم اطراف شهر به سن پترزبورگ می آیند.منبع : تور سن پترزبورگ تابستان96

کلوچه آچپوک‌ ماک

آچپوک ‌ماک از محبوب‌ ترین کلوچه‌های تاتارستان است. برای تهیه این خوراکی سیب زمینی، گوشت گوسفند و پیاز را می پزند و داخل شیرینی های کوچک را با آن پر می کنند و آن را معمولا به همراه سوپ و چای می خورند. در سفر به اوفا که از شهرهای روسیه است در هر کافه و سوپر مارکتی می توانید این شیرینی خوشمزه را پیدا کنید.

 کباب روسی

منطقه قفقاز داغستان به داشتن بهترین گوشت های گوسفندی روسیه معروف است. داغستان در ۱۷۹۵ کیلومتری مسکو قرار دارد، در این شهر حتما سوپ گوشت گوسفندی و شیشلیک را امتحان کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...