رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

تاثیر قفسه بندی فروشگاه بر مشتری


youka

ارسال های توصیه شده

هنوز بسیاری از فروشگاه‌ها معیار فروشِ خوب را ”پاخورِ“ هر فروشگاه می‌دانند یعنی تعداد مشتریانی که وارد فروشگاه می‌شوند. اما این اعداد و ارقام به مدیر یا صاحب سوپرمارکت یا هایپرمارکت نمی‌گویند که این مشتریانی که وارد فروشگاه می‌شوند، به کدام نقاط فروشگاه بیشتر می‌روند و در چه قسمت‌هایی از فروشگاه وقت بیشتری می‌گذارنند و کجاها سرعت راه رفتنِ خود را کُند یا تند می‌کنند. اما امروزه رهگیریِ تلفن‌های همراه مشتریان در تمام نقاط فروشگاه توانسته اطلاعات جالب و کاربردی در اختیار مسئولان فروشگاه‌های خرده‌فروشی قرار دهد. برای مثال، هر یک درصدی که به زمانِ صرف شده توسط مشتری در فروشگاه افزوده می‌شود، میزان فروش ۱٫۳۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بعد از میوه و سبزیجات، نوبت به بخش گوشت و فرآورده‌های گوشتی و سپس بخشِ نان تازه می‌رسد. نان تازه اغلب در هایپرمارکت‌ها و حتی سوپرمارکت‌ها راه‌اندازی می‌شود تا مشتریان را با بوی نانِ داغ و تازه که از همان ابتدای ورود به فروشگاه به مشام می‌رسد گرسنه کنند. چون همانطور که پیش از این گفتیم، مشتریِ گرسنه، بیشتر خرید می‌کند.

این نکته قابل توجهِ مدیران و صاحبان فروشگاه‌هاست که تصور می‌کنند تنها از راه نمایش تبلیغاتِ بصری و دیداری می‌توانند مشتری را به خرید بیشتر ترغیب کنند. حتی انتشار بوی ملافه‌های تازه شسته شده و تمیز در محل فروش محصولات شوینده و بهداشتی می‌تواند در فروش این محصولات افزایش ایجاد کند.منبع : قفسه بندی

بسیاری از مشتریان به محققان می‌گویند که اغلب با در نظر گرفتنِ قیمت کالاها و نیازی که این کالاها از آنها برطرف می‌کنند می‌توانند خرید عاقلانه و منطقی انجام دهند، اما اعتراف می‌کنند که عوامل تأثیرگذار بر ذهن ناخودآگاه و غرایزشان و احساساتی که عوامل مختلف در محیط فروشگاه در آنها برمی‌انگیزند نیز در این تصمیم‌گیری‌های حساس دخیل هستند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.