رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

ارتودنسی ثابت


tourbinblog

ارسال های توصیه شده

fixed-orthodontics.jpg

 

بریس‌های ثابت نوعی از تجهیزات ارتودنسی بوده که نمی‌توان آنها را پس از نصب از دهان خارج کرد و مؤثرترین روش برای مرتب کردن و ردیف کردن دندان‌ها هستند.

 

ارتودنسی ثابت: مزایا، انواع وهزینه

بریس‌های ثابت به عنوان “سیم‌کشی دندان” نیز شناخته می‌شوند و شامل براکت‌هایی است که به دندان چسبانده شده و با سیم‌های قابل‌ انعطافی به یکدیگر وصل می‌شوند. براکت‌ها ممکن است از جنس فلز یا موادی هم‌رنگ دندان ساخته شده باشند.

 

در برخی موارد از بندهای کشی کوچکی برای کمک به جابجا شدن دندان‌ها استفاده می‌شود. در برخی دیگر از موارد براکت‌ها، خودنگهدارنده هستند. اگر شما ارتودنسی ثابت انجام داده‌اید باید در هنگام انجام ورزش‌های پربرخورد از محافظ لثه استفاده کنید.

 

ارتودنسی ثابت

بریس‌های ارتودنسی ثابت با دقت روی دندان‌ها نصب می‌شوند و در طول درمان روی دندان‌ها باقی می‌مانند. سیم‌های صاف کننده از بین آنها رد شده و به وسیله کش یا باندهای الاستیکی آنها را در محل درست خود نگه می‌دارند. سیم‌ها تنظیم شده و کش‌ها هم هر شش تا هشت هفته توسط متخصص ارتودنسی تعویض می‌شوند.

 

بیماران نمی‌توانند بریس‌ها را جابجا کرده یا حرکت دهند. طول دوره درمان ممکن است از یک تا دو سال طول بکشد که به شدت و پیچیدگی هر مورد بستگی دارد.

 

مزایا

در ارتودنسی ثابت کنترل دقیقی روی دندان‌ها بوده و در نتیجه دندان‌ها به دلیل ثابت بودن سیم‌ها و براکت در محل درست خود قرار خواهند گرفت این بدان معناست که فقط متخصص ارتودنسی می‌تواند آنها را درآورد و باید هر چند هفته یک بار این بریس‌ها مورد معاینه و بررسی قرار گیرند.

 

از آنجا که این بریس‌ها ثابت هستند احتمال شل شدن آنها برخلاف ارتودنسی متحرک بسیار کم است. بریس‌های متحرک به دلیل این که مرتباً برای خوردن و آشامیدن و تمیز کردن دندان‌ها از دهان خارج می‌شوند به راحتی جابجا شده و شل می‌شوند.

 

در صورتی که دندان‌های شما نامرتب و نامنظم باشند، بین دندان‌ها فاصله وجود داشته باشد یا مشکلاتی مانند آندربایت، وربایت وکراس‌ بایت وجود داشته باشد، استفاده از بریس‌های ثابت برای درمان آنها بسیار مناسب است.یکی دیگر از مزایای بریس‌های ثابت به خصوص نوع فلزی آنها این است که این بریس‌ها قوی و پردوام هستند و به ندرت می‌شکنند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.