رفتن به مطلب

فریت بار و کارگو


hamlebar

ارسال های توصیه شده

کارگو

برخی از تجار بین المللی برای ارسال کالاهای خود یا کالاهای خریداری شده از یک کشور دیگر را می توانند با استفاده از شرکت های هواپیمایی به کشور مقصد ارسال کنند به این نوع از محموله های باری که به صورت حمل بار هوایی انتقال  می یابند را کارگو می نامند ، در واقع به محموله هایی که ماهیت تجاری دارند در اصطلاح کارگو می نامند.

توجه داشته باشید که برای فریت بار از پروازهای تجاری استفاده می شود و نه کارگو ولی همین طور که گفته شد کارگو بار تجاری است و با هواپیماهای مخصوص  مانند هواپیما های غول پیکر مثل بلوگا یا آنتونف ۲۲۵ ارسال می شود.

برای فریت بار ، مسافرین محترم باید دقت داشته باشند که باید در حدود دو هفته قبل از پرئاز خود با یکی از شرکت های فری بار هماهنگ نمایند تا اینکه کارشناسان فریت بار بتوانند به راحتی تمام مراحل ارسال بار را انجام دهند .دفت داشته باشید که معمولا فریت بار چد روز ( در حدود ۲الی ۳ روز) قبل از پرواز مسافر انجام می گیرد برای همین بهتر است که زمانبندی مناسبی را برای بسته بندی  و فریت بار انتخاب کنیم .

شناسایی بار فریت شده

برخی از مسافران فکر می کنند که بایستی روی کارتون های مورد حمل برای فریت بار بایستی اسم و آدرس و شماره تلفن نوشته شود در صورتی که چنین نیست مسافران محترم باید دقت داشته باشند که برای فریت بار های آنها بارنامه ای صادر می شود که تمام اطلاعات مسافر در آن درج می شود از جمله شماره تلفن های تماس و آدرس و … بارنامه داری یک کد ۱۱ رقمی می باشد است که سه رقم اول (سه رقم سمت چپ) شرکت هواپیمایی را مشخص می کند (تمام شرکت های هواپیمایی جهان دارای کد می باشند که در کل دنیا این شرکت ها را با این کد شناسایی می کنند ) این سه رقم در واقع کد شناسایی شرکت هواپیمایی است. مثلا کد شرکت هواپیمایی ماهان ۵۳۷ و هواپیمای ایران ایر ۰۹۶ می باشد. این شماره بعد از صدور بارنامه بر روی محموله یک برچسب به عنوان تگ به محموله  الصاق می گردد . این برچسب شامل شماره ۱۱ رقمی بارنامه ، مبدا ، مقصد و وزن بار و تعداد بسته ها است با وجود این برچسب بار به هر نقطه از جهان که فریت شود به راحتی قابل شناسایی و پیگیری است.

iranexco.com

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...