رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

پامرانین سگ دوست داشتنی


tytyt3153stye

ارسال های توصیه شده

نگهداری از سگ ها به عموان حیوانات خانگی نیازمند اطلاعات در مورد این موجودات می باشد به طوری که بتوان نیازهای آن ها را رفع کرد و خواسته های آن ها را براساس رفتاری که انجام می دهند تشخیص داد. در ادامه همراه ما باشید تا سه نژاد معروف در میان سگ ها را برای شما دانستنی ها را معرفی کنیم.

سگ تریر

سگ های تریر گروه و نوع خاصی از سگ ها هستن که شامل نژادهای مختلفی میشن. اونا اصالتا برای کندن و شکار طعمه‌هایی مثل روباه، موش کور، گورکن و موش صحرایی پرورش داده شدن. سگ تریر، گونه های مختلفی داره که اصولا کوچیک ، پرجنب و جوش و بی باکن. گونه های مختلف تریر رده وزن های مختلفی دارن ، از چند کیلوگرم تا بیش از ۳۲ کیلوگرم و معمولا با توجه به اندازه یا  قابلیت شون دسته بندی می شن. بر این اساس پنج گروه دارن که هر گروه انواع مختلفی داره.

 

600x391http://meekhkoob.ir/wp-content/uploads/2018/08/%D8%B3%D9%87-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DA%AF-%D9%87%D8%A7.jpg[/img]

بیشتر گونه های تریر ، توی انگلستان و ایرلند پرورش داده شدن و برای گرفتن  موش ها، خرگوش ها و روباه ها هم روی زمین و هم زیرزمین استفاده می شدن. از اونایی هم که بزرگ تر بودن، برای شکار سمورها استفاده می شد. کلمه ی تریر از کلمه ی فرانسوی به معنی زمین گرفته شده . همچنین از کلمه ی فرانسوی که امروزه به معنی سوراخ کردن است گرفته شده . کری بلو تریر و آیردل تریر به خاطر از بین بردن موش های صحرایی و سمور دریایی در آب های عمیق ، معروفه. تا همین چند سال پیش ، از این گونه ای از این سگ مثل ویتن تریر به عنوان سگ گله استفاده میشد.

پامرانین

سگ پامرانین یکی از جذاب ترین نژادهای سگ هستش که میشه به راحتی از اونا حتی در محیط کوچیک نگهداری کرد. این نژاد دارای جثه کوچیک همراه با گوش‌هایی کوچیک و نوک تیز هستن که همین امر سبب شده تا قیافه‌شون خیلی خیلی بامزه بنظر برسه. نکته جالب دیگه که احتمالا خودتون هم متوجهش شدین اینه که این نژاد شباهت بسیار زیادی به روباه داره!

خلق وخو

پامرانین شخصیتی برون گرا و شاداب داره و باهوشه. عاشق آدمای جدید و معاشرت با حیوونای دیگه ست با اینکه گاهی فکر می کنه بزرگتر از چیزیه که هست. بهش اجازه ندین که با این تصور که به اندازه سگ های بزرگه یا حتی بزرگتر از اوناست، باهاشون درگیر بشه. پامرانین ، سگی هشیاره و برای هر چیز غیر معمولی ، پارس می کنه و می تونه نگهبان خوبی بشه. باید بهش یاد بدین که به دستور شما ، ساکت بشه وگرنه کل روز سر و صدا می کنه. خلق و خوی این سگ ها تحت تاثیر خیلی چیزا قرار میگیره ؛مثل خصوصیات وراثتی، آموزش و اجتماعی شدنشون. توله هایی که خلق و خوی خوبی دارن، کنجکاور و بازیگوشن و دوست دارن دورو بر آدما باشن و برن بغلشون.

696x454http://meekhkoob.ir/wp-content/uploads/2018/08/%D8%B3%D9%87-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DA%AF-%D9%87%D8%A7-1.jpg[/img]

اندازه

قد پامرانین ها حدود ۱۸ تا ۲۰ سانتی متر و وزنشان بین ۱٫۵ تا ۳٫۵ کیلو است. بعضی هاشون توله هایی به دنیا میارن که شبیه پامرانین های اولیه بزرگن و حدود ۶ تا ۷ کیلو یا بیشتر وزن دارن. این توله ها می تونن انتخاب خیلی خوبی برای خانواده های دارای بچه باشه.

سگ روتوایلر

یه روتوایلر ایده آل ، آروم و با اعتماد به نفس و شجاعه و خجالتی هم نیست. یکم کناره گیره و زود با آدما گرم نمیگیره. به جاش صبرمیکنه و رفتار آدمای جدید و موقعیت جدید رو زیر نظر میگیره. کنار خانواده ، خیلی مهربون رفتار می کنه و هر جا توی خونه برن، همراهشون میره و خیلی هیجانزده نمیشه. اصولا ، غریزه ای برای حفاظت از خانواده ش داره و معمولا هم بدون دلیل رفتار خشنی از خودش بروز نمیده. باهوشه و به راحتی خودش رو به شرایط وفق میده و کاری که بهش بگی رو خوب انجام میده. البته یه تفاوت هایی هم بین نر و ماده شون هست. نرها آرومن اما خیلی مراقب اطرافشونن تا خطری تهدیدشون نکنه اما ماده ها قابل کنترل ترن و حتی ممکنه مهربون تر هم باشن.

549x400http://meekhkoob.ir/wp-content/uploads/2018/08/%D8%B3%D9%87-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DA%AF-%D9%87%D8%A7-2.jpg[/img]

رنگ پوشش بدن و تمیزکاری

سگ روتوایلر پوشش دولایه با موهای کوتاهی دارن که صاف و زبره. لایه ی بیرونی ، متوسطه و تو قسمتهای سر و گوش و پاها، کوتاه تره. لایه زیری بیشتر روی گردن و ران هاست. مقدار لایه زیری که سگتون داره، به آب و هوایی که توش زندگی می کنه بستگی داره. رنگش همیشه مشکیه لکه های ماهونی یا قهوه ای مایل به قرمز داره. این لکه ها بالای چشم ها، گونه ها ، اطراف دهان، روی سینه و پاها و زیر دم دیده میشن. یه سری خط هاای برنزی هم روی انگشت ها دارن که شبیه خطوط مداده.

هر هفته، با یه برس مخصوص موی زبر، برسش بزنین تا موهای مرده جدا و چربی پوستش پخش بشه.  دوبار در سال کل موهاش میریزه و بهتره که توی اون زمان بیشتر برس بکشید که ریزششو تحت کنترل داشته باشین. هر موقع لازم بود، حموم ببریدش. اگه بخواید بیرون از خونه حمومش کنین، باید هوا اونقدر خوب باشه که خودتون نیاز به لباس آستین بلند یا کت نداشته باشین.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.