رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

اخلال در استرداد #پناهجویان به علت ورشکستگی هواپیمایی جرمانیا


poemses

ارسال های توصیه شده

‍ اخلال در استرداد #پناهجویان به علت ورشکستگی هواپیمایی جرمانیا
✅برنامه‌های دولت #آلمان برای بازگرداندن پناهجویان به کشورهاشان با اخلال روبرو شده است. خطوط هوایی جرمانیا که حدود ۱۵ درصد از #پناهجویان را به کشورهاشان منتقل می‌کند، به ورشکستگی دچار شده است.  با ورشکسته شدن شرکت هوایی جرمانیا برنامه‌های بازگرداندن پناهجویان از آلمان به هم ریخته است.

✅بنا به گزارش رسانه‌ها یکی از پروازهای جرمانیا به مقصد باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، کنسل شده و دو پرواز دیگر به سایر شرکت‌های هوایی واگذار شده است. یکی از پروازهای اخیر از فرودگاه لایپزیگ به مقصد تونس بوده است.

✅از ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۸ شرکت جرمانیا حدود ۱۵ درصد از پروازهای بازگرداندن پناهجویان را به عهده گرفته بود. شرکت جرمانیا برای انتقال پناهجویان تنها از فرودگاه لایپزیگ پنج بار پرواز کردند.

✅روی هم این شرکت برای استرداد پناهجویان به کشورهاشان ۲۳ پرواز انجام داده که بیشتر آنها به مقدونیه و تونس بوده است.

 
✅یکی از شرکت‌های هوایی که برای انتقال پناهجویان در اختیار وزارت کشور آلمان قرار دارد، شرکت چکی سمارت‌وینگز Smartwings است، که ۳۰ پرواز برای بازگرداندن پناهجویان انجام داده است. تحقیقات نشان می‌دهند که بیشتر سرمایه این شرکت به افراد و مؤسسات چینی تعلق دارد. بنابرین چین هم از عملیات استرداد پناهجویان از آلمان سود می‌برد.

 
 

✅دولت آلمان برای پس فرستادن پناهجویان به کشورهاشان وسایل نقلیه کافی در اختیار ندارد. استفاده از هواپیماهای ارتشی به دلایل قانونی امکان‌پذیر نیست. زیرا بازگرداندن پناهجویان از وظایف پلیس است و نه ارتش. بنابرین دولت جز استفاده از شرکت‌های هوایی خصوصی چاره‌ای ندارد.

✅مشکل دیگر در مورد شیوه بازگرداندن پناهجویان پیش می‌آید: معمولا یک یا چند مأمور پلیس پروازهای استرداد پناهجویان را همراهی می‌کنند، اما تصمیم‌گیرنده نهائی درباره مسافران همواره شخص کاپیتان هواپیما است.                                                          از نظر حقوقی شخص کاپیتان برای امنیت جانی مسافران مسئولیت دارد، بنابرین اوست که تصمیم می‌گیرد چه کسانی می‌توانند پرواز کنند و کدام پناهجویان برای پرواز آماده نیستند.🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

✅✅از نظر مقام‌های مسئول بازگشت دادن پناهجویان مسئله‌ای بسیار پردردسر است. مسئولان علاوه بر جلب همکاری شرکت‌های هواپیمایی، باید مطمئن شوند که با پناهجویان حین پرواز رفتار مناسبی صورت می‌گیرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.