رفتن به مطلب

قوانین سخت تر برای مهاجرین المان


poemses

ارسال های توصیه شده

آلمان اخیراً قوانین خود را در مورد مهاجرین غیر قانونی سخت‌گیرانه‌تر کرده است. انجام بازبینی در قوانین، پس از  تعداد پناهندگانی که ادعاهای خلاف واقع در مورد هویت و وضعیت سلامتی خود مطرح می‌کردند، لازم به نظر می‌رسید. قوانینِ مصوبِ جدید، فرآیند پذیرش پناهندگی را سرعت خواهند بخشید. این قوانین همچنین به طور کلی بازگرداندن پناهندگان رد شده را و به طور ویژه آنهایی را که ادعای غلط در مورد خود مطرح کرده و تهدیدی برای امنیت عمومی محسوب می‌شوند، تسهیل خواهد نمود.

هفت تغییر مهم ایجاد شده در قوانین:

1.  فرآیند رسیدگی به امور پناهجویان به شکل قابل توجهی تسریع شده است. غالب درخواست‌های پناهندگی در کمتر از دو ماه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند. نتیجه‌ی اعمال این تغییر: پناهجویانی که قادر به اخذ شرایط حفاظتی نشده‌اند، باید به فاصله‌ی کوتاهی آلمان را ترک کنند.

2.  از 18 مِی 2017 مسئولین مربوطه با آزادی عمل بیشتری قادر به استرداد پناهجویانِ رد شده هستند، به ویژه آن دسته از افرادی که در درخواست پناهندگی خود مطلب خلاف واقع بیان کرده باشند.

3.  برای جلوگیری از استفاده پناهجویان از مدارک شناسایی جعلی، آلمان سامانه‌ی کنترل هویت مجهز به اثر انگشت را به کار گرفته است. مسولین توان خود را در شناسایی مدارک جعلی بالا برده‌اند. به علاوه مقامات آلمان، جعل کردن و دست بردن در فرم‌های طراحی شده را برای پناهجویان مشکل‌تر کرده‌اند.

4.  علاوه بر این، دفتر رسیدگی به امور مهاجرین و پناهجویان فدرال، اکنون موازین دیگری از جمله برخورداری از حق بررسی موبایل یا سایر وسایل الکترونیکی افراد را برای بررسی هویت پناهجویانی که مدارک هویتی موثقی ارائه نمی‌دهند در نظر گرفته است. همجنین این اداره می‌تواند اطلاعات شخصی پناهجویان را در اختیار پلیس قرار دهد.

5.  پناهجویانی که قرارگیری آنها در وضعیت محافظتی غیرمحتمل است را می توان وادار به ماندن در مکان اولیه پذیرش در طی کل فرآیند پناهجویی نمود. آنها مجبورند پس از رد درخواست برای پناهجویی، چه داوطلبانه و چه به اجبارِ پلیس، از همان مکان مستقیماً به کشور خود باز گردند.

6.  قوانین جدید به مسولین اجازه می‌دهد پناهجویانی را که امنیت عمومی را تهدید کرده‌اند، وادار به استفاده از دست بند مجهز به مکان‌یاب کرده یا آنها را بازداشت کنند. این قوانین در مورد اشخاصی که خطری قطعی را متوجه سایر افراد یا امنیت ملی کرده – اما بازگرداندن آنها به کشور مبداء در حال حاضر امکان پذیر نمی‌باشد –  اجرا می‌شود.

7.  در پایان پناهجویانی که درخواست پناهندگی‌شان رد شده است، مزایای اجتماعی آنها کاهش خواهد یافت. در ماه مِی 2017 حکمی توسط یک دادگاه در آلمان صادر شد که مطابق با آن پناهجویی که درخواست وی برای پناهندگی رد شده و در ارائه‌ی شواهد مبنی بر صحت هویت خود ناتوان بوده است، تنها از مزایای اجتماعی ابتدایی برخوردار خواهد بود و هیچ پول نقدی دریافت نخواهد کرد.
این هفت بند بخشی از فرآیند رو به رشد بازبینی در قوانین پناهجویی در آلمان هستند. هدف از بازبینی قوانین اتخاذ سریع تصمیم نهایی در مورد افرادی است که واجد کفایت برای برخورداری از شرایط حمایتی در آلمان هستند و همچنین اطمینان از بازگشت کسانی که صلاحیت برخورداری از این شرایط را نداشته‌اند به کشور خود است؛ در بهترین حالت به صورت داوطلبانه و در صورت نیاز به اجبارِ پلیس.

منبع : دفتر وزارت امور خارجه آلمان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...