رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

نکاتی در بابت #زندگی در #آلمان


poemses

ارسال های توصیه شده

نکاتی در بابت #زندگی در #آلمان


✅ همیشه  قرار ملافات حضوری خود را جدی بگیرید و سر وقت حاضر شوید. اگر قرار نیست در آنجا حاضر شوید حتما  قبلاً آن را کنسل کنید. در برخی از ادارات مثل جاب سنتر، وقتی قرار ملافات به صورت کتبی به فرد ابلاغ میشود، فرمی جهت کنسل کردن یا عدم آمادگی حضور در موعد مقرر ارسال میشود که هنگام نیاز باید پر و ارسال شود.

✅ هنگام صحبت با کسی بخصوص کارمندان و یا مسئولین ادارات، دست در جیب خود نکنید و  یا اصطلاحا دست به سینه  نایستید. این حرکتها در آداب کشور آلمان بی احترامی به طرف مقابل محسوب میشوند. دستان خود را به حالت آزاد در کنار بدن تان نگهدارید. با انگشتان خود یا شی ای بازی نکنید. صرفا به چشمان طرف مقابل نگاه کنید و بر روی گفت و گویتان تمرکز داشته باشید.

✅ به یاد داشته باشید اگر با دکتر، وکیل،ادارات و غیره قرار ملاقات حضوری دارید، در صورت غیبت و عدم اطلاع و کنسل نکردن زود هنگام آن قرار، ممکن است برایتان صورتحساب  ارسال شود  و شما مجبور به پرداخت آن خواهید بود. این مهم را به ویژه در قرارهای کاری از سوی شرکت هایی که برای استخدام شما قرار مصاحبه می‌گذارند رعایت کنید چون بعدا مجبور به پرداخت جریمه و یا کسر حقوق تان به عنوان جریمه توسط جاب سنتر خواهید شد.

✅ اگر در اداره ای مانند جاب سنتر با برخورد تند کارمند مربوطه مواجه شدید، کنترل خود را از دست ندهید، صبور باشید و به آرامی پاسخ او را بدهید. سعی کنید بر اوضاع مسلط باشید.  اگر شما کنترل اعصاب خود را از دست بدهید و شروع به پرخاش و مشاجره نمایید بازنده میشوید اما اگر سکوت اختیار کنید و با متانت اما مستند جواب او را بدهید قطعا خود آن فرد با دیدن مدارک شما آرام می شود و حتی برای جبران رفتارش، راهنمایی های لازم را به شما می کند. این که شما موقعیت را درست تشخیص دهید و به موقع و درست رفتار کنید در نتیجه کارتان بسیار موثر است و سابقه خوب و مثبتی در ذهن مسئول مربوطه از شما بجا خواهد ماند. بعضی از پناهندگان با قلدری و طلبکاری و رفتارهای بی ادبانه و توام با خشم پاسخ میدهند که تمامی اینها در پرونده آنها ثبت میشود و باعث بروز مشکلات بعدی برای آنها خواهد شد.

✅ به یاد داشته باشید کسانی که مانند اقلیتی نا آگاه و غیر اجتماعی، به گونه ای عوامانه رفتار می‌کنند، زیاد شوخی میکنند، با صدای بلند میخندند، دائم با تلفن و با صدای بلند صحبت می کنند و احترامی برای دیگران و مکان و مقررات محل حضورشان قائل نیستند، یا با خشم و خشونت رفتار می کنند، غیر طبیعی بنظر میرسند و یقینا مورد احترام قرار نمی گیرند و حتی ممکن است به آنها تذکر داده شود و یا مجبور به ترک آن محل گردند که در هردو صورت بسیار ناخوشایند و شرم آور است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

✅ در آلمان رودربایستی را کنار بگذارید؛ رُک باشید و شهامت "نه" گفتن را داشته باشید. رودربایستی و عدم مهارت "نه گفتن" در اینجا کاربردی ندارد و چه بسا باعث ضرر شما میگردد.

✅ در بسیاری از مواقع ممکن است درخواستی از کسی داشته باشید و با رک گویی وی و شنیدن پاسخ "نه" از او مواجه شوید، اصلا شوکه نشوید و آن را بسیار عادی قلمداد کنید و بدانید که باید از همچون کسی تشکر کرد زیرا تکلیفتان با او روشن است، نقاب بر چهره نزده و دقیقاً نقش خودش را در زندگی بازی می‌کند و اگر از چیزی معذب، ناراضی یا ناراحت است اعلام می کند. بدین صورت کسی مزاحم دیگری نمی شود.

✅ شما هم باید از این فرهنگ در جامعه آلمان استفاده کنید تا بتوانید عضوی از این جامعه محسوب شوید.
 از همین حالا "نه گفتن" را تمرین کنید. این هیچ منافاتی با بی احترامی ندارد. مهارت "نه گفتن" باعث تقویت روحیه و اعتماد به نفس شما می شود و از دروغ و ریا، خود خوری و نارضایتی و در نهایت تخریب روابط دوستانه و اجتماعی که نتایج رودربایستی است، جلوگیری می کند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.