رفتن به مطلب

دوره های آسبیلدونگ مدرسه‌ای چیست؟schulische Ausbildung#


poemses

ارسال های توصیه شده

#آسبیلدونگ مدرسه‌ای (schulische Ausbildung#)

دوره های آسبیلدونگ مدرسه‌ای چیست؟


برای داشتن شغل و موقعیت شغلی خوب در آلمان، تنها رفتن به دانشگاه شرط نیست. شما میتوانید با گذراندان دوره های مختلف آسبیلدونگ (آموزش‌های فنی حرفه‌ای) شغل مناسب و دلخواه خود را داشته باشید. در آلمان حدود ۳۵۰ رشته تحصیلی مختلف برای گذراندان آسبیلدونگ وجود دارد. هر دوره آموزشی تحصیلی در این رشته ها نظر به نوعیت و رشته های متفاوت بین یک تا سه سال طول میکشد. دوره های تحصیلی #آسبیلدونگ معمولا به دو بخش عملی و نظری تقسیم شده اند. بخش درسی و یا نظری در یک مدرسه یا دانشگاه یا کالج به پیش برده میشود و بخش عملی بسته به رشته تحصیلی، معمولا در شرکت‌ها و یا کارخانه و بیمارستان  اجرا میشود. بعد از ختم دوره شما به عنوان شخص متخصص در همان رشته وارد بازار کار میشوید و براحتی میتوانید آینده شغلی خود را رقم بزنید.
توضیحات بیشتر در پست های بعدی 
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شولیشه #آسبیلدونگ Schulische Ausbildung : در این نوع آسبیدونگ‌ها ساعات کار عملی کمتر از ساعات درسی است و بیشتر دوره تئوری دارد. این آسبیلدونگ ها بیشتر در رشته های پرستاری، بانک داری، فروشنده‌‌گی، طراحی، صنعت و در بخش های تجارت ومهندسی کاربرد دارند. همه های تئوری و عملی این رشته ها در یک مدرسه تخصصی بنام (Berufsfachschule) یا (Berufskolleg) سپری میشود. این آسبیلدونگ‌ها معمولا بین یک تا سه سال طول می کشد و توسط مدارس دولتی و خصوصی ارائه شده میتوانند. مدارس خصوصی اغلب هزینه دارند. برخلاف آسبیلدونگ‌های دوگانه شما در بیشتر آسبیلدونگ‌های مدرسه‌ای به غیر از رشته پرستاری، دستمزد دریافت نمی‌کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای انجام یک #آسبیلدونگ چه شرایطی باید داشته باشم؟

اولین موردیکه بسیار مهم است آشنایی با زبان آلمانی است. چون بر ای کار عملی در شرکت ها  و همچنان سپری کردن امتحانات در مدرسه نیاز به آشنایی خوب به زبان المانی دارید. اینکه تا چه سطحی باید زبان آلمانی بدانید و به کدام مدرک نیاز دارید، نظر به رشته آسبیلدونگ شما و یا اینکه شولیشه یا بروف‌لیشه آسبیلدونگ است، متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات در بعضی از آسبیلدونگ ‌ها آشنایی به زبان انگلیسی هم شما را کمک خواهد کرد.

در قدم دوم مسئله مدارک تحصیلی است. اینکه شما تا حالا تا چه سطح یا درجه‌ای به مدرسه رفته‌اید و یا تحصیل کرده‌اید. برای بیشتر آسبیلدونگ های مدرسه‌ای یا شولیشه آسبیلدونگ، حد اقل باید مدرک مدرسه متوسطه یا کلاس نهم را داشته باشید و در بعضی رشته ها مدارک بالاتری مانند دیپلوم و یا ابیتور نیاز دارید. اگر در هر سطحی چه مدرک مدرسه و چه دانشگاه و یا هم کالج، از کشور خود مدرک تحصیلی دارید، باید آن را در آلمان به ترجمه و تائید کنید.

برای شولیشه آسبیلدونگ ها اول باید در یک مدرسه یا کالج جای خالی را پیدا کنید و حتما برای ثبت نام نیاز به مدرک مدرسه از آلمان و یا از کشور خودتان که در آلمان تائید شده باشد را دارید.

بهر اندازه که مدارک مدرسه و زبان شما خوبتر باشد، به همان اندازه شانس قبولی شما بالا است. برای برخی از رشته ها، باید برعلاوه مدرم مدرسه و زبان، تجربه کاری در همان زمینه هم داشته باشید.

فراموش نکنید که برای تحصیل در بعضی رشته ها، موضوع سن هم مهم است که باید برای شروع چند ساله باشید. اما در بیشتر محدودیت سنی وجود ندارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای شروع یک #آسبیلدونگ به چه نوع مدرک اقامت نیاز دارم؟

برای شروع شولیشه آسبیلدونگ (schulische Ausbildung)، اقامت شما مهم نیست و همه افراد بدون در نظرداشت مدت زندگی شان در آلمان و اینکه چه نوع اقامتی دارند، میتوانند با داشتن شرایط مورد نظر، حتی با اقامت دولدونگ هم یک شولیشه آسبیلدونگ را شروع و سپری کنند. برای این آسبیلدونگ ها نیازی به اجازه از آسلندر بیهورده و اداره کار ندارید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چگونه و چه وقت برای یک #آسبیلدونگ ثبت نام کنم؟

برای آسبیلدونگ‌های مدرسه‌ای (schulische Ausbildung)  شما نیاز به مدرک مدرسه یا معادل آن و همچنان در برخی موارد نیاز به تجربه کار در آن رشته را دارید. علاوه بر آن ممکن است حداقل سنی برای برخی از رشته ها مهم باشد.

برای ثبت نام برای شولشه آسبیلدونگ باید در کالج ها، مدرسه‌های و یا هم در دانشگاه  مراجعه کنید. مراکز خدمات مشاوره برای مهاجران جوان Jugendmigrationsdiensts و بزرگسالان Migrationsberatungen für Erwachsene نیز در پیدا کردن آسبیلدونگ شما را کمک میکنند.

 در وب‌سایت‌های  www.azubi.de و IHK Stellenbörse هم میتوانید همه آسبیلدونگ های را ببینید و درخواستی تان را بفرستید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چطور میتوانم یک #آسبیلدونگ پیدا کنم؟

در آلمان، افرادی‌که به دنبال کار یا آسبیلدونگ هستند، از طرف ادارات دولتی کمک و حمایت میشوند. اداره فدرال کار Bundesagentur für Arbeit در این مورد در آلمان مسئول است. اداره فدرال کار و همچنان جاب سنترها در این زمینه به همه درخواست کنندگان مشاوره رایگان و راهنمایی های لازم درمورد انتخاب رشته‌های آموزشی و کاری ارائه می دهند. اما کارکنان این ادارات تقریبا همیشه به زبان آلمانی صحبت می کنند.
مراکز خدمات مشاوره برای مهاجران جوانJugendmigrationsdiensts و بزرگسالانMigrationsberatungen für Erwachsene نیز در پیدا کردن آسبیلدونگ شما را کمک میکنند. در وب‌سایت‌هایwww.ausbildung.de (آوسبیلدونگ دوگانه و شولیسه آوسبیلدونگ) ، www.azubi.de ،IHK Stellenbörse (آوسبیلدونگ دوگانه) و kursnet (شولیشه آوسبیلدونگ) می‌توانید انواع مختلف آوسبیلدونگ را پیدا کنید و در آنها درخواست مشارکت کنید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شروع آسبیلدونک و شانس تبدیل شدن دولدونگ به اقامت دوساله

از ماه جولای سال ۲۰۱۶، پناهجویانی‌که پناهندگی شان رد میشود، اگر بتوانند با در نظر داشت شرایط مورد نیاز، وارد دوره های آسبیلدونگ های مدرسه‌ای و یا کاری شوند، طبق (ماده ۶۰آ قانون اقامت آلمان) مدرک دولدونگ برای مدت دوره شان دریافت میکنند که بنام آسبیلدونگ دولدونگ یاد میشود. یعنی تا ختم دوره آسبیلدونگ شان از لحاظ اقامت مطمئن هستند. اگر شما بلافاصله پس از اتمام دوره آموزشی، بتوانید در همان شرکت و یا هم جای دیگری کار پیدا کنید، اقامت دو ساله دریافت میکنید. البته بعد از ختم دوره شش ماه وقت دارید تا یک کار جدید جستجو کنند.

مهم: اگر پناهندگی شما رد شده است و شرایط شروع آسبیلدونگ را دارید، این حق را دارید تا از دولدونگ آسبیلدونگ استفاده کنید و خود را از اخراج اجباری نجات دهید. اگر آسلندر بیهورده درخواست شما را رد کند، حتما با مراکز مشاوره یا یک وکیل تماس بگیرید. به عنوان مثال، شما می توانید با تماس به شماره ۰۴۰۶۹۲۴۲۳۱۴۲۰ و یا هم ایمل آدرس [email protected] با دفتر Pro Asyl به تماس شوید و از آنها کمک بخواهید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بعد از تکمیل دوره #آسبیلدونگ چه میشود؟

در پایان دوره آسبیلدونگ کارآموزان مدرک فراغت خود را از مدرسه، دانشگاه یا هم شرکتی که در آن این دوره را سپری کرده اند، دریافت میکنند و بصورت حرفه‌ای اماده کار در رشته مورد نظر هستید. شما همچنان میتوانید در همین رشته یا رشته های مشابه تحصیلات تان را به درجه های بالاتر ادامه دهید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هزینه های زندگی در جریان شولیشه #آسبیلدونگ چگونه پرداخته میشود؟

برای انجام شولیشه آسبیلدونگ در آلمان، دانش آموزان حقوق دریافت نمیکنند. اگر در مدارس خصوصی میخواهید دوره آموزشی خود را سپری کنید باید پول هم پرداخت کنید. اما در انجام شولیشه آسبیلدونگ ها استثنا هم وجود دارد: اگر شما در بخش های بهداشتی و مراقبت (Gesundheits- / Pflegebereich) آسبیلدونگ خود را در بیمارستان ها و خانه های سالمندان انجام دهید، میتوانید حقوق ماهانه دریافت کنید. به عنوان مثال، در سال اول آموزش ۹۵۶ یورو، در سال دوم ۱۰۱۷ یورو و سال سوم ۱۰۱۸ یورو حقوق بروتو دریافت میکنید، که شامل بیمه های اجتماعی و احتمالا مالیات نیز میشود.

در این آسبیلدونگ ها در شرایط خاص، می توانید درخواست پول بافوگ (Schüler-BAföG) کنید. بافوگ برنامه حمایتی دولت از دانش آموزان و محصلانی است، که توان مالی مناسبی ندارند. مقدار این کمک ها نظر به رشته و شهر و مشخصات فرد متفاوت است.  برای دریافت بافوگ باید دارای شرایط خاصی باشید که با مراجعه به اداره بافوگ همه اطلاعات را دریافت خواهید کرد. برای کسانیکه تازه به آلمان آمده‌اند و هنوز بیشتر از ۱۵ ماه از ورود شان به آلمان نگذشته است، نمیتوانند درخواست بافوگ کنند. همچنان در جریان شولیشه آسیبلدونگ  نمیتوانید از پول بیکاری جاب سنتر استفاده کنید، اما اگر بالای ۱۸ سال سن دارید و جدا از والدین خود زندگی میکنید، میتوانید پول اجاره خانه (Wohngel) خود را از اداره (Wohnungsamt)  درخواست کنید. 

اطلاعات بیشتر در مورد حقوق ماهانه #آسبیلدونگ‌ها را اینجا بیابید. در جریان آسبیلدونگ شما میتوانید تا ۱۰ ساعت در هفته خارج از آسبیلدونگ خود هم کار کنید، البته با هماهنگی رئیس خود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کدام نوع #آسبیلدونگ متناسب با شرایط من است؟

برای انتخاب یک آسبیلدونگ که متناسب به شرایط شما باشد، می توانید با شماره ۰۸۰۰۴۵۵۵۵۰۰ با اداره کار Agentur für Arbeit  بطور رایگان به تماس شوید. آنها در مورد انتخاب رشته و مسائل مهم در مورد بخش‌های عملی و نظری آسبیلدونگ ها به شما معلومات میدهند. مراکز خدمات مشاوره برای مهاجران جوان Jugendmigrationsdiensts و بزرگسالان Migrationsberatungen für Erwachsene نیز در پیدا کردن آسبیلدونگ شما را کمک میکنند.

 در وب‌سایت‌ها  www.azubi.de و IHK Stellenbörse هم میتوانید همه آسبیلدونگ های را ببینید و درخواستی تان را بفرستید.

اکثر مردم آسبیلدونگ‌های دوگانه را انتخاب میکنند که در آن کارآموز می تواند در یک شرکت کار کند و از همین طریق دوره های آموزشی خود را نیز دریک مدرسه فنی بگذراند. حدود ۳۵۰ آسبیلدونگ دوگانه به رسمیت شناخته شده در آلما ن وجود دارد، بنأ شانس این وجود دارد تا یکی از آنها نظر به استعداد و علاقه شما متناسب به شرایط شما باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...