رفتن به مطلب

گرفتن دعوتنامه از آلمان برای خانواده, دوستان و آشنایان


poemses

ارسال های توصیه شده

اگر قصد دارید خانواده یا یکی از دوستانتان را به آلمان دعوت کنید و از شرایط آن اطلاع کافی ندارید با ما باشید تا شرایط اصلی دعوت کردن آشنایان به آلمان را در ادامه ببینید. ارسال دعوتنامه از آلمان برای خانواده, دوستان و آشنایان و متعاقب آن گرفتن ویزای شینگن آلمان از سوی سفارت شرایط خاص خودش را دارد که باید آنرا دارابود تا بتوان دعوتنامه آلمان را برای عزیزانتان بفرستید. البته در ابتدا تاکید می کنم که شاید بتوان استثناهایی برای قوانین آلمان درنظرگرفت ولی ما در اینجا اصل قانون و شرایط کلی را برای شما بازگو می کنیم.

برای ارسال دعوتنامه از آلمان شما بعنوان دعوت کننده ملزم به ارائه تعهدنامه Verpflichtungserklärung هستید

این تعهدنامه Verpflichtungserklärung شرایط خاص خود را دارد که باید برآورده شود. بر اساس این تعهدنامه Verpflichtungserklärung فرد تضمین میدهد که هزینه های مهمان را در مدت زمان اقامت در آلمان تقبل خواهد کرد . اگر مهمان شما نخواهد داوطلبانه آلمان را ترک کند شما باید هزینه های دیپورت وی را تقبل کنید و اگر مهمان شما در آلمان درخواست پناهدگی به دلیل مسائل انسانی یا سیاسی بدهد این تعهد 5 سال از زمان ورود وی به آلمان معتبر خواهد ماند.

الف: شرایط مالی برای فرستادن دعوتنامه از آلمان(ارائه Verpflichtungserklärung)

برای تایید وضعیت مالی دو حالت وجود دارد یکی درآمدخالص کافی Nettoeinkommen و دیگری گذاشتن وثیقه Sicherheitsleistung است با ارائه این مدارک اداره مربوطه اعتبار مالی شما را می سنجد Bonitätsprüfung .

1. حداقل درآمد برای فرستادن دعوتنامه از آلمان

در جدول زیر حداقل درآمد خالص Nettoeinkommenبرای دعوت یک یا چند نفر به آلمان آورده شده است ( جدول ارائه شده از ایالت هامبورگ – بسته به ایالت ها شاید متفاوت باشد) در این جدول برای هر نفر مهمان حدود 291 یورو هزینه وی درنظر گرفته شده است.
جدوا حداقل درآمد ماهیانه برای دعوت کردن آشنایان به آلمان
(اعداد به یورو می باشند)حداقل درآمد برای دعوت کردن 1 بزرگسالحداقل درآمد برای دعوت کردن 2 بزرگسالحداقل درآمد برای دعوت کردن 3 نفرحداقل درآمد برای دعوت کردن 4 نفرحداقل درآمد برای دعوت کردن 5 نفردعوت کننده : زن یا مرد تنها10111320159318842175دعوت کننده : خانواده 2 نفره14121703199422852576دعوت کننده : خانواده 3 نفره18392130242127123003دعوت کننده :خانواده 4 نفره22402531282231133404دعوت کننده : خانواده 5 نفره26522943323435253816دعوت کننده : خانواده 6 نفره30633354364539364227

2. وثیقه گذاشتن برای فرستادن دعوتنامه از آلمان Sicherheitsleistung

بعنوان جایگزیت یا مکمل, افراد با کار آزاد Selbständigیا افراد بازنشسته که هیچ کمک هزینه دولتی مثل SGB II  یا SGB XII دریافت نمیکنند ولی درآمد کافی لازم را هم ندارند می توانند با گذاشتن وثیقه, کسری درآمد خود را جبران کنند و یا اینکه فقط وثیقه بگذارند که آنهم متغییر است .
این وثیقه تا خروج مهمان از آلمان بلوکه می شود و شیوه کار به این صورت است که بهنگام ورود مهمان شما به آلمان باید به اداره مربوطه اعلام کنید و آنها به شما یک “گواهی خروج از مرز” Grenzübertrittsbescheinigung می دهند که باید بهنگام خروج مهمان شما از آلمان باید توسط باجه کنترل پاسپورت فرودگاه تایید شود البته در صورت خروج مهمان شما از یک مرز دیگر مثلا دانمارک, باید این گواهی در ایران توسط یکی از مراکزپلیس تایید شود و سپس بدست اداره مربوطه در آلمان برسد تا وثیقه از بلوکه خارج شده و به حساب شما واریز گردد.
نکته : برای افرادی که درآمد کافی برای دعوت خویشاوندان خود به آلمان را ندارند می توان بصورت جمعی (دو یا چندنفره) هم اقدام به ارائه تعهدنامه Verpflichtungserklärung کرد.

کسب و کار مستقل در آلمان – بخش فنی یا صنعتی

مبلغ وثیقه بسته به درآمد شما و همچنین ایالت ها متفاوت می باشد. بعضی ایالت ها برای یک نفر 1000 یورو بعضی ایالت ها 2500 یورو .
توضیح: طبق مدارکی که ما بررسی کردیم دریافت کنندگان کمک های دولتی مانند SGB II, SGB XII oder AsylbLG (کمک مالی سوسیال یا ادره کار) یا کمک هزینه اجاره خانه Wohngeld  یا کمک هزینه های تحصیلی Stipendium حق ارسال دعوت نامه آلمان را ندارند. افرادی که فقط پول کودک Kindergeld و والدین Elterngeld یا حقوق بیکاری Alg1 (کسی که قبلا کار می کرده است دریافت میکند و فرق می کند با Alg2  که فرد جویای کار دریافت می کند مانند پناهنده ایی که جدیدا قبول شده و ثبت اداره کار شده است) مستثنی هستند البته به یقین استثناهای دیگری هم وجوددارد ولی باید با اداره مربوطه در این زمینه مشورت شود.

ب: شرط اقامت فرد دعوت کننده

فرد باید دارای یکی از انواع اقامت های زیر باشد

اقامت دائم آلمان Niederlassungserlaubnis

اقامت موقت آلمان Aufenthaltserlaubnis

کارت آبی اتحادیه اروپا Blaue Karte EU

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

گان وضعیت دولدونگ Duldung نمی توانند دعوتنامه آلمان ارسال کنند

آیا با ارائه Verpflichtungserklärung اخذ ویزای آلمان حتمی است؟

جواب خیر است. این مدارک فقط جهت تایید اعتبار و توانایی مالی Bonitätsprüfung  شماست و تصمیم درباره دادن ویزای آلمان به مهمان شما فقط در دست سفارت آلمان در ایران یا افغانستان است.


هزینه ارائه Verpflichtungserklärung چقدر است ؟

حدود 29 یورو

 
بیمه مسافرتی برای ویزای توریستی آلمان

برای گرفتن ویزای آلمان باید برای مدت زمان اقامت در آلمان باید قرارداد بیمه درمانی بست که حداقل 30 هزاریورو را پوشش بدهد و در همه کشورهای حوزه شینگن هم معتبر باشد. هزینه این بیمه تقریبا روزی 1.5 یورو می باشد که البته هزینه کلی آن بستگی به مدت زمان اقامت و نوع خدمات شرکت های بیمه متغییر می باشد تاییده بیمه باید به موقع مصاحبه سفارت آلمان ارئه شود.
چند تا از شرکت های معتبر ارائه بیمه درمانی مسافرتی برای آلمان
www.axa-schengen.com
www.hansemerkur.de
www.travelsecure.de
www.allianz-reiseversicherung.de
 
برای اطلاعات بیشتر و قبل از هر کاری در زمینهدعوتنامه آلمان حتما با اداره مربوطه در شهر یا محل خود Bezirksamt مشورت کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...