رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

#پناهندگی در #فرانسه


poemses

ارسال های توصیه شده

#پناهندگی در #فرانسه

به متقاضیان کار در کشور فرانسه ویزا تعلق نخواهد گرفت، بنابراین کشور فرانسه به نیروی مهاجر خارجی برای کار احتیاج نخواهد داشت،
اما در زمانی که افراد از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور فرانسه می شود در ویزای آنها حق کار قانونی وجود دارد که افراد می توانند به صورت قانونی از آن استفاده کنند، مثلا می توانند در شرکتی به صورت نیمه وقت کار کنند و یا حتی استخدام شوند. 
بنابراین کشور فرانسه به طور مستقل به افراد ویزای کار فرانسه نخواهد داد مگر اینکه افراد در کشور فرانسه همزمان با کار نیمه وقت ، در دانشگاه های فرانسه تحصیل کنند.
در واقع زمانی که افراد با ویزای تحصیلی وارد کشور فرانسه می شوند ، مانند سایر کشور های اروپایی در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت و درمقطع دکترا 30 ساعت در هفته حق کار قانونی خواهند داشت و مانعی برای انجام کار برای آنها وجود ندارد. حقوقی که برای کار این دسته از افراد در کشور فرانسه در نظر گرفته شده است از ساعتی 10 یورو به بالا می باشد.
تنها از یک راه می توان ویزای تحصیلی به همراه کار را تبدیل به اقامت دائم کرد و آن این است که افراد در حال تحصیل اگر بتوانند کاری را پیدا کنند که کار فرما آنها را بیمه کند بعد از اتمام تحصیل، می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.
هزینه زندگی در فرانسه
سیستم آموزش رایگان دانشگاه های فرانسه دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی را به استفاده از امکانات این کشور ترغیب می کند ،اما سیستم رایگان بدین معنی است که دانشجو تنها هزینه های ثابت نام را که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو در سال است را می پردازد که این مبلغ با توجه به مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی و دانشگاه تغییر می کند.
با این که تحصیل در کشور فرانسه به صورت رایگان می باشد اما مخارج و هزینه های زندگی در کشور فرانسه به نسبت سایر کشورهایی که تحصیل در آنها به صورت رایگان است بالا می باشد.
هزینه تحصیل در کشور فرانسه درهردو مقطع فوق لیسانس و دکترا به صورت کاملا رایگان می باشد اما هزینه های زندگی در پاریس ماهی 900 یورو به بالا و در شهرستان ها 700 یورو به بالا می باشد.
لازم به یاداوری است که 70 درصد هزینه های گفته شده مربوط به مسکن می باشد که بسیار هزینه بالایی است بنابراین دولت فرانسه برای رفع این مشکل تصمیمی گرفته است و آن این است که در کشور فرانسه سازمان هایی به نام CAF وجود دارد که پس از اقامت در کشور فرانسه ، این سازمان ها مقداری از هزینه های مسکن را پوشش می دهند

🇩🇪اطلاعات مفید مهاجران آلمان🇩🇪

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.