رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

معرفی سرویس PlayStation Now


emilyfarahi

ارسال های توصیه شده

با گسترش اینترنت و ارتقای سرعت آن در نقاط مختلف دنیا، فناوری‌هایی که بر پایه قابلیت‌های آنلاین به وجود آمده‌اند، روز به روز گسترش پیدا می‌کنند. یکی از این فناوری‌ها، استریم ابری است؛ بدین معنی که یک محتوا مانند ویدیو یا بازی، در فضای آنلاین پردازش و پخش می‌شود که به این کار استریم می‌گویند. سپس شما می‌توانید روی دستگاه‌های خودتان (مثل کامپیوتر یا کنسول بازی) این محتوا را مشاهده کنید. سرویس PlayStation Now هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و به استریم بازی روی کنسول‌های پلی استیشن و بعضی از دستگاه‌های هوشمند دیگر می‌پردازد.

همه چیز درباره سرویس PlayStation Now و خرید اشتراک آن

 

سرویس PlayStation Now چیست؟
اگر بخواهیم خیلی ساده درباره سرویس PlayStation Now توضیح بدهیم باید بگوییم که از طریق این سرویس می‌توانید بازی‌های پلی‌استیشن 3 یا پلی استیشن 4 را به روش استریم آنلاین یا اصطلاحا در فضای ابری تجربه کنید. برای این کار حتی لازم نیست کنسول سونی را در اختیار داشته باشید، بلکه از طریق تلویزیون‌های هوشمند یا سایر دستگاه‌هایی که قابلیت استریم ابری را دارند (مثل ست‌تاپ باکس‌ها) می‌توانید به اجرای بازی‌ها بپردازید.

به این ترتیب کاربران می‌توانند با داشتن اکانت PS Now و پرداخت هزینه‌ای مشخص، بازی‌های قبلی پلی استیشن را روی کنسول‌های فعلی این شرکت و سایر دستگاه‌ها تجربه کنند. تصور کنید که می‌توانید بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 3 را که تاکنون موفق به تجربه آنها نشده‌اید، روی کنسول دستی پلی استیشن ویتا یا تلویزیون هوشمند خود و تنها با داشتن یک اتصال اینترنت مناسب تجربه کنید. اما نکته جالب‌تر آنکه سرویس استریم پلی استیشن برای ویندوز 10 هم ارائه شده است و این یعنی، روی کامپیوترهای خودتان نیز می‌توانید به تجربه بازی‌های پلی استیشن بپردازید.

همانطور که گفتیم برای استریم بازی‌ها حتما باید اینترنت خوب و پرسرعتی داشته باشید تا بتواند محتواهای پرحجم را در کمترین زمان ممکن روی دستگاه شما بارگذاری کند. اما از طرف دیگر، استفاده از سرویس PlayStation Now شما را از داشتن یک کنسول بازی یا دستگاه قوی با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته بی‌نیاز می‌کند.

سرویس استریم بازی PS Now چگونه کار می کند؟
گفتیم که PS Now یک سرویس استریم بازی ابری است که مثل نتفلیکس یا اسپاتیفای، محتواها را به صورت آنلاین استریم می‌کند. تنها تفاوت این سرویس با سایر سرویس‌های استریم‌محور آن است که به طور خاص به بازی‌ها اختصاص دارد. مجموعه بسیار بزرگی از بازی‌های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 از طریق این سرویس در دسترس هستند که تعداد آنها به بیش از 800 بازی می‌رسد. همه اینها را می‌توانید تنها با پرداخت یک هزینه مقرون به صرفه و از طریق اپلیکیشن PS Now که مثلا روی کنسول PS4 نصب شده است بازی کنید.

سونی با خریداری دو کمپانی گاکای (Gakai) و آن‌لایو (OnLive) توانست به تکنولوژی استریم آنلاین بازی دست پیدا کند و از این طریق، بازیکن‌ها را قادر سازد که بدون نیاز به نصب یک بازی، به تجربه آن روی کنسول خود بپردازند. کمپانی مایکروسافت نیز یک سیستم مشابه برای پلتفرم ایکس باکس به نام Project xCloud معرفی کرد و بعدها شرکت گوگل هم از یک سرویس استریم دیگر به اسم استادیا (Stadia) رونمایی کرد. همه این سرویس‌های استریم ابری به این شکل کار می‌کنند که تصویر بازی‌ها از طریق اتصال اینترنت روی دستگاه و نمایشگر گیمر نشان داده می‌شوند و دستوراتی هم که او از طریق کنترلر یا کیبورد وارد می‌کند، از همین طریق ارسال می‌شوند. این پروسه در زمان بسیار کوتاهی رخ می‌دهد و به همین خاطر دقیقا شبیه حالتی است که گیمر، بازی را روی کنسول خودش نصب و اجرا کرده باشد.

البته ناگفته نماند که برخی از بازی‌های PS4 از طریق سرویس PlayStation Now قابل دانلود هم هستند. یعنی شما می‌توانید این بازی‌ها را روی هارد کنسول خودتان ذخیره کنید تا دیگر نیازی به استریم آنلاین آنها وجود نداشته باشد. این حالت دقیقا مثل آن است که یک بازی را به صورت دیجیتالی از فروشگاه پلی استیشن خریداری و روی کنسول خود دانلود کنید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.