رفتن به مطلب

ضروری ترین و بهترین لوازم جانبی موبایل


aliqorbani

ارسال های توصیه شده

وقتی به فروشگاه های اینترنتی تجهیزات جانبی سر بزنید ، لوازم متنوعی توجه شما را به خودشان جلب می کنند که قطعا هر یک کارایی خاص خود را دارند. برخی از آن ها آنقدر زیبا و شیک هستند که حتی اگر خیلی هم به کارتان نیاید دلتان می خواهد یکی از آن ها را داشته باشید.

 

%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%BE%DB%8C%DA

 

 

 

به عنوان نمونه میتوان به قفل لپ تاپ اشاره کرد. با استفاده از پورت قفل (که همه لپ تاپ ها دارند) می توانید لپ تاپ خودتان را به میزکار قفل کنید اما واقعا خرید آن ها الزامیست؟ بهتر است همان هزینه را صرف خرید مهم ترین لوازم جانبی لپ تاپ بکنید که کیفیت بالاتری دارند.

 

 

 

 

هزینه های سنگین و بدون توجیه را کنار بگذارید

 

 

تجهیزات بسیار زیادی هستند که مانند قفل لپ تاپ جذابیت خاصی دارند اما هزینه بالایی باید برای آن پرداخت کنید. یکی از مسائلی که معمولا توجهی به آن نمیشود، کنار گذاشتن هزینه مورد نیاز برای خرید لوازم جانبی لپ تاپ است.

 

 

برخی افراد بعد از خرید لپ تاپ آنقدر تجهیزات غیر ضروری و متفاوت خریداری می کنند که اگر همان هزینه را روی بودجه اصلی می گذاشتند می توانستند یک لپ تاپ مدل بالاتر بخرند.

 

 

در ادامه به بررسی تعدادی از مهم ترین لوازم جانبی لپ تاپ می پردازیم. مطمئن باشید اگر با دقت لوازم جانبی واجب و ضروری لپ تاپ را بخرید، هزینه زیادی پرداخت نخواهید کرد.

 

 

1-   خرید کیف و کوله لپ تاپ، مهم ترین لوازم جانبی لپ تاپ

 

 

کاملا به خودتان بستگی دارد که  تهیه کنید یا به خرید یک کاور اکتفا کنید. توجه داشته باشید که افراط و تفریط نکنید. درست است که با توجه به شرایط اقتصادی، توجه به هزینه ها بسیار مهم است اما جایی که لازم است هزینه کنید، سختگیر نباشید.

 

 

خرید کیف و کوله لپ تاپ واقعا مهم است. پس اگر یک کیف کاملا مناسب و باکیفیت پیدا کردید مطمئن باشید ارزش هزینه کردن را دارد.

بهترین مارک کیف لپ تاپ کدام است؟

یکی از مهم ترین لوازم جانبی لپ تاپ که نقش محافظ لپ تاپ را ایفا می کند کیف لپ تاپ است. کیف لپ تاپ برای کسانی مناسب است که مدام در حال حمل لپ تاپ هستند و آن را به محل کار یا دانشگاه می برند و در طول هفته بار ها لپ تاپ خود را جابجا می کنند.

کیف لپ تاپ در مارک های متفاوتی ارائه شده است که از بهترین آن ها می توان به کیف لپ تاپ CAT، فوروارد و شیائومی اشاره کرد.

مهم ترین نکته ای که برای خرید کیف لپ تاپ باید مورد توجه قرار بگیرد، ضربه گیر کیف است. قسمت مخصوصی در کیف و کوله های مخصوص برای قرار گیری لپ تاپ در نظر گرفته شده که مجهز به ضربه گیر هستند.

 

 

ضربه گیر کیف لپ تاپ به دو دسته کلی تقسیم میشود:

 

 

    دسته اول ضربه گیر های معمولی هستند که با پارچه ای از جنس برزنت ساخته میشوند و تعدادی کاغذ فشرده شده درون آن ها قرار دارد.

    نوع دوم ضربه گیر ها بسیار مقاوم تر هستند و البته کیف هایی که به این ضربه گیر ها مجهز هستند کمی گرانترند. این ضربه گیر ها با پارچه ی حباب دار یا اصطلاحا کپسولی دوخته شده است. کپسول ها از لپ تاپ در برابر ضربه مقاومت می کنند.

 

 

وقتی تصمیم گرفتید برای خرید کیف، که مهم ترین لوازم جانبی لپ تاپ است اقدام کنید، به حباب های درون کیف دست بزنید. وقتی حباب ها را بین دو انگشت فشار می دهید نباید خیلی زیاد جمع شوند. کیف هایی که حباب های آن تو خالی و بسیار نازک هستند را نخرید زیرا مقاومتی در برابر ضربه نخواهند داشت.

کاور لپ تاپ، ارزان تر از کیف با قابلیت متفاوت

کاور لپ تاپ با کیف لپ تاپ فرق دارد. کاور فقط برای مواقعی کاربرد دارد که می خواهید لپ تاپ را در محل کار یا منزل کنار بگذارید و یا برای جابجایی از ماشین شخصی استفاده می کنید و قصد جابجایی های طولانی مدت ندارید.

ممکن است وسیله ای روی لپ تاپ بیوفتد، به هر شکلی ضربه ببنید یا حتی برای مدت طولانی بدون استفاده بماند و در این مدت باید از نفوذ گرد و غبار در آن جلوگیری کرد.

 کاور برای حل چنین مشکلاتی، بهترین محافظ لپ تاپ است. مهم ترین نکته ای که برای خرید کاور لپ تاپ باید در نظر داشته باشید، اندازه آن است. اگر کاور بزرگ تر از لپ تاپ باشد، در کوچکترین جابجایی هم موجب تکان های مکرر لپ تاپ خواهد شد.

 

 

2-   زمان خرید لوازم جانبی لپ تاپ، موس و موس پد را فراموش نکنید

 

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید با وجود تاچ پد لپ تاپ دیگر نیازی به خرید موس ندارید کاملا در اشتباهید. کافی است چند ساعت با برنامه های متفاوت لپ تاپ کار کنید یا حتی بازی کنید تا متوجه شوید که تاچ پد لپ تاپ فقط برای انجام کارهای عادی و معمولی در حد نیم ساعت مناسب است.

 موس، مهم ترین لوازم جانبی لپ تاپ برای افراد متخصص است که ساعت ها با نرم افزار های تخصصی کار می کند.

 

 

مهم ترین نکته ای که برای خرید موس باید توجه داشته باشید، اندازه آن است. ترجیحا اگر می خواهید یک موس بخرید که تا بحال از آن استفاده نکرده اید، به صورت حضوری خرید کنید. موسی که مد نظرتان است را در دست بگیرید و ببینید احساس راحتی دارید یا نه.

اگر می خواهید خیلی هزینه نکنید، موس سیم دار بخرید. موس وایرلس طرفداران بسیار زیادی دارد. واقعا نبود سیم یک متری مزاحم، استفاده از موس را راحت تر می کند اما موس های وایرلس معمولا گران تر هستند.

موس پد را فراموش نکنید! اگر یک موس پد خوب نداشته باشید در استفاده از موس به مشکل خواهید خورد. موس پد ها انواع مختلفی دارند و با توجه به طرح و برند آن، هزینه های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. اما با قیمت مناسب و هزینه کمی می توانید یک موس پد خوب بخرید.

 

 

3-   کول پد یا خنک کننده مناسب بخرید نه گران !

 

 

یکی از اشتباهات رایجی که افراد هنگام خرید لوازم جانبی لپ تاپ انجام می دهند، خرید کول پد های گران قیمت است. یکبار خیال خودتان را راحت کنید. درست است که هر چقدر پول بدهید همانقدر آش می خورید اما این موضوع گاهی اوقات فقط یک توهم است.

خرید کول پد یکی از مواقعی است که این توهم را افزایش می دهد. هدف از خرید پایه خنک کننده، بهبود عملکرد لپ تاپ با کاهش حرارت است.

درست است که حرارت بیش از حد و گرمای لپ تاپ، باتری را نابود می کند و به مرور عمر لپ تاپ کاهش پیدا می کند اما خرید کول پد گران راه حل درستی نیست. پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله راه های افزایش عمر لپ تاپ را بخوانید سپس یک کول پد مناسب سایز لپ تاپتان بخرید.

 

 

مهم ترین نکته ای که برای خرید خنک کننده لپ تاپ باید مورد بررسی قرار دهید، تعداد فن های خنک کننده و سرعت آن است. لزوما کول پدی که 4 فن دارد بهترین انتخاب برای شما نیست!

بلکه کول پدی مناسب شماست که محل قرار گیری فن آن، با محل قرارگیری فن لپ تاپتان یکسان باشد. پرداخت هزینه های سنگین برای خرید کول پد یک اشتباه بزرگ است زیرا با هزینه کمتر می توانید یک خنک کننده بخرید که بیشترین تطابق را با لپ تاپتان دارد.

 

 

جمع بندی کلی:

 

 

آنچه که در این مقاله به معرفی آن پرداخته شد، مهم ترین لوازم جانبی لپ تاپ برای همه افراد است اما تخصص شما و کاری که با لپتاپتان انجام می دهید، تعیین کننده این است که چه لوازم جانبی باید خریداری کنید.

به طور مثال هدفون یا هندزفری بلوتوث، برای کسانی که تولید کننده محتوای ویدئویی هستند واجب است زیرا تفکیک صدا یکی از الزامی ترین موارد برای این دسته از افراد می باشد.

 از این رو خودتان تصمیم میگیرید که مهم ترین لوازم جانبی که باید تهیه کنید کدام است اما در هر صورت این 3 مورد، از تجهیزات جانبی الزامی لپ تاپ برای همه افراد می باشد.

شما می توانید بهترین لوازم جانبی لپ تاپ از از فروشگاه اینترنتی پلازا تهیه کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...