رفتن به مطلب

معرفی و بررسی بازی Just Dance 2020


emilyfarahi

ارسال های توصیه شده

سری بازی‌های Just Dance کمپانی یوبی‌سافت همیشه روند متفاوتی نسبت به دیگر بازی‌های این سازنده و ناشر فرانسوی داشته است. بازی‌هایی که حالا ده سال از عرضه‌ی اولین نسخه آن گذشته است. آخرین نسخه‌ی بازی هم در کنفرانس یوبی‌سافت در E3 2019 معرفی شد و حال پس از چند ماه بازی منتشر شده است. امروز به بررسی بازی Just Dance 2020 پرداختم. پس در ادامه با من و بررسی بازی Just Dance 2020 همراه باشید تا کمی چربی سوزی کنیم.

https://www.uplooder.net/img/image/77/c2511447fbc72642d68ad3f9a6c1a21f/just-dance-2020-switch-hero.jpg

بررسی بازی Just Dance 2020

برای بازی کردن Just Dance 2020 بسته به پلتفرمی که روی آن بازی می‌کنید، راه‌های متفاوتی وجود دارد. برای بازی روی Xbox One  دو راه هست؛ اولین راه استفاده از کینکت (Kinect) است. راه اندازی و شروع بازی در این حالت کار سختی نیست. راه دوم اما استفاده از گوشی هوشمند است. در ادامه ساز و کار این روش را توضیح خواهیم داد. اما به پلتفرم‌های دیگر برسیم. در نینتندو سویچ (Nintendo Switch)  کار بسیار ساده است. به راحتی و با جدا کردن کنترلر از صفحه می‌توانید به تجربه بازی بپردازید.

اگر دو راه بالا را در دسترس ندارید یا با پلتفرم‌های دیگر بازی می‌کنید، باید از گوشی هوشمند استفاده کنید. برای این کار برنامه Just Dance Controller را از Google Play یا App Store بسته به سیستم عامل گوشی خود دانلود کنید. این برنامه برای همه پلتفرم‌های بازی از سویچ گرفته تا Stadia کار می‌کند. سپس گوشی و کنسول را به یک شبکه WIFI وصل کنید. سپس در برنامه نسخه مورد نظر را انتخاب و کد ( شامل سه جفت عدد) را وارد کنید. به همین راحتی می‌توانید وارد شوید. بعد از ورود و انتخاب آهنگ مورد نظر گوشی را با دست راست گرفته و حرکات را انجام دهید. البته پیشنهاد می‌شود که از گوشی با حداقل ۲ گیگابایت رم استفاده کنید. طبق بررسی ما اگر رم گوشی شما کمتر از ۲ گیگابایت باشد، با مشکلاتی مانند قطع شدن اتصال رو به رو می‌شوید. حداکثر گوشی‌های قابل اتصال نیز عدد ۶ است.

مودهای بازی Just Dance 2020

بعد از انجام مراحل بالا وارد صفحه‌ی اصلی بازی می‌شوید. در این بخش سه مود برای بازی وجود دارد. این سه مود شامل Kids، All Stars و Just Dance می‌شود. در ادامه به بررسی هر کدام به صورت جداگانه می‌پردازیم.

از مود All Stars شروع می‌کنیم. این مود به خاطر ۱۰ سالگی این سری منتشره شده است. برای باز کردن مراحل این بخش باید در هر مرحله مقدار مشخصی امتیاز کسب کنید. اتمام این بخش نزدیک به یک ساعت زمان نیاز دارد. اما زیاد تند نروید؛ چون در این بازی قرار نیست بنشینید و با کنترلر شخصیت‌ها را کنترل کنید. اینجا شما باید واقعا دست به کار شده و حرکات را انجام دهید. در کل این مود حکم یک بخش آموزشی و تمرین کامل را دارد. زیرا هر چه جلو‌تر بروید، با چالش‌ها و حرکات سخت‌تر و جدید‌تری رو به رو می‌شوید. بعد از اتمام این مود آهنگ High Hopes در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دومین مود همان‌طور که از اسمش  (Kids) مشخص است، مخصوص کودکان است. در حالت عادی و بدون خرید اشتراک بازی، شما اجازه‌ی دسترسی به ده آهنگ مختلف را دارید. برخی از این مراحل را می‌توانید به صورت CO-OP چند نفره انجام دهید. گیم‌پلی این بخش بسیار ساده بوده و چالش‌های بسیار سطحی و آسان را شامل می‌شود. البته فکر نکنید که آهنگ‌های قدیمی و کم‌تر شنیده شده در این مود وجود دارد. یوبی‌سافت از نظر تنوع و محتوا در این بخش نیز خیلی خوب عمل کرده است. به طور مثال آهنگ Into The Unknown از دومین قسمت انیمیشن  Frozenدر این بخش در دسترس است.

https://www.uplooder.net/img/image/71/0b4546d152abcb83747812f7114a6dc2/jd20-searchthumbnail-720x422-mobile-350563.jpg

گیم‌پلی بازی Just Dance 2020

اما به مود Just Dance رسیدیم که از قرار معلوم بخش اصلی بازی است. تعداد زیادی آهنگ در دسته بندی‌های مختلف در این بخش پیش روی شما قرار دارد. تنوع آهنگ‌ها بسیار بالا بوده و تمامی سلایق را کاملا پوشش می‌دهد. حتی آهنگ‌هایی که طی ماه گذشته میلادی منتشره شده، در بازی وجود دارد. سیستم امتیازدهی، بسته به سرعت و دقت شما و با جمع امتیاز‌ها در پایان هر مرحله بین ۱ تا ۵ ستاره به شما می‌دهد. در نتیجه شما به دنبال تکرار مراحل و کسب امتیاز بالاتر می‌روید. این موضوع باعث شده که ارزش تکرار مراحل بازی بسیار بالا باشد. در این بخش مراحلی وجود دارد که می‌توانید با دوستان خود نیز به تجربه‌ی آنها بپردازید. حالت CO-OP بازی اجازه اتصال ۶ نفر را به صورت هم‌زمان فراهم می‌کند. هر کدام از بازیکنان باید یکی از شخصیت‌ها را انتخاب کرده و رنگ مخصوص به خود را به یاد داشته باشد. اما همه مراحل حالت چند نفره را پشتیبانی نمی‌کنند. در نتیجه بازی Just Dance 2020 یکی از بهترین بازی‌ها برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. بدون شک پس از تجربه چند نفره‌ی ‌بازی برای اولین بار به این موضوع پی می‌برید.

گرافیک و موسیقی بازی Just Dance 2020

کمی به مسائل فنی و هنری بپردازیم. صرف نظر از ژانر، بی شک تجربه‌ی نرم و روان لذت تجربه بازی را چند برابر می‌کند. بازی Just Dance 2020 در این بخش کاملا سربلند است. بازی چه از نظر مسائل فنی و چه هنری کاملا انتظار‌ها را برآرورده می‌کند. رنگ‌های بازی حتی در منو‌ها و رابط کاربری متنوع بوده و اکثرا از رنگ‌های روشن در بازی استفاده شده است. این موضوع برای میان پرده‌های کوتاه و ساده بازی نیز صدق می‌کند. بر خلاف دیگر بازی‌های کمپانی یوبی‌سافت شاهد هیچ باگ و افت فریمی نیستم. امیدواریم که یوبی‌سافت این روند را در بازی‌های دیگر خود نیز ادامه دهد. رابط کاربری بازی ساده طراحی شده و کاملا روان است. اگر با موبایل بازی می‌کنید، نگران هیچ چیزی نباشید. بازی تجربه بدون مشکلی را برای شما به ارمغان آورده است. هیچ‌گونه تاخیر و اشتباهی در عملکرد و شناخت حرکات کاربر وجود ندارد. خوشبختانه قطعی اتصال و عدم شناسایی نیز جایی در بازی ندارد.

جمع بندی

بازی Just Dance 2020 یک بازی بسیار سرگرم‌کننده مانند نسخه سال پیش است. نوآوری خاصی در بازی دیده نمی‌شود و به جر آهنگ‌های جدید و اضافه شدن آهنگ‌هایی جدید در آینده در صورت استفاده از سرویس Unlinited بازی( اشتراک ماهانه) هیچ چیز جدیدی در بازی وجود ندارد. اگر از طرفداران پرو پا قرص این سری هستید احتمالا این نسخه هم تهیه خواهید کرد و از آن نخواهید کذشت، اما اگر نسخه ۲۰۱۹ را همچنان دارید و از آن استفاده می‌کنید نیاز چندانی به خرید Just Dance 2020 نخواهید داشت.

 

منبع: دنیای بازی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...