رفتن به مطلب

معرفی کتاب "شیطان و دوشیزه پریم" از پائولو کوئیلو


emilyfarahi

ارسال های توصیه شده

در این مطلب سعی دارم به معرفی یکی از بهترین کتاب های پائولو کوئیلو با عنوان " شیطان و دوشیزه پریم" بپردازم. در ادامه این مطلب همراه من باشید.

معرفی کتاب شیطان و دوشیزه پریم معرفی کتاب شیطان و دوشیزه پریم

پائولو کوئیلو یکی از نویسندگان محبوب و جهانی است که در ایران نیز آثار او بارها و بارها تجدید چاپ شده است. کتاب های این نویسنده برزیلی اغلب دارای درون مایه های عارفانه و عاشقانه است. یکی از آثار محبوب پائولو کوئیلو که ارزش چندین بار خواندن را دارد کتاب "شیطان و دوشیزه پریم" است که در ادامه سعی دارم به معرفی کامل این اثر ارزشمند بپردازم. اما در ابتدا سعی می کنم شما را به طور مختصر با بیوگرافی نویسنده این کتاب یعنی پائولو کویئلو نیز آشنا کنم. در ادامه همراه من باشید.

بیوگرافی پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو نویسنده محبوب برزیلی پائولو کوئیلو نویسنده محبوب برزیلی

پائولو کوئلیو یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌های معاصر است که شهرت و محبوبیت جهانی دارد. او در تاریخ 24 آگوست 1947 (1 شهریور 1326) در شهر ریودوژانیرو برزیل در یک خانواده مذهبی و متوسط به دنیا آمد و یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد. پدر او مهندس و مادرش خانه‌دار بود و سخت‌گیری بسیاری برای تربیت و آموزش پائولو کوئلیو داشتند. والدین پائولو او را در سن 7 سالگی به مدرسه عیسوی‌ها فرستادند. این مدرسه تاثیرات مخربی بر روان و رفتارش داشت و به هیچ عنوان با روحیات او سازگار نبود. عقاید مذهبی که در این مدرسه به پائولو تحمیل شد، مشکلات شخصیتی بسیاری را برایش به وجود آورد.

پدر و مادر او دوست داشتند فرزندشان مهندس شود و پیشه پدرش را دنبال کند، اما پائولو کوئلیو از همان دوران نوجوانی به نویسندگی، هنر و تئاتر علاقه داشت و این موضوع را با خانواده‌اش مطرح کرده بود. فشارهای والدین، روحیه پرخاشگری را در پائولو کوئلیو برانگیخت و باعث شد برخی قواعد و اصول خانوادگی را زیر پا بگذارد و پدر و مادرش گمان می‌کردند که این رفتارها ناشی از فشارهای روحی و روانی است. همین تفکر باعث شد تا پائولو کوئلیو در سن 17 سالگی دو مرتبه در بیمارستان روانی بستری شود و تحت درمان الکتروشوک قرار گیرد.

پائولو کوئلیو پس از پشت سر گذاشتن این بحران، دیگر مسیر خود را در زندگی پیدا کرد و به دنبال علاقه همیشگی خود یعنی نویسندگی رفت. اولین کتاب معروف پائولو کوئلیو پس از نوشتن چندین کتاب نه چندان موفق، کتاب «خاطرات یک مغ» بود که با استقبال خوبی از سوی خوانندگان مواجه شد و به شهرت جهانی رسید. کتاب های پائولو کوئیلو به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه شده‌اند و در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. «عشق» و «ایمان» مضامین اصلی کتاب های پائولو کوئیلو هستند و تقریبا در تمام آثار او، این دو مفهوم کاملا ملموس و مشهود است.

نقد و بررسی کتاب شیطان و دوشیزه پریم

The Devil and Miss Prym The Devil and Miss Prym
  • سال نشر: 2009 میلادی
  • ترجمه: آرش حجازی
  • ناشران فارسی: انتشارات کاروان

کتاب شیطان و دوشیزه پریم نیز یکی از بهترین کتاب های پائولو کوئیلو محسوب می‌شود که سومین کتاب از مجموعه سه‌گانه «در روز هفتم» است و به موضوع و تقابل همیشگی خیر و شر پرداخته است. در یک طرف داستان، خدای یگانه و در طرفی دیگر نیز شیطان رجیم قرار دارد. این کتاب نیز یک هفته از زندگی شخصیت اصلی داستان را روایت می‌کند که با مسائل عشق، قدرت و مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

داستان کتاب شیطان و دوشیزه پریم درباره دختر یتیمی است که در یک دهکده دور افتاده، خدمتکاری می‌کند و تنها جوانی است که هنوز دهکده را ترک نکرده است. این دختر از زندگی خود بیزار است و بر این باور است که عمرش در این دهکده تباه می‌شود تا اینکه شیطان وارد این دهکده می‌شود و…

بخشی از کتاب:

مردی با اسب و سگش در جاده‌ای راه می‌رفتند. هنگام عبور از کنار درخت عظیمی، صاعقه‌ای فرود آمد و آنها را کشت. اما مرد نفهمید که دیگر این دنیا را ترک کرده است و همچنان با دو جانورش پیش رفت. گاهی مدت‌ها طول می‌کشد تا مرده‌ها به شرایط جدید خودشان پی ببرند.

این کتاب در سال 2000 و به زبان پرتغالی نوشته شد اما تا به الان به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار دوستداران قلم پائولو کوئیلو قرار گرفته است. "در این کتاب به یک هفته زندگی انسان هایی معمولی پرداخته می شود، که هر کدام، به یک باره خود را پیش روی عشق، مرگ یا قدرت می یابند. همواره اعتقاد داشته ام که چه در هر انسان و چه در سراسر جامعه، دگرگونی های ژرف در دوره های زمانی بسیار کوتاهی رخ می دهند.درست آن گاه که هیچ انتظارش را نداریم، زندگی پیش روی ما مبارزه ای می نهد تا شهامت و اراده مان را برای دگرگونی بیازماید.  از آن لحظه به بعد، حاصلی ندارد که وانمود کنیم چیزی رخ نداده است، یا بهانه بیاوریم که هنوز آماده نیستیم. این مبارزه منتظر ما نمی ماند. زندگی به پشت سر نمی نگرد. یک هفته فرصت زیادی است تا تصمیم بگیریم که سرنوشت خود را بپذیریم یا نه."

شیطان و دوشیزه پریم از بهترین آثار پائولو کوئیلو شیطان و دوشیزه پریم از بهترین آثار پائولو کوئیلو


در این کتاب غریبه ای که وارد روستا می شود، شانتال‌ پریم‌ را انتخاب‌ می‌کند تا ثابت‌ کند انسان‌ ذاتاً شر است. پیشنهاد بیگانه‌ می‌تواند برای‌ همیشه‌ سرنوشت‌ شانتال‌ فقیر و یتیم‌ را عوض‌ کند اما او باید میان‌ فرشته‌ و شیطانی‌ که‌ هر انسان‌ در درون‌ خویش‌ دارد، انتخاب‌ کند... دهکده ای درگیر آز، هول و هراس ... مردی اسیر شبح گذشته ای دردناک دختر جوانی در جست و جوی خوشبختی ... برای تصمیم گیری فقط هفت روز فرصت هست. رزم در کنار فرشتگان، یا شیاطین؟ در این هفته طولانی و تکرار ناشدنی، هرکدام پیمان خویش را پبش می گذارند: نیک یا بد؟ ویسکوس دهکده ای کوچک و از یاد رفته در زمان و مکان، میدان این نبرد هولناک خواهد بود... بیگانه ای اسرارآمیز وارد دهکده می شود، و از آن دم، دهکده درگیر نقشه ای مکارانه می شود که اثر آن هرگز از روح تک تک ساکنان این دهکده پاک نخواهد شد. بیگانه از دوردست آمده است، به جست و جوی پاسخی برای پرسشی نگران کننده : انسان در ذات خویش نیک است یا بد؟ رمان شیطان و دوشیزه پریم درستی و راستی انسان را به گونه هولناکی می آزماید.

 

کلام آخر

در انتها می توانم کتاب های محبوب دیگر از قلم این نویسنده مانند کیمیاگر، برنده تنهاست، کتاب مکتوب و... را نیز نام ببرم. در این مطلب اما سعی کردم یکی از بهترین کتاب هایی کوئیلو که شاید به آن کمتر پرداخته شده است را معرفی کنم. آیا شما از دوستداران قلم این نویسنده برزیلی هستید؟ نظر شما درباره کتاب های او چیست؟ آیا کتاب شیطان و دوشیزه پریم را قبلا خوانده اید؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...