رفتن به مطلب

پناهندگی نروژ


poemses

ارسال های توصیه شده

#پناهندگی #نروژ :

 پارلمان کشور نروژ هرساله  تعداد پناهنده هایی که ملیتشان و کشورهایی که از آن ها انتخاب صورت می گیرد را تصویب می کند.
نروژ تنها کشوری در اروپا می باشد که سازمان های غیر دولتی در آن برای برنامه ریزی و سهمیه  سالانه پناهندگان به دولت مشاوره می دهند .
 در کشور نروژ اداره کل اتباع خارجی مسئول تصمیم گیری های نهایی برای اسکان پناهندگان وصدور ویزا می باشد . در سهمیه بندی ها برای پناهندگان، اولویت با کسانی می باشد که آن ها را کمیساریای عالی پناهندگان معرفی کند اما این امکان نیز جود دارد که در جایی که کشور نروژ توافقنامه ای امضاء کرده است که سفارت نروژ یا سازمان های بین المللی و…افراد را شناسایی کنند و اگر در جایی نبود افرادی را که سازمان های غیر دولتی شناسایی کنند، اولویت خواهند داشت از جمله کمیته هلسینکی .
وضعیت پناهندگان از بدو ورودشان در نروژ تعیین می شود . اما پناهندگانی که از طریق فرآیند انتخاب، انتخاب شده اند تعیین وضعیت این پناهندگان قبل از خروجشان از کشور در همان کشور مبدا انجام می شود. تمام پناه جویان چه کسانی که در نروژ مستقر هستند و چه کسانی که در کشور مبدا هستند، اجازه اقامت ۳ ساله در نروژ می گیرند .
پناهندگانی که در نروژ مستقر شده اند، می توانند پس از گذشت ۳ سال اقامت در نروژ درخواست اقامت دائم دهند . البته این در خواست نیازمند این است که شواهدی مبنی بر تکمیل دوره های آشنایی با نروژ  نشان دهند. افرادی که اجازه اقامت دائم در کشور نروژ را دارند، این اجازه را دارند که در خارج از نروژ  برای حداکثر دو سال اقامت داشته باشند. بدون اینکه حقوقی که  به سبب اقامت شان در نروژ دارند به خطر بیفتد.

پناهندگان مقیم در نروژ این امکان را دارند تا پس از ۷ سال اقامت در نروژ  برای سیتیزن شیپی ( شهروندی ) در نروژ تقاضا کنند. البته متقاضیان شهروندی می بایست  توانایی خود را  در زبان نروژی اثبات کند.
پناهندگان مقیم در نروژ  می توانند برای اعضای خانواده شان( همسر ، شریک زندگی بدون ازدواج یا دیگر اعضای خانواده اش که حداقل دو سال با آن ها زندگی کرده باشند و فرزندانش که زیر ۱۸ سال هستند، درخواست دهند تا به نروژ بیایند .
خدماتی که به شخص تعلق میگیردعبارتند از :
 آموزش پرورش کودکان ، مسکن مناسب، بهداشت و درمان و آموزش حرفه ای اشتغال.
بعضی از این خدمات به صورت برنامه های مقدماتی است و شهرداری های نروژ  می بایست طی ۳ ماه  از ورود پناهجویان آن را فراهم  وآماده کنند .
 پناهندگان برای به دست آوردن اقامت دائم نروژ  باید این برنامه ها را در مدت ۳ سال تمام کنند که این برنامه ها شامل ۵۵۰ ساعت آموزش زبان و ۵۰ ساعت مطالعات فرهنگی و اجتماعی می باشد .

فراموش نکنید در پروسه پناهندگی مشاوره بسیار اهمیت دارد و رسیدن به مقصد پایان کار نیست بلکه شروع آن است.
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...