رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

کاشت ابروی طبیعی؛ مراحل و روش ها


emilyfarahi

ارسال های توصیه شده

امروزه محبوبیت کاشت ابرو در سطح جهان، بخصوص نزد خانم ها در حال افزایش است و با وجود معضل ریزش ابرو که بدلایل متعددی مانند تغذیه نامناسب، بیماری های پوستی، استرس ، شیمی درمانی و غیره بوجود می آید، بسیاری از مردم می خواهند که موهای این ناحیه از صورت خود را ترمیم کنند چرا که داشتن ابروهای زیبا علاوه بر زیباتر نشان دادن چهره فرد می تواند موجب تقویت اعتماد به نفس وی بخصوص در خانمها شود.

97196.jpg

از این رو بسیاری از افراد جهت درمان ابرو، کاشت ابرو و یا پرپشت کردن ابرو به کلینیک کاشت ابرو مراجعه می کنند. ما در کلینیک، روش کاشت ابرو FUE را با استفاده از بهترین تیم پزشکی، تجهیزات درجه یک و مدرن، تجربیات بلند مدت خود و همچنین جدیدترین فن آوری های این علم عرضه می کنیم. از طرف دیگر در سال های اخیر در کنار افزایش تمایل به عمل های زیبایی مانند کاشت ابروی طبیعی و یا پیوند و ترمیم ابرو ، شاهد افزایش تمایل به داشتن ابروهای بزرگ و نسبتا پرپشت نزد زنان و حتی مردان نیز بوده و طبیعتا این امر موجب افزایش مراجعه افرادی که علاقه مند به جراحی های کاشت ابرو و مژه هستند شده است.

ممکن است که این پرسش برای شما پیش بیاید که آیا داشتن ابروهای پرپشت، زیبا و خوش ترکیب لازم است و در صورتی که فردی چنین باشد آیا دیگران اصلا به این مسئله اهمیتی می دهند؟ پاسخ ما مثبت است چرا که در حقیقت داشتن ابروهای کم پشت یا نداشتن موی ابرو متاسفانه موجب جلب توجه افراد به چهره آن شخص می شود و آن فرد نیز با آگاهی از این مسئله ممکن است به مرور زمان از این مسئله دچار ناراحتی یا حتی افسردگی شود (به ویژه در میان خانمها).

اما نگران نباشید چون با رشد علم پزشکی امروزه بسیاری از این گونه مشکلات و عوارض به آسانی درمان می شوند. ما از تکنیک ها و شیوه های جدید و کاملا موثر کاشت ابرو جهت برطرف نمودن مشکل ریزش موهای ناحیه ابرو استفاده می کنیم. پیوند ابرو یا ترمیم نواحی کوچکی از ناحیه ابرو شیوه ای بسیار موثر و مناسب برای کسانی است که به دلایل مختلفی از قبیل: ابرو برداشتن نامناسب، جای زخم و یا عوامل ژنتیکی دچار ریزش موی ابرو شده اند. در پیوند موی ابرو معمولا مقداری از موهای بالای گوش ها برداشته و سپس در محل ابرو ها کاشت و پیوند زده می شود. لطفا در نظر داشته باشید که کاشت ابروی طبیعی باید به وسیله یک متخصص مجرب انجام شود و زمان تقریبی این عمل هم معمولا بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

این نکته نیز بسیار مهم است که بدانید این عمل در واقع یک روش هنرمندانه است و در این روش پزشک و یا تیم پزشکی جراح، پیش از آغاز ترمیم ابرو اقدام به طراحی ابرو به طور مجزا برپایه عوامل مهم و فاکتورهایی از قبیل: نوع چهره فرد، ویژگی های ظاهری صورت و بخصوص نتایجی که بنا به سلقیه شخصی خواهان آن هستید، می کنند. ضمنا چند عامل مهم و اساسی در این میان وجود دارد که یک متخصص کاشت ابرو باید به آنها توجه کند از جمله: نوع قوس ابروها، ضخامت مناسب مو، فاصله بین ابروها و همچنین طول ابرو که جهت درمان در نظر گرفته می شوند.

 

مراحل کاشت ابرو

هنگام جراحی کاشت ابرو طبیعی به روش FUE، ابتدا ناحیه اهدا کننده مو را آماده می کنند که همانطور که پیشتر اشاره شد، معمولا برای پیوند ابرو، از پشت گوش ها استفاده می شود. در اولین قدم برای عمل، موها به دقت توسط پزشک متخصص از ناحیه اهدا کننده برداشته شده و هر دفعه یک فولیکول به ابروها جهت کاشت، انتقال داده می شود. در طول این عمل که تحت بی هوشی موضعی انجام می شود، بیماربه راحتی به خواب رفته و هیچ دردی را احساس نمی کند.

97203.jpg

تا اینجا به خلاصه ای از مراحل کاشت موی ابرو پرداختیم. البته هنوز هم مطالب بیشتری جهت آگاهی شما در مورد روش های جراحی ترمیم ابرو وجود دارند که موجب می شود . این نکته مهم را هم به یاد داشته باشید که جراحی کاشت کاشت ابرو و مژه عمل پیچیده و چندان سختی نیست. بطور خلاصه می توان گفت که عمل کاشت ابرو برداشت فولیکول های مو از یک ناحیه اهدا کننده و سپس کاشت و پیوند زدن آنها در ناحیه ابرو است و تیم پزشک کاشت مو هم اینکار را بر اساس طرحی که بیمار از قبل انتخاب کرده، برای او انجام می دهد و هر موی پیوند زده شده در یک زمان و با زاویه مناسب در محل جدید قرار داده می شود.

موها هم دقیقا شبیه شیوه رشد موی ابرو، کاشت می شوند تا ابرو ظاهری کاملا طبیعی پیدا کند. در این عمل جراحی کاشت ابرو، هر فولیکول مو با سوزن های مخصوص پیوند کاشت می شوند تا میکروگرافت های بدست آمده از ناحیه اهدا شده به درستی در ناحیه ابروی شما ثابت بمانند. نکته دیگر هم این است که در هنگام برداشت مو از ناحیه اهدا کننده، موها باید به واحدهای فولیکوی جدا از هم تقسیم و از طرفه دیگر هر گونه چربی یا پوست اضافی توسط پزشک جراح جدا می شوند.

زمانی که درمان شما در کلینیک کاشت ابرو، انجام شد، موی کاشت شده به صورت طبیعی رشد کرده و همچنان می توانید زیرابرو هایتان را بردارید، به ابروهایتان شکل داده و حتی آنها را با خیال راحت کوتاه کنید، زیرا ابروهای کاشته شده جدید دقیقا مانند ابروهای طبیعی شما هستند و پس از عمل زیبایی این را احساس خواهید کرد و مسلما از داشتن ابروهای زیبا شادمان خواهید شد. از طرف دیگر انجام کارهایی مانند جدا کردن، براق کردن و حتی بندکشی ابرو های پیوند زده شده تاثیرخاصی بر وضعیت فولیکول نداشته، موهای ابرو دوباره رشد کرده و از این لحاظ هیچ مشکلی پیش نمی آید.

97204.jpg

در سالهای اخیر، کاشت ابرو به روش واحد فولیکولی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. اما با این وجود، در مجموع می توان گفت که جراحان کاشت ابرو امروزه از روش های مختلفی از قبیل ( کاشت ابرو به روش FUE و کاشت ابرو به روش FUT) استفاده می کنند.

 

دستور العمل کاشت ابرو

اگر با روش های کاشت موی طبیعی سر آشنا باشید، حتما می دانید که انواع روش کاشت ابرو هم تا حدودی شبیه آن است. مرحله اول طراحی ابرو است. بهتر است طراحی با توجه به نظر بیمار و مشاوره متخصص کاشت ابرو صورت بگیرد. بسیاری از کلینیک های کاشت ابرو حین عمل از دستگاه Wand استفاده می کنند (دستگاهی که هرگونه درد را کاهش می دهد) اما استفاده از این دستگاه حین کاشت ابرو راحت نیست.

97205.jpg

موهایی که قرار است اهدا شوند معمولا از پشت سر گرفته می شوند، که هم روش FUE و هم در روش نوار FUT مرسوم می باشد. بسته به هدف بیمار از کاشت ابرو، نژاد و مدلی که می خواهد، روش عمل تعیین می شود.

در حین کاشت ابرو طبیعی باید به مکان رشد مو دقت کرد زیرا از این طریق می توان زاویه و میزان رشد مو را تعیین نمود. زمانی که موهای پیوندی زیر میکروسکوپ آماده عمل شدند، متخصص مکان های گیرنده را ایجاد خواهد کرد و سپس جهت و زاویه رشد ابرو را تعیین خواهد کرد.سپس موهای پیوندی در مکان های آماده شده وارد می گردند و روند پروسه کاشت ابرو طبیعی توسط متخصص نظارت می شود.

هدف از نظارت کاشت ابرو این است که مشخص شود آیا پروسه در راستای مشخص شده اجرا می شود یا خیر و نیز میزان تراکم ابروها را بررسی می نماید. پروسه تا زمانی که بهترین حالت برای ابرو ایجاد نشود متوقف نخواهد شد. بسته به اینکه چه تعداد ابرو کاشته شود، پروسه کاشت ابرو معمولا 4 ساعت به طول می انجامد.انتظار می رود پوسته نازک ایجاد شده در اطراف هر مو کاشته شده و مقداری قرمزی حاصل از عمل تا 5 روز بعد باقی بماند و پس از آن کمی صورتی رنگ می شود و می توان آن را با آرایش کردن پنهان نمود. ممکن است در موارد نادری کمی خون مردگی و تورم به مدت 3 روز در اطراف چشم برای برخی بیماران مشاهده شود.

97206.jpg

در صورتی که از بخیه در کاشت ابرو استفاده شود جای آن پس از چند هفته از بین می رود ولی جای زخم باقی می ماند، اما اگر از روش FUE در کاشت ابرو استفاده شود هیچگونه جای زخم خطی باقی نمی ماند و نیازی به بخیه نمی باشد,در طول هفته دوم و سوم، ابرو بسیار زیبا به نظر می رسد دلیل آن این است که هنوز ابرو کاشته شده پر است و ریزشی صورت نگرفته است. در واقع موی کاشته شده 2 تا 3 هفته بعد می ریزد و سپس رشد دوباره تا 4 ماه پس از آن ادامه خواهد داشت.

تا حدود 6 ماه ابرو متراکم تر و متراکم تر خواهد شد. به دلیل اینکه موهای دهنده از پوست سر گرفته شده اند باید آن را به مدت 10 الی 14 روز هدایت کرد و گاهی مواقع در صورت نیاز مقداری تمیز کردن لازم دارد. چرخه رشد دوباره پس از کاشت ابرو 6 الی 8 هفته به طول می انجامد,ریسک کمی در کاشت ابرو وجود دارد با اینحال ممکن است مدت زمان صورتی بودن ناحیه کاشت طولانی شود، یا ابروی کاشته شده رشد ضعیفی داشته باشد یا ممکن است ابرو از جهتی که قرار بوده در آن رشد کند منحرف شود یا حتی تراکم بیش از حد در آن قسمت داشته باشد. بهتر است در صورت مشاهده این موارد به متخصص کاشت ابروی خود مراجعه کنید.

 

کاندیدای کاشت ابرو

عموماً بیشتر بیماران کاندیدهای مناسبی برای کاشت ابرو می‌باشند. شرایط پزشکی خوب امری مهم برای به حداقل ‌رسانی ریسک مشکلات می‌باشد. بیمارانی که موی ابروی خود را در نتیجه‌ی ژنتیک، چینش مو بیش از حد یا ضربه از دست داده‌اند، بهترین کاندیدها می‌باشند. برخی افراد ممکن است کاندید کاشت ابرو نباشند که به دلیل ریسک رشد مجدد نامطمئن مو باشد. شرایط شما به وسیله پزشک شما تعیین می‌شود که ممکن است بافت‌برداری را توصیه کند یا اینکه جویای نظر متخصص پوست شود. انتظارات واقع‌گرایانه، مهم می‌باشند؛ هدف ما بهبود ابروها و خلق بهترین نتیجه ممکن است اما کمال همیشه واقع‌گرایانه نیست.

97207.jpg

این روند چقدر طول می‌کشد؟

طول این روند تا حدی به تعداد موهایی که کاشت می‌شوند، بستگی دارد. اگر در طیف پایین باشد، کاشت بایستی دو تا سه ساعت طول بکشد. اگر در طیف بالا باشد، سه تا پنج ساعت محتمل است. دلیل این امر این واقعیت است که هر مو بایستی به دقت بر روی ابرو قرار گیرد.

بعد از این روند چه انتظاری داشته باشیم؟

زمان ریکاوری برای این روند معمولاً پنج تا هفت روز است. در حالی که پوسته‌های کوچکی پیرامون هر مو در هفته نخست پدیدار می‌شوند و نقاط صورتی را بعد از ریزش بجای می‌گذارند با این حال رنگ صورتی معمولاً حول چند هفته آینده ناپدید می‌شود و آن قسمت، ظاهر طبیعی خواهد داشت.

 

چه زمان می‌توانم مجدداً مشغول به کار شوم؟

عموماً شما می‌توانید سه روز پس از عمل به کار بازگردید. با این حال، شما ممکن است بخواهید پنج تا هفت روز منتظر بمانید تا بیشتر علائم عمل ناپدید شوند.

97208.jpg

هزینه تقریبی کاشت ابرو

در مورد قیمت کاشت ابرو هم که بسیاری علاقه مندند بدانند بر چه اساسی و اصولا چگونه تعیین می شود، می توان گفت که این امر وابسته به معیارهای مختلفی است از جمله چگونگی عمل و تکنیک های بکار رفته توسط پزشک کاشت ابرو، تجربه شخصی وی در این گونه عمل ها، هزینه های کلینیک از قبیل قیمت دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده، تعداد فولیکول های بکار رفته و غیره و اینکه هزینه کاشت ابرو در شهر های مختلف متفاوت است برای مثال هزینه کاشت ابرو در شیراز با قیمت کاشت ابرو در تهران با توجه به مواردی که اشاره شد متفاوت خواهد بود.

منبع: وب سایت دکتر سالومه سالاریان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.