رفتن به مطلب

همه چیز درباره خط تولید و دستگاه های تولید آب معدنی


emilyfarahi

ارسال های توصیه شده

آب این ماده حیاتی و با اهمیت در دنیا نقش بسیار مهمی را درشکل گیری تمدنها و استمرار آنها داشته است مروری بر سوابق تمدنهایی که در طول تاریخ شکل گرفته اند و شکوفا شده اند نشانگر این واقعیت است که وجود آب و امکان دسترسی به آن یکی از کلیدی ترین عوامل فراگیری و استمرار آنها بوده است. 

964015a6.jpg

افزایش تقاضا برای آب و اوجگیری رقابت بین مصرف کنندگان مختلف موجب شده انسان برای ایجاد موازنه وتعادل بین توزیع نیازها و منابع آب موجود مستقیما در وضعیت طبیعی رودخانه ها دخالت کند و با ایجاد تاسیسات گوناگون ذخیره و توزیع آب شرایط طبیعی را به منظور تامین نیازهای خود تغییر دهد.

آب معدنی و آب شرب بعنوان یکی از نیازهای اساسی روزمره انسان و استمرار حیات میباشد . میزان نیاز روزمره هر فرد ۱ تا ۲ لیتر میباشد که بستگی به شرایط آب و هوایی و سن و سال دارد . استفاده از آب آشامیدنی سالم و گوارا یکی از مهمترین فاکتورهای مصرف آب میباشد که از سالیان بسیار دور به آن توجه شده است . منشا حدود ۸۰٪ از بیماریهای انسان عدم دسترسی به آب سالم است . ۷۵٪ از مردم جهان سوم از امکانات آب برای مصارف بهداشتی محرومند بنابر این زمان این تصور نادرست که آب سالم به هر میزان که مورد نیاز باشد به وفور در دسترس است دیگر سپری شده است واقعیت آن است که آب سالم و گوارا کمیاب و گرانبها میباشد آلودگیها با ایجاد تغییرات نامطلوب در خواص فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی کیفیت آب را تنزل میدهند و در مراحلی آب را از حیطه انتقاع ساقط مینمایند . برخی از آلودگی ها زوال پذیرند و به آسانی تجزیه و یا تقلیل داده میشوند نظیر مواد زائد کشاورزی و حیوانی و فاضلابهای انسانی بعضی از آلاینده ها نیز انحطاط ناپذیرند مانند جیوه و سرب و برخی از ترکیبات پلاستیکها که از افزایش آنها در آب باید جدا جلوگیری شود.

اگر کمی به موضوع خط تولید و بسته بندی آب معدنی فکر کنید، بدون شک به این نتیجه خواهید رسید که اجرایی کردن آن منفعت زیادی به همراه دارد. امروزه بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کند که از آب معدنی استفاده کنند و در اکثر شهرها می‌بینید که گردشگران بیشتر به آب‌های معدنی اعتماد دارند تا آب شهری. این یک فرصت فوق العاده برای کسب درآمد از این طریق و راه اندازی یک کسب و کار پایدار و ماندگار است.


راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی

پیشرفت جوامع و تغییر الگو و سبک زندگی انسان‌ها، موجب تغییر روش‌های برآوردن نیاز به آب، شده است و راه‌اندازی خط تولید آب معدنی  یکی از الزامات در جوامع مدرن شهری و صنعتی است و امروزه این صنعت یکی از صنایع پر رونق در جوامع مدرن است.

66e6c20f.jpg

با وجود فرآیندهای مختلف تولید آب معدنی که آن هم به نوع محصول و نیاز بازار بستگی دارد، برای آشنایی با خط تولید آب معدنی باید متذکر شد که روند اصلی در همه موارد یکی است. به طور کلی، تکنولوژی و مراحل راه‌اندازی خط تولید آب معدنی، به دو دسته تقسیم می‌شود:

  •     راه اندازی و تجهیز واحدهای اصلی شامل: واحدهای آماده‌سازی، سالم‌سازی، غنی‌سازی و پرکردن بطری آب معدنی
  •     راه اندازی و تجهیز واحدهای جانبی شامل: واحد تهیه و تولید ظروف مورد نیاز برای بسته‌بندی


راه‌اندازی خط تولید آب معدنی

همانطور که میدانید رعایت استانداردهای بهداشتی مهمترین و اصلی‌ترین مسئله در تجهیز و راه‌اندازی خط تولید آب معدنی است. برای راه‌اندازی خط تولید آب معدنی، قبل از هر اقدامی باید چند مورد را در نظر داشت:

  • ظرفیت تولید کارخانه   
  • مکانی که کارخانه در آن راه اندازی می شود
  • هزینه های حمل و نقل و انتقال آب 
  • نوع آب مورد استفاده
  • ظرفیت تولید در هر ساعت و البته نوع و کیفیت بسته‌بندی

2a63f449.jpg

دقت به این نکات، به انتخاب صحیح و کم هزینه‌تر کمک می‌کند. اما بطور کلی، هزینه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی شامل موارد زیر می‌شود:

  •  تجهیز و راه‌اندازی تصفیه‌خانه طبق استانداردهای کیفی آب
  •  تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفی و اخذ مجوزهای مربوطه 
  •  تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه پرکن   
  •  تجهیزات کاربردی مانند ایستگاه‌های تامین نیرو و …  
  •  هزینه‌های تامین مواد اولیه و انتقال آب

در نتیجه، برآورد هزینه خط تولید آب معدنی قطعا می‌تواند موجب سودآوری کارخانه شود و نقش مهمی در میزان موفقیت نهایی و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده کارخانه داشته باشد.

خرید و فروش خط تولید آب معدنی

برای خرید خط تولید آب معدنی، باید به این مسئله دقت نمود که تجهیزات، در عین حال که هزینه اولیه و نگهداری و تعمیرات پایینی دارند، استانداردهای بین‌المللی و بهداشت غذا و دارو را در بالاترین سطح رعایت کرده باشند.

1fcb2e22.jpg

برای راه‌اندازی یک خط تولید آب معدنی، تجهیزات متعددی نیاز است. در نتیجه، هزینه سرمایه‌گذاری بالایی نیز می‌طلبد. اما این سرمایه‌گذاری می‌تواند پیامدهای ناگوارتر و پر هزینه‌تری را به همراه داشته باشد، چنانچه تجهیزات مناسب و استانداردی، تهیه نشود.

خوشبختانه علاوه بر شرکت‌ها و واردکننده‌هایی که تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید آب معدنی را وارد می‌کنند، شرکت‌های بزرگ و کوچک موفق داخلی‌ای هستند که در زمینه فروش خط تولید آب معدنی فعال هستند.
بسیاری از این محصولات داخلی، دارای استانداردهای کیفی و بهداشتی در سطح جهانی هستند و در نتیجه با حذف عامل متغیر ارزی، می‌توان قیمت خط تولید آب معدنی را کاهش داده و با هزینه به مراتب کمتری، خط تولید آب معدنی، با کیفیت و پربازده‌ای را تهیه نمود.


چگونه بهترین تولید کننده دستگاه های تولید آب معدنی را پیدا کنیم؟

امروزه کارگاه ها و شرکت های دانش بنیان متعددی دستگاه آب معدنی را تولید می کنند اما پیدا کردن بهترین آن ها کمی سخت است ؛ و ما در ادامه این مقاله می خواهیم  شما را در این امر کمک کنیم.

76307be2.jpg

اولین کار که بخواهیم بهترین دستگاه های آب معدنی را پیدا کنیم باید جنس بدنه دستگاه های آب معدنی را سنجش کنیم زیرا بعضی از دستگاه ها از جنس بدنه و قطعات بسیار ضعیفی ساخته شده اند که بر اثر فشار بالا دستگاه و تعداد ضرب آن می تواند دستگاه را خراب کند .

اما اگر جنس خود بدنه دستگاه از جنس آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک )کوره ای و قطعات مکانیکی داخلی آن از جنس استیل , فولاد  باشد و اصولا چنین تولید کننده های که از این جنس قطعات استفاده می کنند موتورها و گیربکس های خوبی درون دستگاه می گذارند

قطعه مهم بعدی دستگاه های آب معدنی, قطعات بخش الکترونیک هستند که متاسفانه این قطعات در کشور ایران به صورت مرغوب تولید نمی شوند که بهترین تولید کننده دستگاه های آب معدنی آن ها را از کشور های مانند ژاپن , آلمان, ایتالیا که قطب بزرگ تولیدی این قطعات هستند وارد می کنند.

اما تولید کننده های هم هستند که این قطعات الکترونیک را از چین وارد می کنند که کیفیت مناسبی ندارند پس باید به این قطعات هم توجه خاصی شود . زیرا این قطعات ویژگی خاصی به دستگاه ها می دهد که کار کردن با آن را آسان تر می کند.

14678cc4.jpg

به قول معروف طراحی خط تولید آب معدنی یا طراحی دستگاه ها  ویژگی مهمی هستند که نشان دهنده مهندسی بودن آن می باشد. به طور مثال شرکت برزین صنعت دستگاه های شرینک پک و پر کردن و در بندی را طوری طراحی کرده است که از آن ها در صنعت های دیگر هم استفاده می شود.

تولیدات این دستگاه ها نشان دهنده توانمند بودن شرکت برزین صنعت را می رساند که می تواند قدم های مهمی در تولیدات آب های معدنی و صنعت های دیگر داشته باشد  پس تولید کننده دستگاه آب معدنی باید تمامی پارامتر ها را رعایت کند.

 

منبع: برزین صنعت
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...