youka 0 Posted 1 شهریور 1396 Share Posted 1 شهریور 1396 هنوز بسیاری از فروشگاهها معیار فروشِ خوب را ”پاخورِ“ هر فروشگاه میدانند یعنی تعداد مشتریانی که وارد فروشگاه میشوند. اما این اعداد و ارقام به مدیر یا صاحب سوپرمارکت یا هایپرمارکت نمیگویند که این مشتریانی که وارد فروشگاه میشوند، به کدام نقاط فروشگاه بیشتر میروند و در چه قسمتهایی از فروشگاه وقت بیشتری میگذارنند و کجاها سرعت راه رفتنِ خود را کُند یا تند میکنند. اما امروزه رهگیریِ تلفنهای همراه مشتریان در تمام نقاط فروشگاه توانسته اطلاعات جالب و کاربردی در اختیار مسئولان فروشگاههای خردهفروشی قرار دهد. برای مثال، هر یک درصدی که به زمانِ صرف شده توسط مشتری در فروشگاه افزوده میشود، میزان فروش ۱٫۳۳ درصد افزایش پیدا میکند. بعد از میوه و سبزیجات، نوبت به بخش گوشت و فرآوردههای گوشتی و سپس بخشِ نان تازه میرسد. نان تازه اغلب در هایپرمارکتها و حتی سوپرمارکتها راهاندازی میشود تا مشتریان را با بوی نانِ داغ و تازه که از همان ابتدای ورود به فروشگاه به مشام میرسد گرسنه کنند. چون همانطور که پیش از این گفتیم، مشتریِ گرسنه، بیشتر خرید میکند. این نکته قابل توجهِ مدیران و صاحبان فروشگاههاست که تصور میکنند تنها از راه نمایش تبلیغاتِ بصری و دیداری میتوانند مشتری را به خرید بیشتر ترغیب کنند. حتی انتشار بوی ملافههای تازه شسته شده و تمیز در محل فروش محصولات شوینده و بهداشتی میتواند در فروش این محصولات افزایش ایجاد کند.منبع : قفسه بندی بسیاری از مشتریان به محققان میگویند که اغلب با در نظر گرفتنِ قیمت کالاها و نیازی که این کالاها از آنها برطرف میکنند میتوانند خرید عاقلانه و منطقی انجام دهند، اما اعتراف میکنند که عوامل تأثیرگذار بر ذهن ناخودآگاه و غرایزشان و احساساتی که عوامل مختلف در محیط فروشگاه در آنها برمیانگیزند نیز در این تصمیمگیریهای حساس دخیل هستند. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.