رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

مراقبت از پوست در سفرهای نوروزی


zibazist

ارسال های توصیه شده

0x0http://zibazist.ir/wp-content/uploads/2018/03/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-300x199.jpg[/img]مراقبت از پوست در سفرهای نوروزی

مراقبت از پوست در سفرهای نوروزی

بهترین راه برای مراقبت از پوست خود در طول سفر، نگه داری از آن در بهترین شرایط پیش از سفر است. استفاده از محصولات شیمیایی را به حداقل برسانید. با استفاده از یک پاک کننده ملایم هر صبح و شب صورت خود را بشویید. به مقدار کافی استراحت کنید. مقدار زیادی آب بنوشید و میان وعده های سالم بخورید. مصرف مواد قندی را قطع کنید و از الکل و تمام مواد فرآوری شده دوری کنید.

ابتدا محصولات لازم برای مراقبت از پوست خود را در طول سفر گرداوری کنید: پاک کننده ی آرایش، نرم کننده ی لب، تونر، مرطوب کننده ی پوست، کرم های ضد آفتاب صورت، میان وعده های سالم، بطری آب، ضدعفونی کننده دست. برای مراقبت درست از پوست خود بهتر است دچار وسوسه ی خرید کرم ها یا لوازم مراقبت از پوست مخصوص سفر نشوید. هر چند این لوازم در اندازه های کوچک تری هستند و جای کمتری می گیرند، اما به هر حال جواب دهی آنها بر روی پوست شما ثابت نشده است. در صورتی که اصلا جا ندارید و قوطی کرم خیلی بزرگ است!، مقداری از آن را به مقدار لازم برای طول مدت سفر در ظرف کوچک تری بریزید.

از بین تمام روش های سفر کردن، پرواز با هواپیما پوست را بیشتر به چالش می کشد. کابین هواپیما تقریبا عاری از رطوبت است. در نتیجه هوا باعث خشک شدن پوست شما می شود، و این حالت برای پوست های خشک حتی بدتر هم هست. قبل از پرواز یک آبرسان خود روی پوست خود بزنید و روی ان را با کرم مرطوب کننده بپوشانید تا مانع کم ابی پوست شوید. لب های خود را با نرم کننده ماساژ دهید. لب ها اولین جایی در بدن هستند که خشک می شوند.

در طول سفر از خیر آرایش صورت به خصوص کرم پودر، ساتر و پنکک بگذرید. اگر نمی خواهید کاملا بی آرایش باشید، از ریمل مژه و ابرو و رژ لب همراه با یک فرمول مرطوب کننده استفاده کنید اما پوست خود را عاری از مواد آرایشی نگه دارید.

کرم ضدآفتاب بزنید. در طول پرواز شما به خورشید خیلی نزدیک تر می شوید. این امر موجب افزایش تابش اشعه UV و اثر مخرب آن می شود.

از مصرف الکل در طول پرواز خودداری کنید زیرا باعث کم آبی بدن می شود. در عوض آب و نوشیدنی های فاقد شکر بنوشید. میان وعده های سالم مصرف کنید. از خوردن تنقلات شور سرو شده در طول سفر اجتناب کنید و به جای آن اجیل بدون نمک و میوه بخورید.

در تعطیلات از ضدعفونی کننده ی دست استفاده کنید. امکان شستشوی دست و صورت در سفر کمتر است. اگر مدت زیادی است بیرون از فضای هتل قرار گرفته اید، دست های خود را با ضدعفونی کننده تمیز کنید. در صورتی که بیش از حد در معرض آفتاب قرار می گیرید، فراموش نکنید که علاوه بر صورت باید به سایر نقاط در معرض آفتاب، مانند دست، بازو و گردن هم کرم ضد آفتاب بزنید.

عینک آفتابی را فراموش نکنید. رفتن در طبیعت و فضای باز باعث بروز چین و چروک بیشتر در چشم به دلیل تابش آفتاب می شود. برای اینکه اخم نکنید و موجب چروک شدن پوست خود نشوید از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.