رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

نکاتی درباره ضمانت اجرای انتقال سهام بانام بدون ثبت در دفتر ثبت سهام شرکت


fekre bartar

ارسال های توصیه شده

قبل از هر چیزی می خواهم یک سایت حقوقی خوب و مفید به اسم فکر برتر را به شما خوانندگان عزیز این پست معرفی کنم. البته من به تازگی با این سایت آشنا شدم و لازم است که بگویم مطالب این پست نیز به طور خلاصه از یکی از مقالات مهم این سایت بر گرفته شده...در ادامه با ما همراه باشید.

 

در سهام بانام ، اسم شناسنامه ای فرد بر روی ورقه سهم یا در دفتر ثبت سهام شرکت قید می شود. همان طور که اشاره شد، طبق ماده ی 40 لایحه قانون تجارت، نقل و انتقال این گونه سهام باید در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت برسد. قانون گذار امضای انتقال دهنده یا وکیل یا قائم مقام قانونی او را در دفتر ثبت شرکت ها کافی می داند و نیازی به امضای انتقال گیرنده وجود ندارد مگر آن که تمامی مبلغ اسمی سهم پرداخت نشده باشد که در این صورت نشانی کامل انتقال گیرنده نیز در دفتر ثبت سهام شرکت قید می شود و وکیل باید آن را امضا کند. ضمانت اجرای انتقال سهام بانام بدون ثبت در دفتر ثبت سهام شرکت فاقد اعتبار است. پس اگر شرکت بخواهد، مابقی مبلغ اسمی سهام را مطالبه کند آن را از سهامدارانی که نام آن ها در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت رسیده مطالبه می کند. در شرکت سهامی عام پذیرفته شده در بورس و هم چنین اگر بانک در قالب شرکت سهامی عام باشد و شرکت بیمه، تمام سهام باید بانام باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.