رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

راهبند


novingate

ارسال های توصیه شده

راهبند یا راه بند مجموعه تجهیزات و دستگاه های بازدارنده می باشد که برای جلوگیری از عبور و مرور خودرو در اماکن مختلف در نظر گرفته شده است، حرکت خودرو منوط به اجازه نگهبان شیفت یا کنترل به وسیله ی تجهیزات کنترل تردد همچون دوربین پلاک خوان و ... می باشد. از انواع مختلف راهبندها در پارکینگ ها، ورودی اماکن دولتی و خصوصی، ایستگاه های عوارضی در جاده ها، ورودی کارخانه ها، معادن مختلف و ... استفاده می شود.
قفل پارکینگ یا پارکینگ بند وسیله ای است که در اکثر پارکینگ های اختصاصی قابل استفاده می باشد و این امکان را فراهم میسازد که دیگر کسی در محل اختصاصی پارک شما نتواند پارک کند (این محصول در دو مدل دستی و برقی ارائه میگردد)
راهبند های اتوماتیک بر اساس نحوه کارکرد و موتور به دو دسته ی الکترومکانیک ( اساس کارکرد چرخ دنده ها می باشد، تردد محدود ) و هیدرولیک ( اساس کارکرد فشار روغن موجود در سیلندر هیدرولیک است، تردد نامحدود ) تقسیم می شوند، راهبند ها به دو دسته ی الکترومکانیک (تردد پایین) و هیدرولیکی (تردد بالا) تقسیم بندی می شوند، همچنین راهبندها در انواع مختلف میله ای، ستونی، زنجیری و... تولید می شوند همچنین راه بندها بر اساس نحوه ساخت و شکل ظاهری در انواع مختلف میله ای یا بازویی (متداول ترین نوع راهبند)، ستونی، دفنی، زنجیری، نیزه ای و نگهدارنده جای پارکینگ تولید می شوند.
اکثر راهبندها به گونه ای طراحی شده اند که با کلیه دستگاه های کارت خوان، دوربین پلاک خوان، دکمه پوش باتن، ریموت کنترل و دیگر سیستم های کنترل تردد استاندارد همخوانی دارند و امکان نصب این دستگاه ها بر روی آن ها وجود دارد.
راهبند میله ای ( بازویی )
راه بند پارکینگ از دو جهت تقسیم می شوند .یکی از جهت نوع کارکرد که به صورت افقی و عمودی و از جهت دیگر به صورت نوع موتور و سیستم داخلی تقسیم می شوند.راهبند پارکینگ با طول های گوناگون با ارتفاعی یک متر از زمین ، مسیر عبور و مرور را محدود و مسدود می کند .
راهبند ستونی (بولارد) به منظور کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه و همچنین با قابلیت اکثر راهبندها به گونه ای طراحی شده اند که با کلیه دستگاه های کارت خوان، دوربین پلاک خوان، دکمه پوش باتن، ریموت کنترل و دیگر سیستم های کنترل تردد استاندارد همخوانی دارند و امکان نصب این دستگاه ها بر روی آن ها فراهم شده است. جلوگیری از حمله تروریستی در مکان های خاص و با اهمیت بالا نظیر مناطق نظامی و امنیتی، سفارتخانه ها، شهرداری ها، پارکینگ سازمان های دولتی و ... مورد استفاده قرار میگیرد .
برای نصب راهبند ستونی نیاز به فونداسیونی مربع شکل به عمق 1.5 مترو ابعاد 1 متر می باشد. معمولا راهبند بولارد از استوانه ای 80 الی 100 سانتی متری تشکیل شده است که به صورت عمودی حرکت کرده و از سطح زمین بالا می آید (سرعت بالا و پایین آمدن ستون دستگاه بسته به مدل و نوع آن از ۱٫۲ ثانیه تا ۷ ثانیه متغیر است). مقاومت در برابر ضربه در برخی راهبندهای ستونی به اندازه ای است که توانایی متوقف کردن یک کامیون به وزن تقریبا 6.5 تُن با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت را دارا می باشند. دستگاه دارای سنسوری است که در صورت تشخیص وجود جسمی مانند اتومبیل در روی راهبند به سمت بالا حرکت نکند تا به جسم آسیبی وارد نشود. قیمت راهبند های ستونی به خاطر جنس و ساختار آن ها گران تر از بقیه مدل هاست.
راهبند زنجیری
مدل زنجيری در اماکنی استفاده ميشود که فضايی براي بالا رفتن تيرک وجود ندارد و يا مي خواهيم کل فضای ورودی را به طور کامل مسدود نمائيم و مناسب برای فضای ورودی 6 تا 16 متر مورد استفاده قرار مي گيرد از راهبندهای زنجیری در اماکنی استفاده می شود طول دهنه ی پوشش دهی زیاد می باشد. در این مدل دو ستون در اطراف قرار می گیرد و به طول 16 متر را پوشش داد.
کمپانی های بسیاری در صنعت درب اتوماتیک با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید، خدمات پس از فروش و صادرات به سیستم راه بند جهت كنترل تردد در ورودي سازمان ها ،ساختمان هاي پر تردد و مراکز تجاری جهت ايجاد محدوديت در تردد تعبيه مي گردد اين سيستم ها قابليت باز و بسته شدن مداوم با فرمان دستگاه كارت خوان، دوربين پلاك خوان، پوش باتن، ريموت كنترل و ديگر سيستم هاي كنترل تردد استاندارد را دارا مي باشد. پیشرفته ترین کشورهای دنیا مبادرت به ساخت انواع راهبند می کنند که در این میان می توان به شرکت های بزرگی همچون فادینی لایف LIFE، بنینکا BENINCA، کی اتومیشن KEY AUTOMATION، جنیوس و ... اشاره کرد. 
نحوه انتخاب راهبند پارکینگ :
در انتخاب نوع راهبند و در هنگام خرید چند نكته حائز اهمیت است :
1. طول بوم یا میله راهبند اهرمی
2. تعداد تردد در طول شبانه روزانه ( ورودی و خروجی خودرو )
3. سرعت باز شدن بوم
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.