رفتن به مطلب

شمار متقاضیان #پناهندگی در #آلمان "بسیار بالاست"


poemses

ارسال های توصیه شده

شمار متقاضیان #پناهندگی در #آلمان "بسیار بالاست"

رئیس اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان می‌گوید شمار درخواست‌های پناهندگی در آلمان به مرز نهایی ظرفیت رسیدگی این اداره رسیده و اداره مهاجرت ماهانه باید بیش از ده هزار تقاضای پناهندگی را بررسی کند.
هانس‌-اکهارد زومر، رئیس اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان، به روزنامه "ولت ام‌ زونتاگ" گفته است که "ماهانه ۱۰ هزار تقاضای پناهندگی بسیار زیاد است". به گفته زومر، اداره زیر نظر او در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۶۲ هزار تقاضای پناهندگی دریافت کرده است. این تعداد با شمار ساکنان یک شهر نسبتا بزرگ برابر است.
به گفته رئیس اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان، تنها ۳۵ درصد درخواست‌های پناهندگی پذیرفته می‌شود. این به معنای آن است که سالانه شمار زیادی متقاضی پناهندگی وارد آلمان می‌شوند، بدون آنکه دلایل کافی برای پناهندگی داشته باشند.
با وجود آنکه اداره مهاجرت آلمان به مرز نهایی ظرفیت خود برای رسیدگی به تقاضاهای پناهندگی رسیده، اما هانس‌-اکهارد زومر مخالف تعیین سقف معین برای پذیرش پناهجویان است. او می‌گوید: «وقتی یک نفر با دلایل موجه برای پناهندگی، وارد آلمان می‌شود ما باید آن را به‌ رسمیت بشناسیم و نمی‌توانیم رفتار آماری با این موضوع داشته باشیم.»
در  گفت‌وگوی رئیس اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان با روزنامه "ولت ام‌ زونتاگ" به برخی آمارها درباره پناهجویان نیز اشاره شده است. از جمله به گفته او، نزدیک به ۵۴ درصد متقاضیان پناهندگی هنگام ورود به آلمان فاقد اسناد هویتی هستند.
همچنین به گفته هانس‌-اکهارد زومر، یک سوم متقاضیان پناهندگی در آلمان با هواپیما وارد این کشور می‌شوند. زومر همچنین می‌گوید که برخی از پناهجویان پس از ورود به آلمان "مدارک هویتی واقعی و متعلق به اتحادیه اروپا" ارائه می‌دهند، مدارکی که آشکارا به اشخاص دیگر تعلق دارند. به گفته او، این مدارک عموما دزدیده‌ شده و در مواردی هم تقلبی و دستکاری شده هستند که دشواری‌های مضاعفی را به‌وجود می‌آورند.
طبق اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو در سال ۲۰۱۵ وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده‌اند. این بزرگترین موج مهاجرت به اروپا از جنگ جهانی دوم بوده است.
در میان کشورهای اروپایی، آلمان بیشترین تعداد مهاجران را در خود جای داده است. بخشی از پرونده‌هایی که اداره مهاجرت آلمان هنوز در دست بررسی دارد، مربوط به موج مهاجرت سال ۲۰۱۵ است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...