رفتن به مطلب

آیا می‌توانم با #ویزای توریستی به #اروپا رفته و تقاضای #پناهندگی کنم؟


poemses

ارسال های توصیه شده

آیا می‌توانم با #ویزای توریستی به #اروپا رفته و تقاضای #پناهندگی کنم؟

کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو در ماده یک  خود در تعریف پناهنده بیان میدارد " پناهنده کسى است که به علّت ترس موجّه از این که به علل مربوط به نژاد یا مذهب یا ملیّت یا عضویت در بعضى گروه هاى اجتماعى یا داشتن عقاید سیاسى تحت شکنجه قرار گیرد، در خارج از کشور محل سکونت عادى (کشور اصلى خود) به سر مى برد و نمى تواند، و یا به علّت ترس مذکور نمى خواهد، خود را تحت تابعیت آن کشور قرار دهد " بنابراین طبق این تعریف خیلی مهم نیست که شما با پاسپورت و ویزای معتبر یا اینکه بطور غیر قانونی وارد کشوری اروپایی شوید بلکه مهم این است که شما با ارائه دلائلی ثابت کنید که در حال حاضر به دلیل ترس موجه از تعقیب کیفری و شکنجه از کشور خارج شده اید و به خاطر ترس از جانتان نمی خواهید یا نمی توانید به ایران بازگردید در چنین شرایطی شما مشمول اخذ پناهندگی خواهید بود . البته باید توجه داشته باشید  چنانچه شما  با ویزا به اروپا مهاجرت کنید  و سپس به دلیل تعقیب کیفری در ایران اعلام پناهندگی نماید . در چنین شرایطی شما باید با ارائه دلائلی ثابت کنید که تعقیب کیفر شما از سوی مقام قضایی پس از اخذ پاسپورت معتبر و ویزای معتبر بوده است بطوریکه شما به محض اطلاع از تعقیب کیفری با در دست داشتن پاسپورت معتبر و ویزای معتبر و قبل از اینکه مقام قضایی به لحاظ طی شدن روند قضایی فرصت اعلام ممنوع الخروجی شما را به مسئولین ذیربط داشته باشد ( روند اعلام ممنوع الخروجی از سوی مقام قضایی به مسئولین ذیربط بطور معمول یک هفته است ) از کشور خارج شده اید.
البته باید توجه داشته باشید که مبنای پذیرش پناهندگی لزوما تعقیب کیفری در ایران و قبل از مهاجرت نیست.
بلکه اگر شما پس از مهاجرت به اروپا دست به فعالیت هایی بزنید که بواسطه این فعالیت ها به خاطر ترس از جانتان نمی خواهید یا نمی توانید به ایران بازگردید 
در چنین شرایطی باز هم  شما مشمول اخذ پناهندگی خواهید بود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...