رفتن به مطلب

کشوری که بچه‌هایش ٤ زبان می‌آموزند.


poemses

ارسال های توصیه شده

کشوری که بچه‌هایش ٤ زبان می‌آموزند. 

لوکزامبورگ بیشترین درآمد سالانه بین کشورهای اروپا را داراست. بخش صنعتی این کشور در حوزه‌هایی همچون فولاد، مواد شیمیایی و لاستیک فعال است.

آفتاب‌‌نیوز :

بخش زیادی از اقتصاد لوکزامبورگ به خدمات، به‌ویژه بانکداری و امور مالی متکی است. لوکزامبورگ مهم‌ترین مرکز بانکداری خصوصی در ناحیه یورو است. واحد پول لوکزامبورگ از‌ سال ۲۰۰۲ یورو است.


پیش از‌ سال ۲۰۰۲ و در تمام طول قرن بیستم واحد پول این کشور، فرانک لوکزامبورگ بود. لوکزامبورگ کشوری در قاره اروپاست که به مرکزی برای موسسه‌های مالی و بانک تبدیل شده است. این کشور با بلژیک، فرانسه و آلمان همسایه است و تنها بازمانده نظام حکومتی دوک‌نشینی در جهان است. لوکزامبورگ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و براساس آمارهای‌ سال ٢٠٠٧ سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر در جهان از آن این کشور است و یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپاست.


لوکزامبورگ از نظر وسعت در بین ١٩٤کشور جهان، رتبه ١٧٥ را دارد. این کشور یکی از پایه‌گذاران اتحادیه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سازمان ملل متحد بود. شهر لوکزامبورگ، پایتخت این کشور میزبان تعدادی از ساختمان‌های وابسته به اتحادیه اروپا است. تولید ناخالص داخلی در این کشور ٧٩/٣٨میلیارد دلار است. ٢٠٥‌هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند که بیش از ١٢١‌هزار نفر از آنها از آن سوی مرزها از کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک می‌آیند. نرخ بیکاری در این کشور ٤/٤درصد است. آماری از افراد زیر خط فقر در دست نیست.


 در ‌سال ٢٠٠٧ میلادی نرخ تورم در لوکزامبورگ ١/٢‌درصد بود. محصولات صادراتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، فولاد و فرآورده‌های آن،‌ مواد شیمیایی، الوار و شیشه است که به کشورهای آلمان (٣/١٩درصد)، فرانسه (٥/١٥درصد)، ایتالیا (٥/٩درصد)، انگلیس (٥/٩درصد)، بلژیک (٨/٨درصد)، اسپانیا (٣/٥درصد) و هلند (٥/٤درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل مواد معدنی، آهن، مواد غذایی و کالاهای لوکس است که از کشورهای بلژیک (٣/٢٦درصد)، آلمان (١/٢٠درصد)، چین (٧/١٦ درصد)، فرانسه(٥/٨درصد)، انگلیس (٥/٥درصد) و هلند (٢/٤درصد) وارد می‌شود.


شرایط کار، بیمه و قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ به ‌صورتی است که افراد کشورهای همسایه کارکردن در این کشور را به کشور خودشان ترجیح می‌دهند. پنجمین کشور جهان از نظر کیفیت زندگی و دارای بالاترین درآمد سرانه در میان کشورهای جهان است. این کشور همچنین از نظر وضع بهداشتی و کیفیت زندگی نمرات بالایی کسب کرده است. نرخ سواد در این کشور ١٠٠درصد بوده و سرانه رشد بهره‌وری در لوکزامبورگ به بیش از ٥٠‌هزار و ٣٠٠ دلار می‌رسد. درحالی‌که سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی این کشور اروپایی حدود ٨٤‌درصد است، سهم بخش صنایع تولیدی حدود ١٤‌درصد است. در این کشور ٢٤ روز طول می‌کشد تا بتوانید یک شغل جدید را آغاز کنید و نرخ بیکاری در آن ٨/٦‌درصد است.


لوکزامبورگ کشوری در شمال فرانسه است که با آلمان، فرانسه و بلژیک همسایگی دارد. این کشور یکی از  سه کشوری هست  که بیشترین درآمد سرانه را  در دنیا دارد و اغلب به‌عنوان امن‌ترین کشور دنیا اسم برده می‌شود. این کشور جزو کشورهایی با چند فرهنگ است. اغلب مردم به چهار زبان فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و لوکزامبورگی صحبت می‌کنند. درآمد اصلی این کشور از فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و بانکداری است و یکی از بزرگترین مراکز بانکداری اروپاست. رفت‌وآمد از لوکزامبورگ به کشورهای همسایه به راحتی صورت می‌گیرد و با قطارهایی که چندین بار در روز حرکت دارند تا بروکسل ٣ ساعت، تا پاریس ٢/۵ ساعت و تا تریر در آلمان ٤۵ دقیقه فاصله است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...