رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

آموزش طراحی اپ برای ساعت اپل


hostcode

ارسال های توصیه شده

 

 در این مقاله شما شروع به یادگیری نحوه طراحی برنامه برای ساعت اپل  و آشنایی با تئوری و اصول اساسی شروع طراحی برنامه برای ابزار پوشیدنی خواهید کرد.

 

 

برای برنامه اپل  سه بخش وجود دارد: WatchKit App ، صفحه Glance و اعلانها . هر یک از اهداف مختلف چالش های طراحی خود را دارند.

 

WatchKit App

 

4.jpg

 

 

برنامه WatchKit روش اصلی مشاهده و تعامل با داده های برنامه است. معمولا در صفحه اصلی تماشا باز می شود، همچنین می توانید از طریق یک نگاه یا اعلان  به آن دسترسی پیدا کنید.

 

 

مهم است که درک کنید که دو نوع ناوبری برای برنامه WatchKit وجود دارد  سلسله مراتبی و مبتنی بر صفحه . در حالیکه ناوبری سفارشی می تواند برای برنامه های iOS برنامه ریزی شود، اما در Apps WatchKit محدودیت بسیار است و از  سفارشی سازی پشتیبانی نمی کند.

 

 

5.jpg

سبک سلسله مراتبی برای برنامه های پیچیده تر مناسب تر است  شبیه بسیاری از برنامه های موجود در آیفون است که کاربر باید مجموعه ای از گزینه ها را تا رسیدن به صفحه نهایی برگزیند. 

 

 

 

6.jpg

 

 

یک رابط مبتنی بر ناوبری  صفحه به کاربر اجازه حرکت در میان صفحات را با کشیدن به صورت افقی فراهم می کند. این ناوبری مناسب حالتی است که داده ها بین صفحات به یک دیگر گره خورده باشند.

 

 

هنگامی که شروع به طراحی می کنید، اطلاعاتی را که برای کاربر مهم است، چگونه آنها را  به هم مرتبط می کنند و سپس ساختار ناوبری که بهترین راه برای دسترسی به آن داده ها را تشخیص می دهد.

Glance

 

7.jpg

 

 

مشاهدات یک مجموعه صفحه مرتبط با موضوع همگن.نماهای مختلف ساعت اپل را می توانید از طریق افقی بکشید و ببینید. 

 

 یک نگاه محدود به یک صفحه کوچک تمام ابزار شماست. بنابراین شما فقط می توانید اطلاعات مفید و ضروری را روی صفحه قرار دهید و از رنگ، اندازه فونت و تصاویر مختلف استفاده کنید .

 

 

 

8.jpg

 

 

در نهایت، دیدگاه ها بر اساس الگوها طراحی شده اند، بنابراین طراحی شما باید متناسب  باشد  به نحوی که برای داده های شما مناسب تر باشد. اپل قالب های مختلفی را برای قسمت بالای و پایین صفحه فراهم می کند.

 

Notifications

 

9.jpg

 

 

برنامه های اپل  دارای دو مرحله اعلان هستند که بصورت کوتاه و بلند مدت نمایش می یابند. هنگامی که کاربر ابتدا یک اعلان دریافت می کند، اعلان کوتاه ظاهر می شود و برای مدت کوتاهی قابل مشاهده است. کاربر می تواند مچ دست خود را  برای رد کردن  تکان دهد و یا می توانند از طریق اطلاع رسانی بلند مدت بررسی کنید و اطلاعات بیشتر و عملکرد آنها را ببینید

 

 

از آنجا که ساعت همیشه پوشیده می شود، می خواهید اطلاعیه ها را فقط به مواردی که مفید هستند محدود کنید. این امر کاملا مزاحم خواهد بود اگر شما به طور مداوم با موج از اعلانها بم باران شوید.

 

 

10.jpg

 

 

رابط  اعلان کوتاه شامل نماد برنامه، نام برنامه و عنوان اعلان است. از آنجا که عنوان تنها چیزی است که شما کنترل می کنید، باید نکات مختصر در مورد محتویات اعلان ارائه کنید.

 

 

11.jpg

 

 

ساختار رابط کاربری اعلان طولانی برای همه برنامه ها یکسان است. بالا نماد برنامه و نام (شما همچنین می توانید رنگ نوار را مشخص کنید) و پایین دکمه رد کردن است. در میان محتوای سفارشی شما و تا چهار دکمه عمل سفارشی است.

 

 

 

علاوه بر حرکات آشنا و ضربه تند وشدید زدن که هر روز در گوشی های ما استفاده می کنیم، ساعت اپل دو روش جدید برای برقراری ارتباط برقرار می کند: دیجیتال تاج و نیروی لمسی   

تاج دیجیتال

 

برنامه ها از تاج برای حرکت  و نمایش استفاده می کنند، همانطور می توانید  با کشیدن انگشت خود فرمان هایی صادر کنید. اینتاج ویژه برای پیمایش در صفحات طولانی بهتر است.

Force Touch

 

13.jpg

 

 

ساعت اپل قادر به تشخیص بین ضربه و   فشار است. شبیه به کلیک راست بر روی ماوس، فشار دادن پایین می تواند یک منوی زمینه با حداکثر چهار مورد مربوط به صفحه کنونی نمایش دهد.

 

 

 

 

حرکات چند لمسی مانند ضربه زدن به زوم در ساعت در دسترس نیست.

 

 

 

14.jpg

 

 

ساعت اپل در دو اندازه - 38mm و 42mm می آید. صفحه نمایش کوچکتر 340 در 272 پیکسل و بزرگتر 390 در   312 است. برای بزرگ تر دیدن شما می توانید تصاویر را با رزولوشن دو برابر ببینید.

 

 

 

15.jpg

 

 

هنگام طراحی برنامه خود، اپل پیشنهاد یک پس زمینه سیاه و سفید را برای مطابقت با قاب ارائه می دهد. پس زمینه تاریک نیز در مقایسه با رنگ های روشن بهتر عمل می کند. از آنجا که نوار ابزار افزونه بصری را اضافه می کند، مهم است که حداکثر فضای موجود و طراحی را برای عرض کامل صفحه نمایش به حداکثر برسانید.

 

 

برای دکمه ها، اپل همچنین دکمه های عرض کامل را توصیه می کند، اما اگر دکمه های جانبی را داشته باشید، از آیکون ها به جای متن استفاده کنید. داشتن سه یا چند دکمه در یک ردیف به دلیل اندازه صفحه نمایش کوچک توصیه نمی شود. دکمه های روی همان صفحه باید همان ارتفاع را برای سازگاری بصری داشته باشند.

 

 

از آنجا که شما در برابر یک پس زمینه تاریک طراحی کرده اید، می خواهید از رنگ های روشن و کنتراست برای برنامه خود استفاده کنید. رنگ نیز می تواند به عنوان بخشی از نام تجاری برنامه شما مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

16.jpg

 

 

هر برنامه همچنین "رنگ کلیدی" شما را تعریف می کند که در رشته عنوان در نوار وضعیت و نام برنامه در اعلان ها نشان داده می شود. شما همچنین می توانید رنگ نوار را در اطلاعیه طولانی طراحی سفارشی کنید.

 

 

 

17.gif

 

 

 انیمیشن می تواند تجربه کاربر را بهبود دهد و برنامه های جذاب کند، پویایی و توجه را به نمایش بگذارد. هنگام طراحی انیمیشن در یک ساعت، می خواهید مطمئن شوید که سریع است و هدف دارد. اگر انیمیشن شما کاربر را از دریافت اطلاعاتی که می خواهید دریافت کند ناکام بگذارد، می تواند به تجربه کاربری شما صدمه بزند.

 

 

هنگام ایجاد انیمیشن در ساعت اپل، نمیتوانید GIF خود را به توسعه دهنده خود بفرستید و به او بگویم که به صورت پویا آن را ایجاد کنید. شما نیاز به ارائه تصاویر جداگانه استاتیک از هر فریم برای ایجاد انیمیشن های کنترلی هستید که سریع تر و صاف تر ظاهر می شوند. بهترین راه این کار است که فایل انیمیشن خود را در After Effects یا فتوشاپ وارد کنید و فریم های جداگانه را استخراج کنید.

 

 

18.jpg

 

 

منوی زمینه می تواند تا چهار عمل و نمایش را به عنوان یک تصویر دایره ای با یک برچسب نمایش دهد. این منو پس از ضربه زدن به یک آیتم عمل یا هر جای دیگر روی صفحه نمایش منو را رد می کند. هنگام طراحی آیتم های منوی زمینه، نیازی به نگرانی در مورد رنگ نیست.

 

 

19.jpg

 

 

در مورد آیکون های منوی زمینه، شما باید دو اندازه تصویر را برای هر آیکون ارائه دهید. وزن خط به طور کلی باید بیشتر از 1 پیکسل در قالب 42  میلی متری باشد تا نسخه 38 میلی متری.

 

 

20.jpg

 

 

 

 فونت سیستمی سیستم پیش فرض به صورت خودکار متن خواهد بود. با افزایش اندازه فونت، ردیابی فونت کاهش می یابد. اگر تصميم بگيريد اندازه فونت را مشخص کنيد فونت متن سانفرانسيسکو براي متني که 19 نقطه يا کوچکتر است توصيه مي شود و فونت ويندوز سانفرانسيسکو بايد براي متن که 20 نقطه يا بزرگتر باشد استفاده شود.

 

21.jpg

 

 

دقیقا مانند آیکون های صفحه اصلی برنامه iOS، ساعت اپل نیز به یک نماد برنامه نیاز دارد. بر خلاف آی فون که نام آیکون و برنامه را نشان می دهد و در فرم مربع است، آیکون های برنامه اپل گرد هستند و برچسب ها را شامل نمی شوند. این امر ضروری است که نماد شما به آیکون برنامه iOS شما قابل تشخیص و آشنا باشد.

هنگام طراحی یک نماد برنامه برای چنین اندازه صفحه ای کوچک، ابتدا سادگی را هدف قرار دهید. در آیکون های دیگر برنامه که برای توجه شما رقابت می کنند، آیکون برنامه اولین چیزی است که کاربر قبل از راه اندازی برنامه خود می بیند، بنابراین شما می خواهید یک تصور خوب را با یک آیکون زیبا طراحی کنید.

 

 

 

22.jpg

 

 

آیکون برنامه خود را در اندازه های مختلف ایجاد کنید تا بتوانید از هر دو اندازه تماشا و صفحه نمایش های مختلف استفاده کنید. سیستم به صورت خودکار یک ماسک دایره ای روی نماد خود قرار می دهد تا آیکون های شما را به عنوان یک تصویر مربع با استفاده از راهنماهای ارائه شده توسط اپل ایجاد کند.

 

 

شما می توانید این قالب آیکون ساعت اپل دستی را دانلود کنید. برای تولید آیکون

 

 

 

ساعت اپل کاربران را به شیوه ای غافلگیر کننده برای دریافت اطلاعاتی که برای آنها اهمیت دارد، فراهم می کند.

 

با شناخت ساختار یک برنامه، شیوه تعامل و بهترین اصول طراحی، ما می توانیم تجارب زیباتر و لذت بخش تر را در ساعت اپل ایجاد کنیم.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.