رفتن به مطلب

بی ارزش ترین پول های جهان؛ ایران با اختلاف آخر!


emilyfarahi

ارسال های توصیه شده

آیا می‌دانید که پول چه کشورهایی ارزش کمتری دارند؟ در این مقاله قصد داریم که شما را با با کم ارزش ترین پول های دنیا آشنا کنم.

با ارزش ترین پول های دنیا -strongest-currencies

همه ما ارزش پولی که با زحمت به دست می‌آوریم را می‌دانیم، حتی اگر مقدار پول زیادی نباشد. این مسئله در دنیای امروز که زندگی‌ها بسیار سخت شده اهمیت بیشتری دارد. اما پول‌های مختلف و به اصطلاح ارز کشورهای مختلف، ارزش یکسان و برابری ندارد. برخی از کشورها دارای با ارزش ترین پول های دنیا هستند و برخی دیگر، واحد پولی‌شان ارزش چندانی ندارد و در زمره بی ارزش ترین پول های دنیا به شمار می‌رود.

سوالی که در اینجا شاید برای بسیاری از شما پیش بیاید، این است که کم ارزش ترین پول های دنیا کدام هستند؟

 

با ارزش ترین پول های دنیا


10. دلار آمریکا
9. فرانک سوئیس
8. یورو
7. دلار جزایر کیمن
6. پوند جبل الطارق
5. پوند استرلینگ
4. دینار اردن
3. ریال عمان
2. دینار بحرین
1. دینار کویت

 

 

بی ارزش ترین پول های دنیا

ارزهایی که تاکنون از آنها یاد کردیم، با ارزش ترین پول های دنیا بودند که همواره در داد و ستدهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و اعتبار زیادی دارند. اما بی ارزش ترین پول های دنیا چه ارزهایی هستند؟ در رتبه بندی ارزش پول کشورها که در این مطلب برای شما فراهم کرده‌ایم، قصد داریم که به کشورهایی نیز اشاره کنیم که بی ارزش ترین پول های دنیا را دارند و در واقع در لیست بی ارزش ترین پول های دنیا قرار می‌گیرند. تهیه فهرست بی ارزش ترین پول های دنیا با توجه به این واقعیت که وضعیت اقتصادی به سرعت در این کشورها در حال تغییر است، کار بسیار سختی به نظر می‌رسد.

البته، شناسایی ارزهایی که کمترین ارزش را در مقایسه با دلار دارند، امکان‌پذیر است. در نتیجه، در اینجا به معرفی ده مورد از ارزهای کشورها می‌پردازیم که کمترین ارزش را در برابر با دلار دارند. لازم به ذکر است که این آمار در تاریخ 20 ژانویه 2020 مصادف با 30 دی 1398 به دست آمده است.

10. ریل کامبوج
9. گوارانی پاراگوئه
8. کیپ لائوس
7. فرانک گینه
6. سام ازبکستان
5. لئون سیرالئون
4. روپیه اندونزی
3. دانگ ویتنام
2. بولیوار ونزوئلا
1. ریال ایران

در حال حاضر، بی ارزش ترین پول دنیا ریال ایران است!! ایرانی‌ها برای سهولت محاسبات از واژه تومان به جای ریال استفاده می‌کنند و هر تومان برابر با 10 ریال است. جنگ ایران و عراق، تنش‌ها میان ایران و اسرائیل و همین طور مناقشات هسته‌‎ای میان ایران و قدرت‌های دنیا باعث مشکلات بسیاری برای ایران شده و در نهایت، قدرت‌های دنیا تحریم‌هایی را بر علیه کشور ما وضع کرده‌اند. این تحریم‌ها شامل محدودیت در دسترسی به بازارهای جهانی می‌شود و همین مسئله باعث مشکلات فراوان اقتصادی در اینجا شده است. ایران به عنوان کشوری که درآمد اصلی خود را از صادرات نفت به دست می‌آورد، در فروش این محصول خود دچار تحریم شده و همین مسئله، مشکلات کسری بودجه فراوانی را نصیب دولت کرده است.

تمامی این موارد، باعث شده که ریال ایران، در جدول ارزش پول کشورها به عنوان بی ارزش ترین پول دنیا شناخته شود. در سال 2016، آمریکا و اتحادیه اروپا برخی از تحریم‌ها بر علیه ایران را رفع کردند که این مسئله وضعیت اقتصادی کشور را بهتر کرد و باعث ثبات در وضعیت پول کشور شد، اما در سال 2018، آمریکا دوباره تحریم‌هایی را بر علیه کشور وضع کرد. در حال حاضر، هر دلار آمریکا برابر با 114،000 ریال ایران است.

به نظر شما دلیل موفقیت کشورهای عربی مانند کویت و بحرین و کشورهای غربی مانند انگلستان چیست؟

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون بابت پستت واقعا ایران از اخر تو همه چی داره اول میشه 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...