رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

بیمه بازنشستگی آلمان (Rentenversicherung – RV)


poemses

ارسال های توصیه شده

قسمت اول : 

💢بیمه بازنشستگی آلمان (Rentenversicherung – RV)

هر کس که در آلمان کار می کند، مجبور است در یک طرح بیمه بازنشستگی آلمان (Rentenversicherung-RV) شرکت کند. با گذشت زمان، مشارکت شما با مقررات اولیه ایجاد می شود تا به شما برای بازنشستگی تان ارائه داده شود. اگر برای خودتان کار می کنید (به عنوان مثال کسب و کار خودتان را انجام می دهید یا یک شغل آزاد دارید)، می توانید انتخاب کنید که آیا طرح بیمه بازنشستگی قانونی را انتخاب کنید و یا یک برنامه بازنشستگی خصوصی را شروع کنید.

سیستم بازنشستگی آلمان به طور مداوم در میان سیستم های بازنشستگی در سراسر جهان رتبه بالایی دارد. این رتبه بندی همچنان به طور مداوم بهبود می یابد زیرا دولت آلمان برای اصلاح و بهبود سیستم حقوق بازنشستگی خود تلاش می کند.

در مواجهه با جمعیت سالخورده و لایحه بازنشستگی فزاینده و ناخوشایند، از سال 2002 دولت فدرال آلمان اصلاحات متعددی را در سیستم حقوق بازنشستگی برای اطمینان از بلند مدت بودن کارایی و مقرون به صرفه بودن آن اتخاذ کرده است. این شامل تدریج افزایش سن قانونی بازنشستگی و کاهش حداکثر پرداخت حقوق بازنشستگی دولت است.

🔸سیستم بازنشستگی آلمان

سیستم بیمه بازنشستگی آلمان ترکیبی از سیستم pay-as-you-go است که در آن جمعیت کارکنان برای مزایای بازنشستگان، با برنامه های بازنشستگی تکمیلی، پرداخت می کنند. در این طرح های تکمیلی، افراد (به طور مستقل یا از طریق یک طرح شغلی) به برنامه های بازنشستگی کمک می کنند تا به آنچه که به عنوان حقوق بازنشستگی از دولت دریافت می کنند،« افزوده شود ». بنابراین این مدل های مختلف سه رکن سیستم بازنشستگی آلمان را تشکیل می دهند.

🔸رکن 1: سیستم بیمه بازنشستگی قانونی (gesetzliche Rentenversicherung)

مزایای بیمه بازنشستگی قانونی (RV) به افراد از سن 65 سالگی پرداخت می شود و در پرداخت های اصلی حدود 70 درصد از درآمد خالص کار شما را به شما ارائه می دهد. همچنین این سیستم دارای یک شبکه امنیتی مطمئن (means-tested safety net) برای بازنشستگان کم درآمد است.

از سال 2005، تمام شاخه های محلی و ناحیه ای سیستم بیمه بازنشستگی عمومی آلمان تحت عنوان واحد Deutsche Rentenversicherung قرار گرفته اند.

🔸مشارکت در بیمه بازنشستگی عمومی

مشارکت در RV برای هر کسی که در آلمان کار می کند (و همچنین بسیاری از کارگران برای خود کار می کنند) اجباری است و هر کارمند بر مبنای درآمد سالانه ارزیابی می شود. هر کس باید 18.7٪ (کارفرما و کارمند هر یک سهم 9.35٪) از حقوق و دستمزد خالص خود را تا حداکثر مبلغ سهم (Beitragsbemessungsgrenze) مشارکت کند.

در سال 2019 این سقف ماهانه 6،700 یورو (6،500 یورو در سال 2018) در غرب آلمان و 6،185 یورو (5،800 در سال 2018) در شرق آلمان است. این تفاوت دراین بخش ناشی از دستمزدهای پایین تری در گذشته در GDR سابق است؛ دولت فدرال متعهد شده است که حتی  تا سال 2024 از کمک های مالی بیشتری ارائه دهد.

هنگامی که شما در طرح بازنشستگی قانونی ثبت نام می کنید، یک شناسه اجتماعی منحصر به فرد (Sozialversicherungsausweis) دریافت خواهید کرد. هر زمان که یک کار جدید را شروع می کنید، باید این شماره را به کارفرما ارائه دهید تا بتوانید تمام مشارکت های حقوق بازنشستگی شما را به تاریخ حفظ کنند.

🔸چه کسی واجد شرایط حقوق بازنشستگی دولت است؟

به منظور واجد شرایط شدن دریافت حقوق بازنشستگی دولتی در آلمان، باید حداقل پنج سال در آلمان کار کنید. مقدار RV که شما دریافت می کنید بستگی به مقدار مشارکتی که شما در طول زندگی کاری خود در آلمان ایجاد کرده اید دارد. همچنین زمان صرف شده برای کار، موقعیت های جایگزینی نیز دوره های مشارکت در نظر گرفته شده است ، مانند:

۱- زمان صرف شده برای بزرگ کردن یک کودک 

۲- آموزش و پرورش دوره های بیماری یا بیکاری دائم

۳- زمان صرف شده برای مراقبت از بستگان

در این موارد، هزینه های مشارکت بازنشستگی از مزایای دولتی که به شما تعلق می گیرد ، کم می شود. بنابراین این دوره ها می توانند در کم شدن نیاز پنج ساله به ما کمک کنند.

🔸چه مقدار حقوق بازنشستگی دولتی دریافت می کنم؟

مشارکت های یک سال در میانگین درآمدها از همه مشارکت کنندگان (37.873 یورو در سال 2018) یک “امتیاز بازنشستگی” (Entgeltpunkt) را به دست می آورد. مشارکتها مبتنی بر درآمد پایین یا بالاتر، نسبتا امتیاز بازنشستگی کمتر یا بیشتر را به ارمغان می آورند. هنگامی که شما بازنشسته می شوید، امتیازات بازنشستگی شما را برای محاسبه مزایای بازنشستگی جمع می کنند. اگر تصمیم بگیرید که زودتر یا دیرتر از موقع بازنشسته شوید، این کار باعث می شود که پرداخت های بازنشستگی ماهانه شما پایین یا بالا بروند.

#بیمه_بازنشستگی_آلمان 
#سیستم #بیمه #آلمان 
گردآوری مطالب - امیرمتین

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قسمت دوم : 

🔸بیمه درمانی بازنشستگی اجباری (Krankenversicherung der Rentner)

معمولا هنگامی که شما شروع به مطالبه حقوق بازنشستگی خود در آلمان می کنید،  شما باید شروع به پرداخت بیمه درمانی بازنشستگی اجباری کنید. این ممکن است توسط دولت تکمیل گردد و به طور مستقیم از پرداخت های بازنشستگی شما کسر شود. مبلغ دریافتی شما بستگی به میزان پرداخت های بازنشستگی شما دارد.

 

🔸رکن 2 : بیمه بازنشستگی توسط کارفرما (betriebliche Altersvorsorge)

رکن دوم نظام بازنشستگی آلمان، طرح های بازنشستگی اجتماعی است که کارگران از طریق کارفرمایانشان  درآنها مشارکت می کنند. betriebliche Altersvorsorge به عنوان مکمل برنامه بازنشستگی دولتی طراحی شده و betriebliche Altersvorsorge به طور فزاینده ای در آلمان افزایش یافته است و حدود 60 درصد از جمعیت در آن مشارکت دارند.

این برای کارفرمایان اجباری نیست که طرح یازنشستگی را به شما پیشنهاد کنند، اما یارانه های دولتی و معافیت های مالیاتی آنها را به انجام این کار تشویق می کند. این طرح ها توسط شرکت ها یا انجمن های بازنشستگی که از طرف شرکت های چندگانه فعالیت می کنند اداره می شوند.

 

🔸انواع مختلف طرح های بازنشستگی توسط کارفرما (betriebliche Altersvorsorge)

پنج نوع متداول در آلمان وجود دارد:

▪️بیمه مستقیم (Direktversicherung)

کارفرما بیمه عمر و طرح بازنشستگی را برای کارگر تنظیم می کند. پس از آن بازنشستگی توسط شرکت بیمه عمر پرداخت می شود.

▪️تعهد مستقیم (Direktzusage)

کارفرما متعهد می شود که پرداخت حقوق بازنشستگی برای کارکنان در آینده صورت گیرد.

▪️صندوق پشتیبانی (Unterstützungskasse)

بعضی از شرکت ها (معمولا آنهایی که بزرگتر هستند) خود دارای طرح های بازنشستگی هستند که پس از بازنشستگی کارکنان مزایا را به آنان پرداخت می کنند.

 

▪️شرکت بازنشستگی (Pensionskasse)

کارفرما مشارکت در طرح بازنشستگی اداره شده توسط انجمن متخصص در این طرح را ترتیب می دهد. پس از آن انجمن مزایای بازنشستگی کارمند را می پردازد.

▪️صندوق بازنشستگی (Pensionsfonds)

شرکت از طرح بازنشستگی خود حمایت می کند. تفاوت اصلی این است که این طرح ها، بر خلاف سایر طرح های شرکت، اغلب مقدار زیادی از سهم را در سهام سرمایه گذاری می کنند.

🔸مشارکت توسط کارفرما

مشارکت (معمولا 3-15٪ از حقوق و دستمزد ناخالص ماهانه شما) معمولا توسط کارفرمای شما به طور مستقیم به صندوق بازنشستگی از حقوق شما پرداخت می شود. چون قبل از مالیات بر درآمد پرداخت می شود، مزیت مالیاتی دریافت می کنید. کارفرمای شما معمولا مقدارمشارکت شما را  بالا می برد. مبلغی که شما و کارفرمای خود مشارکت می کنید، بستگی به نوع طرح بازنشستگی که آنها ارائه می کنند دارد.

🔸مزایای betriebliche Altersvorsorge

مقدار بازنشستگی که می توانید پس از بازنشستگی دریافت کنید بستگی دارد به اینکه چه مدت مشارکت کرده اید و حقوق شما چه بوده است. پرداخت های حقوق بازنشستگی شرکت مشمول مالیات هستند. دولت فدرال آلمان از طریق قوانینی تضمین کرده است که تمام مشارکت های در طرح های betriebliche Altersvorsorge محافظت می شود، حتی در صورت ورشکسته شدن شرکت مورد نظر.

🔸رکن 3 : بیمه بازنشستگی خصوصی آلمان (private Altersvorsorge)

جزء سوم نظام بازنشستگی آلمان، طرح های بازنشستگی خصوصی است که از طریق بانک ها و شرکت های بیمه ای ایجاد می شود. دولت فدرال انگیزه هایی مانند پاداش ها و مشوق های مالیاتی را برای تشویق مردم آلمان برای مشارکت فراهم می کند. اگر شما در نظر دارید که در بیمه بازنشستگی خصوصی در آلمان مشارکت کنید، این با ارزش است که شما با یک مشاوره مالی مشورت کنید تا بیشترین مشوق های ارائه شده را به دست آورید.

پس از شروع آهسته بعد از تاسیس آن در اوایل 2000، این برنامه های خصوصی به طور پیوسته محبوبیت به دست آوردند. به طور گسترده، دو نوع طرح بازنشستگی خصوصی در آلمان وجود دارد:

🔸طرح بازنشستگی Riester (Riester-Rente)

معرفی شده در سال 2002 ، طرح بازنشستگی Riester به عنوان یک «بالا برنده» برای بازنشستگی دولتی طراحی شده است تا هرگونه تلفات ناشی از اصلاحات بازنشستگی را کاهش دهد. دولت از طریق پاداش ها و مزایای مالیاتی طرح Riester  را ترویج می دهد.


#بیمه_بازنشستگی_آلمان 
#سیستم #بیمه #آلمان 
گردآوری مطالب - امیرمتین
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قسمت سوم :

🔸چه کسی واجد شرایط حقوق بازنشستگی رستر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، هر کسی که در طرح بیمه بازنشستگی دولت مشارکت می کند، می تواند از طریق طرح Riester یک تامین حقوق بازنشستگی اضافی را ایجاد کند. این شامل:

▪️کارگرانی که مالیات بر درآمد آلمان را پرداخت می کنند .

▪️کارگران مشغول به کار که در طرح بازنشستگی دولت مشارکت می کنند.

▪️هرکسی از مزایای بیکاری برخوردار است .

▪️نیروهای نظامی کارمند خدمات اجتماعی.

▪️ هرکس که دارای یک معلولیت دائمی باشد. 

🔸مشارکت بازنشستگی Riester

برای به حداکثر رساندن مزایای برنامه بازنشستگی Riester ، مشارکت کنندگان باید حداقل 4 درصد از درآمد سالانه خود را (تا حداکثر 2.100 یورو) مشارکت کنند. اگر این کار را بکنید، دولت هر ساله یک جایزه 175 یورو به اضافه 300 یورو برای هر فرزند متولد شده در سال 2008 اضافه می کند (یا 185 یورو برای کودکان متولد شده قبل از سال 2008). مشارکت ها نیز به عنوان هزینه های ویژه برای مقاصد مالیاتی طبقه بندی می شوند و آنها را در درآمد سالانه مالیات بر درآمد محاسبه می کنند. اگر شما شروع به کمک به قبل از 25 سالگی، یک پاداش ویژه یک بار نیز در حدود 250 یورو دریافت خواهید کرد.

🔸مزایای بازنشستگی Riester

شما می توانید در سن 60 سالگی دریافت حقوق بازنشستگی را (با توجه به مالیات بر درآمد) شروع کنید. همه مشارکت ها در این طرح به طور کامل به وسیله قانون از دعوی قانونی محافظت می شوند و برای بازنشستگی تضمین می شوند. اگر شما انتخاب کنید، می توانید تمام مبلغ را یکباره نیز دریافت کنید.

تحت طرح بازنشستگی مالکیت خانه Riester، پاداش های دولت و پس انداز شما نیز می تواند برای یک وام مسکن پرداخته شود و به پس اندازکنندگان کمک کند تا وام های خود را قبل از بازنشستگی پرداخت کنند.

🔸طرح بازنشستگی (Rürup (Rürup-Rente

طرح بازنشستگی Rürup در سال 2005 برای هر کسی که درطرح بازنشستگی دولتی مشارکت نمی کند و  یا برای بازنشستگی Riester ، معمولا کسانی که برای خود کار می کنند ویا صاحبان مشاغل، واجد شرایط نیست. این طرح (که به نام Basis-Rente شناخته می شود)  که به وسیله شرکت economist Bernd Rürup توسعه یافته است که در نظر دارد خود آغازگری (self-starters) را با حداقل امکانات اساسی در سالخوردگان ارائه دهد. دولت از طریق مزایای مالیات از طرح حمایت می کند.

🔸چه کسی واجد شرایط طرح بازنشستگی Rürup است؟

در تئوری، هر کسی می تواند در طرح Rürup مشارکت کند. با این حال، این طرح برای گروه ویژه ای که د زیر ذکر شده طراحی شده است:

▪️کسانی که برای خود کار می کنند

▪️شاغلین مشاغل آزاد

▪️افراد با درآمد بالا

🔸مشارکت د رطرح بازنشستگی

به طور کلی، افراد هر چقدر که مایل باشند می توانند در این طرح مشارکت کنند. گرچه دولت پاداشی پرداخت نمی کند، آنها از طریق مشوق های مالیاتی ، برنامه Rürup را ارتقا می دهند. مشارکت در طرح (حداکثر 23.712 یورو در سال، در سال 2018) به عنوان هزینه های ویژه برای مقاصد مالیاتی توصیف شده است. در حال حاضر، 86 درصد از مشارکت قابل کاهش از مالیات است؛ این میزان در سال 2025 به میزان 2٪ تا 100٪ افزایش می یابد. با این حال، هنگامی که شما شروع به دریافت مزایا کردید (در ابتدا در سن 62 سالگی)، آنها تا 100٪ مشمول مالیات هستند.

🔸مزایای بازنشستگی Rürup

مشارکت کنندگان  مادام العمر به دریافت حقوق بازنشستگی تضمین شده اند. مزایای پرداخت کاهش نمی یابد حتی اگر شما برای مثال مزایای بیکاری دریافت کنید. پولی که در طرح Rürup سرمایه گذاری شده است نیز به طور قانونی از ادعای قانونی یا پیوست های قانونی محافظت می شود. با این حال، در هنگام مرگ شما نمی تواند منتقل شود و یا به ارث برده شود.

🔸ارائه دهندگان بیمه بازنشستگی خصوصی در آلمان

▪️شرکت های زیر طرح های بازنشستگی خصوصی در آلمان را ارائه می دهند :

Cosmos Direkt
myPension

🔸سن بازنشستگی در آلمان:

همانند بسیاری از کشورهای دیگر، آلمان به تدریج سن قانونی بازنشستگی را عقب تر می برد و تلاش می کند تا پایداری بلندمدت سیستم بازنشستگی را بهبود بخشد.

در حال حاضر سن بازنشستگی در آلمان 65 سال و هفت ماه است. قوانین اخیر تصویب کرد که تا سال 2023، سن بازنشستگی تا 66 سال افزایش پیدا می کند. پس از آن، سن بازنشستگی هر سال دو ماه افزایش می یابد، تا سال 2029، زمانی که به 67 برسد.

استثنائات برای هر کسی که 45 سال است در طرح بازنشستگی مشارکت می کند، ایجاد می شود و امکان دارد در سن 63 سالگی بازنشسته شود.

#بیمه_بازنشستگی_آلمان 
#سیستم #بیمه #آلمان 
گردآوری مطالب - امیرمتین
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قسمت چهارم : 

🔸بازنشستگی زودرس در آلمان

این امکان که در آلمان زودتر ازموعد بازنشسته شوید وجود دارد ، تا زمانی که شما حداقل برای 35 سال مشارکت کرده باشید. اگر شما تصمیم به بازنشستگی زود هنگام می کنید، تعداد ماههایی که باقی مانده تا زمان رسیدن به سن بازنشستگی شما از حقوق بازنشستگی شما کسر خواهد شد. این همان چیزی است که به عنوان عامل سن (Zugangsfaktor) شناخته می شود و در نتیجه یک کاهش 3.6 درصدی حقوق بازنشستگی برای هر سال از دست رفته به دست می آید.

اگر مایل باشید، می توانید دیرتر بازنشسته شوید؛ تأثیر مثبت بر فاکتور سن شما و مشارکت های مداوم، احتمال افزایش مزایای بازنشستگی را به میزان قابل ملاحظه ای می دهد.

🔸بازنشستگی در آلمان و زندگی در خارج از کشور

این امکان وجود دارد که اگر شما به خارج از کشور سفر کنید، بتوانید از حقوق بازنشستگی آلمان دریافت کنید. مبلغی که دریافت می کنید بستگی دارد به این که چه مدتی است که در یک طرح بازنشستگیمشارکت می کنید، حقوق و دستمزدتان چه مقدار است، و در چه سنی بازنشسته شده اید. اگر فقط برای مدت کوتاهی در آلمان کار می کردید، ممکن است شما بتوانید خود را بازخرید کنید.

🔸بازخرید حقوق بازنشستگی

اگر شما به خارج از کشور بروید، اگر کمتر از پنج سال شما مشارکت کرده اید، می توانید خود را بازخرید کنید. معمولا، قبل از اینکه بتوانید بازخرید کنید، می بایست بیش از 24 ماه خارج از کشورباشید از زمانی که آخرین مشارکت بازنشستگی در آلمان را داشته اید. اگر بیش از پنج سال در طرح بازنشستگی ایالت خود مشارکت کرده اید و بعد به خارج از کشور سفر کرده اید، نمی توانید درخواست بازخرید کنید. در عوض، شما باید تا سن بازنشستگی قانونی صبر کنید، زمانی که شما می توانید حقوق بازنشستگی خود را دریافت کنید.

🔸آیا می توانم مشارکت در طرح بازنشستگی خودم ر ادر خارج از کشور ادامه دهم؟

اگر شما به خارج از کشور بروید دیگر به بازنشستگی قانونی از طریق مالیات بر درآمد مشارکت نخواهید کرد و از این رو، جمع آوری امتیازات بازنشستگی متوقف خواهد شد. معمولا امکان ادامه مشارکت در طرح های بازنشستگی شرکت و یا خصوصی از خارج از کشور وجود ندارد.

اگر شما در یک طرح بیمه بازنشستگی آلمان مشارکت داشته باشید یا دولتی، شرکتی یا خصوصی، مهم است که در اسرع وقت به اداره بازنشستگی خود اطلاع دهید. آنها قادر خواهند بود تا به شما توصیه هایی در مورد اقداماتی که باید برای جلوگیری از بی عدالتی در مورد حق الزحمه آینده انجام دهید، به شما عرضه کنند.

🔸آیا می توانم حقوق بازنشستگی آلمان را در خارج از کشور دریافت کنم؟

پس از رسیدن به سن بازنشستگی قانونی آلمان، می توانید حقوق و مزایای خصوصی و دولتی خود را از خارج از کشور دریافت کنید. همچنین ممکن است بتوانید مزایای طرح بازنشستگی شرکت را از خارج از کشور دریافت کنید، اما شما باید با کارفرمای خود چک کنید. همانطور که در هر طرح بازنشستگی، مبلغی که دریافت می کنید براساس این که چه مدت شما مشارکت کرده اید تعیین می شود.

مزایای بیمه بازنشستگی شما معمولا به یک حساب بانکی آلمانی واریز می شود تا شما بتوانید به حساب بانکی خارجی خود انتقال دهید. هزینه انتقال توسط Deutsche Rentenversicherung تحت پوشش قرار می گیرد. شما همچنین می توانید حقوق بازنشستگی آلمان را در حساب بانکی خود داشته باشید اگر بانک شما در یکی از کشورهای SEPA قرار داشته باشد.

در موارد خاص، رفتن به خارج از کشور ممکن است بر میزان مزایای بازنشستگی دریافتی به شما تاثیر بگذارد. مقدار مالیات بر حقوق بازنشستگی شما بستگی دارد به اینکه آلمان چه تمهیداتی با کشور محل اقامت شما دارد. اگر از آلمان دور هستید، بهتر است در اسرع وقت با تماس با Deutsche Rentenversicherung برای پیدا کردن این که چگونه این ممکن است مزایای بازنشستگی آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد.

این امر برای مهاجرین عادی است که رد حقوق بازنشستگی خود را حین جابه جا شدن از کشوری به کشور دیگر از دست دهند. نمی توان به صندوق های بازنشستگی در مورد تعقیب کردن شما تکیه کرد، بنابراین مهم است که به نظارت خود بر وضعیت تان در اداره بازنشستگی خود در آلمان ادامه دهید.


#بیمه_بازنشستگی_آلمان 
#سیستم #بیمه #آلمان 
گردآوری مطالب - امیرمتین

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قسمت پنجم : 

🔸چقدر در صندوق بازنشستگی من وجود دارد؟

برای معلوم شدن اینکه چه مزایای بازنشستگی شما در طرح های  مختلف بازنشستگی جمع آوری کرده اید، می توانید با ارائه کننده طرح خود تماس بگیرید یا چک سالانه را که برای شما ارسال می کنند، بررسی کنید. شما همچنین می توانید برگه وضعیت حقوقی خود را بررسی کنید تا ببینید چه مشارکتهایی انجام داده اید.

🔸بیمه بازنشستگی به طور خلاصه

اگر بیش از پنج سال در آلمان کار کرده باشید، بازنشستگی قانونی (رکن 1) را با ارزش مشارکتی که انجام داده اید دریافت خواهید کرد. از لحاظ تئوری، شما می توانید این حقوق بازنشستگی را در هر جای دنیا دریافت کنید، اما موقعیت شما ممکن است بر پرداخت های دریافتی شما تاثیر بگذارد. اگر آلمان را قبل از پرداخت پنج ساله خود ترک کنید، شما حق دارید که بازخرید کنید.

شما همچنین ممکن است از صندوق های بازنشستگی شرکت (رکن 2) و طرح های بازنشستگی خصوصی (ستون 3)، بسته به اینکه آیا شما در یکی یا هر دوی آنها مشارکت کرده اید، مزایا دریافت می کنید. مبلغی که دریافت می کنید بستگی به میزان مشارکت شما و مدت زمان مشارکت در آن دارد. معمولا امکان دریافت حقوق بازنشستگی خصوصی از خارج از کشور وجود دارد، اما دریافت و یا مشارکت در بازنشستگی شرکت در خارج از کشور به کارفرمای شما بستگی دارد.


#بیمه_بازنشستگی_آلمان 
#سیستم #بیمه #آلمان 
گردآوری مطالب - امیرمتین
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.