رفتن به مطلب

ممنوع الخروجی ایران


poemses

ارسال های توصیه شده

#ممنوع #الخروجی


براساس قانون گذرنامه، دولت این توانایی را دارد که براساس مقررات و شرایطی از خروج افرادی به خارج از کشور جلوگیری کند و برای آن‌‌ها گذرنامه صادر نکند. کسانی که بدهکار اجرایی باشند، دولت ‌‌می‌تواند برای حمایت از طلبکاران هرگز اجازه ندهد که بدهکاران از کشور خارج شوند.

دادگاه ‌‌می‌تواند براساس میزان اهمیت جرم و بدهی رای به ممنوع الخروج بودن بدهکار بدهد و مانع از آن شود که متهم از کشور خارج شود. این چنین حکمی‌به مدت ۶ ماه معتبر است ولی در صورتی که دادگاه تشخیص دهد ‌‌می‌تواند این حکم را هر شش ماه یکبار تمدید کرده و از خروج متهم به خارج از کشور جلوگیری کند. زمانی که فرد متهم این ابلاغیه را دریافت کرد ‌‌می‌تواند تا ۲۰ روز نسبت به رای دادگاه اعتراض داده و درخواست کند تا دادگاه در رای خود تجدیدنظر کند.

اصولا ۵ گروه از مردم هرگز ‌‌‌نمی‌توانند از مرزهای کشور خارج شوند که بدین شرح تقسیم بندی ‌‌می‌شوند:

• اشخاصی که ‌‌‌نمی‌توانند به طور مستقل پاسپورت دریافت کنند و باید شخص دیگری مانند پدر یا شوهر برای آن‌‌ها پاسپورت اخذ کند

• اشخاصی که بنا به دلیل مغایرت سفر خارجی آنان با مصالح جمهوری اسلا‌‌می‌، از سفر آنان به خارج از کشور ممانعت ‌‌می‌شود. به طور معمول مقامات قضایی به این اشخاص در این زمینه یک ابلاغیه کتبی را ارسال ‌‌می‌کنند.

• اشخاصی که به دلیل سوء شهرت در زمینه کلاهبرداری، سرقت، تکدی گری، ایجاد مزاحمت برای افراد دیگر در خارج از کشور ‌‌‌نمی‌توانند از مرزهای کشور خارج شوند. 

• اشخاصی که توسط رای دادگاه بدهکار شناخته شده یا بخاطر صدور اجراییه در اجرای ثبت اسناد و املاک کشور، از طرف دولت بدهکار شناخته ‌‌می‌شوند. بخشنامه شماره ۲۲۲ اداره ثبت اسناد و املاک. ماده۲۰۱ آئین نامه اجرایی مفاد اسناد رسمی مصوب ۱۳۸۷.ماده واحده لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانکها مصوب سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب.

• تما‌‌می‌بدهکارانی که از پرداخت مالیات فرار کرده اند. ماده ۲۰۲ قانون مالیاتهای مستقیم


 شما ‌‌می‌توانید به وب سایت
exitban.ssaa.ir
مراجعه کرده و با تنها با وارد کردن کد ملی خود از وضعیت سفر به خارج از کشور و ممنوع الخروج بودن خود مطلع شوید. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تیرماه ۹۷ این وب سایت را در جهت این هدف راه اندازی کرده است. 
پی نوشت : در این سایت تنها ممنوع الخروجی ادارات ثبت درج میشود.
 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...