رفتن به مطلب

انگشت نگاری و یوروداک EuroDac


poemses

ارسال های توصیه شده

#انگشت #نگاری یکی از رایج ترین

روش های شناسایی پناهجویان در

هنگام ورود به اتحادیه اروپا است.

 

 

اتحادیه اروپا چگونه داده های اثر انگشت را به اشتراک می گذارد و چگونه از داده ها برای تعیین محل درخواست پناهندگی یک مهاجر استفاده می شود؟

 

اتحادیه اروپا اثر انگشت پناهجویان را در سیستمی به نام EuroDac ثبت می کند. این سیستم که در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد، برای تعیین اینکه کدام کشور عضو اتحادیه اروپا مسئول رسیدگی به درخواست پناهجویان است، کمک می کند. طبق مقررات دوبلین، اولین کشوری که یک پناهجو وارد آن شده است، در نهایت مسئول درخواست پناهندگی یک فرد است. هنگامی که یک پناهجو وارد اولین کشور عضو اتحادیه اروپا می شود، اثر انگشت او گرفته می‌شود. اثر انگشت در سیستم EuroDac اتحادیه اروپا به مدت ۱۰ سال باقی می ماند و می‌تواند به مقامات بگوید اولین کشور ورودی چه بوده است. این سیستم توسط کمیسیون اروپا در بروکسل میزبانی می شود.

 

اثر انگشت همچنین می تواند نشان دهد که آیا یک پناهجو به طور غیرقانونی از یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا عبور کرده است یا خیر. اگر پناهجو در کشوری از اتحادیه اروپا به غیر از کشوری که در ابتدا اثر انگشتش را گرفته بود وارد شود، ممکن است به کشور اصلی ورود خود بازگردانده شود.

 

📍 اولین نقطه ورود

 

به عنوان مثال: یک مهاجر از طریق ایتالیا وارد اتحادیه اروپا می‌شود. اثر انگشت او در آنجا گرفته می شود. درخواست پناهندگی در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا برای او بسیار دشوار خواهد بود زیرا ایتالیا در آنجا ثبت نام کرده است. اگر ایتالیا را ترک کند و در اتریش یا آلمان درخواست پناهندگی بدهد، دوباره اثر انگشتش گرفته خواهد شد. سپس مقامات آن کشورها می توانند به پایگاه داده نگاه کنند و ببینند که پناهجو در ابتدا وارد ایتالیا شده است، به این معنی که پناهجو باید برای رسیدگی به درخواست پناهندگی به ایتالیا برگردد.

 

اثر انگشت به مدت ده سال در پایگاه داده EuroDac ذخیره می‌شود. اگر فردی ادعای شهروندی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشد، داده ها پاک می شوند. همچنین اگر فرد اجازه اقامت دریافت کند یا اتحادیه اروپا را ترک کرده باشد، می‌تواند پاک شود.

 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که انگشت نگاری برای تمامی پناهجویان بالای ۱۴ سال در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا اجباری است. کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند و سوئیس نیز در طرح انگشت نگاری EuroDac شرکت می کنند. اگر پناهجو برای گرفتن اثر انگشت خود را رعایت نکند، ممکن است بازداشت شوند.

 

📸 روش های جدید شناسایی

 

پس از هجوم مهاجران به اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، کمیسیون اروپا در ماه می ۲۰۱۶ دستورالعمل هایی را برای بهبود EURODAC و معرفی روش های جدید برای شناسایی بیومتریک پناهجویان ارائه کرد. آنها پیشنهاد کردند که نه تنها مقامات باید از افرادی که وارد اتحادیه اروپا می شوند اثر انگشت بگیرند، بلکه باید تصاویر بیومتریک از چهره پناهجو نیز داشته باشند. آنها همچنین پیشنهاد کردند که سن افرادی که اثر انگشت آنها قابل برداشت است تا ۶ سالگی کاهش یابد.

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...