رفتن به مطلب
×
×
  • اضافه کردن...

مراحل، شرایط و چگونگی دریافت ویزای کانادا برای دارندگان پاس آبی پناهندگی آلمان 2022


poemse

ارسال های توصیه شده

مراحل، شرایط و چگونگی دریافت ویزای کانادا برای دارندگان پاس آبی پناهندگی آلمان


1⃣ ۱. داشتن دعوتنامه الزامیست؛ این دعوتنامه میتواند از سوی بستگان درجه یک، دو، سه و یا سایر اقوام، دوستان، آشنایان و هر شخص دیگری برای شما ارسال شود. همچنین این دعوتنامه میتواند از سوی یک نمایشگاه برای حضور و شرکت در آن، از سوی یک دانشگاه به منظور انجام مصاحبه جهت ادامه تحصیل و یا از سوی یک کارفرما به جهت اشتغال صادر و ارسال گردد.
2⃣ ۲. تعیین وقت سفارت؛ پس از دریافت دعوتنامه، متقاضی ویزای کانادا باید بصورت تلفنی و یا از طریق ایمیل با سفارت و یا یکی از کنسولگری‌های کانادا در آلمان ارتباط برقرار کرده و به جهت ارائه و تحویل مدارک مورد نیاز تقاضای تعیین وقت نماید. سفارت کانادا واقع در برلین است. همچنین کانادا در شهرهای دوسلدورف، مونیخ و اشتوتگارت دارای کنسولگری میباشد.
3⃣ ۳. مدارک مورد نیاز؛
✅ تراول داکیومنت (پاس آبی پناهندگی آلمان) به همراه کارت اقامت (Aufenthaltsetitel) که حداقل یکسال به پایان اعتبار آن باقی مانده باشد.
✅ قرارداد کار فول سایت (توجه: متقاضی نباید در دوره Probezeit باشد). 
✅ در صورت تحصیل در دانشگاه ارائه کارت و یا مدارک مربوط به دانشجوئی الزامیست.
✅ قرارداد منزل (توجه: قرارداد اجاره WG فقط برای دانشجویان قابل قبول است).
✅ آخرین فیش حقوقی از ۳ تا ۶ ماه آخر
✅ پرینت گردش حساب بانکی از ۳ تا ۶ ماه آخر
✅ فرم تقاضای ویزای کانادا که می‌تواند از سوی سفارت و یا یکی از کنسولگری‌های کانادا در آلمان از طریق ایمیل برای شما ارسال شود. همچنین این فرم نیز می‌تواند بصورت حضوری در سفارت و یا یکی از کنسولگری‌های کانادا در آلمان پر و تحویل داده شود.
مدت زمان ویزای کانادا برای دارندگان پاس آبی پناهندگی آلمان بین ۲ هفته الی یکماه و در برخی از موارد هم حداکثر تا ۳ ماه میباشد.

نکته اول: به هنگام مصاحبه در سفارت و یا کنسولگری کانادا در آلمان، شخص متقاضی ویزا باید افسر مربوطه را با ارائه مدارک و مستندات لازم قانع کند که دلایل محکمی برای بازگشت به آلمان داشته و هیچگونه قصدی برای اقامت طولانی مدت و یا همیشگی در کانادا ندارد. همچنین اثبات تمکین و شرایط مالی مناسب نیز الزامیست. از این رو دولت کانادا مدارک مذکور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نکته دوم: پس از انجام مصاحبه، پاس آبی پناهندگی شما توسط افسر مربوطه سفارت کانادا ضبط گردیده و حدودا بین ۱۴ الی ۳۰ روز کاری برای صدور ویزا زمان لازم است. همچنین فرد متقاضی میتواند از طریق تماس تلفنی و یا ایمیل از آماده تحویل بودن پاس آبی پناهندگی خود مطلع شود. پست نیز گزینه دیگری است که فرد متقاضی میتواند مدارک خود را درب منزل دریافت کند. امکان مراجعه حضوری به سفارت و یا کنسولگری کانادا و دریافت پاس خود برای فرد متقاضی نیز وجود دارد. 

نکته سوم: در صورت ریجکت شدن و عدم دریافت ویزای کانادا شخص متقاضی از حق اعتراض برخوردار نبوده و پس از گذشت ۳ ماه مجددا میتواند برای دریافت ویزای کانادا تقاضا دهد. 

نکته چهارم: برخی از دانشجویان، کسانی که در حال سپری کردن آوسبیلدونگ بوده و یا شاغل هستند به جهت سپری کردن و شرکت در دوره‌های آموزشی و یا تکمیلی، سمینار و... در کانادا نیاز به اخذ ویزای این کشور را دارند. در اینصورت شخص دانشجو باید از دانشگاه خود، شخصی که در حال انجام آوسبیلدونگ بوده و همچنین سایر شاغلین باید از کارفرمای خود جهت شرکت در دوره‌ها و یا سمینارهای مربوطه معرفی نامه کتبی جهت ارائه به سفارت کانادا دریافت کنند. دریافت ویزای کانادا با پاس آبی پناهندگی آلمان برای این افراد بسیار راحت تر از کسانی است که از طریق دعوتنامه برای ویزای کانادا اقدام می‌کنند چونکه به نوعی مأموریت کاری و یا تحصیلی تلقی می‌شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.