arezoo0884

Members
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره arezoo0884

  • درجه
    کاربر جدید
  • تاریخ تولد تعیین نشده
  1. ممنون عالی بود
  2. arezoo0884

    نکات مهم موقع خرید کفش

    [align=justify]فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد. [/align] [align=justify]مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی از کفش‌ها با وجود اینکه از نظر سایز مشکلی ندارند اما از نظر فرم با پای فرد همخوانی نداشته باشند و باعث بروز مشکلات شوند. فرم پاهای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است لذا باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان کفش جا باز نمی‌کند. فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می‌شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن‌ها بزرگتر است و بقیه انگشت‌ها به ترتیب کوچک می‌شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است. دسته سوم کسانی هستند که انگشت‌های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه هستند. با توجه به اندازه انگشتان نوع قالبی که برای پا معین می‌شود متفاوت است اما در کنار این مساله توجه به عرض پا نیز مهم است. عرض پا یک مساله مهم است که در تمام دنیا به آن توجه می‌شود ، عرض پا مساله‌ای است که علاوه بر سایز و قالب به آن توجه می‌شود اما متاسفانه در ایران حتی برای برندهای خارجی که وارد کشور می‌شوند این مساله لحاظ نمی‌شود و کمتر کسی به آن توجه می‌کند. در تمام دنیا کفش بر اساس فرم و عرض پا در کنار سایز بندی ارائه می‌شود البته در ایران هم برخی از فروشندگان علم این کار را دارند و با مشاوره دادن این مشکل را رفع می‌کنند اما تعداد این افراد متخصص بسیار کم است. آیا برای طراحی کفش در ایران این سه فرم پا لحاظ می‌شود؟ قالب‌ها تحت این عناوین نیستند اما تولید انجام می‌شود منتها مساله اینجاست که انتخاب کفش‌ها باید با علم خود خریدار صورت گیرد. کسانی که انگشت‌های بلندتری دارند باید از کفش‌های کشیده استفاده کنند تا امکان حرکت برای انگشتان پا ایجاد شود بالعکس کسانی که پاهای پهنی دارند بهتر است از کفش‌های گرد استفاده کنند.[/align] [align=justify] کفش پاشنه بلند تا میزان زیادی غیر استاندارد است زیرا در این حالت پنجه پا مجبور به تحمل وزن فرد می‌شود در حالیکه برای حالت عادی این پاشنه پا است که 75 درصد وزن بدن را تحمل می‌کند. گر چه کفش پاشنه بلند در هیچ حالتی توصیه نمی‌شود اما بهتر است افراد از نمونه‌هایی استفاده کنند که انگشت‌های پا را به یکدیگر نچسباند و امکان حرکت به فرد بدهد. علت خستگی مفرط کفش‌های داخلی نظیر کالج چیست ؟ کفش کالج جزء نمونه‌های راحت و سبکی است که با اغلب فرم پاها سازگار است اما مشکل اینجاست که زیره این کفش‌ها مناسب نیست یعنی آن ضخامت استاندارد در این نوع کفش‌ها لحاظ نشده است.[/align] [align=justify] زیره مناسب یک کفش باید حداقل یک سانت ضخامت داشته باشد اما متاسفانه اغلب کفش‌های داخلی اینگونه نیست. به خصوص در کفش کالج این ضخامت رعایت نشده است زیرا مساله کاهش هزینه و سبک ماندن کار در اولویت بوده است.[/align] [align=justify]صنعت این بخش در کشور ضعیف است و عمدتا از جنس PVC در ساختار این نوع کارها استفاده می‌شود که انعطاف کم و سنگینی بیشتری نسبت به سایرین دارد. در تمام دنیا از لاسیتک در قسمت‌هایی از کفش استفاده می‌شود تا مشکل ضخامت زیره و انعطاف آن رفع شود. استفاده از لاسیتک کمی بر وزن کار می‌افزاید اما پروسه طولانی‌تری در تولید به همراه دارد. برای طراحی کفش استاندارد ابتدا یک طراح صنعتی نیاز است. طراح صنعتی کسی است که ایده بدهد و طراحی ترسیمی بداند در مرحله بعد نیازمند کسی هستیم که دانش ارگونومیک و بهداشت صنعت را بداند البته اگر یک طراح صنعتی بخواهد می‌تواند در این عرصه دانش کافی را کسب کند اما دروس دانشگاهی به تنهایی برای این بخش کافی نیست. بعد از حضور این متخصصین وارد پروسه تولید و حوزه کفاشی می‌شویم که خود مباحثی جداگانه به دنبال دارد.[/align] درباره دلایل عدم تولید کفش تخصصی ورزشی در کشور : در ایران افراد متخصص و با علم این کار حضور دارند اما دلیل اینکه اغلب کفش‌های ورزشی تولیدی ایران قابلیت حرفه‌ای برای استفاده ورزشی ندارند این است که مهندسی لازم در کشور وجود ندارد به این معنا که سرمایه گذاری کلان اتفاق نیافتده است. بهترین خرید کفش ، بهتر است هر فردی برای خرید کفش زمان مناسب را بداند و بعد از ظهرها برای خرید کفش اقدام کند زیرا در طول روز به دلیل فعالیت و ایستادن قسمت تحتانی بدن بزرگتر می‌شود.
  3. arezoo0884

    فرمول مثبت اندیشی

    وقتی روزتان خیلی پرمشغله باشد، خیلی راحت ممکن است به مسائل منفی توجه کنید. بخاطر کارها و مسئولیت های زیادتان ممکن است احساس خستگی، کلافگی و استرس زیادی داشته باشید. درنتیجه، افکار منفی به درون مغزتان راه باز می کنند. بااینکه می دانید مثبت اندیشی برای وضعیت ذهنتان بهتر است اما اگر بگوییم که برای سلامتی تان هم می تواند مفید باشد، شاید تعجب کنید. تحقیقات نشان داده است که مثبت اندیشی می تواند فواید بسیار زیادی در بر داشته باشد از بالا بردن اعتمادبه نفس و سلامت روانی تان گرفته تا ارتقای سلامت فیزیکی تان.http://files.namnak.com/users/sf/Images/sabk%20zendegi/Movafaghiat/9407/2_pics/%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C.jpg[/img] راه هایی برای رسیدن به مثبت اندیشی [align=justify]چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع. سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید. باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد. هیچگاه مشکلات و سختیهای زندگی تان را لعن و نفرین نکنید. این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. به طورکلی مثبت اندیشی و افکار منفی هر دو به صورت مسری از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. شما می بایست سعی کنید به جای اینکه اجازه دهید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف کند. با این کار شما می توانید هم به اطرافیان خود کمک کرده و هم روحیه مثبت اندیشی خود را تقویت کنید.[/align] ما باید نسبت به افکار خود آگاهی بیشتری داشته باشیم زیرا که افکار ما دارای قدرت بیش از اندازه ای است که حتی بتوانید فکرش را بکنید. اگر نگران از دست دادن شغلتان باشید، با این نگرانی؛ احتمال اخراج خود را بیشتر می کنید روانشناسان معتقدند که تفکر بیش از حد می تواند باعث بروز اشکالات اساسی در اعمال انسان شود، به ویژه برای خانم هایی که در استرس و ناامیدی به سرمی برند، به اضطراب و افسردگی شان منجر خواهد شد. در ادامه، توصیه هایی برای توقف تفکر بیش از حد و آرامش یافتن در زمان حال به شما پیشنهاد می شود. اگر شما بسیاری از مواقع خود را در چنین موقعیت هایی می یابید، به قول روانشناسان؛ "بیش از اندازه متفکر" هستید و این طرز فکر می تواند به سلامتی شما آسیب شدید برساند. سر خود را درون برف پنهان نکنید نخستین گام برای حل مشکل، قبول آن است. اگر احساس می کنید که نمی توانید ذهن خود را نسبت به افکار بیش از اندازه کنترل کنید و این موضوع در کاهش شادی، تصمیم گیری، انجام کارها و یا تشکیل روابط عاطفی شما تاثیر گذار است پس بپذیرید که مشکل دارید. اگر هر زمانی که اتفاق بدی می افتد و خود را در دام افسردگی و منفی گرایی می بینید، شما مشکل دارید. انکار مشکل و سرِ خود را درون برف پنهان کردن منجر به وضعیت بدتر شما خواهد شد. خود را ببخشید هنگامی که پذیرفتید بیش از حد فکر می کنید، خود را ببخشید زیرا مغز انسان تمایل طبیعی به تفکر بیش از حد دارد. خانم دکتر روانشناس «سوزان نولن-هوکسما» کارشناس برجسته در این زمینه، می گوید:"مغز ما برای تفکر بیش از حد برنامه ریزی شده است زیرا افکار و خاطرات ما به طور ذاتی به یکدیگر مرتبط هستند. بنابراین هنگامی که انسان در اثر یک رخداد دچار استرس می شود، سیل افکار منفی که هیچ ربطی به موضوع اصلی ندارد به ذهن او سرازیر می شود. نفس بکشید اولین و ساده ترین کاری که انسان در این مواقع می تواند انجام دهد، کنترل تنفس است. تنفس به شما آرامش می بخشد و شما را به زمان حال و طبیعت پیرامونتان مرتبط می سازد. این موضوع بسیار ساده به نظر می رسد ولی هنگامی که ذهن ما شروع به تفکر منفی می کند، ما به نوعی جنون کشیده می شویم که کنترل آن نیز مشکل است ولی باید بدانیم که در این هنگام ما به آرامش ذهنی و بدنی نیازمندیم. صحبت نکنید اولین و ساده ترین کاری که انسان در این مواقع می تواند انجام دهد، کنترل تنفس است. تنفس به شما آرامش می بخشد و شما را به زمان حال و طبیعت پیرامونتان مرتبط می سازد بسیاری از کسانی که بیش از حد تفکر می کنند، به ویژه خانم ها در هنگام استرس و نگرانی، نمی توانند جلوی صحبت کردن خود را بگیرند. در مواقع نادری ممکن است که صبحت کردن در مورد نگرانی ها به شما کمک کند ولی در بیشتر اوقات باعث بدتر شدن اوضاع و شرایط می شود. اگر واقعا احساس نیاز به بیان مسائل خود دارید، می توانید آنها را بنویسید و به وسیله ذهن آگاه خود آنها را تجزیه و تحلیل و در نتیجه روشن نمایید. در بیشتر مواقع، هنگامی که آنها را می خوانید، متوجه می شوید که بیشتر نگرانی ها و افکار منفی شما بی مورد است. خودتان را مشغول کنید شما اکنون می دانید که بدن و ذهن خود را به وسیله کنترل تنفس و کمتر صحبت کردن چگونه آرام نگاه دارید ولی گاهی انرژی درونی بدن شما باید به گونه ای تخلیه شود که در این موارد یک پیاده روی سریع، دوچرخه سواری طولانی و یا سریع، بازی با حیوانات خانگی و کودکان، انجام یوگا، بازی های ورزشی، شنا و یا دویدن می تواند مفید باشد. افکار ما واقعیت را می سازد [align=justify]همان طور که در بالاتر ذکر شد ما هیچ گونه کنترلی بر آشکار شدن و چگونگی وقایع زندگی خود نداریم، حداقل بخشی از ذهن خودآگاه ما تنها توانایی دیکته کردن برخی وقایع را دارد و این افکار ماست که با شکل دادن انرژی برای ما ایجاد واقعیت می کند. بنا به قانون جذب؛ ما هر بیشتر در مورد چیزی نگران باشیم، همان نتایج نگران کننده را به سوی خودمان جذب می کنیم. [/align] چند تکنیک ساده برای مثبت اندیشی با انجام چند تکنیک ساده، مثبت اندیشی را در خود تقویت کنید زیرا این افکار ما هستند که می توانند زندگی ما را دگرگون سازند. اگرچه وقتی اتفاق ناگواری برای ما می افتد، مثبت نگاه کردن به آن تا حدی غیر ممکن به نظر می رسد اما حداقل می توان اجازه نداد اتفاقات منفی تمام نگاه شما را به زندگی در برگیرد. مریم ملک صالحی روان شناس می گوید:بعد از شناسایی اندیشه های منفی خود، سپس یک قدم به عقب برداشته و از خود این سؤالات را بپرسید: [align=justify]آیا شرایط به همان اندازه بد است که من فکر می کنم؟ آیا می توان به شیوه دیگری به قضایا نگاه کرد؟ از اتفاق های پیش آمده چه تجربه ای کسب کرده ام که در آینده آن را به کار ببرم؟ بعد از مطرح کردن این سؤال ها از خود، شروع به تکرار جمله های تأکیدی مثبت کرده و این عبارت ها را آگاهانه برای خود خلق کنید و از به کار بردن جمله های منفی به طوری جدی پرهیز کنید.[/align] مثبت اندیشی به جای احساسی ناامیدی یا کلافگی، به شما امکان می دهد با فکر کردن به راه های موثر برای حل مشکل و پیدا کردن راهکارهای خلاقانه، با چالش های زندگی روبه رو شوید. شاید آسان نباشد، اما تاثیر مثبتی که بر سلامت فکری، احساسی و جسمی شما می گذارد، ارزشش را خواهد داشت.