رفتن به مطلب

قبل از سفر به بالی بخوانید


youka

ارسال های توصیه شده

سرزمین بالی از دیرباز یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دنیا بوده است، از طبیعت کم نظیر گرفته تا سواحل بی نظیر، اقامتگاه های منحصر بفرد و یکی از بهترین جاهای دنیا برای یوگا و آرامش ذهن و… علاوه بر این بیشتر زوج هایی که دوست دارند تجربه ی ماه عسل خود را یک تجربه ی خاص و رمانتیک و خاطره ی آن را ماندگار کنند، بالی را انتخاب می کنند. با همه ی این ها، اگر تصمیم گرفتید که تور بالی را خریداری کنید، قبل از آن نکاتی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

۱- خرید سوغاتی های خیلی خوب بالی، هزینه ی حمل و نقل گرانی دارد

یکی از هیجان انگیزترین بخش های سفر به بالی، بازدید از مغازه ها و خرید سوغاتی برای خود و یا شخصی که می خواهید است. در این جزیره، رنج متنوعی از سوغاتی ها را می توانید بخرید از مبلمان و وسایل خانه ی چوبی گرفته تا مجسمه های دست سازی که کنده کاری شده اند و بسیار زیبا هستند. اما یادتان باشد که در خرید سوغاتی زیاده روی نکنید چون باید هزینه ی بسیار زیادی به این کشور در قبال بردن آنها به خانه بپردازید.

۲- بالی را با موتور بگردید

لذت بخش ترین روش دیدن مکان های دیدنی بالی، گشت و گذار با موتور است. چون موتورهای بالی هم سرعت پایینی دارند و هم آزادی عمل بیشتری به شما برای جابه جایی می دهند. می توانید این وسیله را با قیمت بسیار پایینی اجاره کنید، پس حتما آن را در تور بالی امتحان کنید.

۳- فستیوال ها و آیین های مذهبی بالی را از دست ندهید

جشن های بالی همیشگی هستند به این معنا که در بیشتر اوقات سال، جشن های متفاوتی برپا می شود. گرفتن جشن تولد گرفتن برای افراد مورد احترام، جشن مذهبی ماه کامل و بازدید روزانه از صومعه ها، تنها بخش کوچکی از آیین های بالی هستند. بنابراین در سفر به بالی فقط خودتان را محدود به سواحل و طبیعت نکنید.

۴- روی نذورات عبادت کنندگان پا نگذارید

وقتی در بالی راه می روید حتما به زیر پایتان نگاه کنید! هر صبح بسیاری از مردم، نذرهای خود را برای مراسم مذهبی روی زمین می گذارند که این نذرها معمولا پرس های بسیار کوچکی از برنج در برگ درخت موز است.

۵- در بالی، برنج نمادی از موفقیت است

در بسیاری از کشورهای آسیایی، برنج نماد زندگی است و بالی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای مردم بالی، هم از نظر اعتقادی و هم معنوی، برنج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوریکه سرتاسر این سرزمین، از مزارع پلکانی برنج مملو است.

۶- در سفر به بالی، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

بالی به اندازه ای زیباست که می توانید فقط در چند ثانیه عاشق آن شوید. اگر فصل مناسبی را برای سفر به بالی انتخاب کنید، از آفتاب و باران آن به یک اندازه استفاده می برید و البته از باران های موسمی هم در امان می مانید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آفتاب بالی سوزان است، پس حتما همیشه روی پوستتان کرم ضد آفتاب داشته باشید تا در سوختگی در امان باشید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...