رفتن به مطلب

پاسپورت آبی آلمان چیست ؟


poemses

ارسال های توصیه شده

پاسپورت #آبی_آلمان چیست؟

اگر بعد از بررسی پرونده پناهندگی شما اداره مهاجرت و پناهندگی (BAMF) برای شما حق پناهندگی یا وضعیت پناهندگی اعلام کند، شما  با دریافت اقامت، پاسپورت آبی پناهجویی دریافت میکنید.
اگر حق پناهندگی شما طبق ماده « ۱۶آ » قانون اساسی آلمان یا طبق بند«۱و۲ ماده ۲۵ قانون اقامت» به رسمیت  شناخته شده باشد، شما اجازه اقامت سه ساله با پاسپورت آبی دریافت میکنید.
با توجه به  کنوانسیون ژنو ، شما زمانی مستحق داشتن پاسپورت آبی میشوید که با صدور این سند مسافرتی هیچگونه نگرانی در مورد "امنیت و یا نظم عمومی" وجود نداشته باشد.
اگر با وجود داشتن پاسپورت آبی پناهجویی، شما باز هم از مقامات کشورقبلی  خود و یا هر کشور دیگری درخواست پاسپورت کنید، بدین معنی است که خود را تحت حمایت و حفاظت کشور دیگری قرار داده‌اید و این روند پناهندگی و اجازه اقامت شما در آلمان را با خطر مواجه میکند و امکان دارد وضعیت پناهندگی شما از بین برود و اجازه اقامت شما باطل گردد. 
با پاسپورت آبی شما می توانید آزادانه با داشتن ویزای قانونی به همه کشورها سفر کنید، به جز کشورهایی که شما در آن‌ها تحت تعقیب و یا شکنجه قرار گرفته اید (Verfolgerstaat) و در پرونده پناهندگی خود از آنها نام برده‌اید و همچنان کشور اصلی خودتان.
اما در کشورهای دیگر و مخصوصا کشورهای عضو اتحادیه اروپا میتوانید  با پاسپورت آبی به عنوان یک پناهنده قبول شده بدون ویزا سفر کنید
اداره امور خارجیان (The local immigration authorities) در هرایالت مسئول صدور پاسپورت آبی مهاجرت و اجازه اقامت است.
مقامات اداره امور خارجیان (Ausländerbehörde) در هنگام دریافت درخواست شما برای پاسپورت آبی از شما اثر انگشت میگیرند و با بقیه اطلاعات شخصی شما بصورت الکترونیک ثبت و نگهداری میکنند. 
 اثر انگشت شما به طور خاص محافظت می شود و فقط  کشورهایی به آن دسترسی دارند که این حق را بصورت ویژه از آلمان دریافت کرده باشند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...