رفتن به مطلب

بررسی پاوربانک اورجینال شیائومی مدل Mi ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت


aliqorbani

ارسال های توصیه شده

با توجه به استفاده روز افزون از گجت های دیجیتال و مخصوصا تلفن های هوشمند، اهمیت به همراه داشتن یک پاوربانک باکیفیت و قدرتمند از هیچ کس پوشیده نیست؛ با درک این نیاز، اکثر کاربران به دنبال پاوربانکی هستند که در کنار برخورداری از جنس بدنه قدرتمند و عملکردی بی تقص، از طراحی شیک و لوکسی برخوردار باشد. اگر نظر ما را بخواهید، پاوربانک های شیائومی سری Mi و Mi Pro به خوبی پاسخگوی این نیاز شما هستند.
 
همان طور که می دانیم، برند شیائومی از سال 2011 فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد و استراتژی خود را بر روی تولید محصولاتی با کیفیت بالا، حاشیه سود پایین و قیمتی رقابتی بود. پاوربانک های سری Mi و Mi Pro شیائومی، با برخورداری از جنس بدنه آلومینیومی، علاوه بر مقاومتی که دارند، از طراحی بسیار ساده و در عین حال زیبایی بهره برده اند و زمانی که آنها را در دست می گیرید، حس خوشایندی خواهید داشت.
 
پاوربانک ها ظرفیت های مختلفی دارند و بهترین تصمیم، انتخاب یک پاوربانک متناسب با نیاز خودتان است. هرچه ظرفیت باتری پاوربانک ها بیشتر می شود، وزن و ابعاد آنها هم افزایش پیدا کرده از این جهت، قابلیت حمل آنها هم سخت تر خواهد شد. 
 
پاوربانک شیائومی مدل Mi با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، مناسب آن دسته از افرادی است که در طول روز، به دلیل مشغله های کاری و یا سفرهای کوتاه، نیاز به یک باتری همراه با ظرفیت پایین دارند تا بتواند در مدت زمانی کمی شارژ شده و حداقل یک بار به طور کامل، باتری یک گوشی هوشمند به صفر رسیده را به صد برساند. خب، شیائومی مدل Mi همان پاوربانکی است که به دنبال آن هستید.
 
در جعبه شیائومی مدل Mi چه چیزی در انتظار ماست؟
همان طور که انتظار می رفت، مانند دیگر پاوربانک های باریک و ظریف شیائومی، مدل Mi هم داخل یک جعبه به رنگ سفید و با طراحی بسیار ساده قرار گرفته است. با باز کردن درب جعبه، یک دفترچه راهنما یک بسته مقوایی سفید رنگ دیگر را مشاهده خواهید کرد. می توانید دستورالعمل ها و مشخصات فنی پاوربانک شیائومی مدل Mi را در این دفترچه مطالعه کنید.
 
Mi 5000
 
شیائومی مدل Mi درون جعبه سفید رنگ دوم قرار دارد و با باز کردن این جعبه، پاوربانک باریک و زیبای شیائومی با طراحی لوکس اما ساده را مشاهده خواهید کرد. دروجه پایینی این باتری همراه، اطلاعات فنی محصول درج شده و در وجه بالایی آن، درگاه خروجی، درگاه ورودی، دکمه خاموش/روشن و نشانگرهای LED خودنمایی می کنند. البته برای دسترسی داشتن به این درگاه ها، باید برچسب روی وجه بالایی را جدا کنید. از درگاه USB برای شارژ باتری دستگاه دیجیتال خود، از درگاه MicroUSB برای شارژ باتری شارژر همراه و از دکمه روشن / خاموش، برای روشن کردن نشانگرهای LED و آماده به کار شدن باتری همراه شیائومی مدل Mi استفاده کنید.
 
در داخل همین جعبه، محفظه ای برای نگهداری کابل تعبیه شده که با باز کردن آن، یک کابل تبدیل MicroUSB به USB را مشاهده می کنید. از این کابل می توانید برای شارژ تلفن هوشمند خود و یا برای شارژ باتری شارژر همراه استفاده کنید.

ساخت و طراحی

مهم ترین فاکتوری که با دیدن پاوربانک شیائومی مدل Mi توجه اکثر افراد را جلب می کند، ضخامت باریک 9.9 میلی متری و وجه های منحنی و خوش دست این محصول است. شیائومی با معرفی این پاوربانک توانست بیش از پیش به محبوبیت دسته شارژرهای همراه خود اضافه کند و می توان گفت باتری همراه شیائومی مدل Mi یکی از محبوب ترین پاوربانک های رده 5000 در بازار جهانی محسوب می شود.
 
 
 
همانطور که اشاره شد، ضخامت، یکی از نکات برجسته شیائومی مدل Mi است؛ اما این پاوربانک، تنها یک شارژر همراه باریک و زیبا نیست، مقاومت آن هم از دیگر فاکتورهای مهم این محصول به شمار می رود. بنابه ادعای شیائومی، مدل Mi توانایی تحمل فشاری به اندازه 50 کیلوگرم را دارد. ضخامت بسیار کم در برابر چنین قدرت تحمل فشاری، یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب یک باتری همراه به حساب می آید. ابعاد شارژر همراه شیائومی مدل Mi برابر 125x69x9.9 میلی متر و وزن آن تنها 156 گرم است. به راحتی می توانید این شارژر را در جیب خود قرار داده و در واقع حمل بسیار آسانی دارد که باعث می شود گاهی فراموش کنید یک پاوربانک در جیب خود دارید!
 
جنس آلومینیومی که در ساخت بدنه شیائومی مدل Mi استفاده شده به نظر بسیار مرغوب است و با رنگ نقره ای ماتی که دارید، ظاهری بسیار لوکس به این پاوربانک داده است. بدنه شیائومی مدل Mi در برابر لکه، خوردگی و ضربه مقاوم است. اما این نکته را در نظر داشته باشید برای حفظ چنین زیبایی، باید حتما پس از خرید پاور بانک شیائومی سری های Mi و Mi پرو، باید برای آنها یک کیف تهیه کنید!
 
در وجه روبرویی این پاوربانک، در قسمت انتهایی، لوگوی Mi و در وجه پشتی، mi.com را مشاهده می کنید که روی بدنه پاوربانک درج شده و به جز این دو، هیچ اطلاعات اضافه دیگری را روی دو وجه بدنه شیائومی مدل Mi نمی بینید.
 
ظرفیت
پاوربانک شیائومی مدل Mi از یک باتری لیتیوم پلیمری بهره برده که ظرفیت واقعی آن حداقل 3000 میلی آمپر ساعت و ظرفیت اسمی آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این قانون که ظرفیت واقعی باتری یک پاوربانک کمتر از ظرفیت اسمی آن است، در مورد تمامی باتری های همراه و مخصوصا پاوربانک های سری Mi و Mi Pro شیائومی صدق می کند و دلیل آن هم تغییر ولتاژی است که در پاوربانک و گجت های دیجیتال اتفاق می افتد.
 
باتری این محصول در برابر مواردی همچون اتصال کوتاه، افزایش جریان و تغییرات ولتاژ محافظت شده است. بنا به گفته شیائومی، این پاوربانک قادر است باتری یک شیائومی ردمی نوت 4G را یک بار به طور کامل، 1.8 مرتبه باتری یک آیفون 6 و 2.2 مرتبه باتری یک  آیفون 5 را به صورت کامل شارژ کند.
 
ویژگی ها و قابلیت ها
همانطور که پیش تر گفتیم، در وجه بالایی باتری همراه شیائومی مدل Mi یک پورت USB قرار دارد که از طریق آن می توانید باتری گجت های دیجیتال مانند تلفن هوشمند خود را شارژ کنید. ولتاژ خروجی این پورت، 5 ولت و جریان خروجی آن نیز 2.1 آمپر است. 
 
یک پورت MicroUSB در کنار پورت USB بر روی وجه بالایی تعبیه شده که از آن برای شارژ باتری خود پاوربانک استفاده می شود. برای شارژ کامل این باتری، زمانی حدودا 2.5 تا 3 ساعت لازم است.
 
 
به گفته شیائومی، این پاوربانک قادر است به صورت خودکار جریان خروجی خود را با دستگاه هایی که به منظور شارژ به آن متصل می شوند، تطبیق دهد. شیائومی مدل Mi با تلفن های هوشمندی چون اچ تی سی، گوگل، سامسونگ، شیائومی، اپل و بلک بری و دوربین های دیجیتال بیشترین سازگاری را دارد.
 
یک دکمه روشن/خاموش در انتهای وجه بالایی قرار گرفته که برای روشن یا خاموش کردن چراغ های LED استفاده می شود. توجه داشته باشید که برای شارژ تلفن هوشمند یا سایر دستگاه های دیجیتال، حتما باید ابتدا این دکمه را بزنید تا پاوربانک آماده شارژ کردن شود. 
 
چهار نشانگر LED مابین دکمه روشن / خاموش و پورت MicroUSB قرار دارند که هریک از آنها نشان دهنده 25 درصد شارژ باتری پاوربانک شیائومی مدل Mi هستند. در صورت شارژ کامل باتری این دستگاه، هر چهار نشانگر LED روشن خواهند بود و با کم شدن از میزان شارژ باتری، چراغ ها به نوبت خاموش خواهند شد.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...