zavash 0 Posted 4 شهریور 1396 Share Posted 4 شهریور 1396 [align=center] [/align] [align=center]http://www.upsara.com/images/ktk_aid99196-728px-design-a-logo-step-9.jpg[/img][/align] [align=center]همواره نکاتی در طراحی لوگو وجود دارد که بیشتر مواقه به این نکات در طراحی توجهی نمیشود شاید این نکات در هنگام طرحی فراموش شده و شاید خیلی از نظر بسیاری از طراحان مهم نباشد اما در اصول طراحی لوگو بسیار کاربردی و مهم است[/align] [align=center]1- اجباری وجود ندارد موضوع کاری در لوگو باشد![/align] [align=center]یکی از عواملی که وجود دارد و بسیار مهم است این است که بسیاری از دوستان هم در عرصه ی طراحی و هم به عنوان مشتری فکر میکنند حتما باید موضوع در لوگو گنجانده شود برای مثال اگر شما برای یک رستوران لوگو طراحی میکنید نیازی نیست که حتما در آن از غذا و خوراکی استفاده شود نماد لوگو رو فدای موضوعش نکنید ساخت لوگو مسائله ای پیچیده است در لوگو ی بنز نمادی از خودرو دیده نمیشود![/align] [align=center]2- اتد اولیه در کاغذ![/align] [align=center]امروزه در طراحی لوگو استفاده نکردن از نرم افزار غیر ممکن به نظر می آید! این درست است که کسانی که با دست لوگو طراحی نمیکنند هم میتوانند طراح خوبی شودن اما ایده ها و طرح ها و همچین کار های که با دست در طراحی میتوان انجام داد در نرم افزار نمیتوان انجام داد اگر میخواهید با طراحی لوگو با دست آشنا شوید و در آن قوی شوید تمریناتی زیادی در این زمینه وجود دارد نگران این که نقاش خوب و یا طراح با دست خوبی نیستید نباشید! هر کاری در ابتدا سخت است و با تمرینات و تلاش شما میتوانید بهترین طراحی ها را انجام دهید[/align] [align=center]3-رنگ مشکی اولین رنگ هر لوگو[/align] [align=center]همیشه در طراحی لوگو از تک رنگ استفاده کنید رنگ مشکی بهترین رنگ برای تشخیص ضعف های لوگوست بعد از این لوگو طراحی شد و ظعف های آن برطرف شد میتوانید هر رنگی که بخواهید به آن اضافه کنید[/align] [align=center]4- بررسی نیاز مشتری [/align] [align=center]خواسته ی مشتری یکی از مهم ترین نکات موجود در طراحی لوگوست اگر شما خواسته ی مشتری را بدانید میتوانید به راحتی چیزی که را مد نظر دارد حتی در یک اتود طراحی کنید گاهی اوقات نظرات ما با مشتری فاصله ی بسیار زیادی دارد و این مسئله باعث میشود که طراحی ما هرچقدر هم که حرفه ای و اصولی باشد با موافقت مشتری همراه نباشد[/align] [align=center]5- بی معنی بودن کلمه ی مد در طراحی لوگو! [/align] [align=center]در طراحی لوگو مد روز معنی خاصی ندارد بدین صورت که اگر ما مطابق مد روز در طراحی لوگو عمل کنیم بعد از مدتی لوگو خسته کننده و قدیمی میشود شاید برای لباس پیروی از مد بروز بودن بک فرد را برساند زیرا لباس ها را بعد از مدتی دور می اندازیم! اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که لوگو دور انداختنی نیست! یکی از اصول طراحی که در مقاله ی قبلی ماندگار ترین لوگو را انتخاب کنید! درباره آن مفصل صحبت کردیم بحث ماندگاری لوگوست لوگویی که طراحی میشود باید سالها بتواند جلوه ی ویژه ی خود را حفظ کند و جایگاه و ارزش خود را از دست ندهد اگر ما در طراحی لوگو از مد روز پیروی کنیم اصول طراحی را زیر پا گذاشتیم و مسئله ی مهم دیگر که وجود دارد این است که ما فرصت با خاطر سپردن لوگو را از مشتریان و افرادی که با لوگوی قبلی ما ارتباط برقرار کرده اند را میگیریم [/align] [align=center]6-مطابقت طرح و موضوع[/align] [align=center]این بدان معنی نیست که باید از اشکال مرتبط موضوع در طراحی لوگو استفاده کنیم زیرا نکته شماره 1 خود را عملا رد میکنیم! مطابقت طرح و موضوع بدان معنیست که لوگوی که ما طراحی میکنیم باید مناسب حال و هوای سازمانو یا شرکتی باشد یعنی اگر لوگویی برای مهد کودکی طراحی میشود از اشکال نماد های جدی و خشن در طراحی نباید استفاده کنیم[/align] [align=center]7-رساندن موضوع واحد [/align] [align=center]و در آخر مسئله ای که از اهمیت خاصی برخوردار است این است که لوگو باید یک موضوع واحد را برساند و آن موضوع چیزی نیست جز سازمان مورد نظر این جمله بدان معناست که لوگوی ما باید منحصر به فرد باشد و در میان تمام خطوطی که دارد افراد را به یاد آن سازمان بی اندازد[/align] [align=center]منبع : https://butydesign.ir/[/align] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.