رفتن به مطلب

منظور از مینی ایمپلنت چیست؟


youka

ارسال های توصیه شده

ایمپلنت یعنی کاشتن، در سال‌های قبل زمانی که کسی دندان‌های ثابت خود را از دست می‌داد ناچار به استفاده از دندان‌های مصنوعی‌ها با مشکلات خاصی که با خود داشتند بود. اما امروزه ایمپلنت ها جای دندان‌های مصنوعی را گرفته‌اند، این نوع دندان‌ها دارای پایه‌ای از جنس تیتانیوم هستند که در فک قرار می‌گیرند و روی آنها قطعه‌ای از دندان نصب می‌شود. در این حالت دیگر نیازی نیست دندان مصنوعی به دیگر دندان‌ها متصل باشد و مستقیم روی فک‌ها قرار می‌گیرد. در روش ایمپلنت لثه بیمار بریده می‌شود و با دریل‌های مخصوص سوراخی در آن ایجاد می‌شود پایه‌های تیتانیومی در استخوان فک قرار می‌گیرند و لثه به روی آن برگردانده می‌شود. بعد از گذشت 3 الی 6 ماه دوباره لثه کنار زده می‌شود روی ایمپلنت پایه‌هایی به نام اباتمنت قرار می‌گیرد در نهایت هم روی همه آنها یک پوشش چینی قرار داده می‌شود.

مینی ایمپلنت‌ها ، ایمپلنت‌هایی با قطر کمتر از 3 میلیمتر هستند که اکثراً برای درمان موقت به کار می‌روند. در مینی ایمپلنت‌ها بر خلاف ایمپلنت، دیگر نیازی به جراحی لثه نیست و می‌توان آنها را در استخوان فک به راحتی قرار داد. مینی ایمپلنت‌ها به روش پانچ روی لثه قرار می‌گیرند و برای افرادی که مشکلاتی مانند فشارخون، ناراحتي قلبی، دیابت، ناراحتی‌های خونی و... امکان جراحی را از آنها سلب کرده درمان مناسبی به شمار می‌روند.

از مینی ایمپلنت‌ها برای برای اهداف کوتاه مدتی مانند ساخت پروتز دندان موقت استفاده می‌شود، گاهی برای جراحیFull Mouth نیاز است بیمار از قبل پروتز دندان موقت داشته باشد. در این حالت از مینی ایمپلنت‌ها برای فیکس کردن دندان‌های موقت استفاده می‌شود. از طرفی دندان‌های مصنوعی خیلی از سالمندان به خاطر تحلیل رفتن فک حالت ناثابت پیدا می‌کند در این مورد نیز می‌توان با استفاده از 4 مینی ایمپلنت در قدام فک پایین و 6 مینی ایمپلنت در قدام فک بالا دندان مصنوعی را روی فکین ثابت کرد و حرکت ان را از بین برد. همچنین در این روش دیگر نیازی به وجود سقف برای دندان‌های مصنوعی نیست که پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌آید زیرا بیمار به راحتی می‌تواند طعم و حرارت غذا را حس کند و حتی باعث بهبود رفلکس تهوع هم می‌شود.منبع : متخصص جراحی و درمان ریشه دندان

یک دندان پزشک امریکایی به نام دکتر شاکتین از مینی ایمپلنت‌ها برای بیمارانش استفاده کرد و نتیجه‌ی خوبی هم گرفت، این دندانپزشک در همان روزی که ایمپلنت‌ها را در فک قرار می‌داد روکش‌هایی که از قبل آماده شده بود را روی ایمپلنت‌ها می‌چسباند و تا همان روز بیمارانش بتوانند از مزایای دندان‌های جدیدشان استفاده کنند

در مینی ایمپلنت‌ها همانطور که اشاره شد پروتز نهایی بسیار زودتر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و نتیجه دهی آن سریع است. همچنین به دلیل عدم نیاز به جراحی، هزینه‌ای بسیار کمتر از ایمپلنت دارد و با وجود این که کارایی خوب و قابل قبولی هم دارد گزینه‌ی مناسبی در زمینه‌ی دندانپزشکی زیبایی برای ترمیم دندان‌های از دست رفته به نظر می‌رسد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...