رفتن به مطلب

اکانت دِوِلوپر(Developer ID)


youka

ارسال های توصیه شده

امروزه با ورود تکنولوژی به زندگی روزانه افراد، روز به روز به استفاده از تلفن های هوشمند افزوده می شود. بخش عمده کاربری از گوشی های موبایل، شامل استفاده از اپلیکیشن های موبایلی می باشد. در این شلوغی و بازار گرم موبایل ها، دستگاه هایی با سیستم عامل iOS و اندروید بیشتر از بقیه ی سیستم عامل های موبایلی فراگیر شده اند. برای استفاده از اپلیکیشن ها، مارکت های آنلاینی مثل گوگل پلی(google play) و اپ استور(App store) بوجود آمده اند که مرجع اصلی ارائه ی اپلیکیشن ها می باشند. در گوشی های اندرویدی گوگل پلی استور مرجع اصلی است و برای اپلیکیشنهای iOS نیز می توان به App Store اشاره داشت. در اپ استور اپلیکیشنهای شرکت اپل به کاربران دستگاه های iOS ارائه می شود.

حال موضوع دیگری مطرح می شود ک این تعداد عظیم اپلیکیشن در این اپلیکیشن مارکت ها از کجا آمده است؟ آیا گوگل و اپل به تنهایی همه آنها را عرضه کرده است؟

برای دانستن این مطلب باید با مفهوم Develop و Developer آشنا شویم. دِوِلوپر شخصی است که روی یک موضوع تمرکز می کند و سپس با استفاده از دانش خود آن موضوع را گسترش می دهد. دِوِلوپر با ایجاد اپلیکیشن های جدید به توسعه بازارهای دیجیتالی کمک می کنند. در واقع مارکت های موجود همه به تعدادی دولوپر نیاز دارند تا بتوانند مارکت خود را گسترش دهند و به نوعی پر قدرت و با تعداد بی شمار اپلیکیشن کار خود را به معرض دید تعداد بیشمارتری از مردم قرار دهند.

شکل گیری دِوِلوپر آی دی

مارکت های آنلاین برای توسعه خود، اقدام به استخدام دِوِلوپر می کنند و در سایت های خود آیدی ها یا اکانتهایی در اختیار دولوپر های خود قرار می دهند. دِوِلوپرها با ورود به اکانتشان سطح دسترسی دارند تا بتوانند محصولی را در مارکت مذکور اضافه کنند، آپدیت انجام دهند و ... در حالت کلی دولوپر آیدی این اختیار را به دولوپر می دهد که بتواند اپلیکیشن خود را در مارکت به ثبت برساند.

دو نوع دولوپر آی دی که بیش از همه شناخته شده است، موارد زیر است:

•    Google Developer ID

•    Apple Developer ID

به نوبه ی خود، اپل دولوپر آیدی نیز دو نوع مختلف دارد که عادی و Enterprise نام دارد.

پرداختهای این دو نیز با هم متفاوت است :

گوگل با پرداخت 25 دلار اکانت دولوپر را برای اشخاص رجیستر می کند.

اپل برای اکانت عادی دولوپ 99 دلار سالیانه (بدون درنظر گرفتن مالیات) که با مالیات به حدود 120 دلار نیز خواهد رسید، دریافت می کند.منبع : آسان کارت

و برای اکانت انترپرایس 299 دلار سالیانه دریافت می کند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...