رفتن به مطلب

جلوگیری از مشکلات بالقوه پس از کشیدن دندان های عقل


youka

ارسال های توصیه شده

بسته های یخ را به طور ناگهانی روی قسمت خارجی دهان خود قرار دهید (20 دقیقه این کار را انجام دهید ، 20 دقیقه استراخت کنید ) این کار را حداکثر تا دو روز برای کم کردن تورم ، کبودی ویا درد انجام دهید. البته اگر دندان های شما قبل از جراحی آلوده باشد ممکن است دندانپزشک از شما بخواهد که به جای استفاده از یخ ، از کمپرس های گرم و مرطوب استفاده کنید.

خونریزی

برای برخی خونریزی ها نگه داشتن یک گاز پانسمان در محل استخراج برای مدت 30 دقیقه پس از جراحی انتظار می رود. برای جلوگیری از خونریزی های شدید قبل از جراحی یک گاز پاسمان را گاز بگیرید و یا انگشتان خود را با یک پد بر روی دندان به طور مداوم به مدت 30 دقیقه فشار دهید.چاره ی دیگر استفاده  از چای کیسه ای مرطوب در همان زمان یعنی قبل از جراحی است ، اسید تانیک موجود در چای عروق خونریزی را تشکیل می دهد که به لخته شدن خون کمک شایانی خواهد کرد.

مراقبت از دهان

خوردن ، نوشیدن و صحبت کردن را برای دو ساعت اول پس از جراحی محدود کنید و برای روزهای باقی مانده برنامه ریزی کنید. برای جلوگیری از انسداد لخته شدن خون ، دهان خود را به شدت نشویید و هنگامی که چیزی می نوشید حتما از پوشال استفاده کنید. علاوه بر این از ورزش های سخت برای چند روز و همچنین سیگار کشیدن و یا بیرون انداختن بیش از حد آب دهان در روز جراحی و یا تا زمانی که خونریزی وجود دارد اجتناب کنید. بعد از 12 ساعت می توانید با آب شور و یا دهانشویه رقیق شده دهان خود را بشویید. مراقب باشید که در شب جراحی دندان هایتان را بشویید.

رژیم غذایی :

بعد از توقف خونریزی ، به مقدار زیادی مایعات گرم یا سرد بنوشید. بر اساس توصیه ی گروه جراحی دهان می توانید غذاهای عادی را بخورید امّا بهتر است که با مایعات و مواد غذایی نرم شروع کنید. پودینگ ها ، ژلاتین ها ، تخم مرغ ، سیب زمینی پخته شده و غلات پخته شده و همچنین سبزیجات ، گوشت و میوه هایی که در مخلوط کن مایع شده اند انتخاب های مناسبی هستند. AGD  هشدار می دهد که برای جلوگیری از لخته شدن خون مصرف نوشیدنی های گازدار و خوردن غذاهایی مانند ماکارونی ، بادام زمینی و ذرت بو داده ممنوع است چرا که ممکن است ذرات آن ها وارد سوکت شوند.

داروها :

طبق دستور دندانپزشکتان دارو های ضد درد و آنتی بیوتیک برای عفونت مصرف کنید. به یاد داشته باشید که اگر یک داروی ضد درد قوی مصرف می کنید از شما خواسته می شود که از رانندگی با ماشین آلات خودداری کنید و از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.منبع : بهترین متخصص جراحی لثه

زمانی به دندانپزشک مراجعه کنید که :

هر گونه درد و تورم باید بهبود پیدا کند اما اگر دچار یکی از موارد زیر هستید به دندانپزشک خود مراجعه کنید :

-  تورمی که به جای بهتر شدن بدتر می شود.

-  خونریزی بیش از حدی که با فشار قطع نمی شود.

-  درد شدید سه یا چهار روز پس از جراحی.

-  تب بالا که ادامه دار باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...