رفتن به مطلب

ترانه علیدوستی


mah9418

ارسال های توصیه شده

زندگینامه

ترانه علیدوستی متولد  ۲۲ دی، سال ۱۳۶۲، تهران می باشد. پدر ایشان حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال است. مادر وی نادره حکیم الهی سنگ‌تراش و مجسمه‌ساز است.

همسر ترانه علیدوستی علی منصورمی باشد،  ترانه علیدوستی و همسرش صاحب یک فرزند دخترمی باشند. پویان علیدوستی تنها برادرش بود که در چهارشنبه‌سوری سال ۸۳ او را از دست داد.

 ترانه علیدوستی اعلام کرده که به بیماری ترس از محیط بسته مبتلا است و به همین علت  نمی‌تواند از اتوبوس یا مترو استفاده کند.

 

فعالیت هنری

وی در دوران دبیرستان در کلاسهای امین تارخ ثبت نام کرد و در سال 1379 برای بازی در در فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم انتخاب شد.ترانه علیدوستی بازی در عرصه تئاتر را نیز با نمایشی به نام فنز تجربه کرد. وی دوبلر نیز هست و در انیمیشن جمشید و خورشید صداپیشه نقش خورشید بود.

 

 علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و همچنین مترجم ادبی نیز هست . او موفق به کسب جایزه ادبی پروین اعتصامی در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، تألیف آلیس مونروشد.

حضور ترانه علیدوستی در کن 2016 و عوامل دیگر فیلم منتخب اصغر فرهادی  یکی از رخدادهای مهم  هنر ایران در سطح بین المللی بود.

ترانه علیدوستی در فضای مجازی نیز فعالیت دارد. اینستاگرام ترانه علیدوستی تعداد زیادی دنبال کننده  را به خود اختصاص داده است، ترانه علیدوستی یکی از طرفداران جریان فمنیسم است وی در صفحه اینستاگرامش در دفاع از این دیدگاه  نوشته:

اگر سوءتفاهم یا واهمه‌ای از این کلمه دارید به جای اتکا به روایت رسانه‌هایی که عمری است اخبارمان را تحریف و روند رسیدن اطلاعات به ما را مهندسی می‌کنند، از گوگل استفاده کنید. خودتان تحقیق کنید و اگر فمینیسم همان فرقهٔ عقده‌گشایانهٔ مردستیز و خانمان براندازی بود که در گوش ما خواندند، باز آن را پس بزنید.

 

وی در سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی اولین کار سریالی خود را تجربه نمود. این سریال در ۲۲ مهر ۱۳۹۴ به نمایش خانگی در آمد. وی در این سریال نقش شهرزاد را ایفا می‌کند.

 

فیلم های سینمایی ترانه علیدوستی

 


  1.  
  2. فروشنده 1394
     
  3. استراحت مطلق (1393)
     
  4. آسمان زرد کم عمق (1391)
     
  5. زندگی مشترک آقای محمودی و بانو (1391)
     
  6. انتهای خیابان هشتم (1390)
     
  7. پذیرایی ساده (1390)
     
  8. هر چی خدا بخواد (1389)
     
  9. راز دشت تاران (1388)
     
  10. تردید (1387)
     
  11. درباره الی (1387)
     
  12. زندگی با چشمان بسته (1387)
     
  13. کنعان (1386)
     
  14. چهارشنبه سوری (1384)
     
  15. شهر زیبا (1382)
     
  16. من ترانه پانزده سال دارم (1380)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...