رفتن به مطلب

بازسازی ساختمان و بازسازی نما و دکوراسیون


fariba1396

ارسال های توصیه شده

شهرهای بزرگ امروزی مملو از خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک هستند. دیگر آپارتمان‌های ۵۰، ۶۰، و ۷۰ متری چیزی عجیبی به نظر نمی‌رسند و بسیاری از مردم در چنین خانه‌های كوچكی زندگی می‌كنند. با گسترش چنین فضاهای مسكونی، طراحان داخلی و معماران به این فكر افتادند كه آپارتمان‌های کوچک را به‌ گونه‌ای طراحی و بازسازی كنند كه بتوان بیش‌ترین استفاده را از فضاهای مختلف آن برد. به همین دلیل ایده‌های زیادی در این زمینه به كار گرفته می‌شود تا ساكنان این نوع خانه‌ها بتوانند راحت و بدون دردسر در آن‌ها زندگی كنند. البته نوسازی آپارتمان به عوامل مختلفی چون نوع سازه، توان مالی ساكن آن، محدودیت‌های آن، و غیره بستگی دارد.

بسته به سن آپارتمان یا ساختمان شما نوسازی آپارتمان متفاوت میگردد مثلا ساختمانی که کمتر از ده سال سنش است نیاز زیادی به مقاوم سازی ندارد و انجام کارهای بازسازی آن مربوط به رنگ کرد یا تعویض درب ها یا تعویض شیرآلات است.

نوسازی ساختمان به چند منظور انجام می شود.گاهی از عمر ساختمان زیاد نگذشته است اما صاحب آن علاقه مند است که تغییراتی در آشپزخانه و کابینت و یا کاشی و سرامیک و رنگ انجام دهد.گاهی نیز بازسازی به دلیل خرابیهایی است که حاصل شده و یا باید به موقع اقدام کرد که این خرابیها در لوله کشی و جاهای مختلف ساختمان اتفاق نیفتد.

به بیان دیگر پس ازگذشت چند سال از عمراحداث هر ساختمانی  باید به نکات مهمی توجه داشت  تا از وقوع هر حادثه ای که باعث تخریب بخشی از آن خواهد شد جلوگیری کرد .لذا در این مطلب به اصول نوسازی ساختمان یا بررسی شیوه های نوسازی آپارتمان می پردازیم که در ادامه می خوانید.

طریقه تبدیل کمد دیواری لولایی به کمد دیواری ریلی

1- ابتدا باید چهارچوب فلزی کمد دیواری شما تغییر یابد که ما چون تمامی کارهای ساختمانی را انجام می دهیم بابت آهنگری و تغییرات کمد دیواری هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

2- سپس با توجه به چهارچوب تبدیل شده به سبک چهارچوب کمد دیواری ریلی با توجه به نظر مشتری یا ریل را داخل کمد دیواری یا خارج کمد دیواری کار می کنیم، در صورتی که ریل داخل باشد باید از لبه کمد دیواری تا چهارچوب فلزی 6 سانت فاصله داشته باشد در غیر این صورت ریل بیرون کار قرار گرفته و دور آن با ام دی اف پوشانده می شود.

3- چون با تغییر دادن چهارچوب، طبقه بندی های داخل در اکثر موارد بهم می ریزد با توجه به سلیقه مشتری طبقه بندی، کشوی داخل کمد دیواری و غیره اندازه گیری و ساخته شده و به همراه درب های ریلی آماده نصب می گردند.

4- در مرحله آخر تمامی قطعات ساخته شده نصب می گردد و کار آماده تحویل می باشد.

نقش کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی و در جهت تغییر محیط داخلی می تواند نقش اساسی ایفا کند. هر کدام از انواع آنها کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به هدف طراح از طراحی محیط

مورد نظر انتخاب می شوند. با توجه به طرح های گوناگون امروزی این نوع دیوارپوش ها، می توان از آن ها برای عمق دادن به فضاهای کوچک، ایجاد محیطی پر هیجان و انرژی بخشی به فضای زندگی و یا برای پوشاندن دیوارهای آسیب دیده استفاده کرد و حال و هوای فضا را کاملا عوض کرد.

کفپوش‌های ساختمانی از تنوع بالایی برخوردارند. از موکت، کاشی و سرامیک گرفته تا پارکت و پی وی سی. در این نوشته ویژگی های هر یک از کفپوش های ساختمانی را بررسی خواهیم کرد تا به شما در انتخاب یک کفپوش مناسب برای ساختمان و آپارتمان محل سکونت خود کمک کند.

آنچه باید در رنگ زدن خانه یا نقاشی ساختمان خود بدانید

آیا می‌خواهید خانه‌تان را خودتان رنگ کنید؛ پس قبل از شروع به کار نقاشی منزل خود به نکات زیرتوجه کنید که حتما به کارتان می‌آید.

1- قبل از شروع آن چه می‌خواهید در ذهن مجسم کنید

2- از رنگ‌های جدید نترسید

3- ابتدا از نمونه‌های کوچک رنگ استفاده کنید

4- چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟

 5- زیرسازی کنید.

6- سنباده بزنید.

7- از روغن مخصوص استفاد کنید.

8- الیاف روی غلطک را بگیرید.

9- از قلم‌مو یا غلطک دسته‌بلند استفاده کنید.

10- رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید.

روند نوسازی فضای اداری

در جریان روند نوسازی ساختمان اداری با توجه به چالش های پروژه و نیاز کارفرما، در مرحله ی اول اقدام تقسیم بندی فضایی نمودند به نحوه ی که تمامی ریز فضاهای مورد نیاز کارفرما به صورت مجزا و مستقل از هم عمل کرده و مبلمان ویژه و مخصوص به خود را داشته باشند.

چرا نوسازی نما را انجام میدهیم ؟

دلیل اول اینکه امکان تخریب و نوسازی کامل ساختمان برای برخی میسر نیست و در بازار امروز با به وجود آمدن برند ها و رقیب های تجاری و شرکت ها مالکان در تلاشند تا با به وجود اوردن سیمایی زیبا و پر زرق و برق برای محل کار خود اقدام به جذب مراجعین خود کنند زیرا یک نمای زیبا و شکیل در ذهنیت افراد نسبت به تعامل و فعالیت های گروه تاثیر گذار است

کدام سیستم اجرایی و متریال برای  بازسازی نما ساختمان ما مناسب هستند؟

بیشتر ساختمان های قدیمی در ایران به روش تر یا ملانی ساخته شده اند و ظاهر کنونی آنها نیاز به بازسازی دارد

از متریال های مناسب برای نما میتوان به سنگ آجر سیمان ترمو وود کرتین وال و ...  اشاره کرد و اتصالات  نما به روش های مختلف مثل ملات ماسه سیمان چسب و اتصالات خشک صورت میگیرد.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...