رفتن به مطلب

نکات مهم راجع به ویزای شنگن:


poemses

ارسال های توصیه شده

نکات مهم راجع به #ویزای #شنگن

1-هنگامی که گذرنامه مسافر برای درخواست ویزای شنگن وارد سفارت یک کشور عضو می شود ، مهری روی یکی از صفحات این گـذرنامه می خورد که نام سفارت و تاریخ درخواسـت در آن ذکر شده است. در صورت تایـید صدور ویزا، برچسب آن روی این مهر قرار می گــیرد و در صــورت عدم تایید، این مهر نشـــانه ردشدن شدن تقــاضای مسافر است.
2-انگشت نگاری (Biometrics) برای افراد بین 12 تا 65 سال، صورت می گیرد.
3- مسافرینی که بعد از سال2012 مسافرت اروپا داشته اند، در صورت وجود بایومتریکس ایشان در بانک مقر حوزه شنگن احتیاجی به انگشت نگاری مجدد ندارند.
4-اقامت بیش از اندازه اعتبار ویزای شنگن حتی به مدت یک ساعت در این حوزه، مسافر را برای همیشه از ورود به این حوزه محروم خواهد کرد. این موضوع در مورد همسر یک فرد نیز صادق است بطوریکه Overstay شدن یک فرد ورود همسر او را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.
5-هرگونه گزارش پلیس اروپا مبنی بر ایجاد اغتشاش، دعوا و … ، فرد را برای همیشه از ورود به حوزه شنگن محروم خواهد کرد.
6-شش ماه بعد از هر ردشدن ویزا متقاضی می تواند دوباره تقاضای اخذ روادید بدهد اماوجود مهر Reject در گذرنامه فرد، سفارت مورد درخواست را به تحقیق بیشترو همچنین سخت گیری زیادتردرمورد صدور روادید وا خواهد داشت.
7-اختیار صدور یا عدم صدور روادید شنگن در بالاترین سطح ابتدا با مرکز شنگن در لوگزامبورگ و سپس با کنسول سفـارت هر کشور است اما اجازه ورود یا عدم اجـازه ورود به اتحـادیه اروپا حتی با داشتن ویزای معتبر با پلیس مهاجرت مرزی اروپاست.
8-ویزای سطح C در اکثر اوقات دوبرابر، اجازه اقامت اعتبار دارند برای مثال ویزای 15 روزه اقامت 1 ماه از تاریخ درخواست معتبر است .ویزای سطح C در بازه های 15 روزه، یک ماهه، دو ماهه، سه ماهه، 6 ماهه، یکسـاله، دوساله، سه ساله و چهار ساله صادر می شود.
9-برای دریـافت هر کدام از این روادیدها در حالت معمول می بایـست بازه قبلی ویزا توسط متقاضی اخذ شده باشد برای مثال به کسی ویزای 6 ماهه داده می شــــود که علاوه بر داشتن شرایط لازم، قبلا ویـــزای 3 ماهه اخذ کرده باشد.در مورد ویـــزاهای بالاتر از 6 ماه، متقاضی میتواند در هر 6 ماه، فقط سه ماه در اروپا اقامت داشته باشد.گذرنامه متقاضی حتما باید دو صفحه روبروی خالی و 6 ماه اعتبار از تاریخ پایان سفر درخواستی داشته باشد.برخی اوقات پس از صدور ویزا توسط سفارت در صفحه روبروی استیکر ویزا در گــــذرنامه مهــــری می خورد که در صورت افتادن این اتفاق مسافر می بایست پس از بازگـشت از سفر به سفارت مراجعه و بازگشت خود را اطلاع دهد تا در دفعات بعدی بتواند درخواست ویزا نماید.
10-سفارت خانه های مختلف، قوانین مربوط به خود را در زمینه ترجمه مدارک متقاضی دارند. برای مــثال سفارت فرانسه یا آلمان احتیاجی به ترجمه رسمی مدارک ندارند، ترجمه معمولی برای ســـفارت ایتالیا کــفایت می کند و سفارت یونان یا لهستان ترجمه مهمور به مهر وزارت امور خارجه قبول می نمایند.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای شنگن:
پر کردن فرم درخواست ویزای شنگن قابل دریافت از هر سفارتخانه کشور عضو

مدارک هویتی:
گذرنامه امضاء شده مسافر با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ پایان سفر و دو صفحه خالی روبرو
ترجمه رسمی تمامی صفحات شناسنامه
ترجمه رسمی سند ازدواج (در صورت تاهل)
دو قطعه عکس در ابعاد 5/3 در 5/4 سانتیمتر، پشت زمینه سفید، نگاه روبرو بدون عینک یا کلاه که 70 درصد عکس را فاصله چانه تا پیشانی اشغال کرده باشد.

مدارک شغلی:
ترجمه رسمی جواز کسب یا اساسنامه
شرکت و روزنامه رسمی آن جهت صاحبین مشاغل
ترجمه رسمی گواهی اشتغال بکار ،
لیست 3 ماه آخر بیمه تامین اجتماعی و رسید پرداخت ماه آخر بعلاوه کپی مدارک بند قبلی جهت کارمندان
ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل جهت دانش آموزان و دانشجویان

مدارک مالی:
ترجمه رسمی سند ملکی
نامه تمکن مالی از بانک به زبان انگلیسی
مهمور به مهر بانک
ریز صورتحساب 6 ماهه آخر حساب بانکی متقاضی به زبان انگلیسی مهمور به مهر بانک
(با مانده حساب بیش از حداقل 400 میلیون ریال)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...