رفتن به مطلب

رایج ترین #کلاهبرداری آژانس های مسافرتی


poemses

ارسال های توصیه شده

رایج ترین #کلاهبرداری آژانس های مسافرتی قسمت اول #تورهای #مسافرتی

این روزها که افسار پاره کردن دلار و یورو و بی ارزش تر از پشگل شدن ریال اقتصاد ایران را به معنای تام کلمه فلج و مشاغل را نیز به معنای تام کلمه ویلچر نشین کرده است مردم ایران به ناچار و برای اینکه کاسبی شان سرپا ماند حتی اگر تا به امروز گوشه ی چشمی به حلال و حرام و انصاف داشتند نیز این باورها را عمدتا رها کرده و به کلاهبرداری و احتکار و امثالهم روی آورده اند و در این میان و در این آشفته بازار که بیش از همه بر کاسبی آژانس های مسافرتی تاثیر منفی گذاشته است یکی از رایج ترین کلاهبرداری آژانس های مسافرتی که این روزها باب شده است را مرور می کنیم.
در ابتدا شما را با پیامک یا هر ترفند دیگری اغوا می کنند و شما نیز با مشاهده ی اینکه توری که ده میلیون نمی توان خرید را سه میلیون می فروشند با آنها وارد مذاکره می شوید و اینجاست که با اعتماد به نفس تمام در چشمان شما نگاه کرده و همان تور را دقیقا یک سوم قیمت به شما پیشنهاد می کنند و حتی با شما قرار دارد نیز امضا می کنند.
شما در دام می افتید و البته اصرار شدید دارند نصف هزینه های تور را نیز شما در ابتدا پرداخت کنید و از آنجایی که ما ایرانی ها عمدتا طماع بوده و همیشه تمام حواسمان به سودی است که ظاهرا می کنیم و به ما نشان می دهند حواسمان از پولی که از جیب مان می کشند نیست و نصف پول را پرداخت می کنید.
از این لحظه تا لحظه ی که تور برگزار شود در چندین مرحله و با عنوان کردن بهانه هایی من جمله جا ندادن هتل یا پرواز یاد شده اخر سر توری برای شما می بندند که در اصل نصف مبلغی که پرداخت می کنید نیز قیمت ندارد و البته در صورتی که انصراف دهید چارتر بودن پرواز و غیره را بهانه کرده و از خدا خواسته پول شما را بالا می کشند و یه آب هم روش و اما راه حل!
راه حل اینکه اولا هیچ چیز ارزان و اغوا کننده ای در بساط آژانس های مسافرتی نیست و هر چیزی که ببینید کلاهبرداری محض است و همواره تاکید کرده ایم تور نخرید و خود اقدام به برنامه ریزی سفر کنید و خلاص. در صورتی که باز اصرار به خرید تور دارید  قرار داد را به دقت مطالعه کرده و همه ی موارد را در قرار داد ذکر کرده و مفادی اضافه کنید به این مضمون که اگر در هر مرحله آژانس از تعهداتی که می کند کوتاهی کند فلان مبلغ به عنوان ضرر و زیان علاوه بر اصل پول به مشتری باید پرداخت شود و خلاص که هرگز آژانس ها زیر چنین قرار دادی را امضا نمی کنند.
در مورد شکایت از آژانس های مسافرتی متخلف هم مطلبی را واضح و روشن به استحضار برسانم که در ایران مرجع مشخص و روشن و شفافی که بتواند از تخلف این آژانس ها به این مراجع شکایت برد را من که نیافتم و شکایتی از آژانس ها را نیز ندیده ام که به تنبیه آژانس و به رسیدن مشتری مشتری به حقوق و خود بیانجامد پس علاج واقعه قبل از وقوع کنید که در خوشبینانه ترین حالت شکایت و پیگیری های مدام شما از ظلمی که از سوی آژانس در حق شما رو داشته شده است با هشدار شفاهی و یا درج یک توبیخ کتبی در پرونده ی آژانس مختومه می شود. 
سفت و سخت کلاهتان را بچسبید که برندارند که پیش از آغاز این بحران های دلار و کساد شدن هر چه بیشتر کاسبی و زمانی که سرپا ماندن خیلی نیز دشوار نبود مواردی از این دست و به مراتب بدتر از این دست به وفور از اینان رویت شده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

رایج ترین #کلاهبرداری آژانس های مسافرتی قسمت دوم #ویزا

اگر از کلاهبردارها که عنوانشان، هویتشان را لو می دهد، بگذریم، تلخی ماجرا وقتی است که برخی  آژانس های مسافرتی که مثلا با مسافران صداقت دارند، از همان روز اول اذعان می کنند صدور روادید دست سفارت است و شاید به هر دلیلی روادید صادر نشود به همین دلیل برای هزینه های آژانس باید مبلغی در قرارداد قید شود که در صورت رد شدن روادید به مسافر برگردانده نمی شود.
تا این جای کار به نظر همه چیز درست است اما ماجرا وقتی شروع می شود که برخی از آژانس ها بدون آن که روی پرونده متقاضی اقدامی انجام دهند، به شیوه هایی که مو لای درز آن نمی رود کاری می کنند که پرونده رد یا به اصطلاح مسافرریجکت شود.
 آن وقت بدون آن که هزینه ای برای سفر مسافر صرف شود فقط پول قید شده در قرارداد را می‌گیرند و تمام. به همین سادگی ولی واقعیت دارد که برخی از آژانس های مسافرتی حتی مدارک لازم را که برای دریافت روادید ضروری است ناقص ارائه می دهند تا عملا روادید صادر نشود. مثلا رزرو هتل و بیمه نامه و ... را صوری انجام می دهند و همین موضوع با یک استعلام ساده توسط سفارت مشخص می شود.
آن وقت است که برای مسافر، یک ریجکتی در پرونده باقی می ماند و برای آژانس دار محترم! حداقل چند میلیون تومان سود.
تنها راه چاره در چنین مواردی شکایت بردن به سازمان گردشگری است. البته کارشناسانی که در جلسه رسیدگی به ماجرا نشسته اند خودشان آژانس دار هستند.
بنابراین تا جایی که چاقویشان تیز باشد و ببُرد، هوای همکارشان را دارند.
ویزای شینگن به هیچ عنوان قابل تضمین نیست اما نکته این جاست که آژانس دارها می دانند مثلا شانس دریافت روادید با شرایط خاص در هر سفارتی چگونه است، ولی مسافر را به سمت سفارتی هدایت می کنند که به آن ها روادید نمی دهد.
با این اتفاق سودی که نصیب آژانس دار می شود خیلی راحت و بی دردسر است.
متاسفانه مردم درخصوص ادعاهایی که آژانس ها درباره دریافت روادید یا جزئیات سفر دارند از آن ها مدرک مکتوب نمی خواهند.
به همین دلیل ممکن است که در جلسه رسیدگی به شکایت، صحبت های شفاهی آن ها شنیده شود و حتی اگر بدانیم واقعیت را می گویند اما رای نهایی بر مبنای مستندات موجود صادر می شود.
 بنابراین مسافران باید دقت کنند تمام صحبت هایی که در آژانس می‌شود به صورت مکتوب به آن ها ارائه شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...