رفتن به مطلب

در 10 دقیقه با فتوشاپ یک طرح تایپوگرافی زیبا ایجاد کنید


hostcode

ارسال های توصیه شده

در 10 دقیقه با فتوشاپ یک طرح تایپوگرافی زیبا ایجاد کنید

در 10 دقیقه با فتوشاپ یک طرح تایپوگرافی زیبا ایجاد کنید

برخی می گویند متن خسته کننده است. بر خلاف فیلم ها و موسیقی، متن ثابت است. در مقابل چشم ها حرکت نمی کند متن معمولا به عنوان یک ابزار انتشار اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد که پیام مفصلی از رسانه ای  ارسال می کند. 

 


به عنوان مثال، اگر یک آموزش ویدئویی در YouTube آپلود کنید، این ویدئو رسانه متوسط پویا است که به تماشاگر کمک می کند تا به هدفش برسد. از سوی دیگر، متن تمام جزئیات مورد نیاز را روشن نمایش نمیدهد. 

 


ممکن است تصور کنید که متن واقعا خسته کننده است. اما نه؟ اگر متن، که به طور خاص با جزئیات پرداخته شود،و طراحی شده باشد ؟ چطور ممکن است؟ البته، از طریق تایپوگرافی. 

 


تایپوگرافی برای مدت زمان طولانی وجود داشته است. اساسا، تایپوگرافی تکنیک تنظیم متن یا تایپ صحیح است تا آن را قابل رویت، جذاب و قابل خواندن نماید. به عبارت ساده، تایپوگرافی هنر کار با متن، به صورت گرافیکی است. 

 


این آموزش Adobe Photoshop یک مثال خوب از یک تصویر چاپی با یک پیام ساده است: برای انجام اشتباه   شروع خوبی است پس نترسید.  شروع کنیم!

 


typography-tutorial -final

 


1. فتوشاپ را باز کنید یک فایل جدید ایجاد کنید من یک اندازه از پیش تعیین شده با عرض 8 اینچ و ارتفاع 10 اینچ با 300dpi استفاده کردم. البته می توانید  به اندازه ای که می خواهید تغییر دهید. 

 


typography-tutorial -1

 


2. بعد، یک لایه جدید اضافه کنید نام آن "پس زمینه" است. دو بار کلیک کنید تا پنجره LAYER STYLE را نشان دهد.

 


typography-tutorial -2

 


3. به Gradient Overlay بروید و روی شیب کلیک کنید. یک پنجره باز خواهد شد که به شما اجازه می دهد که رنگ های مورد استفاده را انتخاب کنید. از # 6dd0f7 و # 4aa8cd استفاده کنید. ایجاد سبک: شعاعی. 

 


typography-tutorial -3a

 


typography-tutorial -3b

 


4. اکنون ما باید طراحی روبان را انجام دهیم. به ابزار مستطیل بروید و یک مستطیل را بکشید. رنگ آن # 8393ca. 

 


typography-tutorial -4a

 


5. اکنون یک مثلث با استفاده از ابزار قلم ایجاد کنید. شما باید بتوانید یک مثلث ایجاد کنید که مانند یک فلپ روبان واقعی ظاهر شود. رنگ آن # 6274b2. 

 


typography-tutorial -5

 


6. کپی مثلث . حالا مستطیل دیگری را با استفاده از ابزار مستطیل شکل دهید. رنگ آن # 8393ca است. مستطیل ها را به طوری که با فلپ های مثلث با هم تداخل دارند

 

قرار دهید
7. روبانها را کپی کنید. 

 


typography-tutorial -6

 


8. اکنون پیام را روی نوارهای کاغذی بنویسید. در این مورد من از فونت  قهوه ای زرد استفاده کردم. من آن را سیاه رنگ کردم برای پیام مرکز، از Vermes Vibes 2 White استفاده کردم و # 6274b2 را رنگ آمیزی کردم. 

 


typography-tutorial -7

 


typography-tutorial -9

 


10. ذخیره آن به عنوان یک فایل JPEG. 

 


typography-tutorial -final

 


انجام شد! با تشکر از شما برای خواندن! 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 9 ماه بعد...

آموزش تایپ فارسی در فتوشاپ
فعال کردن تایپ فارسی در فتوشاپ ME و CS6

در این راستا باید اشاره کنیم که همه نسخه‌های فتوشاپ با پسوند ME که مخفف Middle East است، امکان تایپ فارسی را فراهم می‎‌آورد. از طرفی در نسخه‌های فتوشاپ CS6 به بعد نیز این امکان در زمان نصب برای کاربران محیا شده است تا کاربران دچار مشکل بهم ریختن فونت در فتوشاپ در زمان تایپ با کیبورد فارسی نشوند.

برای فعال کردن امکان فارسی نویسی در فتوشاپ نیاز است به تنظیمات فونت در فتوشاپ در مراحل ابتدایی نصب دسترسی داشته باشیم. برای این کار در مراحل نصب آنجایی که باید زبان مورد نظر را انتخاب کنیم، باید زبان را روی عبارت «یدعم العربیه English» قرار دهید. این کار باعث خواهد شد تشخیص فونت در فتوشاپ به درستی صورت بگیرد و نیاز به کار اضافه دیگری در این زمینه نباشد.

حل مشکل بهم ریختگی فونت در فتوشاپ قابل حمل

فتوشاپ قابل حمل یک نسخه سبک از نرم افزار حرفه‌ای فتوشاپ است و همان‌طور که از اسمش پیداست، می‌توان از آن در سیستم‌‎های مختلف استفاده کرد. البته نباید همه انتظاراتی که از فتوشاپ نسخه کامل داریم را از آن داشته باشیم. اما درحد و اندازه‌ای نیز است که کارآمد باشد. در این راستا برای حل بهم ریختگی فونت در فتوشاپ در زمان تایپ فارسی می‌بایست در زمان باز کردن برنامه، آنجایی که باید زبان مورد نظر را انتخاب کنیم، گزینه «العربیه» را برگزینیم.

بعد از تایید زبان با کلیک بر روی دکمه OK در کادر بعدی گزینه «التالی» را انتخاب کرده و در پنجره جدید بر روی «موافق» کلیک کنید. حالا در صفحه بعدی هم گزینه «التالی» را انتخاب کرده و بر روی «تنصیب» کلیک کنید تا برنامه در مسیر نشان داده شده نصب شود. حالا لازم است بعد از باز کردن برنامه به منوی Type بروید و از بخش Language Option بر روی گزینه Middle Eastern Features کلیک کنید تا امکان تایپ فارسی در نسخه قابل حمل فتوشاپ برای شما فراهم شود.

امکان تایپ فارسی به صورت غیرمستقیم در فتوشاپ

استفاده از نرم افزار فارسی نویس پارسی نگار
استفاده از نرم افزار فارسی نویس مریم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...