رفتن به مطلب

اپل آیفون 12؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه


emilyfarahi

ارسال های توصیه شده

اپل آیفون 12 از دستاوردهای آتی کوپرتینویی‌ها است که به عقیده برخی از کارشناسان با ویژگی‌های جدید و خیره‌کننده عرضه خواهد شد. بدون شک، اپل صاحب یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برندهای موبایل در دنیا است. کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که دست کم یک بار نام آیفون را نشنیده باشد. به همین دلیل، عرضه نسل جدیدی از این برند همواره با هیجان و جنجال‌های فراوان همراه است.

آیفون 12 پرو مکس

مشخصات فنی آیفون 12

انتظار می‌رود در بخش مشخصات فنی شاهد بدنه‌ای ضد آب از گوشی موبایل آیفون 12 تاشو باشیم که با یک بدنه با طراحی شیشه‌ای نیز همراه شده است. علاوه بر این بسیاری از کارشناسان از حضور درگاه USB-C نیز در گوشی‌های اپل آیفون 12 صحبت می‌کنند. در بخش شارژ گوشی هم براساس خبرهای منتشر شده انتظار می‌رود که قابلیت شارژ معکوس به ویژگی‌های آیفون اضافه گردد. همچنین سری جدید باتری گوشی اپل ارتقا خواهد یافت و قابلیت‌های دوربین مانند ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در نور ضعیف نیز بهتر خواهد شد.

همچنین همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، آیفون‎‌های 2020 یا حداقل یکی از نسخه‌های این دستاورد جدید از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد و با حضور پردازنده A14 اپل نیز شاهد پردازشی سریع‌تر از قبل در گوشی‌های اپل آیفون 12 خواهیم بود. وجود سیستم عامل iOS 14 هم از دیگر ویژگی‌های آیفون 12 به شمار می‌رود و قابلیت پشتیبانی از قلم اپل (Apple Pencil) نیز دیگر ویژگی مورد انتظار از اپل آیفون 12 خواهد بود.

قیمت آیفون 12

در مورد قیمت آیفون 12 باید بگوییم که آیفون 11 در نسخه ابتدایی و مقرون به صرفه با قیمت 699 دلار روانه بازار شد. اما این در حالی است که دو نسخه دیگر یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب قیمت‌هایی معادل 999 دلار و 1,099 دلار دارند. حالا سوال اینجاست قیمت آیفون 12 که از شبکه 5G هم پشتیبانی خواهد کرد، قرار است چقدر باشد؟ چرا که به طور معمول قیمت گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از شبکه 5G گران‌تر از گوشی‌های دیگر است. به عنوان مثال گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 با پشتیبانی از شبکه 5G قیمتش 300 دلار حتی از نسخه پلاس این گوشی یعنی سامسونگ اس 10 پلاس بیشتر است. در مورد نوت 10 هم چنین اتفاقی رخ دارد. سامسونگ گلکسی نوت 10 با پشتیانی از شبکه 5G قیمتی معادل 200 دلار گران‌تر از نسخه پلاس نوت 10 دارد.

آیفون ۱۲

با این حساب باید شاهد قیمت بالایی از گوشی آیفون 12 اپل با پشتیبانی از شبکه 5G باشیم. حالا بماند که به دلایل دیگر، قیمت گوشی آیفون ۱۲ نیز ممکن است افزایش داشته باشد. با همه این‌ها اطلاعات یاد شده براساس شواهد موجود است و برای اطمینان باید تا زمان معرفی گوشی آیفون 12 پرو مکس و ديگر مدل‌ها منتظر بمانیم.

تاریخ عرضه اپل آیفون 12

هرچند زمان زیادی از معرفی آیفون‌های 2019 نمی‌گذرد باید بگوییم که این آیفون در سه نسخه و در تاریخ 10 سپتامبر 2019 مصادف با 19 شهریور 98 معرفی شد. به تازگی تاریخ حدودی رونمایی و عرضه جدیدترین گوشی هوشند اپل یعنی آیفون 12، اعلام شد. طبق این خبر، کمپانی اپل در مراسم رونمایی جدیدترین محصولات خود، در ماه سپتامبر، برگزار می‌شود، قصد رونمایی از چندین محصول جدید خود از جمله، آیفون 12، اپل واچ 6، آیپدهای سری جدید و سرانجام مورد انتظارترین محصول یعنی شارژ بی سیم Air Power، را دارد. این کنفرانس به دلیل شرایط موجود، به صورت آنلاین  و در تاریخ 8 سپتامبر برگزار خواهد شد. گزارشات حاکی از آن است که علی‌رغم رونمایی از آیفون 12 در این مراسم آنلاین، تا اکتبر 2020 شاهد عرضه این محصول در بازار جهانی نخواهیم بود. شرکت اپل پیش از این به طور معمول دو هفته پس از رونمایی از محصولات جدید خود آنان را در بازار جهانی عرضه می‌کرد، پس از به وجود آمدن تاخیر دوماهه در عرضه آیفون X این دومین باری است که شرکت اپل طبق برنامه‌ریزی معمول خود در عرضه محصولاتش، عمل نکرده و میان رونمایی تا عرضه محصول خود فاصله‌ای ماهانه می‌اندازد.

 

با توجه به شایعات و خبرهای درزیافته از آیفون های 2020 باید اشاره کنیم که احتمالا اگر این خبرها درست باشند، ما شاهد محصولی انقلابی و منحصربه‌فرد از اپل خواهیم بود. چپزی که در مشخصات گوشی آیفون 12 بیش از همه خود را نشان می‌داد، ارتقای نرخ رفرش نمایشگر و قابلیت‌های دوربین است که می‌تواند قدمی در جهت پیشی گرفتن از رقبا محسوب شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...